1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden

Kletsen over moto's en andere motodingen.
petervdc
Posts: 3461
Joined: 23 Oct 2009 11:45

150 stuks

Post by petervdc »

F M wrote:Hij legt een balkje, duwt het voorwiel erop en zet hem dan op zijn middenbok.

Is toch duidelijk ? :dontknow:
Ah zo, dan staat het voorwiel hoger, dus makkelijker naar achter te duwen...
Ik probeer dat ook es, de 990 is een kreng om op de middenbok te krijgen.
Keep going

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

150 stuks

Post by diskeletlietje »

petervdc wrote:
F M wrote:Hij legt een balkje, duwt het voorwiel erop en zet hem dan op zijn middenbok.

Is toch duidelijk ? :dontknow:
Ah zo, dan staat het voorwiel hoger, dus makkelijker naar achter te duwen...
Ik probeer dat ook es, de 990 is een kreng om op de middenbok te krijgen.
??? ik heb daar nog nooit miserie mee gehad
bij op bokken gaat de massa naar achter een plankje onder het achterwiel lijkt misschien nog praktischer ;-)

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

150 stuks

Post by bompa »

diskeletlietje wrote:
petervdc wrote:
F M wrote:Hij legt een balkje, duwt het voorwiel erop en zet hem dan op zijn middenbok.

Is toch duidelijk ? :dontknow:
.
??? ik heb daar nog nooit miserie mee gehad
bij op bokken gaat de massa naar achter een plankje onder het achterwiel lijkt misschien nog praktischer ;-)
Ik ook niet :grin: nu met een balkje gaat da bijna vanzelfs , toen ik de vorkbenen nog niet door de kroonplaat had laten doorsteken ging dat ook nog bijna vanzelf , maar nu heb ik om het makkelijk uit te voeren een balkje nodig
En onder het achterwiel heb ik nog niet geprobeerd , misschien volgende keer is :grin:

Iefke
Posts: 99
Joined: 09 May 2014 18:13

150 stuks

Post by Iefke »

Een 990 moeilijk opbokken? Als je als een als een gek aan de passagiersteun aan je zadel zit te trekken kan je je inderdaad goed suf trekken. Wanneer je met je voet volle kracht zet op de hefboom onderaan de middenbok gaat dit toch vanzelf? Allez, bij mij toch en het is niet dat ik de Hulk himself ben :mrgreen: Dat van da plankske klopt ook wel, maar ik zie me niet overal met een stuk plank rondzeulen. Mijne Adventure is nog geen houtsstoof :smash: Ik heb hier wel ne ring in de vloer gevezen, zodat ik hem achteraan met een spanriem naar beneden kan trekken als ik hem eens kuis of voor een ander onderhoud. O zo gemakkelijk als em met zijn twee wieltjes van de grond hangt. :icon:
Ashetmorvooruitgaat!

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

150 stuks

Post by bompa »

Iefke wrote:Een 990 moeilijk opbokken? Als je als een als een gek aan de passagiersteun aan je zadel zit te trekken kan je je inderdaad goed suf trekken. Wanneer je met je voet volle kracht zet op de hefboom onderaan de middenbok gaat dit toch vanzelf? Allez, bij mij toch en het is niet dat ik de Hulk himself ben :mrgreen: Dat van da plankske klopt ook wel, maar ik zie me niet overal met een stuk plank rondzeulen.
Ik zet mijn voet ook met volle kracht op die hefboom onderaan de middenbok en neem dan het bagagerek nog van onder vast
om te helpen. Mijne guzzi krijg ik vanzelfs op zijne middenbok en die moto weegt een stuk zwaarder

Maar heb jij de vorkpoten ook wat door de kroonplaat laten steken zodat hij vanvoor wat lager staat , Ik wel
en dan is dat wel iets minder makkelijk .
Een balkje of plankje neem ik ook niet mee onderweg , 'k zou ni weten voor wat ,daar kan je gewoonlijk je plan wel trekken :grin:


Maar volgens ik hier al lees van de hoogte van de moto , zou het bij mij met een 1190 juist het zelfde zijn .

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

150 stuks

Post by F M »

Bij mijn zwaardere RT ging het gemakkelijker dan bij de 1190. Maar ik begin het opbokken beter onder de knie te krijgen. Het is bij de 1190 van belang er echt op te gaan staan. De RT kon je met een klein beetje beetje tillen vanachter zonder enige moeite opbokken.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11787
Joined: 17 Oct 2009 13:04

150 stuks

Post by Muug »

jep, de ouwe GS rolt ook bijna vanzelf op zijnen bok. :thumbsup:
En ge hebt schrik dat hij van het minste duwke er vanzelf afrolt ook :lipsrsealed2:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

150 stuks

Post by F M »

2 weken. 13 dagen om exact te zijn.


Dat is al genoeg om de batterij weer plat te hebben.


Klote moto. :devil:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re:1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden

Post by Harald »

FM ik vind het jammer voor je dat je niet kan vertrouwen in je motor.
Er moet toch ergens een grote afnemer zij wanneer het contact afstaat. Een alarmsysteem misschien?
Kan je makkelijk aan de batterij? Koppel die anders eens los als je de moto stockeerd in de garage voor een paar dagen.
Hierdoor ben je zeker als je nadien terug de batterij aankoppeld, de motor start, dat de batterij nog goed is en zelf niet leegloopt.

Succes.
;-)

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

150 stuks

Post by bompa »

F M wrote:2 weken. 13 dagen om exact te zijn.


Dat is al genoeg om de batterij weer plat te hebben.


Klote moto. :devil:
Oei da is inderdaad klote , dat kan toch niet meer he , dan zou je als je er niet mee gaat werken hem eigenlijk altijd aan de druppellader moeten hangen :confused2:


Ze gaan er niet geraken om het grootste merk te worden gelijk ze zouden willen, een jaar stoppen met modellekes maken en hun bestaande modellen in orde brengen daar zouden ze veel beter aan doen.

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

150 stuks

Post by pingu »

F M wrote:2 weken. 13 dagen om exact te zijn.


Dat is al genoeg om de batterij weer plat te hebben.


Klote moto. :devil:
Ow.
De FZ6 kon makkelijk een paar weken stilstaan, startte dan nog altijd van de eerste keer. Maar de beide Tiger (zowel de 800 als de 1050 ervoor) staan toch niet graag langer dan 2 weken stil. Dan is 't heel moeizaam starten, maar starten doen ze uiteindelijk wel. Ik heb dan maar een druppellader gekocht, en als ik langer dan 2 dagen niet ga rijden, dan gaan 'm aan de lader.

Maar op 2 weken helemaal plat? Dat lijkt inderdaad op ergens een grootverbruiker, of evt. een kortsluitingske hier of daar.

Wim GS
Posts: 30
Joined: 12 May 2015 18:51

150 stuks

Post by Wim GS »

F M wrote:2 weken. 13 dagen om exact te zijn.


Dat is al genoeg om de batterij weer plat te hebben.


Klote moto. :devil:
Ola Pola, is inderdaad niet normaal, er zal toch iets zijn dat verschrikkelijk veel stroom afneemt. Probeer eens zoals Harald zei, om alles eens te ontkoppelen, dat rechtstreeks aan gekoppeld is aan de batterij of via de zekeringen (Alarm, GPShouder,...).

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

150 stuks

Post by F M »

pingu wrote: Maar op 2 weken helemaal plat? Dat lijkt inderdaad op ergens een grootverbruiker, of evt. een kortsluitingske hier of daar.
Bwa, niet volledig plat. Ik startte een eerste keer, en de startmotor ging nog, maar ik duwde de startknop net niet lang genoeg in. De motor is net niet gestart. Moest ik nog een halve seconde langer geduwd hebben, dan was hij in gang. Maar voor een tweede keer was er niet genoeg meer aanwezig. Het gekende 'klikken'. Maar er was wel nog stroom voor de lichten, de meters.

Men had me gezegd dat anderhalve maand stilstaan te veel is; dan zeker aan de druppellader hangen. Maar vanaf nu zal het veel meer zijn. Ik blijf erbij dat die batterij al 2 keer helemaal plat geweest is, en dus niet meer in optima forma is. Maar bij Motocare hadden ze het uitgemeten, en er was niets mee aan de hand, zeiden ze.

Maar het was weer balen deze morgen.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

150 stuks

Post by OzzePaa »

F M wrote: ........Ik startte een eerste keer, en de startmotor ging nog, maar ik duwde de startknop net niet lang genoeg in. De motor is net niet gestart ............
Maar het was weer balen deze morgen.
.... en toen kreeg ik, wachtende aan de Lukoil in Bierges, dus nen SMS ... :ricky: :pijlr: :wc: voor FM :stomstom:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11787
Joined: 17 Oct 2009 13:04

150 stuks

Post by Muug »

F M wrote:2 weken. 13 dagen om exact te zijn.
Dat is al genoeg om de batterij weer plat te hebben.
Klote moto. :devil:
:yikes:
Koopt er nen 2den bij jong, voor 't geval dat de KTM niet start.... :sterrekes:

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re:1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden

Post by Harald »

Awel, als em een goed bod doet ....

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re:1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden

Post by F M »

Gaat de Explorer de deur uit, Harald ?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11787
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re:1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden

Post by Muug »

hij heeft er geen tijd voor vrees ik, en dan is 't zonde om zo'n schoon machien te laten verkommeren in een tuinhuisje. :|

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

150 stuks

Post by zappa »

Iefke wrote:Een 990 moeilijk opbokken? Als je als een als een gek aan de passagiersteun aan je zadel zit te trekken kan je je inderdaad goed suf trekken. Wanneer je met je voet volle kracht zet op de hefboom onderaan de middenbok gaat dit toch vanzelf?
:roll: Ja ja...gelukkig viel die middenbok nog onder de garantie :S

Dat met dat plankske onder voorwiel, ga ik eens proberen. Tot nu stak ik een plankske onder mijn voeten :lol: zodat ik meer "lengte" had, hefboom?, maar met mijne defecten vinger, geen kracht meer genoeg in m'n hand, dus het was ook weer niks opbokken :confused:

@ FM das is echt wel GRRRAAAAAAAAGHHHH !
Mijne voormalige smt heeft altijd echt wel altijd gestart, soms -11?, soms 3 weken stil, altijd buiten, 3 jaar lang. Nu is Tuur toch gelijk ook iets gevoeliger, na 3 maand stil (glad buiten en daarna mijn poging om mijne vinger te amputeren :mrgreen: ) toch ook gestart met startkabels en een nachtje aan den druppel.

Er zit volgens mij niet meer elektronica op een smt of een adventure, of het is speling van het lot of er zit een andere batterij in?

Zou je niet beter uw 150 muilezelkes afentoe eens preventief aan het druppelinfuus leggen?
sig nature

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re:1190 Adventure R... het leven zoals het is met 150 paarden

Post by Harald »

Muug wrote:hij heeft er geen tijd voor vrees ik, en dan is 't zonde om zo'n schoon machien te laten verkommeren in een tuinhuisje. :|
Idd t is zonde voor zo'n moto om te laten staan.
Gekocht september 2012, spiksplinter nieuw.
Gymkana gedaan ik oktober, dacht ik, en in de top 3 mee beland. Had nog maar amper 1500km mee gebold.
2013: 8000 super fijne km's bij elkaar gereden.
2014: amper 3000km gereden. Ben in maart door mijn rug gegaan en had amper 1000km bijeen gereden voor we op weekend vertrokken ... Resultaat bekaf en amper kunnen genieten van het weekendje motorrijden.
2015: ben al 10 dagen thuis met een evenwichtsprobleem, dit jaar al de volle 300km gereden en staat weeral 4wk stil.
Moet dringend gewassen worden en een onderhoud krijgen kan geen kwaad. Banden moeten vervangen worden tegen ons weekendje in juli.

Dus wat geef ik op, een jaarlijks super gezellig weekend, omnium (klein) verzekering en tax.
Dan wordt zo een weekendje wel duur als je alles opteld. :-s
U begrijpt dat ik het minder roos bekijk de laatste tijd.
Te koop staat ze niet, een goed bod overweeg ik wel als ik weet dat ze in goed handen terecht komt.

;-)

Post Reply