In dubio (weer maar eens)

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

In dubio (weer maar eens)

Post by F M »

Dat is de camera die ik heb. :cool:

En neen, op de zijpikkel gaan staan met de linkervoet durf ik niet omdat die zijpikkel zo slecht is (of hadden jullie dat niet gelezen?)
I am confused. Oh no, maybe not!

Nickel
Posts: 329
Joined: 28 Oct 2009 20:13

In dubio (weer maar eens)

Post by Nickel »

Gunter wrote: Dat is de camera die wij moeten hebben, die valt om en dan pas gaat hij op dat knopje duwen,
camera haalt dan het eerste stuk uit zijn geheugen...

Op de zijpikkel doe ik ook wel eens maar ik wil niet weten waar ge uitkomt als die het moest begeven....
Met mijne drift ghost kan dat in ieder geval ook. Je "filmt" constant in tijdelijk geheugen en als je iets interessant gepasseerd bent sla je dit op met 1 duw op de afstandsbediening. Heb je wat minder sorteer- en uitzuiver-werk achteraf.

Edit Ik zie dat FM mij ondertussen voor was.

Ik ga er van uit dat de zijpikkel dit toch moet aankunnen. Die motorfiets zelf weegt ongeveer 3,5 keer mijn eigen gewicht.

Edit: van die "slechte zijpikkel" had ik al gelezen maar wist niet wat er slecht aan was. Te zwak dus.....Bestaat er geen after-market alternatief dat steviger is ?
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride would do :mrgreen: .

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

In dubio (weer maar eens)

Post by F M »

Neen, hij is niet te zwak. Hij staat veel te dicht bij de motor, waardoor het oppervlak gevormd door de driehoek pikkel-voorwiel-achterwiel veel te klein is.
I am confused. Oh no, maybe not!

Nickel
Posts: 329
Joined: 28 Oct 2009 20:13

In dubio (weer maar eens)

Post by Nickel »

F M wrote:Neen, hij is niet te zwak. Hij staat veel te dicht bij de motor, waardoor het oppervlak gevormd door de driehoek pikkel-voorwiel-achterwiel veel te klein is.
Ok nu versta ik het :mrgreen: :mrgreen:
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride would do :mrgreen: .

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

In dubio (weer maar eens)

Post by bompa »

F M wrote:Neen, hij is niet te zwak. Hij staat veel te dicht bij de motor, waardoor het oppervlak gevormd door de driehoek pikkel-voorwiel-achterwiel veel te klein is.
Dat was bij mij ook dat ik vond dat die moto te recht stond om zo op te stappen , ik heb daar toen dacht ik een cm of onderhalve cm afgezaagd en dat voetplaatje er dan terug aangelast en toen ging het bij mij wel ,maar er meer er vanaf zagen durfde ik niet want die pikkel hangt vast aan het carter,en dan komt daar elke keer dat je de moto zo neerzet wel meer gewicht op dat carter, 'k weet niet waar hij bij de 1190 aanhangt.
Bij mijne Tenere heb ik dat ook zo gedaan en dat marsjeert zo goed . Maar daar hangt die zijpikkel aan de kader vast

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

In dubio (weer maar eens)

Post by vet on wheels »

iik moet ook m'n best doen om deftig op mijne GSA te stappen..
ik durf ook eerst op de linker-voetsteun staan om mijn been deftig over de koffers te zwieren enzo.
FM : vraag nekeer aan iemand om dat eens voor te doen?
succes

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

In dubio (weer maar eens)

Post by petervdc »

F M wrote:Neen, hij is niet te zwak. Hij staat veel te dicht bij de motor, waardoor het oppervlak gevormd door de driehoek pikkel-voorwiel-achterwiel veel te klein is.
?n hij is gebout aan het blok, niet aan het frame, en er zijn (zeldzame) gevallen dat het blok kan scheuren

zeggen ze...
Keep going

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

In dubio (weer maar eens)

Post by Wipr »

Nog eens testrijden met de voorkeuren en als het financieel kan dan doe je dat toch gewoon.

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

In dubio (weer maar eens)

Post by Stefke »

bompa wrote: Hij zet hem ook op een horizontale parking ,was bij mij ook geen enkel probleem :grin: , ' k zou hem dat is bergop of bergaf willen zien doen , of op een schuin oplopende parking waar er dan nog verschillende moto' geparkeerd staan en waar je alleen nog maar tussen kan parkeren.
Echt serieus, er is toch wel altijd ergens een plaatske te vinden waar je de motor deftig kan parkeren. En deftig parkeren dat is voor mij al een basisgegeven om goed moto te rijden. En de moeite te doen om een plaatske te zoeken. En altijd vertrekkensklaar parkeren. En dat is ook niet op de motor blijven zitten om hem "Flintstonesgewijs" te parkeren maar er naast stappen en zo verduwen. Dan kunt ge altijd overal met beide voeten op de grond. Is zo gepiept... :whip: :P

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

In dubio (weer maar eens)

Post by bompa »

Stefke wrote:
bompa wrote: Hij zet hem ook op een horizontale parking ,was bij mij ook geen enkel probleem :grin: , ' k zou hem dat is bergop of bergaf willen zien doen , of op een schuin oplopende parking waar er dan nog verschillende moto' geparkeerd staan en waar je alleen nog maar tussen kan parkeren.
Echt serieus, er is toch wel altijd ergens een plaatske te vinden waar je de motor deftig kan parkeren. En deftig parkeren dat is voor mij al een basisgegeven om goed moto te rijden. En de moeite te doen om een plaatske te zoeken. En altijd vertrekkensklaar parkeren. En dat is ook niet op de motor blijven zitten om hem "Flintstonesgewijs" te parkeren maar er naast stappen en zo verduwen. Dan kunt ge altijd overal met beide voeten op de grond. Is zo gepiept... :whip: :P
Echt serieus ja 'k zou hem da wel is willen zien doen ,ermee rijden was ook nooit een probleem, neem het maar aan da ik al redelijk naast de moto gestapt heb om de moto deftig te parkeren en om terug deftig te kunnen te vertrekken in de Ardennen, maar kom je met een stuk of 6 moto's aan en er staan er al een deel op een kleine parking waar de route vertrekt ( vb een van de forum ritten in de Ardennen in Spontin dacht ik) zij maar zeker dan sta ik er in het begin van de parking er al naast want ik zou er niet naast willen liggen gelijk die met zijne bmw op da filmke , nu met mijne andere moto geen probleem ni meer,stop en plaats hem waar ik wil, kan met beide voeten nu aan de grond , en dat was met de ktm en de gtr helemaal het geval niet.
Maar ik beweer ook nergens dat ik goed met de moto kan rijden he :wink: maar heb altijd mijn plan wel kunnen trekken en ondervind nu dat het met een lage toch wel een stuk makkelijker is .

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

In dubio (weer maar eens)

Post by Koeno »

Stefke wrote:En dat is ook niet op de motor blijven zitten om hem "Flintstonesgewijs" te parkeren maar er naast stappen en zo verduwen.
Ik moet eerlijk zeggen, dat ik met de Varadero tot nu toe altijd flinstonesgewijs parkeer...
Enkel op onze oprit en garage durf ik hem verzetten door er naast te staan, maar anders ben ik gewoon onzeker door zijn gewicht...

De sevenfifty is op dat vlak minder een probleem, maar ook daar doe ik meestal flinstonesgewijs...
al vormt het daar geen probleem om hem aan de hand te keren enzo...

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

In dubio (weer maar eens)

Post by F M »

bompa wrote:
Stefke wrote:
bompa wrote: Hij zet hem ook op een horizontale parking ,was bij mij ook geen enkel probleem :grin: , ' k zou hem dat is bergop of bergaf willen zien doen , of op een schuin oplopende parking waar er dan nog verschillende moto' geparkeerd staan en waar je alleen nog maar tussen kan parkeren.
Echt serieus, er is toch wel altijd ergens een plaatske te vinden waar je de motor deftig kan parkeren. En deftig parkeren dat is voor mij al een basisgegeven om goed moto te rijden. En de moeite te doen om een plaatske te zoeken. En altijd vertrekkensklaar parkeren. En dat is ook niet op de motor blijven zitten om hem "Flintstonesgewijs" te parkeren maar er naast stappen en zo verduwen. Dan kunt ge altijd overal met beide voeten op de grond. Is zo gepiept... :whip: :P
neem het maar aan da ik al redelijk naast de moto gestapt heb om de moto deftig te parkeren en om terug deftig te kunnen te vertrekken in de Ardennen, maar kom je met een stuk of 6 moto's aan en er staan er al een deel op een kleine parking ...
Inderdaad, het is soms heel lastig om een goed plekje te vinden.

Flintstonegewijs is trouwens heel moeilijk, want ik geraak maar met mijn tenen aan de grond. Op die manier heb ik nog meer kans om de grond op te gaan.

Ik ben trouwens ook niet overtuigd van het korter zagen van de zijpoot. De motor komt daarmee schuiner te staan, maar de driehoek wordt niet groter, en dus de stabiliteit ook niet volgens mijn wiskundig inzicht.
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

In dubio (weer maar eens)

Post by Koeno »

En er bestaan geen alternatieve steunen voor de ktm?
Als meerdere mensen dit ervaren, dan is er meestal 1 handige harry die een oplossing voorziet...

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

In dubio (weer maar eens)

Post by zappa »

Stefke wrote: En dat is ook niet op de motor blijven zitten om hem "Flintstonesgewijs" te parkeren maar er naast stappen en zo verduwen.
Ja ik doe ook een "flinstoneke" en als er een miniem hoogte verschil is wordt dat zelfs een Wilmaaaken, trappelen zonder verplaatsing :ermm:

Naast stappen, is ook niet zo mijne dada, als Tuur begint te hellen dan vlieg ik mee naar beneden ( eens na het ontbokken bijna in de kippen ren gelegen :shock: ) Denk dat mijn moto te lang en te hoog is om aan enen kant maar vast te hebben. Met de Husaberg gaat dat wel heel goed, en bij die is parkeren nooit een probleem, gewoon met een stuurkant tegen een boom of muurtje :grin:
sig nature

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

In dubio (weer maar eens)

Post by Borniet »

F M wrote: Ik ben trouwens ook niet overtuigd van het korter zagen van de zijpoot. De motor komt daarmee schuiner te staan, maar de driehoek wordt niet groter, en dus de stabiliteit ook niet volgens mijn wiskundig inzicht.
Uw driehoek wordt inderdaad niet groter, maar het gewicht gaat meer op de zijpoot komen te liggen, wat een betere verdeling van het gewicht KAN betekenen, en dus een grotere stabiliteit.
Maar let wel op de "kan" :cool:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

In dubio (weer maar eens)

Post by F M »

Bij een naar rechts afhellende ondergrond zal dat inderdaad een verbetering brengen. Bij een naar links afhellende ondergrond wordt het echter erger...
I am confused. Oh no, maybe not!

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

In dubio (weer maar eens)

Post by vet on wheels »

leg het probleem eens neer bij den dealer?
mogelijks heeft hij een oplossing?

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

In dubio (weer maar eens)

Post by Davy78 »

Koeno wrote:Als meerdere mensen dit ervaren, dan is er meestal 1 handige harry die een oplossing voorziet...
Absoluut!

https://www.youtube.com/watch?v=f5a1gcVqg84

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

In dubio (weer maar eens)

Post by Tom Thumper »

Voeten niet aan de grond krijgen? Wat is dat nu voor een gezeik!

:blbl:
Me gusta la moto, me gustas tu.

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

In dubio (weer maar eens)

Post by petervdc »

Ik ga ook liever naast de moto staan & verduwen ipv hem achteruit te flintstonen.
Ik ben 1m80, 75 kg en de 1190R is n?t niet te hoog.
Vooral uitkijken waar & hoe je parkeert, om vlot te kunnen vertrekken. Helaas niet altijd mogelijk, maja.
Keep going

Post Reply