Suzuki SV650

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Wipr
Posts: 1986
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Suzuki SV650

Post by Wipr »

Mario wrote:probeer eventueel een te vinden waarbij de ophanging een upgrade heeft gehad
ik dacht dat dat ook een minder sterk punt was (of verwar ik dat nu compleet met een ander model ?)
Klopt wel maar Het valt best wel mee. Voorvering idd slapjes. Nu vond ik de vering van al de Japanners die hier gepasseerd zijn minder strak dan bijv de Italiaan.

Als je er 1 kan vinden met die upgrade is het een plus, anders zou ik gewoon rijden en buiten onderhoud er niet teveel kosten meer aan doen.

Mario
Posts: 739
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Suzuki SV650

Post by Mario »

ja maar, uwen Italiaan was ook een sportmotor in schapenvacht

op mijn ZZR600 was de vering ook redelijk slapjes, maar ik vond dat niet erg want wist niet beter
de ZX-7R die erna kwam had een veel betere vering (zonder beenhard te zijn zoals mijn Duc nu...) en dan merk en waardeer je het verschil wel

aangezien KTM ubermoto's schijnen te zijn met een alles verterende en niettemin retestrakke vering zou het kunnen dat onze vriend dit (de standaardvering) als een serieuze achteruitgang zal ervaren

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

Suzuki SV650

Post by Borniet »

Wipr wrote:Zelf een Sv650 gehad en wreed toffe motor. Ik heb de Naked gehad en daar is de zithouding rechter en ongeveer vergelijkbaar met de Duke. De S of gekuipte versie is beter als je hem ook zou gebruiken op en neer naar Brussel en de zithouding kan je daar ook aanpassen mits monteren van gewoon stuur ipv de clip ons.

Er zijn genoeg SV's te koop en als je nog steeds een specialeke zou willen is er nog de Cagiva raptor 650. Een SV in een Italiaans kleedje.

Ooit, laaaaang geleden heeft M&T daar een langeduurtest mee gedaan en na 50.000km was daar, buiten de gebruikelijke slijtage-onderdelen, niets aan.
Thanks, goed om weten! Het is inderdaad de bedoeling om er elke dag mee naar Brussel te rijden, tenminste tot er zich een verbetering van de financi?n voordoet, dan koop ik me waarschijnlijk wel iets nieuwers.

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

Suzuki SV650

Post by Borniet »

Mario wrote:probeer eventueel een te vinden waarbij de ophanging een upgrade heeft gehad
ik dacht dat dat ook een minder sterk punt was (of verwar ik dat nu compleet met een ander model ?)
Dat hoor ik inderdaad ook veel op tinternet ja, dat de vering niet zijn sterkste punt zijn. Maar daar zouden andere veren en/of dikkere olie (en zelfs de vork van een gsx???) wel iets aan kunnen verhelpen blijkt?
Stomme vraag misschien: maar op welke manier ga ik dat voelen, dat die vering "slapper" is? Remember, ik heb idd alleen nog maar met die Duke 125 gereden, dus ik heb weinig referentie :-)

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Suzuki SV650

Post by Muug »

De mensen die klagen dat de vering te slap is, hebben meestal een vrij sportieve rijstijl, en veel ervaring en dus veel vergelijkingsmateriaal... maar volgens mij rijdt 99% van de SV-rijders met de gewone veren.

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

Suzuki SV650

Post by Borniet »

Muug wrote:De mensen die klagen dat de vering te slap is, hebben meestal een vrij sportieve rijstijl, en veel ervaring en dus veel vergelijkingsmateriaal... maar volgens mij rijdt 99% van de SV-rijders met de gewone veren.
Hmmm...
Sportieve rijstijl: Mijn chickenstrips op mijn in't midden opgereden achterband zijn ongeveer 5 cm per kant ;-) CHECK
Veel ervaring: 1 jaar CHECK
Veel vergelijkingsmateriaal: 1 fiets (zoals in: fiets), een Honda PX (24 jaar geleden), de Duke (ok, die heeft WEL WP vering...) CHECK
Alle puntjes nagekeken, denk niet dat het dan een probleem gaat zijn ;-)
Ik heb ondertussen ook al eens even op 2ehands.be en zo gekeken, en de overgrote meerderheid (of zelfs allemaal mss) zijn idd stock-vering.

Thanks voor de verheldering dus (ik weet het, mijn "dankuwel" is nogal in een langdradig jasje verpakt ;-) )

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Suzuki SV650

Post by Muug »

'k heb zelf nog overwogen om een SV te kopen voor op 't circuit
had wat rondgekeken op 2dehands.be (sorteren volgens prijs goedkoopst eerst)
fascinerende prijzen voor fascinerende bolides
1500 voor de "eerste" met afgeronde snoet en framebuizen, 2000-2500 voor de latere

Mario
Posts: 739
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Suzuki SV650

Post by Mario »

als je voor de esthetiek van een SV valt, misschien ook een TL overwegen (de S-variant, niet de R) :lol:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2934
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Suzuki SV650

Post by duibhce Kaelann »

Droopy wrote:Als ik me niet vergis was dat Duibchek zijn circuitmotoeen SV650 dus dat wil ook al wat zeggen. :grin:

Bij traag rijden kan je last hebben (zoals bij de VFR) van gewicht op je polsen maar aan vlotte snelheden zal dat zalig rijden.
:grin:
Ik heb een tijdje zo eentje gehad voor mee op circuit te gaan. super tof ding!
De gekuipte van pre-2003 hebben clip-ons, dus redelijk wat gewicht op de polsen. De naakte hebben een gewoon stuur, dus rechtere houding. Na 2003 enkel nog gewone sturen vziw, tenzij met ombouw.
De vering is aan de slappe kant als ge ze stevig onder druk zet, maar ik heb daar eigenlijk ook niets aan gedaan. Hoorde bij de charme :mrgreen:

Voor de rest zijn alle gekende problemen al vermeld en de bijhorende oplossingen ook. Daarnaast durft de gebruikte verf al eens van slechte kwaliteit zijn, maar niets dramatisch.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Wipr
Posts: 1986
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Suzuki SV650

Post by Wipr »

Toen ik eind vorig jaar wist dat ik terug een motor zou kopen was er nog een dealer in Stabroek die een Gladius SV650 had staan. Nieuw, 0km's, over over over en overjaars maar nieuw maar zonder ABS. Kostte 5100?

Gunter
Posts: 181
Joined: 13 Jan 2013 21:32

Suzuki SV650

Post by Gunter »

En zoiets als dit: http://www.2dehands.be/motoren/motoren/ ... 33259.html

Ik heb vandaag eens met de n-versie hiervan gereden en ik vind dat dat geweldig goed marcheert :ricky:

Kwakkel
Posts: 187
Joined: 26 Oct 2009 01:03
Location: Stekene

Suzuki SV650

Post by Kwakkel »

Heb zelf 2 SV's gehad, beiden gekuipte versie.
perfecte opstapper als je "sportief' wil beginnen en niet bang wil zijn dat je hem na een jaar beu bent wegens "te traag".
De grenzen van een sv liggen behoorlijk ver voor een 650cc'ke :wink:

De voorvering is wel degelijk aan de slappe kant.
Bij m'n eerste heb ik wp's laten steken, bij de 2e zaten die er al in, alsook de achtervering.
Ik twijfel echter aan het voordeel van een sportieve achtervering voor de openbare weg. Ik heb erg veel met duo gereden op m'n eerste sv en de originele deed z'n werk perfect..

Van duorijden gesproken, heb hier gelezen dat je dan vrij krap zit.
Dat kan natuurlijk verschillen van mens tot mens afhankelijk van de lichaamsbouw, maar ik heb nooit benepen gezeten op m'n sv met duo. Ook m'n vrouw niet, die vond de sv zelfs beter zitten dan mijn gs500, ntv650, zx-7r... Van die laatste snap ik het perfect, maar die andere zouden comfortabeler moeten zitten eigenlijk. Soit, persoonlijk gevoel dus.

Op m'n 2e zat een dynojetkit + k&n filter + sportuitlaat. Het verschil voel je echt goed, vergeleken met een standaard sv.
Heb die er zelf niet op laten zetten, zat er op toen ik hem kocht. Maar als je het gevoel hebt dat de sv net een tikkeltje pit mist en je wil relatief goedkoop wat meer, zou ik het misschien overwegen.

Heb voor de rest nooit problemen ondervonden of kosten gehad.
Of jawel, bij m'n 1e sv de regulator die het begaf en een klein elektrisch probleem met een doorgeschuurd draadje dat kortsluiting gaf.

Heb de mijn 2e sv vorig jaar voor 1500 euro verkocht. De eerste heb ik 9 jaar geleden verkocht, dus die prijs is niet meer van toepassing.
Yamaha bulldog 1100, Honda cb125s, Honda magna 1100 project...

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

Suzuki SV650

Post by Borniet »

Thanks, Degene die ik in eerste instantie op het oog had, is noppes geworden. De prijs bleek uiteindelijk toch een stuk hoger te liggen, en de ouderdom en het aantal kilometers ook :-) Maar de SV blijft wel heel hoog op mijn lijstje staan!

Post Reply