![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Daarentegen ben ik al meerdere voorbij gefietst. T waren wel steeds oudere mensen en niet de werkende man/vrouw die woon-werkverkeer doet.
Das nog eens iets voor Stefkebompa wrote: in Nederland zijn ze zelfs bezig geweest om lessen te geven aan de ouderen om daar mee te leren fietsen.
zolang er hangtetten zijn............;Gunter wrote:Das nog eens iets voor Stefkebompa wrote: in Nederland zijn ze zelfs bezig geweest om lessen te geven aan de ouderen om daar mee te leren fietsen.
Ik was is aan het fietsen in de Veluwe , en bij een stop aan een bankske stopten er nog twee mensen met een elektrische fiets en vroegen of ze erbij mochten zitten, dan wat aan de praat geraakt.En die zegde dat ze les voor met die fiets te rijden gehad hadden ,en dat was omdat er zoveel mee tegen de vlakte gingen in het begin , en aan de paters in Achel heb ik er dat ook horen zeggen dat ze les gehad hadden, maar dat is wel een paar jaar geleden en toen zag je bijna geen ander fietsen dan met de motor in het voorwiel .Gunter wrote:Das nog eens iets voor Stefkebompa wrote: in Nederland zijn ze zelfs bezig geweest om lessen te geven aan de ouderen om daar mee te leren fietsen.
Ah, gij waart dat nonneke tegen wie Moeder Overste zei :zappa wrote:Mijn schoonmoeder heeft ook les gekregen, voor te rijden mee een elektrische fiets, alhoewel ze van nature nogal grote airbags heeft, maar voorkomen is beter dan stuiteren h?![]()
Misschien wil ik later ook wel zo'n fiets, als ze iets aan die zitting doen, welke sadist was dat die het fietszadel uitgevonden heeft ?
Volgens mijn broer , en mijn schoonzuster , die hebben allebei een kalkhoff,(zo een model ongeveer http://www.fiets.be/media/catalog/produ ... enelux.png ) motor op de trapas , en als die zonder stroom vallen , zou dat fietsen nog even vlot gaan gelijk met een gewone fiets ,die hebben de zwaarste batterij er op genomen en zouden iets van een 220 km kunnen fietsen met ondersteuning, allee tot 25 km u ,en navenant welke ondersteuning ze gebruiken.Droopy wrote:Vermits ik een nieuwe fiets wil kopen (ipv een T?n?re :bleiten: ) wil ik deze topic terug leven inblazen.![]()
Vraagjes aan de electrische fietsers hier :
- Als je zonder onderdersteuning fiets, voel je dan het meergewicht van die motor en batterijen of is dat verwaarloosbaar?
- Begin je na een tijdje niet verslaafd (en lui) te worden aan (door) die ondersteuning?
'k Twijfel nog tussen een trap hem volledig zelf fiets en een electrische omdat ik me nog te jong voel voor dat laatste.
Vermits gewoon fietsen niet meer zo vlot (en helaas ook niet meer pijnloos) gaat begin ik nu te twijfelen, vandaar de vragen.
Droopy wrote:
Vraagjes aan de electrische fietsers hier :
- Als je zonder onderdersteuning fiets, voel je dan het meergewicht van die motor en batterijen of is dat verwaarloosbaar?
Ja, je voelt dat zeker, de fiets + batterij en tassen is toch +-20-25kg,
- Begin je na een tijdje niet verslaafd (en lui) te worden aan (door) die ondersteuning?
JA, maar ik zou niet weten waarom ik zonder die ondersteuning zou rijden, met die speedfiets wil ik gewoon snel ergens zijn. Voor de sport ga ik wel manueel MTB'en. Dit weekend nog snel naar de DoeHetZelf zaak binnendoor (wegjes verboden voor voertuigen) ipv de wagen te nemen, dus veel sneller ter plaatse. En ik merk zelfs dat ik met de handige dubbele tassen, meer en meer kleinere boodschappen doe per fiets ipv auto
'k Twijfel nog tussen een trap hem volledig zelf fiets en een electrische omdat ik me nog te jong voel voor dat laatste.
Vermits gewoon fietsen niet meer zo vlot (en helaas ook niet meer pijnloos) gaat begin ik nu te twijfelen, vandaar de vragen.
ge voelt u zo jong of zo oud als ge zelf wilt, dienen elentriek kan u alleen maar helpen, uw huis zit ook vol elektriek (mixer ipv handmatig roeren? , elektrische poort of zelf omhoogduwen, een handwasje of wasmachine, ....)
en ik kan "Bij" ook wel bijtreden: van zodra ik op die fiets vertrek, denk ik niet meer aan het comfort van die auto
Ja gelijk laatst nog met een picknickmand van het hotel in het midden van het nationaal park dwingelderveld gaan picknicken zaligzappa wrote:schoonlijkt me zalig met z'n twee fietsen en niet afzien
Ja maar bij ons is dat voor routes te rijden in natuurparken en op fietswegen , dan moet je is proberen over kronkelende fietspaden te rijden dat 1m of ne 1,50 breed is tegen 45 km/U als het goed weer is en je veel tegenliggers hebt met klein mannen en oude mensen en zo ,dat komt ni goedMuug wrote:vorige week zo ene gekregen als vervangauto :
[img size=640][/img]
Tja. Tot 27 km/u moet ge gewoon uw benen ronddraaien en dat veloke schiet vooruit. Duwen is nauwelijks nodig. Vanaf 27 km/u helpt de hulpmotor niet meer en moet ge zelf rapper proberen gaan. Maar dat spel weeg 32 kilo, dus dat probeert ge niet lang. Handig als ge regelmatig relatief ver moet zijn en ge per auto overal vast zit. Op een kwartier was ik thuis, ipv per auto minstens twintig minuten.
Blijft toch dubbel : om traag te rijden heb je geen hulpmotor nodig, en als ik echt rap en elektrisch zou willen gaan, zou ik zeker 45 per uur willen kunnen gaan.