1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by OzzePaa »

MG Stelvio wrote:Ben hier ook toevallig terecht gekomen, op zoek naar een rit. Ga er morgen ook bij zijn, sluit me wel aan bij een of andere groep.

Greetz,
Ahaaaaa :!: Een Stelvio mee :pom: Eindelijk es iet anders :wink: :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by bompa »

't amusement morgen . :thumbsup:

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by fore »

De foremobiel sta gereed ... de'r zit 'iets' in mijn GPS ... tot strak ... :Pyndn:
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

Gunter
Posts: 181
Joined: 13 Jan 2013 21:32

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Gunter »

Ik ga er spijtig genoeg niet geraken, zal voor andere keer zijn...

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by OzzePaa »

We gaan hier gaan vertrekken ... al wieder nog nie is komt dus later :P
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by fore »

OzzePaa wrote:We gaan hier gaan vertrekken ... al wieder nog nie is komt dus later :P
Ja seg ... alle begin is moeilijk h? Paa ... :oops:

'k sta die naftpomp in bierges te schilderen tot 10h00 ... om dan nen telefoon te krijgen dat die al in Namen zitten ... :stomstom:

Dan maar een uurtje m'n verbruik de hoogte ingejaagd om die mannen proberen in te halen ... wat dan toch gelukt is ... :Pyndn:

'k heb toch gezegd dat dat allemaal goe komt ... :mrgreen:

Geweldig ritteke trouwens ... da's ne keer iets anders dan hollandus-tempo .. :ricky:

Nu een paar uur filmkes bekijken ... :oogrollen:
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

Wim GS
Posts: 30
Joined: 12 May 2015 18:51

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Wim GS »

Was inderdaad een tof ritje, leuk om nog is bekende, en nieuwe gezichten te zien. Nog choco :-)

j@n
Posts: 36
Joined: 09 May 2015 12:30

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by j@n »

Ik ben eigenlijk zo gene schrijver ...en ik ben er zeker van dat OzzePaa hier straks nog een verslagske gaat posten.





Ge moet er niks van geloven ... 't was nog beter. :pom:

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Tom Thumper »

Awel, twas dik in orde! En dat systeem met verschillende tracks, ik had ook een beetje mijn twijfels maar dat werkte goed. Nog nooit een forumrit geweten waar er een de aankomst maar mensen waren dan aan de start en onderweg elkaar regelmatig tegengekomen.

Maar ??n ding snap ik niet goed, die van de snelle rit waren later toegekomen dan die van de trage versie... :dontknow:
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by F M »

Dat is omdat die van de snelle rit genoeg tijd hadden om hier en daar een stoppeke meer in de rit te steken.

Maar inderdaad, ik heb het nog nooit mogen meemaken dat iedereen mekaar zo veel gezien heeft op een forum-rit. :lol:

2 treintjes met een variabel aantal wagonnekes. Kirikoe was toch wel de kampioen hop on- hop off. :mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Muug »

Best wel tof eh, die verschillende routes :mrgreen:
Wie geen zin meer had in de kleine veldwegskes kon op ??n van de vele stops - ik denk dat we de hele dag door toch wel elk uur gepauzeerd hebben - overstappen naar de andere groep, die we wel drie of vier keer zijn tegen gekomen. En omgekeerd, wie weer meer wou keren en draaien kon dat ook. Gelijk Kirikoe die na de mini-lunch aan "De Vettige Frit" met de rappe besliste mee te rijden, maar toen hij ons aan ' t circuit van Spa zag passeren - de rappe stonden daar te kijken naar de nog rappere - had 'm precies weer goesting om met ons mee te sjezen en hop, zijn karreke hing weer aan ons treintje. :thumbsup:

Afin, een verslagske in de goeie volgorde....

Bierges is dus belachelijk dichtbij, vanuit Erpe-Mere stond ik daar op nog geen drie kwartier rustig snelwegcruisen. De wereld wordt precies kleiner met ouder worden. :dontknow: Of de aarde krimpt terwijl 't heelal uitzet of zo? Afin, om 8u15 stond ik daar dus al. Belachelijk vroeg. Driekwartier ofte volle vijfenveertig minuten te vroeg. Shit, dacht ik, moet ik hier nog zo lang staan koekeloeren en in mijn broek kakken.... maar mijn helm was - letterlijk - nog niet af of er stormde daar een bleke-met-tetten het erf op, Ozzepa was gearriveerd. Da's daar dus eigenlijk een erg goed plekske om af te spreken. Afrit 5 (niet 5bis !) op de E411... nafte, uitgebreide winkel, propere WC (en dus propere broek) en zelfs WIFI ... en dat al om 8u15 op ne zomerse zondag. Fantastisch ! :luvjoe:
Gelijk de ??n na de ander daar binnen druppelde werd er door de meerderheid dan toch beslist om de detourkestoer van O.P. (OzzePa) te volgen. De rest ging wachten op Fore om dan de rappe route te doen. Maar Fore was om kwart voor negen azo precies nog online op 't forum :?: Very strange.
Afin, wij weg. Vlot tempo, nergens asociaal, motor stilleggen voor de paardjes, supersuperschoonweerniettedoenzoschoon, motokes braaf, niemand in pan, niemand platte band, iedereen happy en tevree. Zalig eigenlijk.
Enige minpuntje? Schandelijk veel bordjes "enkel plaatselijk verkeer" en "enkel toegankelijk voor paardjes en traktors". :bleiten: Als ge zoveel schoon wegskes verbiedt, dan moet ge niet verschieten dat het op de rest van de wegen drukker wordt eh... :devil:
Deze rit bewees eigenlijk heel mooi dat ge op een mooie dag perfect 357km kunt rijden zonder u te moeten haasten, dat ge zoveel kunt stoppen als ge wilt, no stress, geen zadelpijn, schoon op tijd thuis... wonderbaarlijk waarlijk motorrijden. Niet gelijk veel clubkes die er na 150km er al mee ophouden, da's belachelijk, dat doet ge maar per v?lo....

Verder ook dikke :jodeman: aan Stelvio-man, echt wel straf, zaterdagavond efkes gehoeheld en zondagochtend stond 'm tussen een paar onbekende zotten. En 's avonds was 'm al perfect ge?ntegreerd. Prachtig, daarvoor alleen al is deze rit nuttig geweest. Ook de J@n was een zeer welkome gast, duidelijk een ?rg vlotte rijder die op ocharme 5 jaar tijd al 100.000km heeft rondgekoerst. Super !

Kortom, echt, het kan niet anders, er moet een MPR2 komen, zonder twijfel ! Merci gasten !

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Muug »

Tom Thumper wrote: Nog nooit een forumrit geweten waar er een de aankomst maar mensen waren dan aan de start en onderweg elkaar regelmatig tegengekomen.
Thumperke, ge hebt uw eeeee en uw aaaaa door elkaar geklutst :gieren:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Koeno »

Muug wrote: Kortom, echt, het kan niet anders, er moet een MPR2 komen, zonder twijfel ! Merci gasten !
Graag, ben benieuwd om de volgende wel mee te doen...

ik had gewoon dit weekend iets te veel te doen, (vrijdag avond en zondag namiddag = 2 keer 30km gewandeld en zaterdag ganse avond staan bbq'en)

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by F M »

Muug wrote:Gelijk Kirikoe die na de mini-lunch aan "De Vettige Frit" met de rappe besliste mee te rijden, maar toen hij ons aan ' t circuit van Spa zag passeren - de rappe stonden daar te kijken naar de nog rappere - had 'm precies weer goesting om met ons mee te sjezen en hop, zijn karreke hing weer aan ons treintje. :thumbsup:
Ja, en wij zaten maar te zoeken naar Kirikoe. Was die nu al doorgereden, of stond die nog te koekeloeren aan het circuit, of was die ergens de kant in gesukkeld?

We hebben lang getwijfeld of we moesten terugrijden. Allee, lang, toch zeker 15 seconden :icon:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by F M »

susse wrote:the riding man heeft helemaal gelijk...
dit is geen forumrit meer
dit is een ik-maak-mijn-eigen-rit-en-rij-alleen misbaksel
dat is nu precie shet probleem met die GPS toestanden...
ge stuurt track door
ofwel ziet ge die mens niet en rijdt die uw track wanneer hij goesting heeft maar niet met de bende
ofwel checkt hij die track op zijn computer en muist hij de detail suit en komt tot de vaststelling dat ij hier liever niet maar daar liever wel langsrijdt...
blijft dus niets over van het opzet samen een toerke te doen
samen is altijd relatief natuurlijk want een rit wordt altijd in groepkes gereden
maar s middags en tijdens ??n of andere tussenstop komt alles meestal samen ergens...
hier dus niet

wat me doet besluiten om net als Toetel in mijne nest te blijven liggen zondag

:ermm:
Tja, in dit geval heb je toch ongelijk gehad.
Geen van de gefabriceerde ritten waren misbaksels. En zoals al gesteld heb ik nog nooit een forumrit gereden waar iedereen mekaar zo veel gezien heeft.

En eigenlijk was dit ook wel logisch. Dankzij het gps-gedoe waren er 2 routes mogelijk, waardoor de 'snellere route het effect had, dat die groep telkens weer de 'tragere' groep voorbijstak. Door geregeld ergens even te pauzeren, heeft de snellere groep de tragere groep 5 keer zien passeren. We hebben allemaal samen middag gegeten.

Met het klassieke papieren roadbook aan het vertrek van de rit was dit onmogelijk geweest. Ik denk hier spontaan aan uw WC-trip, waar ik iedereen 2 keer gezien heb: aan het begin en aan het einde van de rit...
I am confused. Oh no, maybe not!

kirikoe
Posts: 297
Joined: 23 Oct 2009 13:38

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by kirikoe »

Omdat het spook niet kon meerijden heb ik maar voor spook gespeeld . Bij het ene groepje verdwijnen en bij het andere terug opduiken . Het was leuk tot zeer leuk . Veel baantjes gedaan waar ik nog nooit geweest was :blob1:

FM bedankt voor het wachten :bowdown:

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Davy78 »

ik heb geen spijt dat ik er niet bij was ...
ik heb geen spijt dat ik er niet bij was ...
ik heb geen spijt dat ik er niet bij was ...
...

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by the riding man »

Twas een heel leuk maar enorm zwaar motoweekend. Zaterdagmorgend dus vroeg vertrokken en via een uitgestippelde route naar de b&b waar ik ben gaan overnachten. Was daar pas om 20u toegekomen (had verwacht daar ten aller laatste om 16u te zijn) en zo dus al 12uren in het zadel gezeten. 's nachts heel slecht geslapen, dat bed piepte als zot. De afstand tot het beginpunt de dag erna voor de motorpraatrit was nog iets verder dan ik dacht. Dus weer om 7.30u eruit (was eigenlijk maar net tegoei in slaap gevallen). Om 8u vertrokken en onderweg nog moeten tanken, ik haalde de luckoil niet meer. En mooi op tijd om 8.50u aangekomen.

De rit zelf was heel mooi. Ik ben eerst gestart met de all-road versie van ozze paa, maar nadat ik met mijn wielen in de modder stak op een modderbaantje waar ik langs alle kanten van de weg ben geschoven vond ik het welletjes geweest.

Zoals al gezegd kwamen de 2 groepen mekaar al eens tegen en heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om over te schakelen op de snelle rit van FM.

Wat was me dat een mooie route zeg!!! Fantastische afwisseling van kleine en grote stuurwegen. Doordat we veel sneller door de route konden komen dan de andere groep, was er ook tijd voor een paar pauzekes meer. Exact zoals ik graag rij: zonnig maar niet te warm, droog, tempo was perfect, een paar terraskes gedaan, sympathiek gezelschap,...

Op het eindpunt aangekomen kwamen de 2 groepen weer samen en na nog iets samen gedronken te hebben en de nabespreking zijn we elk weer onze eigen weg gegaan. Het was alweer 20u geworden toen ik nog onderweg was naar de b&b en mijn maag begon te grollen (was van de middag geleden dat ik iets gegeten had) en het besef kwam dat ik in de b&b niks meer liggen had en alle winkels gesloten waren. Onderweg nog gestopt en een restaurantje dat nog open was en me nog een heerlijke maaltijd heeft willen bereiden. En na een doucke in de b&b, een taske koffie en een lang gesprek met het thuisfront was het 22.30u geworden voor ik in mijn krakend piepend bed lag en het duurde nog even langer voor ik de slaap kon vatten. Vandaag dus de 2de dag op rij meer dan 12uren in het zadel gezeten.

De dag erna (maandag) liep mijn wekker alweer af om 7u want om 8u werd ik aan de inschrijfbalie van het circuit mettet verwacht voor een dagske road control In tegenstelling tot gewoon circuit rijden, was je niet vrij tussen de sessie's door, maar kreeg je theorie lessen. Heel leerrijk maar ik vond geen enkele moment om mij een uurtje af te kappen en ik was stikkapot van veel motorrijden in combinatie met weinig en slecht slapen. Tot de middag hield ik het vol, tijdens de middagpauze na een boke te hebben gegeten begon ik in het zonnetje wat in de dommelen en toen ik de 1ste sessie vrij rijden had was ik stilletjes aan een wrak aan het worden. Die sessie nog gereden maar daarna wijselijk besloten om weer huiswaarts te keren. Liever 2 betaalde sessie's minder rijden en mezelf en mijne moto in ??n stuk weer thuis krijgen.

Dat was mijn weekendje. Sevens weer gaan werken. En hop naar de volgende keer.

Iedereen bedankt die erbij was voor het leuke gezelschap. Fm in het bijzonder om heel de dag voor te rijden.
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by F M »

Davy78 wrote:ik heb geen spijt dat ik er niet bij was ...
ik heb geen spijt dat ik er niet bij was ...
ik heb geen spijt dat ik er niet bij was ...
...
:blbl:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

1e MotorPraat-rit 28 juni 2015 (ook en zeker voor de meelezers!)

Post by Muug »

the riding man wrote:...............toen ik de 1ste sessie vrij rijden had was ik stilletjes aan een wrak aan het worden. Die sessie nog gereden maar daarna wijselijk besloten om weer huiswaarts te keren. Liever 2 betaalde sessie's minder rijden en mezelf en mijne moto in ??n stuk weer thuis krijgen.
vwalla zie da's tenminste slim gedaan.

Post Reply