Minder goed nieuws over de concurrentie (maar er is nog hoop)

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Post Reply
Mario
Posts: 731
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Minder goed nieuws over de concurrentie (maar er is nog hoop)

Post by Mario »

Uit De Standaard on line van vandaag

De noodlijdende uitgever Think Media Magazines, bekend van titels als P-Magazine, Ch? en Menzo, heeft maandag van de rechtbank van koophandel van Antwerpen bescherming tegen zijn schuldeisers gekregen. Zo kan het in alle luwte zoeken naar een koper voor zijn magazines.

Dat schrijft De Tijd. De procedure van de Wet op de Continu?teit van de Ondernemingen moet een gerechtelijk mandataris de kans bieden een overnemer te vinden voor de tijdschriften en websites van de groep. Naast P-Magazine, Ch? en Menzo gaat het om Motoren & toerisme en Culinaire ambiance en onder andere websites Clint.be, Demotorsite.be en Nr10.be.

De gerechtelijke mandataris moet nu proberen een zo goed mogelijke oplossing te vinden voor zowel de schuldeisers als de 42 vaste werknemers van Think Media Magazines.

Think Media zit al jaren in slechte papieren. 2014 was daarin niet anders, met een omzetdaling van 25 procent en een nettoverlies van ruim 10 miljoen euro.

Sterke man Maurice De Velder gaf eind vorige maand nog aan dat aan een ?structureel plan? werd gewerkt om het tij te keren. Daarbij werd een verkoop van de magazines overwogen, klonk het. Dat plan gaat nu dus in uitvoering, zij het onder toezicht van de rechtbank.

User avatar
F M
Posts: 5081
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Minder goed nieuws over de concurrentie (maar er is nog hoop)

Post by F M »

Oei, had ik mijn abonnement toch maar aangehouden, dan zaten ze nu misschien niet in de problemen.
I am confused. Oh no, maybe not!

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

Minder goed nieuws over de concurrentie (maar er is nog hoop)

Post by the riding man »

Ik heb mijn abonnement al enkele jaren geleden opgezegd. Toen had ik (samen met veel anderen) een boekje thuis gekregen dat helemaal uit mekaar viel. Na meermaals contact heb ik daar nooit een ander exemplaar mogen voor ontvangen, noch een andere vorm van compensatie. Naar verluid zouden sommigen wel een tegemoetkoming hebben ontvangen, ik niet. Vanaf toen ook per direct mijn abonnement nooit meer verlengd.
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

Mario
Posts: 731
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Minder goed nieuws over de concurrentie (maar er is nog hoop)

Post by Mario »

heb daar nooit een abonnement van gehad
wel enkele jaren trouw losse nummers gekocht, maar da's ook al heel lang geleden
Motoplus vond ik uiteindelijk beter
nu kijk ik zelfs niet meer naar de inhoud van die nummers, maar dat komt ook omdat motorrijden me minder interesseert als voorheen

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Minder goed nieuws over de concurrentie (maar er is nog hoop)

Post by bompa »

Ik ga dat boekje nog eventjes houden denk ik , ' t zal er van afhangen wat ze er nog zullen in zetten, ik heb het al is willen opzeggen toen ze met reizen van de lezer begonnen ,gelijk nu een offroad rit die de voorzitter van code groen zal gidsen, mag niet veel meer van zoiets inkomen of dat boekje vliegt hier ook buiten ,als ze in het boekje een rit plaatsen moet ze maar toegankelijk zij voor iedereen en anders moeten ze dat ni plaatsen, maar ander boekjes koop ik ook niet meer , want als je een gezien hebt heb je ze allemaal gezien

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

Minder goed nieuws over de concurrentie (maar er is nog hoop)

Post by the riding man »

Ik heb nooit veel van die boekskes gelezen, en heb eerlijk gezegd ook nooit enig gemis ondervonden dat ik al jaren geen abonnement meer heb. Ook nooit naar evenementen geweest, nooit motogerelateerde (tv) serie's gevolgd, kga niet naar opendeurdagen van dealers, of wat dan ook. Ik rij graag met mijne moto, en dan nog het liefst als nen toerist opt gemakske en met geregeld een terraske of bezienswaardigheid erbij. Als contradictie amuseer ik me ook graag eens op circuit maar dat staat volledig los van elkaar.
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

petervdc
Posts: 3478
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Minder goed nieuws over de concurrentie (maar er is nog hoop)

Post by petervdc »

Mario wrote:heb daar nooit een abonnement van gehad
wel enkele jaren trouw losse nummers gekocht, maar da's ook al heel lang geleden
Motoplus vond ik uiteindelijk beter
Idem. Heb al een paar jaar een abo op Motoplus, bevalt me prima ! De rest koop ik niet meer.
Nu, de boekskes waar Sjiriki een artikel in gepubliceerd kreeg (oa van onze Noorwegen reis), die lees ik wel uiteraard ;-)
Keep going

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Minder goed nieuws over de concurrentie (maar er is nog hoop)

Post by bompa »

the riding man wrote: Ook nooit naar evenementen geweest, nooit motogerelateerde (tv) serie's gevolgd, kga niet naar opendeurdagen van dealers, of wat dan ook. Ik rij graag met mijne moto, en dan nog het liefst als ar.
In de winter durf ik al wel is naar de Speedway races en de indoor crossen kijken , ' t zijn toch wel straffe mannen op de moto :grin:
en op het laat van de avond zie ik soms ook nog wel is naar de MX I :grin:

User avatar
Muug
Posts: 11818
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Minder goed nieuws over de concurrentie (maar er is nog hoop)

Post by Muug »

Een typisch fenomeen van deze tijd : grote vis koopt kleinere vis op maar wordt later zelf op gegeten door nog grotere vis etc etc . Het overbruggende management denkt enkel in cijfers, kent niks van de stiel an sich en verknoeit de mogelijkheid tot gezonde concurrentie. Resultaat : functionele herschikkingen en hergroeperingen en bezuinigingen en uiteindelijk draait heel de boel in de soep, inclusief de goed draaiende entiteiten van het bedrijf. 't was hetzelfde met de bilborecord-shops en met boekhandel De Slegte die moesten sluiten omdat de overnemer in HOlland in de soep draaide. En er zijn er nog v???l meer... :skull: Alles moet kapot...

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

Minder goed nieuws over de concurrentie (maar er is nog hoop)

Post by Borniet »

Muug wrote:Een typisch fenomeen van deze tijd : grote vis koopt kleinere vis op maar wordt later zelf op gegeten door nog grotere vis etc etc . Het overbruggende management denkt enkel in cijfers, kent niks van de stiel an sich en verknoeit de mogelijkheid tot gezonde concurrentie. Resultaat : functionele herschikkingen en hergroeperingen en bezuinigingen en uiteindelijk draait heel de boel in de soep, inclusief de goed draaiende entiteiten van het bedrijf. 't was hetzelfde met de bilborecord-shops en met boekhandel De Slegte die moesten sluiten omdat de overnemer in HOlland in de soep draaide. En er zijn er nog v???l meer... :skull: Alles moet kapot...
:stomstom:
spijtig genoeg Muug, maar je hebt 100% gelijk... and we ain't seen nothing yet...

Mario
Posts: 731
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Minder goed nieuws over de concurrentie (maar er is nog hoop)

Post by Mario »

't is wel jammer wat M&T betreft
da's begonnen met 1 of enkele enthousiastelingen die dat bij wijze van spreken aan hun keukentafel maakten
en het groeide een aantal jaar en mogelijk werd het te groot voor een beperkte groep mensen ?
enfin, diegenen die er nu uiteindelijk baas van zijn, hebben wellicht erg weinig affiniteit met de inhoud van dat magazine (en van de andere die ze verkopen)
het enige wat voor het topmanagement telt, zal wel verkoop zijn van hun tijdschriften, wat ze precies publiceren (de inhoud) zal hen worst wezen en wat ze precies verkopen (tijdschriften of fricandellen of afstoffers) dat maakt ook allemaal niet uit voor hen

User avatar
F M
Posts: 5081
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Minder goed nieuws over de concurrentie (maar er is nog hoop)

Post by F M »

Hoe heet dat ook al weer ?
"Vrije Markteconomie"

Het 'zaligmakende' westerse liberale economiemodel. :roll:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11818
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Minder goed nieuws over de concurrentie (maar er is nog hoop)

Post by Muug »

mja, maar er zijn wat aanpassingen nodig om dat model nog wat beter te laten werken. Al die regels die dergelijke schaalvergrotingen in de hand werken bvb elimineren. Ik heb eens ergens gelezen dat ze bvb beter zouden belasten op omzet ipv op winst... je zou ervan verschieten hoeveel multinationals weer zichzelf zouden ontbinden... Verder is er natuurlijk het feit dat de huidige economische regels de ondernemers altijd maar pushen om zoveel mogelijk onkosten te maken, en hoe groter je wordt hoe groter je onkosten moeten zijn, maar da's een spiraal die zichzelf natuurlijk vernietigt...

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Minder goed nieuws over de concurrentie (maar er is nog hoop)

Post by bompa »

Ik ga dat boekje nog eventjes houden denk ik , ' t zal er van afhangen wat ze er nog zullen in zetten, ik heb het al is willen opzeggen toen ze met reizen van de lezer begonnen ,gelijk nu een offroad rit die de voorzitter van code groen zal gidsen, mag niet veel meer van zoiets inkomen of dat boekje vliegt hier ook buiten als ze in het boekje een rit plaatsen moet ze maar toegankelijk zij voor iedereen en anders moeten ze dat ni plaatsen, maar ander boekjes koop ik ook niet meer , want als je een gezien hebt heb je ze allemaal gezien

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Minder goed nieuws over de concurrentie (maar er is nog hoop)

Post by Wipr »

Muug wrote:Een typisch fenomeen van deze tijd : grote vis koopt kleinere vis op maar wordt later zelf op gegeten door nog grotere vis etc etc . Het overbruggende management denkt enkel in cijfers, kent niks van de stiel an sich en verknoeit de mogelijkheid tot gezonde concurrentie. Resultaat : functionele herschikkingen en hergroeperingen en bezuinigingen en uiteindelijk draait heel de boel in de soep, inclusief de goed draaiende entiteiten van het bedrijf. 't was hetzelfde met de bilborecord-shops en met boekhandel De Slegte die moesten sluiten omdat de overnemer in HOlland in de soep draaide. En er zijn er nog v???l meer... :skull: Alles moet kapot...
:stupid:

Bij uitbreiding de natuurlijke drang tot vernielzucht! Alles tot der dood maar gelukkig bestaat de Feniks nog :angel:

Post Reply