Een WegIsWeg-reis in Marokko

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Een WegIsWeg-reis in Marokko

Post by Muug »

Je kan er w?ken asfaltrijden, zeker weten, en meer en meer pistes worden geasfalteerd, binnen max twee jaar is die ruwe col de belkassem ook fini.
Na deze reis ligt mijn besluit trouwens vast : ik ga daar nog een paar keer naar toe. Om te beginnen in de paasvakantie : vliegtuig, huurauto, gezinnetje mee en dan rijden maar !

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Een WegIsWeg-reis in Marokko

Post by Muug »

had ik al een filmpje geplaatst van de Cirque De Jaffar, de piste die de gorge volgt, en niet de berg op gaat gelijk wij stomweg gedaan hebben?
Bij deze :
https://www.youtube.com/watch?v=grBHf6pULmA

https://www.youtube.com/watch?v=0WDa9cnvwmM

Voor vierwielige voertuigen is dat meer een ramp dan voor moto's :cool:

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Een WegIsWeg-reis in Marokko

Post by petervdc »

F M wrote: Ik ben helemaal niet jaloers. Ik heb niet de minste zin of intentie daar rond te gaan rijden. :dontknow:
Moh ik wel wi.
Maar wel met mensen die de streek/mensen/mentaliteit kennen, en als het "zwaar" offroad is, niet met de 1190 dan, die is te zwaar/duur/schoon. Of ik kan niet genoeg offroad rijden.
Maar als zelfs Muug zegt dat zijn 990 te zwaar is...
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Een WegIsWeg-reis in Marokko

Post by Muug »

petervdc wrote:Maar als zelfs Muug zegt dat zijn 950 te zwaar is...
Ter info, Bert vond 'm niet te zwaar eh.

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Een WegIsWeg-reis in Marokko

Post by petervdc »

Muug wrote:
petervdc wrote:Maar als zelfs Muug zegt dat zijn 950 te zwaar is...
Ter info, Bert vond 'm niet te zwaar eh.
Euh, Bert zijn ervaring & rijcapaciteiten...
Keep going

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Een WegIsWeg-reis in Marokko

Post by Tom Thumper »

Schoon verslag van een schone reis! :headbang:

Jammer dat ik er niet bij kon zijn maar ja, ik was gedwongen andere keuzes te maken... En Cuba was ook fantastisch. :wink:
Me gusta la moto, me gustas tu.

Online
User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Een WegIsWeg-reis in Marokko

Post by Blackbert »

Muug wrote:
petervdc wrote:Maar als zelfs Muug zegt dat zijn 950 te zwaar is...
Ter info, Bert vond 'm niet te zwaar eh.
Ik vind 'm vooral te zwaar wanneer ik hem weer recht moet zetten. :sideways:

Col de Belkassem was misschien makkelijker geweest met minder kilo's. Over de rand van de tallud geraken in die rivierbedding was zeker makkelijker geweest met een minder hoog zadel. Maar voor al de rest: :headbang:
Die col, die rivier, zand- en steenpistes of de kustweg-rollercoaster: de enige aanpassing was een paar 100g meer lucht in de banden. De fun was op allemaal even groot. :ricky:
grease up your baby for a ball on the hill

Online
User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Een WegIsWeg-reis in Marokko

Post by Blackbert »

Net maar 'ns die 2 fimpjes bekeken. Gooi dat op een hoop met de weg is weg naar Imilchil, en 't zal beter zijn om voor de lichten op te staan, wil je voor den donkere bij Mario en Luigi toekomen. :mrgreen:

Wanneer gaat dat weer zijn? :blob1:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Een WegIsWeg-reis in Marokko

Post by Muug »

in 2017 :?: :P

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Een WegIsWeg-reis in Marokko

Post by Muug »

Blackbert wrote: Ik vind 'm vooral te zwaar wanneer ik hem weer recht moet zetten. :sideways:
't is waar, 't is waar, 't is dat vallen dat me de nek om doet. Drie keer in die rivierbedding richting Imilchill, zes keer tussen Fezzou en Oued Ramlia ? Is niet leuk, maar als we inderdaad het aantal uren rijden uitzetten tegenover de seconden of minuten dat 'm plat heeft gelegen dan kan je stellen dat de KTM slechts in uitzonderlijke omstandigheden niet de geschikte moto was ja. :lol:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Een WegIsWeg-reis in Marokko

Post by Wipr »

Een reisverhaal dat ik helemaal met veel plezier heb gelezen. Prachtig!!!

diskeletloetje
Posts: 651
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Een WegIsWeg-reis in Marokko

Post by diskeletloetje »

Supertof verslagje heren. Ben er wat laat aan begonnen letterlijk en figuurlijk, heb gisterenavond tot in de vroege uurtjes zitten lezen lezen lezen, met weinig slaap en kleien oogjes als gevolg! Prachtige foto's, een reis om nog lang te koesteren ! Maar doe gerust voort hoor, kzallekik de verslagjes wel opsmullen :)
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

GoedAdmin
Posts: 8
Joined: 26 Mar 2013 12:29

Een WegIsWeg-reis in Marokko

Post by GoedAdmin »

Graag enkel reageren op het reisverslag aub.
Ik heb net die hele discussie over de Terra overgeheveld naar een andere topic, rubriek Motorpraat.
Thanks.
:kouvanu:

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Een WegIsWeg-reis in Marokko

Post by Raketman »

Een mooi voorsmaakje van hetgeen ik plan te doen in de paasvakantie 2016...met nog nen andere ktm'er en een paar gekken met ne Landrover. Dees weekend wordt de route uitgezet.
Nil volentibus arduum

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Een WegIsWeg-reis in Marokko

Post by TRooPER »

Raketman wrote:Een mooi voorsmaakje van hetgeen ik plan te doen in de paasvakantie 2016...met nog nen andere ktm'er en een paar gekken met ne Landrover. Dees weekend wordt de route uitgezet.
hmmm , ..... sounds very interesting.....

is daar nog ruimte voor andere gekken?
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Een WegIsWeg-reis in Marokko

Post by Wipr »

Ik ga sparen voor een adventurer 390 en deze bij mijn schoonmoeder in Nueva Andalucia op den hof zetten en vandaar vertrekken. :mrgreen:

Online
User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Een WegIsWeg-reis in Marokko

Post by Blackbert »

Wipr wrote:Ik ga sparen voor een adventurer 390 en deze bij mijn schoonmoeder in Nueva Andalucia op den hof zetten en vandaar vertrekken. :mrgreen:
't Is een half uurke extra tot de boot, tov 'onze' camping, maar da's te doen. Grooten Hof? :mrgreen:
grease up your baby for a ball on the hill

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Een WegIsWeg-reis in Marokko

Post by Wipr »

Blackbert wrote:
Wipr wrote:Ik ga sparen voor een adventurer 390 en deze bij mijn schoonmoeder in Nueva Andalucia op den hof zetten en vandaar vertrekken. :mrgreen:
't Is een half uurke extra tot de boot, tov 'onze' camping, maar da's te doen. Grooten Hof? :mrgreen:
Ze leest hier toch ni mee maar als ze dood is, organiseer ik een motorpraatrit ginderachter. :mrgreen: :mrgreen: en waarom ook ni.
Allen welgekomen :wink:

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Een WegIsWeg-reis in Marokko

Post by Droopy »

Beter laat dan nooit, ik heb deze topic nu nog maar deftig gelezen en dit is ook een schitterend reisverslag. :thumbsup: :cool:

Demito
Posts: 9
Joined: 06 Oct 2014 09:09

Een WegIsWeg-reis in Marokko

Post by Demito »

Leuk verslagje. Marokko blijft een speeltuin he.
Daar bij Cirque de Jaffar hebben jullie idd het belangrijkste gemist vrees ik. Als ik het goed begrijp zijn jullie gewoon in de kloof afgedaald en direkt terug naar boven gereden. Je had moeten volgen wat er het minst als een piste uitzag.
Col de Belkassem heb ik destijds onvoorzien in het donker moeten doen. Needless to say dat ik langs de kant mijn matje heb uitgerold om 's morgens verder te rijden :mrgreen:


T

Post Reply