Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
Stefke
Posts: 2934
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Ketting gesmeerd en wat olie mogen bijvullen. En de tellerstand met ongeveer 320 eenheden verhoogd. :wink:

karel-p
Posts: 111
Joined: 07 May 2015 09:07

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by karel-p »

Voorste remklauwen eraf
voorwiel eruit
dichtingen en lagers voorwiel opgemeten
Want 'k vind dat ik nog hoor ronken als ik een bocht moet nemen.
'k ga toch nieuwe banden steken ewel dan ook maar tegelijkertijd nieuwe lagers erin.
290 euro voor set michelin pilot road 4 en 15 euro voor lagers en dichtingen
Alles terug in mekaar en aangespannen.
'k moet toch wachten tot m'n banden binnen komen dus eerst nog een beetje rijden.

petervdc
Posts: 3478
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by petervdc »

Met mbv een maat de nieuwe in de garage geduwd. Hij heeft die vd dealer naar huis gereden.
Erg h? :-(

Rijden zal voor volgende week zijn wrsch. Misschien die weekend, maar mijn been erover zwaaien zal nog te vroeg zijn. Gewoon opstappen zoals op een paard zeker ?

Garage staat wel te vol nu : 1190, gs650 van mijn lief, de 990 & Dakar die te koop zijn...
Keep going

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by bompa »

Raar nu het er 2x staat kan ik het wel zien
en heb ik het eerste maar verwijderd raar

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by bompa »

Juist een nieuw plaat aan mijne moto gehangen ze ziet even wit ,en is even groot .maar nu staat de M eerst , maar da kost wel (30 euro ) en mijn vorige nieuwe plaat die aan mijne guzzi hing terug binnen gestuurd waar de m op de 2deplaats stond , 10 euro om ze laten uit te schrijven :confused2: Maar nu is het in orde :grin:

Maar het gaat daar nu wel snel vind ik, vrijdag papieren terug binnen gestuurd,vandaag mijn plaat aan huis
geleverd :thumbsup:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by bompa »

Juist een nieuw plaat aan mijne moto gehangen ze ziet even wit ,en is even groot .maar nu staat de M eerst , maar da kost wel (30 euro ) en mijn vorige nieuwe plaat die aan mijne guzzi hing terug binnen gestuurd waar de m op de 2deplaats stond , 10 euro om ze laten uit te schrijven :confused2: Maar nu is het in orde :grin:

Maar het gaat daar nu wel snel vind ik, vrijdag papieren terug binnen gestuurd,vandaag mijn plaat aan huis
geleverd :thumbsup:

petervdc
Posts: 3478
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by petervdc »

Ahja, over platen gesproken... de M plaat op mijn Dakar mag ik hergebruiken op mijn 1190, maar dat kost 26 euro.
Een nieuwe plaat kost 30 euro.

Wtf ????
Keep going

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by OzzePaa »

Weet al niemeer hoe dat vroeger was ... :mrgreen:
Je plaat hing je toen gewoon op uwe "nieuwe" en betaalde er de inschrijftaks voor ... bij wijze van spreken om die plaat te "koppelen" aan uw nief gerief ... klaar :unsure: ... Maar ik dacht dat het verschil in kost daarvoor met een nieuwe plaat destijds wel veel minder was :dontknow: :confused2:

Of bedoel je dat je "M"-plaat er eentje is met een "1" vooraan en dat je die dan w?l nog mag gebruiken :?:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

karel-p
Posts: 111
Joined: 07 May 2015 09:07

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by karel-p »

bij uwe nieuwe plaat zit er normaal een sticker

die dient voor de schrapping

sticker invullen
op de ouwe plaat
en in een brievenbus van de post
kosten : 0 euro

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by OzzePaa »

Ja, dat vind ik dus raar ... Bompa heeft z'n "1"-plaat dus binnengestuurd en ze laten schrappen voor 10? ... en een nief "M"-plaat aangekregen voor 30?, inschrijvingskost INCLUSIEF ...

De vraag is dan of Peter de mogelijkheid heeft om voor 26? zijn "1"-plaat te behouden (inschrijfkost dus) :war:
Of moeten alle "1" platen er vanhaar uit als ge nief gerief hebt, net zoals de "gele" toen de huidige "wit-met-rode" uitgevonden zijn :confused2:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

petervdc
Posts: 3478
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by petervdc »

Volgens de verzekeraar kost het 26 euro om de plaat bij div uit te schrijven op de oude, en in te schrijven op de nieuwe moto.
En het is dan al een M plaat.
Kost dus 4 euro minder dan een nieuwe plaat aanvragen.
Triestig !

Alle 1 platen moeten eruit, ja.
Keep going

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by bompa »

Ik heb 30 euro betaald aan die man van de B post die de plaat aan huis leverde,en bij de plaat zat inderdaad en plakker bij om op de oude plaat te plakken en in de post brievenbus te deponeren, maar ik ben op de post binnengegaan en heb ze daar afgegeven , en die heeft mij een papier gegeven dat ik moest bijhouden dat de plaat vandaag geschrapt is en ik moest 10 euro betalen

Kop je een andere moto dan moet er nu een plaat op met de M vanvoor en die met de 1 vanvoor moeten er blijkbaar met den tijd er terug uit .

karel-p
Posts: 111
Joined: 07 May 2015 09:07

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by karel-p »

idd ga je de post binnen dan moet je 10 euro betalen.
Met dien sticker krijg de dat papier thuis gezonden.

leve bananerepubliek belgie
et pour les flamands la meme chose

User avatar
Droopy
Posts: 1066
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Droopy »

OzzePaa wrote:...
Of moeten alle "1" platen er vanhaar uit als ge nief gerief hebt, net zoals de "gele" toen de huidige "wit-met-rode" uitgevonden zijn :confused2:
Net zoals bij de auto's zeker, bij de autokeuring is elk excuus tegenwoordig goed om je oude nummerplaat af te keuren en ben je verplicht om een nieuwe te bestellen. :unsure:
Welliswaar goed voor de verkeersveiligheid maar ondertussen kunnen ze nog altijd geen gepersonaliseerde nummerplaten flitsen. Belgi? en Kafka..... :blink:
Ondertussen ben ik fier op mijn (nog steeds zeer goed leesbaar) zwart-geel motonummerplaatje, het begint een zeldzaamheid in het verkeer te worden. :P

User avatar
Muug
Posts: 11818
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

gisteren heb ik ze buiten gezet, en in een andere volgorde binnengezet :grotegrijns

User avatar
Stefke
Posts: 2934
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

gisteren 364km bij op de teller en tussendoor eens getankt.
vandaag doe ik niks aan mijne moto :wink:

Nickel
Posts: 329
Joined: 28 Oct 2009 20:13

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Nickel »

Droopy wrote:
Net zoals bij de auto's zeker, bij de autokeuring is elk excuus tegenwoordig goed om je oude nummerplaat af te keuren en ben je verplicht om een nieuwe te bestellen. :unsure:
Op mijn schouwingsbewijs staat "nummerplaat te herstellen".......ik zie er niks kapot aan, misschien dat ze mij dat binnen twee jaar kunnen uitleggen als ik nog eens terug moet gaan.....want ik kan niet herstellen wat niet kapot is h?..... :blob1:
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride would do :mrgreen: .

User avatar
F M
Posts: 5081
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

De druppellader aangeschakeld voor het geval dat het zondag redelijk weer is en ik ergens een ritteke zou doen.
I am confused. Oh no, maybe not!

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Tom Thumper »

Zoals elke dag, deze morgen naar het werk gereden en vanavond terug naar huis. De laaste tijd houden mijn motoractiviteiten daar een beetje mee op :(
Me gusta la moto, me gustas tu.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by bompa »

Daarjuist ne elektriciteitskabel bijgelegd voor mijn gps op den GSF/S . Nu den bol nog ergens plaatsen en 't is klaar :grin:

Locked