En dan behoor je tot de groep die al eens .....

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

En dan behoor je tot de groep die al eens .....

Post by Stefke »

Neenee, echte sneeuw, in het spitsuur, in den donker... Dat is goed voor een sluitspierkramp van drie dagen :mad:

robman
Posts: 121
Joined: 02 Apr 2015 19:01

En dan behoor je tot de groep die al eens .....

Post by robman »

In den donker ??

Met dit is dat geen probleem : http://nl.decathlon.be/fietslamp-scorch ... 07620.html
Op stroboscoopstand , en ze denken dat je een interventie moet doen .... :ricky:
Alle verkeersborden beginnen dan ook te flikkeren ...ze zien je dan echt van ver aankomen :Pyndn: :P

Dat blauw micaa'ken mag je er wel niet opzetten .... :lol:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

En dan behoor je tot de groep die al eens .....

Post by Wipr »

Stefke wrote:Neenee, echte sneeuw, in het spitsuur, in den donker... Dat is goed voor een sluitspierkramp van drie dagen :mad:
:gieren: :gieren:

Tja, de Antwerpse ring zal dan wel voor velen als :yikes: bestempeld worden. Woon er vlakbij en het is dagelijkse kost. Effectief het is geen pretje meer om er tijdens de daguren te passeren. Ik vind de tunnels in Brussel dan weer ziekmakend.

Spijtig van de krassen op de motor maar toch goe dat je zelf geen schrammetje hebt opgelopen.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

En dan behoor je tot de groep die al eens .....

Post by duibhce Kaelann »

Stefke wrote:Neenee, echte sneeuw, in het spitsuur, in den donker... Dat is goed voor een sluitspierkramp van drie dagen :mad:
Het is al redelijk wat jaren geleden dat ik nog woon-werk met de motor gedaan heb in echt winterse omstandigheden. Maar de dagen met ijzel en aanvriezende mist vond ik n?g interessanter dan de sneeuwdagen. Mist die op uw vizier aanvriest is er nog wat moeilijker af te krabben dan sneeuw.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

En dan behoor je tot de groep die al eens .....

Post by pingu »

Borniet wrote:
robman wrote:Merci se mannen :thumbsup:

@ FM : Dat filerijden is voor mij dagelijkse kost ...helaas ( Ring v Antwerpen ....)
Dat dat niet plezant rijden is kun je wel zeggen ...en nu vertrouw ik niemand meer ....maakt het niet makkelijker .
Die is pokke he, die ring van Antwerpen... Ik rijd elke dag van tegen Turnhout naar Brussel, en ik moet zeggen, ik heb liever de Brusselse ring of het centrum van Brussel dan de ring van Antwerpen. Dat is precies elke dag een poging tot zelfmoord, daar passeren...
Anywayz, knap manouvre, dat joggen! Blij dat je ok bent!
Yup, da filefilteren hangt sterk af van de route. Ring A'pen, E313 richting A'pen = miserie. Net als E40 Luik - Bxl 's morgens. Daar slaapt zowat den helft nog. En de andere helft is aan het ontbijten, bellen, sms'en, boekje lezen,... echt ongelooflijk. E314 vind ik wel ok, E19 en ring Bxl daar zouden ze in de goot gaan rijden om je door te laten.

@robman: knudde van de moto natuurlijk, en idd ik zou een andere dealer zoeken precies. Maar zolang je er zelf redelijk ongeschonden vanaf komt...

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

En dan behoor je tot de groep die al eens .....

Post by vet on wheels »

ik (zoals de meesten hier) heb ook al `bodemonderzoek` gedaan met de moto, meestal in stilstaande fase(schijfremslot een beetje vergeten... :blush: ) , en eenmaal in haarspeldbocht in Oostenrijk met madam acherop, nooit geweten waarom achterste mij ineens wou voorbijsteken...
enkele skrammen, dus wijle blij...
Antwerpse ring : 1x gedaan , deze zomer, eind juni aan 37gr :huh: , naast warme uitlaten van camions, en met brede bakken en dochter achterop...?cht ni leuk :twisted: , wel overleefd!

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

En dan behoor je tot de groep die al eens .....

Post by Borniet »

pingu wrote:
Borniet wrote:
robman wrote:Merci se mannen :thumbsup:

@ FM : Dat filerijden is voor mij dagelijkse kost ...helaas ( Ring v Antwerpen ....)
Dat dat niet plezant rijden is kun je wel zeggen ...en nu vertrouw ik niemand meer ....maakt het niet makkelijker .
Die is pokke he, die ring van Antwerpen... Ik rijd elke dag van tegen Turnhout naar Brussel, en ik moet zeggen, ik heb liever de Brusselse ring of het centrum van Brussel dan de ring van Antwerpen. Dat is precies elke dag een poging tot zelfmoord, daar passeren...
Anywayz, knap manouvre, dat joggen! Blij dat je ok bent!
Yup, da filefilteren hangt sterk af van de route. Ring A'pen, E313 richting A'pen = miserie. Net als E40 Luik - Bxl 's morgens. Daar slaapt zowat den helft nog. En de andere helft is aan het ontbijten, bellen, sms'en, boekje lezen,... echt ongelooflijk. E314 vind ik wel ok, E19 en ring Bxl daar zouden ze in de goot gaan rijden om je door te laten.
Inderdaad, de E313/E34 is vreselijk... zowat elke dag word je daar minstens 1x vastgereden (ja, idd, u leest het goed: vierwielbestuurders die hun voertuig opzettelijk voor u ingooien, of nog beter, als je ernaast rijdt... Gelukkig zijn camionchauffeurs meestal zo vriendelijk om een oogje in het zeil te houden en opzij te gaan als ze zoiets zien gebeuren). Ik probeer eerder de E19 Breda richting Antwerpen te nemen, iets beter in dat opzicht.
En ja... Brussel, raar genoeg, maar daar kan je bijna met je ogen dicht filteren!

KlaasN
Posts: 190
Joined: 23 Apr 2015 17:22

En dan behoor je tot de groep die al eens .....

Post by KlaasN »

Hmmm, sommige motards vliegen er echt tussen. Ik kan me inbeelden dat dat voor een automobilist niet altijd eenvoudig is. Onlangs probeerde ik zo een snelle filefilteraar te volgen (oefenen), dat was gewoon gevaarlijk. Als een auto niet snel genoeg uit de weg ging, dan begon de man te gesticuleren en hij werd erg agressief.
Met wat geduld en begrip zou het allemaal veel vlotter gaan. De ring van Antwerpen is moeilijk, ook voor de auto's!
Na een werkdag is iedereen moe en wil iedereen zo snel mogelijk thuis geraken.

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

En dan behoor je tot de groep die al eens .....

Post by Borniet »

KlaasN wrote:Hmmm, sommige motards vliegen er echt tussen. Ik kan me inbeelden dat dat voor een automobilist niet altijd eenvoudig is. Onlangs probeerde ik zo een snelle filefilteraar te volgen (oefenen), dat was gewoon gevaarlijk. Als een auto niet snel genoeg uit de weg ging, dan begon de man te gesticuleren en hij werd erg agressief.
Met wat geduld en begrip zou het allemaal veel vlotter gaan. De ring van Antwerpen is moeilijk, ook voor de auto's!
Na een werkdag is iedereen moe en wil iedereen zo snel mogelijk thuis geraken.
Dat is inderdaad zo, en met het later licht en vroeger donker, en de koude en al wat er bijhoort wordt dat gevoel van "naar huis willen" alleen nog erger.
En absoluut... sommige motards zijn ook gewoon niet te doen met dat filteren... Ik probeer mij altijd aan de regels te houden, dus tot 50km/u ertussen, anders terug mee volgen. Maar je ziet er soms vliegen, dat ik tegen 100 mee in de "file" rijd, en dat er dan tussendoor gevlogen komen tegen godweethoeveel.
Of, zoals ik overlaatst iemand hoorde zeggen: "met de moto, nee dat doe ik niet meer. De mensen kijken er niet meer naar om, de auto's laten je niet meer door en rijden gevaarlijk en agressief, dus sinds dat ongeval rijd ik niet meer." "Oei, wat heb je dan aan de hand gehad?" "Wel, ik reed tegen 200 door de bocht van de E313 naar de antwerpse ring, en dan verandert er ineens ene van rijvak..."
Hmmm... Ik denk dat daar iets uit te leren valt ;-)

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

En dan behoor je tot de groep die al eens .....

Post by F M »

Borniet wrote: En absoluut... sommige motards zijn ook gewoon niet te doen met dat filteren... Ik probeer mij altijd aan de regels te houden, dus tot 50km/u ertussen, anders terug mee volgen. Maar je ziet er soms vliegen, dat ik tegen 100 mee in de "file" rijd, en dat er dan tussendoor gevlogen komen tegen godweethoeveel.
Dat is altijd een heikel punt. De paar keer dat ik ergens moet filefilteren zijn er altijd motorrijders die dat sneller doen, andere doen dat trager. Je kan moeilijk objectief vaststellen wat erover is. In de praktijk hou ik mijn spiegels genoeg in het oog om te zien dat ik een snellere langs kan laten.

De wettelijke regeling is ook heel moeilijk. Je mag maar met een bepaald snelheidsverschil inhalen. maar dat verschil: geldt dat tov de linkse of de rechtse rij? Want over het algemeen rijden die niet aan dezelfde snelheid...
I am confused. Oh no, maybe not!

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

En dan behoor je tot de groep die al eens .....

Post by Borniet »

F M wrote:
Borniet wrote: En absoluut... sommige motards zijn ook gewoon niet te doen met dat filteren... Ik probeer mij altijd aan de regels te houden, dus tot 50km/u ertussen, anders terug mee volgen. Maar je ziet er soms vliegen, dat ik tegen 100 mee in de "file" rijd, en dat er dan tussendoor gevlogen komen tegen godweethoeveel.
Dat is altijd een heikel punt. De paar keer dat ik ergens moet filefilteren zijn er altijd motorrijders die dat sneller doen, andere doen dat trager. Je kan moeilijk objectief vaststellen wat erover is. In de praktijk hou ik mijn spiegels genoeg in het oog om te zien dat ik een snellere langs kan laten.
Ja, zo probeer ik het ook te doen, anderen gewoon rustig doorlaten. Filteren is iets dat je echt op je eigen tempo moet doen, anders mis je dingen, en dan plak je zo ergens tegen (vanmorgen nog tegen een vrachtwagen geleund... ).
F M wrote: De wettelijke regeling is ook heel moeilijk. Je mag maar met een bepaald snelheidsverschil inhalen. maar dat verschil: geldt dat tov de linkse of de rechtse rij? Want over het algemeen rijden die niet aan dezelfde snelheid...
Zoals gewoonlijk in Belgie, de wet is weer zodanig interpreteerbaar dat je eigenlijk nooit echt weet wanneer het nu juist is of niet. Ik probeer als referentie zoveel mogelijk de linkse rij te nemen. Maar als er teveel verschil tussen links en rechts zit, of het duurt te lang dat er verschil op zit, dan ga ik eerder terug in de rij meerijden, omdat er anders te veel en te plots gewisseld wordt van rijvak door de automobilisten die ergens een gaatje zien.

robman
Posts: 121
Joined: 02 Apr 2015 19:01

En dan behoor je tot de groep die al eens .....

Post by robman »

Verzekering is eindelijk over de brug gekomen .... :grin:
Nu kunnen we dit hoofdstuk ook afsluiten ...en starten met herstellen ..... :rayof:

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

En dan behoor je tot de groep die al eens .....

Post by Stefke »

robman wrote: Nu kunnen we dit hoofdstuk ook afsluiten ...en starten met herstellen ..... :rayof:
hopla!, op naar de volgende crash! :ricky:

robman
Posts: 121
Joined: 02 Apr 2015 19:01

Re: En dan behoor je tot de groep die al eens .....

Post by robman »

En ne malloot had me verleden maandag te stekken ..... :|

Omvergekegeld geweest , van de baan letterlijk weggereden geweest , uit de weg geramd geweest , ... ik heb er eigenlijk niet de juiste woorden voor . :cry:

Maandagochtend , rond 7u rij ik de oprit op van de E19 richting A'pen , voorheen was er al een Mercedes die danig dicht achterop volgde , en wordt ik door die Mercedes op dezelfde rijstrook langs links omvergekegeld ...
Ik wordt geramd met mijn elleboog tegen zijn spiegel of dagkant van zijn vooruit , weet ik niet echt , maar 'knal' en daar ging ik tegen de vlakte . Ik schat dat ik toen 80 - 90 km/u reed .
Ik schuif zo'n 200 m op mijn rug verder ....en ... ik sta terug recht !


OEF !
Geen vangrail tegengekomen , geen andere auto tegengekomen tegen mijn lijf !
Stijf , stram en enkele pijnlijke plekken nu na twee dagen , niks gebroken ....ik ben een gelukkig mens !!

Hartverwarmend hoeveel mensen er om hulp kwamen , echt veel , behalve ...diegene die me had omvergekegeld .
Het enige wat van hem kwam was ' ziekenwagen bellen ? ' ...niks sorry of zo , of hoe gaat het met je ? ...niks van dat .

Hij wou direct de politie bellen wat ik ok vond ..en die kwamen sneller dan verwacht ...standardprocedure , ademtest .
Ik safe ...hij positief ....om 7u s'ochtends ...
Hij heeft geen getuige , ik wel ...een vriendelijk Pool ' Tama's , dat is zijn naam ' ...heeft duidelijk op papier gezet wat er gaande was .

Nu veel rompslomp om alle papieren in orde te brengen .
En , de moto ...die gaat goed komen tegen vrijdag ...Danku Ludwig Motors !! Ze doen alles om die rijklaar te brengen tegen vrijdag ... want zaterdag vertrek ik om motortrip naar Schotland ... t'zal rustig aan zijn die eerste kilometers ... :?

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: En dan behoor je tot de groep die al eens .....

Post by zappa »

robman wrote: 11 Sep 2019 17:15 want zaterdag vertrek ik om motortrip naar Schotland ... t'zal rustig aan zijn die eerste kilometers ... :?


Ge hebt oerenchance gehad ! (ja blazen, sommigen weten dat wel al, en ineens kunnen ze wel vlotjes meewerken bij 't invullen van een ongevallenformulier :mrgreen: )

Veel ontspannen ritten :ricky: , waarschijnlijk rijden er geen hufters rond in Schotland en ze steken daar rechts voorbij, ge gaat geen schrik moeten hebben dat er links u enen ramt :grin:
sig nature

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: En dan behoor je tot de groep die al eens .....

Post by pingu »

Ge hebt inderdaad heel veel geluk (bij een ongeluk) gehad. Eerst en vooral dat ge zelf niks hebt; en dan ook dat die gast niet is doorgereden, ge een getuige hebt die zijn verhaal wil doen, enz.

't is me wat op de weg. Als ik zie wat er (vooral 's ochtends) tijdens de woon-werk rit allemaal gebeurt... Als alle bestuurders die zich op weg naar 'ergens' als een halve zool doorheen het verkeer bewegen van de weg gehaald worden, dan is het fileprobleem direct opgelost... (en kwestie van perspectief: veel automobilisten denken waarschijnlijk precies zo over die motards die zich tussen de file doorwurmen).

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: En dan behoor je tot de groep die al eens .....

Post by den Bullet »

robman wrote: 11 Sep 2019 17:15 ...
Ik safe ...hij positief ....om 7u s'ochtends ...
...
Fé is al zo een paar keer gecontroleerd geweest 's morgens op de afrit van Nijvel.

En regelmatig staan er daar langs de kant die niet meer verder mogen rijden wegens nog 'positief' van de dag (of nacht) ervoor :?

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: En dan behoor je tot de groep die al eens .....

Post by Droopy »

robman wrote: 11 Sep 2019 17:15 ...
Ik safe ...hij positief ....om 7u s'ochtends ...
...
Laat ons zeggen dat dit niet echt een verzachtende omstandigheid is, veel kans dat je aanrijder via de politierechtbank zal moeten passeren.
Het voornaamste is dat jij er met de schrik bent vanaf gekomen. :thumbsup:

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: En dan behoor je tot de groep die al eens .....

Post by Stefke »

den Bullet wrote: 12 Sep 2019 09:50 nog 'positief' van de dag (of nacht) ervoor :?
Bof, ik heb ooit een klant gehad die nog bij de AA zat. Hij was terug OK maar wel kapotgezopen. Permanent beven. Wist mij te vertellen dat hij in zijn beste dagen ' s morgens 8 (acht) 33-ers dronk voor hij ging werken... :w00t: :roll:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: En dan behoor je tot de groep die al eens .....

Post by OzzePaa »

Awtsj :!: :shock: ... Gebt er dus geen nieuw topic moeten voor openen wegens alreeds lid van de bewuste club, maar w'adden toch liever gelezen dagge goed aangekomen waart in Schotland, inplek van dees :roll:
Inallegeval "OEF" datter alleen maar ijzerwerk geabimeerd is, en dat dat ook nog tijdig opgelapt zal zijn. :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Post Reply