Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by OzzePaa »

Stond er w??r twee keer op ... :dontknow: :war:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

F M wrote:Heb ik iemand tot hier horen vloeken ? :mrgreen:
Die kans is euhm, zeer groot... Klonk het als


Godverdevlammestedevreemelstenondjudjuustemiljaarmijnkloten....

Gevolgd door,
fis du put de foef de la maison de sacre bleu je te pak...

met daarachter: SCHAAAAT komt mij is elpen, kem uw kleine pollekes vandoen....

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by bompa »

Koeno wrote::zuipe: handkappen vandaag toegekomen...
dus de rechtse beginnen monteren, stuurgewicht loosgemaakt,
binnenkant van dat spel eruit gehaald,
nieuwen binnenkant er in gestoken,
en dan.... stuk van den beugel laten vallen... net in ruimte tussen de tank en het kader....
daar waar ge er dus ni meer aan kunt zonder ganse de motor uit elkaar te vijzen...

dusssssss gansen avond gespendeerd met binnenkuip/buitenkuip/tank te demonteren :p
geeuw.... langzaam denk ik... dat ik moet stoppen mijzelf wijs te maken dat ik handig ben :p
Daar is maar een remedie voor bvb dit kopen bij de action,ik denk o,85 eurocent en daar kan je er ver mee aan :cool:
https://www.hbm-machines.com/images/cac ... c37c8d.jpg
Van de week bij ne maat zijn HD ook een bout laten vallen tijdens een batterij vervanging ,en er van geen kanten meer aan te kunnen :unsure: , en gelukkig had ik die telescoopmagneet bij 4 minuten later en we hadden hem terug zonder iets af te breken :mrgreen: echt een hebbedingetje :grin: ik heb er me zo een paar aangeschaft .

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Koeno wrote::skull: :schieten: :devil:
de bevestiging waar die bout in zit.... zit volledig tegen de uitlaat aan... lijkt mij niet de bedoeling?
dit dus
ach, nekeer horizontaal parkeren die handel en die beugel zit vast niet meer tegen de uitlaat... :mrgreen: En gelijk de deugdelijkheid van die valbaren getest... :gieren:

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

OzzePaa wrote:
Koeno wrote:......
dusssssss gansen avond gespendeerd met binnenkuip/buitenkuip/tank te demonteren :p
geeuw.... langzaam denk ik... dat ik moet stoppen mijzelf wijs te maken dat ik handig ben :p
Dus morgen nen half afgebroken Varadero op de parking In 't Vagevuur :?: :mrgreen:
Na een korte pauze:

Beide handvaten zijn gemonteerd,
alle kappen zijn gemonteerd,
Valbeugels zijn iets strakker aangedraaid, zodat ik nu bijna 2mm speling heb....

als morgen de loodgieter tijdig buiten is.... dan ben ik er
zoniet niet... maar als ge tegen dat ge wilt vertrekken gene oranje/zwarte varadero ziet moogde gewoon doorrijden zenne :p

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by den Bullet »

den Bullet wrote: Nope, en we gaan er ons niet te veel aan wagen, daarom dat ie naar de Duc-boer gaat; zijn uurloon zal niet opwegen tegen de prijs van een nieuw/ander carter + overbouw :ermm:
En gelukt! Met ongeveer dezelfde tool, maar wel iets kloeker. En dank zij een varadero vooras de nieuwe veren, bourrages en naaldlagers er ingekregen :sweetheart:
We happy!

Hagar
Posts: 64
Joined: 23 Mar 2015 12:22

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Hagar »

Gisteren een kabeltje getrokken voor de GPS van de batterij tot aan het stuur.
Zit nog wel met de vraag hoe ik bij niet-gebruik of bij regen de kontakten best bescherm.
Iemand suggesties ?

De foto die ik bijvoeg, komt blijkbaar niet zichtbaar.
Het is een gewone fiche zoals je in een smartphone of een fototoestel steekt.

Hagar
Posts: 64
Joined: 23 Mar 2015 12:22

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Hagar »

Hagar wrote:Gisteren een kabeltje getrokken voor de GPS van de batterij tot aan het stuur.
Zit nog wel met de vraag hoe ik bij niet-gebruik of bij regen de kontakten best bescherm.
Iemand suggesties ?

Hagar
Posts: 64
Joined: 23 Mar 2015 12:22

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Hagar »

Hagar wrote: Gisteren een kabeltje getrokken voor de GPS van de batterij tot aan het stuur.
Zit nog wel met de vraag hoe ik bij niet-gebruik of bij regen de kontakten best bescherm.
Iemand suggesties ?


bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by bompa »

Hagar wrote:Gisteren een kabeltje getrokken voor de GPS van de batterij tot aan het stuur.
Zit nog wel met de vraag hoe ik bij niet-gebruik of bij regen de kontakten best bescherm.
Iemand suggesties ?

De foto die ik bijvoeg, komt blijkbaar niet zichtbaar.
Het is een gewone fiche zoals je in een smartphone of een fototoestel steekt.
Normaal zit daar toch een plastieken kapje over en dan is dat toch dicht
vb http://cdn.tenkateshop.com/media/catalo ... 300600.jpg

En anders koop je je een pak plastieken handschoenen en knip je een vinger van een handschoen en trek je die er over , en dan kom je met een pak lang toe :grin:
http://schoonmaak-systemen.nl/contents/ ... %20wit.jpg

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Bij »

Brommerke terug gaan halen met 2 nief keringen in de voorvork :rayof:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Harald »

bompa wrote:
Hagar wrote:Gisteren een kabeltje getrokken voor de GPS van de batterij tot aan het stuur.
Zit nog wel met de vraag hoe ik bij niet-gebruik of bij regen de kontakten best bescherm.
Iemand suggesties ?

De foto die ik bijvoeg, komt blijkbaar niet zichtbaar.
Het is een gewone fiche zoals je in een smartphone of een fototoestel steekt.
Normaal zit daar toch een plastieken kapje over en dan is dat toch dicht
vb http://cdn.tenkateshop.com/media/catalo ... 300600.jpg


En anders koop je je een pak plastieken handschoenen en knip je een vinger van een handschoen en trek je die er over , en dan kom je met een pak lang toe :grin:
http://schoonmaak-systemen.nl/contents/ ... %20wit.jpg

Waarom knippen als dat bestaat?
Vingercondoom heet zoiets.
:sweeet:

Image

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by bompa »

Harald wrote:
bompa wrote:
Hagar wrote:Gisteren een kabeltje getrokken voor de GPS van de batterij tot aan het stuur.
Zit nog wel met de vraag hoe ik bij niet-gebruik of bij regen de kontakten best bescherm.
Iemand suggesties ?

De foto die ik bijvoeg, komt blijkbaar niet zichtbaar.
Het is een gewone fiche zoals je in een smartphone of een fototoestel steekt.
Normaal zit daar toch een plastieken kapje over en dan is dat toch dicht
vb http://cdn.tenkateshop.com/media/catalo ... 300600.jpg



En anders koop je je een pak plastieken handschoenen en knip je een vinger van een handschoen en trek je die er over , en dan kom je met een pak lang toe :grin:
http://schoonmaak-systemen.nl/contents/ ... %20wit.jpg

Waarom knippen als dat bestaat?
Vingercondoom heet zoiets.
:sweeet:

Image
Ja maar ik neem gewoonlijk maar wat ik bij de hand heb he als ik iets moet gebruiken . En met zo een handschoen te nemen uit zo een doos kan je er 4 stuks vingers en een duim van gebruiken .
Maar bij mijn contact is er een plastiek kapje op

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Raketman »

Vandaag : tuimelaars van den R100 uitgeshimd, terug gesynchroniseerd, nieuwe stuurschakelaar rechts (160? :zotteke: ), nieuwe bourrages op R45.
Nil volentibus arduum

Hagar
Posts: 64
Joined: 23 Mar 2015 12:22

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Hagar »

bompa wrote:
Hagar wrote:Gisteren een kabeltje getrokken voor de GPS van de batterij tot aan het stuur.
Zit nog wel met de vraag hoe ik bij niet-gebruik of bij regen de kontakten best bescherm.
Iemand suggesties ?

De foto die ik bijvoeg, komt blijkbaar niet zichtbaar.
Het is een gewone fiche zoals je in een smartphone of een fototoestel steekt.
Normaal zit daar toch een plastieken kapje over en dan is dat toch dicht
vb http://cdn.tenkateshop.com/media/catalo ... 300600.jpg

Dat gaan moeten h?le smalle vingertjes zijn, zal nog eens een poging doen om een foto te posten:




En anders koop je je een pak plastieken handschoenen en knip je een vinger van een handschoen en trek je die er over , en dan kom je met een pak lang toe :grin:
http://schoonmaak-systemen.nl/contents/ ... %20wit.jpg

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by laouen »

de magadans nog ne keer over het zadel gezwierd voor het laatste kampeertripke van 't jaar :ricky:
Ik kan wel vrijdag pas vertrekken :furious3: maar genieten gaan we zeker doen! :pom: :beer:
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

laouen wrote:de magadans nog ne keer over het zadel gezwierd voor het laatste kampeertripke van 't jaar :ricky:
Ik kan wel vrijdag pas vertrekken :furious3: maar genieten gaan we zeker doen! :pom: :beer:

VEEEEEEEEL plezier daar ! Vast leuk om reiservaring te kunnen delen met andere moto-verre-reis- fanaten :wink:

Qua roet in het eten, kon het hier tellen, van kneuzingen over ophalen aangepaste auto, tot laten inslapen van een allerlaatste en door ons geadopteerd huisdier dat nog van m'n overleden ma geweest is :confused:

Ergens had ik het straf plan (had speciaal cong? genomen) omdat het niet paste op vrijdag, om misschien op zaterdag met de autostrade motor bij uitstek - een goldwing 1800- tot daar te rijden en m'n tentje op te zetten.... maar roet, komt blijkbaar niet alleen uit sjoemel VW's, ook gewoon ergens tussen mijn plannen :duimneer:
sig nature

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by ChiChiWaWa »

zappa wrote: laten inslapen van een allerlaatste en door ons geadopteerd huisdier dat nog van m'n overleden ma geweest is :confused:
Sterkte

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

van de remork gehaald en op mijn binnenkoer gezet :cool:

Werner
Posts: 217
Joined: 05 Jan 2013 06:54

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Werner »

Van 2 geaccidenteerde ??n "nieuwe" maken is geen kattenpis en ik ga daarover niet
uitweiden wegens te omslachtig.
Na ombouw nog wat bijkomend onderhoud gedaan : remblokken voor en achter vernieuwd, remolie vervangen, motorolie ververst + nieuwe oliefilter, en een stel nieuwe banden (Metzeler Sportec M7 RR) gemonteerd.
Verder nog nieuwe knipperlichten, handvatverwarming en last but not least een Gipro X gearindicator ge?nstalleerd.
Eerstdaags zal de koelvloeistof worden afgetapt, het systeem grondig worden doorgespoeld en daarna
opnieuw gevuld en dat zou het dan ongeveer moeten zijn - hoop ik althans :wink:

Locked