De lijn
De lijn
Voor zover ik begreep van een buschauffeur wordt een omleiding door de lijn bepaalt,F M wrote:Maar er zijn al eens omleidingen.
en heeft een chauffeur daar geen keuze in?
(want dieje mens klaagde altijd dat ze hem te veel deden rondrijden)
Dat kan zijn, maar mag het dan wel?F M wrote:Of een bus heeft geen dienst meer en rijdt via aan kortere/snellere route naar den depot, ...
't is dat dat ik mij dus afvraag, en aangzien hier enkele lijn-ers zitten, kunnen die dat misschien vertellen?
De lijn
Er zijn vaste routes, waar ge in principe niet van afwijkt (tenzij ge zit te slapen en net d?t straatje voorbij bent ) Maar door werkzaamheden kan (ahum toen ik in augustus terug aan 't werk ging na tijdje afwezigheid, waren er om en bij de 75 wegomleggingen in m'n regio, soms 8 omleidingen op ??n route ) En je hebt dan dikwijls dat je verschillende lijnen mag rijden op ??n dag. Of soms doe je al jaren een bepaalde route op automatisme, maar door werkzaamheden, moet je een straat vroeger in draaien....aaaaach SH*T F*CK !!
Die ongevallen met te lage bruggen, zijn (bijna) altijd omdat het een ledige rit is (vb van station, terug naar de stelplaats) en ja gedaan met werken en ge wilt zo vlug mogelijk naar huis, meestal kies je dan (automatische piloot) de reisweg die voor je zelf het vlotst gaat, en soms vergeet ge dat je net met een bus op weg bent en niet met je auto
FM ga d'r voor jong
Die ongevallen met te lage bruggen, zijn (bijna) altijd omdat het een ledige rit is (vb van station, terug naar de stelplaats) en ja gedaan met werken en ge wilt zo vlug mogelijk naar huis, meestal kies je dan (automatische piloot) de reisweg die voor je zelf het vlotst gaat, en soms vergeet ge dat je net met een bus op weg bent en niet met je auto
FM ga d'r voor jong
sig nature
De lijn
Das een gekende ben al meerdere keren moeten omrijden omdat er daar iets in vast stak.the riding man wrote:Dat van met een bus onder een te lage brug willen rijden is blijkbaar iets dat in elke regio wel eens voorkomt. Toen ik in Mechelen zat heeft ene dat gedaan onder de brug van Geerdegem Schonenberg : https://www.google.com/maps/@51.0135448 ... 6656?hl=nl
Sebiet ga ik der weer onderdoor richting huis
Oldtimer BMW fanaat
-
- Posts: 394
- Joined: 28 Jan 2015 17:14
De lijn
Zie maar dat ge u niet vastrijdt
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.
- duibhce Kaelann
- Posts: 2926
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
De lijn
elke keer als ik daar passeer zie ik toch ook een nieuwe abimering op die brug...
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
De lijn
Licht geschrokken? Denk je dat echt?zappa wrote:Die zal gedacht hebben, dat de lijn nu wel erg aan 't overdrijven is met hun aansluiting geven met de trein ?J2FK wrote:En wat met de treinbestuurder
(licht gewond, volgens bericht, waarschijnlijk ook een beetje geschrokken? )
Aanvankelijk mss wel. Als je achteraf tot het besef komt dat je iemand hebt dood gereden, want daar komt het op neer, ook al kan je er niet aan doen, komt dit toch heel hard aan en blijft het je achtervolgen. Had dit liever niet geschreven, maar spreek uit ervaring.
Daarom mijn vraag, wat met de treinbestuurder! Daar wordt eigenlijk nooit over gesproken.
En weet wat nog het ergste is, de dag erna moet je naar een geleerd persoon gaan, die minstens 7j universitaire studies in zijnen bol steken heeft en die zich arbeidsgeneesheer mag noemen om dan te horen te krijgen "dat hoort nu eenmaal bij de job mijnheer".
NEEN... mijnheer den dokteur, mensen dood rijden hoort niet bij mijn Job, mensen vervoeren wel! En toen werd het stil, ben ik recht gestaan en heb de deur stilletjes dicht gedaan.
De lijn
J2FK wrote:Licht geschrokken? Denk je dat echt?zappa wrote:Die zal gedacht hebben, dat de lijn nu wel erg aan 't overdrijven is met hun aansluiting geven met de trein ?J2FK wrote:En wat met de treinbestuurder
(licht gewond, volgens bericht, waarschijnlijk ook een beetje geschrokken? )
Aanvankelijk mss wel. Als je achteraf tot het besef komt dat je iemand hebt dood gereden, want daar komt het op neer, ook al kan je er niet aan doen, komt dit toch heel hard aan en blijft het je achtervolgen. Had dit liever niet geschreven, maar spreek uit ervaring.
Daarom mijn vraag, wat met de treinbestuurder! Daar wordt eigenlijk nooit over gesproken.
En weet wat nog het ergste is, de dag erna moet je naar een geleerd persoon gaan, die minstens 7j universitaire studies in zijnen bol steken heeft en die zich arbeidsgeneesheer mag noemen om dan te horen te krijgen "dat hoort nu eenmaal bij de job mijnheer".
NEEN... mijnheer den dokteur, mensen dood rijden hoort niet bij mijn Job, mensen vervoeren wel! En toen werd het stil, ben ik recht gestaan en heb de deur stilletjes dicht gedaan.
Natuurlijk niet een "beetje" geschrokken :confused2: 't was niet de bedoeling om tegen je schenen te schoppen, maar als motorrijder kan je ook soms eens je maag voelen keren of je ingewandeninhoud nog net kunnen tegenhouden door hard te knijpen met de bips + rem, door onvoorzichtige medeweggebruiker die je niet ziet, das ook een "beetje" schrikken.
Bovendien ik hoop van echt uit het diepst van mijn hart dat er nooit enen onder mijn wielen terecht komt, want ik zou niet meer kunnen rijden, dat beeld of de gedachte zou ik niet kunnen verwerken.
Bij een bus heb je nog enige mogelijkheid van te ontwijken, (maar stel dat je net wat te laat je stuur omgooit, dat zal je zeker blijven achtervolgen) , bij een tram of trein heb je die mogelijkheid niet, daar is't van geen ontkomen aan.
Iemand die bij de lijn beginnen werken is, was het ook meer dan beu van treinbestuurder te zijn, deels door de vele uren en door een beeld (al jaren hem aan 't achtervolgen) van iemand die er een einde wou aan maken en op de spoorweg ging staan en laatste wat die treinbestuurder zag was een brede glimlach en de open armen van die persoon. Nu dit moet echt wel verschrikkelijk zijn.
sig nature
De lijn
Ma neen hoor, je hebt helemaal niet tegen mijn of iemand anders schenen geschopt. Kwam mss zo over maar was geenszins de bedoeling.
Wou gewoon ff duidelijk maken dat aan ons nooit echt wordt gedacht, terwijl er toch wel dagelijks 2 ? 3 collega's dit overkomt. Sommige verwerken dit vlot, anderen al moeilijker en nog andere helemaal niet. Een jongere collega (23j) kreeg het totaal niet verwerkt. Hij heeft een jaar later dag op dag op dezelfde plaats (op het spoor) gaan staan om er een einde aan te maken.
Zo zie je maar.
Btw, zeer spijtig van je collega!
Wou gewoon ff duidelijk maken dat aan ons nooit echt wordt gedacht, terwijl er toch wel dagelijks 2 ? 3 collega's dit overkomt. Sommige verwerken dit vlot, anderen al moeilijker en nog andere helemaal niet. Een jongere collega (23j) kreeg het totaal niet verwerkt. Hij heeft een jaar later dag op dag op dezelfde plaats (op het spoor) gaan staan om er een einde aan te maken.
Zo zie je maar.
Btw, zeer spijtig van je collega!
-
- Posts: 394
- Joined: 28 Jan 2015 17:14
De lijn
zappa wrote:Die zal gedacht hebben, dat de lijn nu wel erg aan 't overdrijven is met hun aansluiting geven met de trein ?J2FK wrote:En wat met de treinbestuurder
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.
-
- Posts: 394
- Joined: 28 Jan 2015 17:14
De lijn
Dus hij besliste om een collega maar dezelfde psychische problemen te bezorgen? Het zal niet het antwoord zijn dat je verwacht op zo een tragisch verhaal, maar een schande vind ik dat!J2FK wrote: Een jongere collega (23j) kreeg het totaal niet verwerkt. Hij heeft een jaar later dag op dag op dezelfde plaats (op het spoor) gaan staan om er een einde aan te maken.
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.
De lijn
Ik denk niet dat je bij een zelfdoding kan spreken van 'een schande'. Je mag maar hopen dat je zelf of een naaste nooit in die situatie terecht komt. Het begrijpen zal al heel moeilijk zijn, maar begrip tonen zou wel moeten.the riding man wrote:Dus hij besliste om een collega maar dezelfde psychische problemen te bezorgen? Het zal niet het antwoord zijn dat je verwacht op zo een tragisch verhaal, maar een schande vind ik dat!J2FK wrote: Een jongere collega (23j) kreeg het totaal niet verwerkt. Hij heeft een jaar later dag op dag op dezelfde plaats (op het spoor) gaan staan om er een einde aan te maken.
I am confused. Oh no, maybe not!
-
- Posts: 394
- Joined: 28 Jan 2015 17:14
De lijn
Lees eens goed wat ik schrijf: het is een schande dat een treinbestuurder zichzelf voor de sporen gooit wetende dat de reden van zijn zelfmoord(poging) net is dat er zich iemand voor zijn trein heeft gesprongen. Ik ga het hier even niet hebben over de hulp die je kan zoeken maar enkel over het feit dat hier besproken wordt. Als je het dan toch doet, doe er dan niemand anders kwaad mee. Als je er bewust voor kiest om een collega-treinbestuurder dezelfde miserie te bezorgen (zelf goed wetende wat het psychische gevolg is) dan noem ik dat een schande ja! Ik kan geen begrip opbrengen om iemand anders (op gelijk welke manier) mee te sleuren in je ongeluk.F M wrote:Ik denk niet dat je bij een zelfdoding kan spreken van 'een schande'. Je mag maar hopen dat je zelf of een naaste nooit in die situatie terecht komt. Het begrijpen zal al heel moeilijk zijn, maar begrip tonen zou wel moeten.the riding man wrote:Dus hij besliste om een collega maar dezelfde psychische problemen te bezorgen? Het zal niet het antwoord zijn dat je verwacht op zo een tragisch verhaal, maar een schande vind ik dat!J2FK wrote: Een jongere collega (23j) kreeg het totaal niet verwerkt. Hij heeft een jaar later dag op dag op dezelfde plaats (op het spoor) gaan staan om er een einde aan te maken.
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.
De lijn
Ik vrees dat de menselijke geest net iets complexer zit...
Als je in zo'n depressie/shock raakt, verlies je veelal contact met de omgeving/realiteit, denk ik...
Je gaat nog meer in een mentale donkere tunnel terecht komen, denk ik....
Met het volle verstand redeneer je op dat moment niet meer, denk ik...
Jij bekijkt dit met je gezonde verstand, waar (naar mijn weten) geen soortgelijk drama in het geheugen zit...
Dan kan je het gemakkelijker nuchter bekijken...
denk ik.
(let vooral op de denk ik, want geen idee wat er allemaal in de menselijke geest kan gebeuren).
Als je in zo'n depressie/shock raakt, verlies je veelal contact met de omgeving/realiteit, denk ik...
Je gaat nog meer in een mentale donkere tunnel terecht komen, denk ik....
Met het volle verstand redeneer je op dat moment niet meer, denk ik...
Jij bekijkt dit met je gezonde verstand, waar (naar mijn weten) geen soortgelijk drama in het geheugen zit...
Dan kan je het gemakkelijker nuchter bekijken...
denk ik.
(let vooral op de denk ik, want geen idee wat er allemaal in de menselijke geest kan gebeuren).