Husqvarna TR650 Terra modificaties
Husqvarna TR650 Terra modificaties
12k km ondertussen
heeft iemand al met controleren kleppen stellen gehad dat de kleppen te strak stonden?
ik heb een tik in de voorvork al ik hem omhoog trek ?
heeft iemand al met controleren kleppen stellen gehad dat de kleppen te strak stonden?
ik heb een tik in de voorvork al ik hem omhoog trek ?
- duibhce Kaelann
- Posts: 2926
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Husqvarna TR650 Terra modificaties
Klepspeling nog niet nagekeken gehad. Daarvoor gebruik ik de strategie van er niet aan te beginnen tenzij er een aanleiding voor is, zeker op de TR waar je de halve motor uit elkaar moet halen om aan de kleppen te kunnen. Zolang de motor niet significant meer gaat verbruiken, een vermogensverlies heeft, olie gaat verbruiken of abnormaal warm draait laat ik de kleppen voor wat ze zijn.hans wrote:heeft iemand al met controleren kleppen stellen gehad dat de kleppen te strak stonden?
Een voelbare tik? Of gewoon een hoorbare klonk? Dat laatste is normaal, "they all do that, sir".hans wrote:ik heb een tik in de voorvork al ik hem omhoog trek ?
Als het voelbaar is zou ik toch wat naderbij gaan onderzoeken waar het vandaan komt: de vorkpoten zelf, speling op het balhoofd ...?
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
-
- Posts: 33
- Joined: 26 Sep 2014 20:15
Husqvarna TR650 Terra modificaties
ik heb nu 9k km en aan de kleppen gaan ik voor het eerst ook nog niks doe en mijn dealer zegt dat die zo goed als nie vergaan om dat er geen stel schroeven aan zitten ma die werken met vulplaatjesduibhce Kaelann wrote:Klepspeling nog niet nagekeken gehad. Daarvoor gebruik ik de strategie van er niet aan te beginnen tenzij er een aanleiding voor is, zeker op de TR waar je de halve motor uit elkaar moet halen om aan de kleppen te kunnen. Zolang de motor niet significant meer gaat verbruiken, een vermogensverlies heeft, olie gaat verbruiken of abnormaal warm draait laat ik de kleppen voor wat ze zijn.hans wrote:heeft iemand al met controleren kleppen stellen gehad dat de kleppen te strak stonden?
ha dat tikken in de vering is bij mij ook het geval dus da is nog bij meer terra's zo goe om te wetenduibhce Kaelann wrote:Een voelbare tik? Of gewoon een hoorbare klonk? Dat laatste is normaal, "they all do that, sir".hans wrote:ik heb een tik in de voorvork al ik hem omhoog trek ?
Als het voelbaar is zou ik toch wat naderbij gaan onderzoeken waar het vandaan komt: de vorkpoten zelf, speling op het balhoofd ...?
Husqvarna TR650 Terra modificaties
als ik met de motor een uur gereden heb dan is die tik weg, en dat vindt ik wel vreemd
te weinig olie of iets met lucht misschien weet iemand daar wat van.
te weinig olie of iets met lucht misschien weet iemand daar wat van.
-
- Posts: 33
- Joined: 26 Sep 2014 20:15
Husqvarna TR650 Terra modificaties
da is inderdaad raar da het na ne tijd verdwijnt
- duibhce Kaelann
- Posts: 2926
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Husqvarna TR650 Terra modificaties
Als je je er zorgen om maakt kan je ze altijd eens open halen:
http://www.cafehusky.com/threads/front- ... red.81426/
of ineens een vervanging/upgrade doen:
http://www.cafehusky.com/threads/front- ... wap.39464/
http://www.cafehusky.com/threads/front- ... red.81426/
of ineens een vervanging/upgrade doen:
http://www.cafehusky.com/threads/front- ... wap.39464/
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
- duibhce Kaelann
- Posts: 2926
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
DIY kettingsmeersysteem
Vandaag nog eens de garage ingedoken om een kettingsmeersysteem te installeren op de Terra van laouen. Niet een Tutoro zoals er momenteel (nog) op de mijne staat en ook geen ander kant-en-klaar systeem, maar een zelf ineengeknutselde oplossing. Het origineel idee is niet van mezelf, ik heb het ontdekt in een youtube filmpje van een SRX-eigenaar. Dus alle credit gaat eigenlijk naar hem.
De benodigde componenten:
- een brandstof primer pompje voor een (Husqvarna) kettingzaag
- remvloeistofreservoir
- kunststof leidingen van de juiste dikte
- ijzerdraad
- tie wraps
- plooibare metaalstrip
Ik had bij het installeren van de handkappen al deze spacers gebruikt:
In eerste instantie om LED verstralers op de te installeren, maar die heb ik uiteindelijk anders gemonteerd. Voor deze installatie is die spacer echter perfect.
Het brandstof primer pompje ziet er zo uit:
Voor het pompje had ik gehoopt een montageplaatje dat ik nog liggen had te kunnen hergebruiken. Maar toen het pompje toekwam bleek al gauw dat ik een andere oplossing moest zoeken.
Dus wat rondslingerend aluminium gebruikt om zelf eentje te maken. Veel materiaal om metaal te bewerken heb ik niet, dus een beetje ge?mproviseerd
met de slijpschijf en de ijzervijl.
Wat Hammerite helpt om het er een beetje proper te doen uitzien.
En een test-fitje.
Ziet er goed uit. Dus we kunnen beginnen aan het reservoir en de leidingen.
Eerst even bekijken hoe we de leidingen best routeren.
Vooral om af te meten waar we de leiding kunnen afknippen.
En dan kunnen we beginnen alles vast te zetten met tie wraps.
Rest nog te zorgen dat de olie proper op het achtertandwiel terecht komt. Een plooibare metaalstrip en enkele tie wraps zijn voldoende. Ik moet de metaalstrip enkel nog in het juiste model plooien.
En dan vast zetten met tie wraps.
En op maat afsnijden. Wat ijzerdraad in de laatste 15cm leiding zorgt ervoor dat alles gemakkelijk te positioneren is op het tandwiel.
Uiteraard alles nog proper afwerken. Om te beginnen met wat tape om te zorgen dat het reservoir niet gaat lekken door de oneigenlijke installatie van de leiding.
Shrinkwrapje er rond.
Vullen met olie (kettingzaagolie uiteraard) en we kunnen beginnen pompen.
De benodigde componenten:
- een brandstof primer pompje voor een (Husqvarna) kettingzaag
- remvloeistofreservoir
- kunststof leidingen van de juiste dikte
- ijzerdraad
- tie wraps
- plooibare metaalstrip
Ik had bij het installeren van de handkappen al deze spacers gebruikt:
In eerste instantie om LED verstralers op de te installeren, maar die heb ik uiteindelijk anders gemonteerd. Voor deze installatie is die spacer echter perfect.
Het brandstof primer pompje ziet er zo uit:
Voor het pompje had ik gehoopt een montageplaatje dat ik nog liggen had te kunnen hergebruiken. Maar toen het pompje toekwam bleek al gauw dat ik een andere oplossing moest zoeken.
Dus wat rondslingerend aluminium gebruikt om zelf eentje te maken. Veel materiaal om metaal te bewerken heb ik niet, dus een beetje ge?mproviseerd
met de slijpschijf en de ijzervijl.
Wat Hammerite helpt om het er een beetje proper te doen uitzien.
En een test-fitje.
Ziet er goed uit. Dus we kunnen beginnen aan het reservoir en de leidingen.
Eerst even bekijken hoe we de leidingen best routeren.
Vooral om af te meten waar we de leiding kunnen afknippen.
En dan kunnen we beginnen alles vast te zetten met tie wraps.
Rest nog te zorgen dat de olie proper op het achtertandwiel terecht komt. Een plooibare metaalstrip en enkele tie wraps zijn voldoende. Ik moet de metaalstrip enkel nog in het juiste model plooien.
En dan vast zetten met tie wraps.
En op maat afsnijden. Wat ijzerdraad in de laatste 15cm leiding zorgt ervoor dat alles gemakkelijk te positioneren is op het tandwiel.
Uiteraard alles nog proper afwerken. Om te beginnen met wat tape om te zorgen dat het reservoir niet gaat lekken door de oneigenlijke installatie van de leiding.
Shrinkwrapje er rond.
Vullen met olie (kettingzaagolie uiteraard) en we kunnen beginnen pompen.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
DIY kettingsmeersysteem
Wel wel, pas getrouwd en dan zit ie dagen aan een stuk aan een moto te klungelen...
I am confused. Oh no, maybe not!
- duibhce Kaelann
- Posts: 2926
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Husqvarna TR650 Terra modificaties
We hebben romantisch samen gesleuteld. :luvjoe:
Ik had haar haardroger nodig voor de heat shrink :grijns:
Ik had haar haardroger nodig voor de heat shrink :grijns:
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
-
- Posts: 33
- Joined: 26 Sep 2014 20:15
Husqvarna TR650 Terra modificaties
das ferm gezien van die gast
Husqvarna TR650 Terra modificaties
Nice.
Kan je dat slangetje niet (warm) oprekken tot het over de uitgang van het reservoir wil gaan? Voor de zekerheid ivm lekken.
Hoe werkt dat pompje? Een in- en een uitgang. Zie ik iets over 't hoofd?
Ik heb hier ook nog zo'n reservoirke liggen
Kan je dat slangetje niet (warm) oprekken tot het over de uitgang van het reservoir wil gaan? Voor de zekerheid ivm lekken.
Hoe werkt dat pompje? Een in- en een uitgang. Zie ik iets over 't hoofd?
Ik heb hier ook nog zo'n reservoirke liggen
grease up your baby for a ball on the hill
-
- Posts: 330
- Joined: 25 Sep 2014 18:50
Husqvarna TR650 Terra modificaties
mooi maat werk
ik vrees enkel dat die metalen gaatjes band veel sneller gaat stuk gaat gaan dan verwacht
ik vrees enkel dat die metalen gaatjes band veel sneller gaat stuk gaat gaan dan verwacht
- duibhce Kaelann
- Posts: 2926
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Husqvarna TR650 Terra modificaties
Daarvoor is het darmpje vrees ik te dun en te smal en de teut van het remvloeistofreservoir veel te dik.Blackbert wrote:Kan je dat slangetje niet (warm) oprekken tot het over de uitgang van het reservoir wil gaan? Voor de zekerheid ivm lekken.
Jups, ingang, uitgang (beiden met terugslagklep vermoed ik) en een balgje.Blackbert wrote:Hoe werkt dat pompje? Een in- en een uitgang. Zie ik iets over 't hoofd?
Bwa, ik gebruik dezelfde systeem al 2 jaar op mijn eigen Terra en dat toont nog steeds geen tekenen van scheurtjes of metaalmoeheid.diskeletlietje wrote:ik vrees enkel dat die metalen gaatjes band veel sneller gaat stuk gaat gaan dan verwacht
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Husqvarna TR650 Terra modificaties
Aha, nu ben 'k mee. Eens op duwen en klaar.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Husqvarna TR650 Terra modificaties
ik vraag me af wat voor merk tandwielen en ketting op de terra liggen
want die zijn wel echt goed,ik rij veel door het zand en modder maar
ze liggen er al 15000km op en nog altijd goed alleen voor wel vervangen
omdat ik er 15 erop heb gelegd (iets beter in het zand) een JT tandwiel
maar dat slijt wel snel dus ik zou graag weten wat er origineel oplicht.
want die zijn wel echt goed,ik rij veel door het zand en modder maar
ze liggen er al 15000km op en nog altijd goed alleen voor wel vervangen
omdat ik er 15 erop heb gelegd (iets beter in het zand) een JT tandwiel
maar dat slijt wel snel dus ik zou graag weten wat er origineel oplicht.