Upgraden of niet ?

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

Upgraden of niet ?

Post by Borniet »

petervdc wrote:Blijkbaar staat er 75 (kw ??) op het papier, oef, blij dat het geen 110 is, want volgens internet simulaties zou dat 800euro biv zijn :-(

De biv voor 75kw (100pk) zou 124euro zijn volgens hier
Dat is een verschil dat best kan tellen ja... daar kan je al wat leuke dingen mee doen!

petervdc
Posts: 3507
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Upgraden of niet ?

Post by petervdc »

Borniet wrote:Dat is een verschil dat best kan tellen ja... daar kan je al wat leuke dingen mee doen!
Ni?t uitgeven is al een eerste leuk ding ;-)
Keep going

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

Upgraden of niet ?

Post by Borniet »

petervdc wrote:
Borniet wrote:Dat is een verschil dat best kan tellen ja... daar kan je al wat leuke dingen mee doen!
Ni?t uitgeven is al een eerste leuk ding ;-)
lol
Geen idee, hoe werkt dat? ;-)

User avatar
Raketman
Posts: 1266
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Upgraden of niet ?

Post by Raketman »

Allez Peter proficiat h?... 't geeft mij effenaf een goed gevoel om te zien dat ik niet de enige ben die zijn moto's koopt zonder zijn verstand te gebruiken :evil: :mrgreen: .
Nil volentibus arduum

petervdc
Posts: 3507
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Upgraden of niet ?

Post by petervdc »

Raketman wrote:Allez Peter proficiat h?... 't geeft mij effenaf een goed gevoel om te zien dat ik niet de enige ben die zijn moto's koopt zonder zijn verstand te gebruiken :evil: :mrgreen: .
Merci merci
Euh, zonder zijn verstand ? Kheb geprobeerd zo objectief mogelijk mijn keuze te maken toch ?
Enfin, afgezien van het feit dat ik die 1190 bangelijk mooi vindt... ;-)
Keep going

TimS
Posts: 169
Joined: 30 Dec 2012 12:17

Upgraden of niet ?

Post by TimS »

Een beetje laat, maar zeker nog een dikke proficiat.

Als ik de twee opties lees die je had, zou ik ook zeker en vast voor de R gegaan zijn. Eigenlijk weinig redenen om voor de andere te gaan (volgens mij dan toch).

BIV is inderdaad dat bedrag; bijna alle 1190's zijn standaard "met gereduceerd vermogen". Scheelt een (leuke) slok op de borrel ;)

Nog veel geduld gewenst bij het aftellen om hem te gaan halen en veel succes/plezier ermee!

PS: Ik was een beetje laat met deze draad te lezen, dus ik zie niets meer op Warrant staan. Op hoeveel kwam hij nu eigenlijk?
Today is the tomorrow you were promised yesterday.

petervdc
Posts: 3507
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Upgraden of niet ?

Post by petervdc »

TimS wrote:PS: Ik was een beetje laat met deze draad te lezen, dus ik zie niets meer op Warrant staan. Op hoeveel kwam hij nu eigenlijk?
2013, alle updates gehad. De startmotor wordt vervangen als er problemen zijn hebben ze toegezegd.
Nog een jaar fabrieksgarantie. 5150km.
Twoofduustnoof was de prijs.
Opties : akra, stuurverhogers met wat demping erin, valbeugels, brede cross voetsteunen.
Kleur grijs met wat wit. En een oranje R.
Keep going

petervdc
Posts: 3507
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Upgraden of niet ?

Post by petervdc »

Nu nog de 990 en de Dakar verkopen... en dan is mijn bankrekening terug happy.
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Upgraden of niet ?

Post by Muug »

jawadde Peter, proficiat met uw schoon masjien ! :wav:

TimS
Posts: 169
Joined: 30 Dec 2012 12:17

Upgraden of niet ?

Post by TimS »

petervdc wrote: 2013, alle updates gehad. De startmotor wordt vervangen als er problemen zijn hebben ze toegezegd.
Nog een jaar fabrieksgarantie. 5150km.
Twoofduustnoof was de prijs.
Opties : akra, stuurverhogers met wat demping erin, valbeugels, brede cross voetsteunen.
Kleur grijs met wat wit. En een oranje R.
De R is sowieso de mooiste van de twee 1190's, dus daar kan je al niet fout mee zitten :)

Opties lijken me ook interessant, de akra maakt verschrikkelijk veel geluid. Al rijdt hij daarmee toch nog iets "zoeter" vind ik (heb zelf de standaard, maar paar keer met eentje met een akra gereden). Ga je nog iets zoeken voor baggage (want dat had je op de 990)?

Qua starter zat aanvankelijk bij mij nog de oude erop en dan voelde je hem wel eens "twijfelen" als het koud was (winter). Aangegeven aan KTM en direct vervangen. Sindsdien start hij elke keer vanaf de eerste keer en zonder twijfelen.

In ieder geval: ik denk niet dat je er spijt van gaat krijgen :) Echt een geweldige machine om mee te rijden.
Today is the tomorrow you were promised yesterday.

petervdc
Posts: 3507
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Upgraden of niet ?

Post by petervdc »

Qua bagage : ik wil mijn Holan alu koffers houden, ik ken een lasser die gaat proberen een rek te maken voor mij. Er bestaat een Touratech rek (400$) maar ik weet niet of het past met die Akra's.

Ik ondervind het wel met die starter, iig nog een jaar garantie...

Er zit geen andere mapping op naar de dealer me zei, ik weet niet of dit nodig is ??
Met de 990 had je de mapping, die sas dinges etc die eraf moest. Ook met 1190 ?

Ja, ik kijk er geweldig naar uit hoor ! Dinsdag gaan we erom, enfin, ik met de auto (mag nog niet rijden), een maat rijdt er terug mee naar mijn huis.

Ikzelf heb er maar een klein testritje mee gereden hoor, mijne maat gaat er direct 130km mee hebben (Bousval tot thuis). De sjansaar ;-)
Keep going

petervdc
Posts: 3507
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Upgraden of niet ?

Post by petervdc »

Deze namiddag ophalen.
Enfin, mijne maat gaat hem thuisbrengen, ik mag/kan nog niet rijden.
Damn, nu gaat em nog een paar weken in mijn garage staan... Hopelijk is die lies rap genezen wi !

Iemand voor de 990 of Dakar ?
Keep going

Post Reply