Heb zelf 2 SV's gehad, beiden gekuipte versie.
perfecte opstapper als je "sportief' wil beginnen en niet bang wil zijn dat je hem na een jaar beu bent wegens "te traag".
De grenzen van een sv liggen behoorlijk ver voor een 650cc'ke
De voorvering is wel degelijk aan de slappe kant.
Bij m'n eerste heb ik wp's laten steken, bij de 2e zaten die er al in, alsook de achtervering.
Ik twijfel echter aan het voordeel van een sportieve achtervering voor de openbare weg. Ik heb erg veel met duo gereden op m'n eerste sv en de originele deed z'n werk perfect..
Van duorijden gesproken, heb hier gelezen dat je dan vrij krap zit.
Dat kan natuurlijk verschillen van mens tot mens afhankelijk van de lichaamsbouw, maar ik heb nooit benepen gezeten op m'n sv met duo. Ook m'n vrouw niet, die vond de sv zelfs beter zitten dan mijn gs500, ntv650, zx-7r... Van die laatste snap ik het perfect, maar die andere zouden comfortabeler moeten zitten eigenlijk. Soit, persoonlijk gevoel dus.
Op m'n 2e zat een dynojetkit + k&n filter + sportuitlaat. Het verschil voel je echt goed, vergeleken met een standaard sv.
Heb die er zelf niet op laten zetten, zat er op toen ik hem kocht. Maar als je het gevoel hebt dat de sv net een tikkeltje pit mist en je wil relatief goedkoop wat meer, zou ik het misschien overwegen.
Heb voor de rest nooit problemen ondervonden of kosten gehad.
Of jawel, bij m'n 1e sv de regulator die het begaf en een klein elektrisch probleem met een doorgeschuurd draadje dat kortsluiting gaf.
Heb de mijn 2e sv vorig jaar voor 1500 euro verkocht. De eerste heb ik 9 jaar geleden verkocht, dus die prijs is niet meer van toepassing.
Yamaha bulldog 1100, Honda cb125s, Honda magna 1100 project...