Via Zwarte Woud naar Oostenrijk Tips

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
Post Reply
Motorrijder
Posts: 3
Joined: 11 Jun 2015 12:02

Via Zwarte Woud naar Oostenrijk Tips

Post by Motorrijder »

Goeie middag,

Binnen enkele weken vertrekken mijn vriendin en ik met de motor (op remorque) en wagen met als doel Oostenrijk te verkennen op 2 wielen evenals het Oosten van Zwitserland (Graub?nden).

We hebben nog geen specifieke routes of bestemmingen in gedachte, behalve dat we eerst even halt zouden houden in het Zwarte Woud voor een paar dagen om te motorrijden. Daarna zouden we verder trekken (motor terug op remorque) richting Oost Zwitserland en Oostenrijk.
Wij nemen onze tent mee met de wagen, maar zullen wellicht ook in B&B of hotels overnachten als we langere ritten doen vertrekkende van de campings.

Hebben jullie idee?n of aanbevelingen voor wat betreft leuke motorwegen of routers in deze regio's, dan horen we dat graag. Of zijn er plaatsen die te vermijden zijn? Welke steden / dorpen zijn aan te bevelen om even halt te houden voor een koffie of overnachting?

Alvast bedankt!

Groeten,
Motorrijder

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

Via Zwarte Woud naar Oostenrijk Tips

Post by Borniet »

Graub?nden?
Sankt Moritz, been there, loved it! En van daaruit kan je even een uitstap maken via Silvaplana en Maloja (CM zomerkampen? Anyone???), om dan de Malojapas naar Chiavenna (Italia!) te nemen. Of je kan de andere kant uit vanuit Sint Moritz, de Berninapas over naar Tirano (ook Italia). Dat schijnt een hele mooie pas te zijn om met de motor te doen. Maar ik heb vooral in mijn kinderjaren aan die kanten vertoefd, dus zonder motor :-)

Motorrijder
Posts: 3
Joined: 11 Jun 2015 12:02

Via Zwarte Woud naar Oostenrijk Tips

Post by Motorrijder »

Bedankt, staat alvast genoteerd.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Via Zwarte Woud naar Oostenrijk Tips

Post by duibhce Kaelann »

de Kandelroute en de Schauinsland zijn wel mooi in het zwarte woud. De Schwarzwaldhochstrasse wordt vaak bejubeld, maar tenzij je er tegen 200km/u doorknalt zijn de bochten daar eigenlijk niet zo uitdagend.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Motorrijder
Posts: 3
Joined: 11 Jun 2015 12:02

Via Zwarte Woud naar Oostenrijk Tips

Post by Motorrijder »

Staat ook genoteerd.. De Schauinsland belooft alvast veel haarspeldbochten en scenic views.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Via Zwarte Woud naar Oostenrijk Tips

Post by Muug »

bij nen echten reisboekenwinkel gelijk Atlas & Zanzibar staat een heel schap vol met motorrijboeken, waarvan een heel deel in Duitsland en Oostenrijk en nog van die landen met schoon bochtig asfalt. :thumbsup:

Post Reply