De lijn

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
F M
Posts: 5081
Joined: 26 Oct 2009 21:45

De lijn

Post by F M »

Maar er zijn al eens omleidingen. Of een bus heeft geen dienst meer en rijdt via aan kortere/snellere route naar den depot, ...
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3233
Joined: 03 Sep 2012 11:01

De lijn

Post by Koeno »

F M wrote:Maar er zijn al eens omleidingen.
Voor zover ik begreep van een buschauffeur wordt een omleiding door de lijn bepaalt,
en heeft een chauffeur daar geen keuze in?

(want dieje mens klaagde altijd dat ze hem te veel deden rondrijden)
F M wrote:Of een bus heeft geen dienst meer en rijdt via aan kortere/snellere route naar den depot, ...
Dat kan zijn, maar mag het dan wel?

't is dat dat ik mij dus afvraag, en aangzien hier enkele lijn-ers zitten, kunnen die dat misschien vertellen?

User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

De lijn

Post by Muug »

Er durven ook al eens vrachtwagens geparkeerd staan, of bepaalde wegenwerken die nogal breed uitvallen, waardoor de bus moet uitwijken, en dan kan dat ding al wel ne keer vastgeraken mijn gedacht ....

User avatar
zappa
Posts: 4518
Joined: 23 Oct 2009 11:44

De lijn

Post by zappa »

Er zijn vaste routes, waar ge in principe niet van afwijkt (tenzij ge zit te slapen en net d?t straatje voorbij bent :mrgreen: ) Maar door werkzaamheden kan (ahum toen ik in augustus terug aan 't werk ging na tijdje afwezigheid, waren er om en bij de 75 wegomleggingen in m'n regio, soms 8 omleidingen op ??n route :huh2: ) En je hebt dan dikwijls dat je verschillende lijnen mag rijden op ??n dag. Of soms doe je al jaren een bepaalde route op automatisme, maar door werkzaamheden, moet je een straat vroeger in draaien....aaaaach SH*T F*CK !!


Die ongevallen met te lage bruggen, zijn (bijna) altijd omdat het een ledige rit is (vb van station, terug naar de stelplaats) en ja gedaan met werken en ge wilt zo vlug mogelijk naar huis, meestal kies je dan (automatische piloot) de reisweg die voor je zelf het vlotst gaat, en soms vergeet ge dat je net met een bus op weg bent en niet met je auto :mrgreen:


FM ga d'r voor jong :mrgreen: :grin:
sig nature

User avatar
F M
Posts: 5081
Joined: 26 Oct 2009 21:45

De lijn

Post by F M »

Iben te jong voor pensioen
Maar te oud voor nog ne nieuwe job te proberen...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Bij
Posts: 441
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

De lijn

Post by Bij »

the riding man wrote:Dat van met een bus onder een te lage brug willen rijden is blijkbaar iets dat in elke regio wel eens voorkomt. Toen ik in Mechelen zat heeft ene dat gedaan onder de brug van Geerdegem Schonenberg : https://www.google.com/maps/@51.0135448 ... 6656?hl=nl
Das een gekende :lol: ben al meerdere keren moeten omrijden omdat er daar iets in vast stak.
Sebiet ga ik der weer onderdoor richting huis :rayof:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

De lijn

Post by the riding man »

Zie maar dat ge u niet vastrijdt
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2926
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

De lijn

Post by duibhce Kaelann »

elke keer als ik daar passeer zie ik toch ook een nieuwe abimering op die brug...
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

J2FK
Posts: 139
Joined: 19 May 2015 17:28

De lijn

Post by J2FK »

En wat met de treinbestuurder :dontknow: :dontknow:

User avatar
zappa
Posts: 4518
Joined: 23 Oct 2009 11:44

De lijn

Post by zappa »

J2FK wrote:En wat met de treinbestuurder :dontknow: :dontknow:
Die zal gedacht hebben, dat de lijn nu wel erg aan 't overdrijven is met hun aansluiting geven met de trein ? :mrgreen:

(licht gewond, volgens bericht, waarschijnlijk ook een beetje geschrokken? :shock: )
sig nature

J2FK
Posts: 139
Joined: 19 May 2015 17:28

De lijn

Post by J2FK »

zappa wrote:
J2FK wrote:En wat met de treinbestuurder :dontknow: :dontknow:
Die zal gedacht hebben, dat de lijn nu wel erg aan 't overdrijven is met hun aansluiting geven met de trein ? :mrgreen:

(licht gewond, volgens bericht, waarschijnlijk ook een beetje geschrokken? :shock: )
Licht geschrokken? Denk je dat echt? :ermm:
Aanvankelijk mss wel. Als je achteraf tot het besef komt dat je iemand hebt dood gereden, want daar komt het op neer, ook al kan je er niet aan doen, komt dit toch heel hard aan en blijft het je achtervolgen. Had dit liever niet geschreven, maar spreek uit ervaring. :confused:
Daarom mijn vraag, wat met de treinbestuurder! Daar wordt eigenlijk nooit over gesproken.
En weet wat nog het ergste is, de dag erna moet je naar een geleerd persoon gaan, die minstens 7j universitaire studies in zijnen bol steken heeft en die zich arbeidsgeneesheer mag noemen om dan te horen te krijgen "dat hoort nu eenmaal bij de job mijnheer".
NEEN... mijnheer den dokteur, mensen dood rijden hoort niet bij mijn Job, mensen vervoeren wel! En toen werd het stil, ben ik recht gestaan en heb de deur stilletjes dicht gedaan.

User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

De lijn

Post by Muug »

erg..... ik moet ruiterlijk toegeven dat ik me niet kan inleven in dergelijke situatie, maar ik kan wel begrijpen dat er mensen zijn die daar van afzien, van dat besef

User avatar
zappa
Posts: 4518
Joined: 23 Oct 2009 11:44

De lijn

Post by zappa »

J2FK wrote:
zappa wrote:
J2FK wrote:En wat met de treinbestuurder :dontknow: :dontknow:
Die zal gedacht hebben, dat de lijn nu wel erg aan 't overdrijven is met hun aansluiting geven met de trein ? :mrgreen:

(licht gewond, volgens bericht, waarschijnlijk ook een beetje geschrokken? :shock: )
Licht geschrokken? Denk je dat echt? :ermm:
Aanvankelijk mss wel. Als je achteraf tot het besef komt dat je iemand hebt dood gereden, want daar komt het op neer, ook al kan je er niet aan doen, komt dit toch heel hard aan en blijft het je achtervolgen. Had dit liever niet geschreven, maar spreek uit ervaring. :confused:
Daarom mijn vraag, wat met de treinbestuurder! Daar wordt eigenlijk nooit over gesproken.
En weet wat nog het ergste is, de dag erna moet je naar een geleerd persoon gaan, die minstens 7j universitaire studies in zijnen bol steken heeft en die zich arbeidsgeneesheer mag noemen om dan te horen te krijgen "dat hoort nu eenmaal bij de job mijnheer".
NEEN... mijnheer den dokteur, mensen dood rijden hoort niet bij mijn Job, mensen vervoeren wel! En toen werd het stil, ben ik recht gestaan en heb de deur stilletjes dicht gedaan.

Natuurlijk niet een "beetje" geschrokken :confused2: 't was niet de bedoeling om tegen je schenen te schoppen, maar als motorrijder kan je ook soms eens je maag voelen keren of je ingewandeninhoud nog net kunnen tegenhouden door hard te knijpen met de bips + rem, door onvoorzichtige medeweggebruiker die je niet ziet, das ook een "beetje" schrikken.



Bovendien ik hoop van echt uit het diepst van mijn hart dat er nooit enen onder mijn wielen terecht komt, want ik zou niet meer kunnen rijden, dat beeld of de gedachte zou ik niet kunnen verwerken.

Bij een bus heb je nog enige mogelijkheid van te ontwijken, (maar stel dat je net wat te laat je stuur omgooit, dat zal je zeker blijven achtervolgen) , bij een tram of trein heb je die mogelijkheid niet, daar is't van geen ontkomen aan.

Iemand die bij de lijn beginnen werken is, was het ook meer dan beu van treinbestuurder te zijn, deels door de vele uren en door een beeld (al jaren hem aan 't achtervolgen) van iemand die er een einde wou aan maken en op de spoorweg ging staan en laatste wat die treinbestuurder zag was een brede glimlach en de open armen van die persoon. Nu dit moet echt wel verschrikkelijk zijn. :confused: :confused:
sig nature

J2FK
Posts: 139
Joined: 19 May 2015 17:28

De lijn

Post by J2FK »

Ma neen hoor, je hebt helemaal niet tegen mijn of iemand anders schenen geschopt. Kwam mss zo over maar was geenszins de bedoeling.
Wou gewoon ff duidelijk maken dat aan ons nooit echt wordt gedacht, terwijl er toch wel dagelijks 2 ? 3 collega's dit overkomt. Sommige verwerken dit vlot, anderen al moeilijker en nog andere helemaal niet. Een jongere collega (23j) kreeg het totaal niet verwerkt. Hij heeft een jaar later dag op dag op dezelfde plaats (op het spoor) gaan staan om er een einde aan te maken.
Zo zie je maar.
Btw, zeer spijtig van je collega!

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

De lijn

Post by the riding man »

zappa wrote:
J2FK wrote:En wat met de treinbestuurder :dontknow: :dontknow:
Die zal gedacht hebben, dat de lijn nu wel erg aan 't overdrijven is met hun aansluiting geven met de trein ?
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

De lijn

Post by the riding man »

J2FK wrote: Een jongere collega (23j) kreeg het totaal niet verwerkt. Hij heeft een jaar later dag op dag op dezelfde plaats (op het spoor) gaan staan om er een einde aan te maken.
Dus hij besliste om een collega maar dezelfde psychische problemen te bezorgen? Het zal niet het antwoord zijn dat je verwacht op zo een tragisch verhaal, maar een schande vind ik dat!
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

User avatar
F M
Posts: 5081
Joined: 26 Oct 2009 21:45

De lijn

Post by F M »

J2FK wrote:dagelijks 2 ? 3 collega's
Meen je dat? Zo dikwijls ?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
F M
Posts: 5081
Joined: 26 Oct 2009 21:45

De lijn

Post by F M »

the riding man wrote:
J2FK wrote: Een jongere collega (23j) kreeg het totaal niet verwerkt. Hij heeft een jaar later dag op dag op dezelfde plaats (op het spoor) gaan staan om er een einde aan te maken.
Dus hij besliste om een collega maar dezelfde psychische problemen te bezorgen? Het zal niet het antwoord zijn dat je verwacht op zo een tragisch verhaal, maar een schande vind ik dat!
Ik denk niet dat je bij een zelfdoding kan spreken van 'een schande'. Je mag maar hopen dat je zelf of een naaste nooit in die situatie terecht komt. Het begrijpen zal al heel moeilijk zijn, maar begrip tonen zou wel moeten.
I am confused. Oh no, maybe not!

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

De lijn

Post by the riding man »

F M wrote:
the riding man wrote:
J2FK wrote: Een jongere collega (23j) kreeg het totaal niet verwerkt. Hij heeft een jaar later dag op dag op dezelfde plaats (op het spoor) gaan staan om er een einde aan te maken.
Dus hij besliste om een collega maar dezelfde psychische problemen te bezorgen? Het zal niet het antwoord zijn dat je verwacht op zo een tragisch verhaal, maar een schande vind ik dat!
Ik denk niet dat je bij een zelfdoding kan spreken van 'een schande'. Je mag maar hopen dat je zelf of een naaste nooit in die situatie terecht komt. Het begrijpen zal al heel moeilijk zijn, maar begrip tonen zou wel moeten.
Lees eens goed wat ik schrijf: het is een schande dat een treinbestuurder zichzelf voor de sporen gooit wetende dat de reden van zijn zelfmoord(poging) net is dat er zich iemand voor zijn trein heeft gesprongen. Ik ga het hier even niet hebben over de hulp die je kan zoeken maar enkel over het feit dat hier besproken wordt. Als je het dan toch doet, doe er dan niemand anders kwaad mee. Als je er bewust voor kiest om een collega-treinbestuurder dezelfde miserie te bezorgen (zelf goed wetende wat het psychische gevolg is) dan noem ik dat een schande ja! Ik kan geen begrip opbrengen om iemand anders (op gelijk welke manier) mee te sleuren in je ongeluk.
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

Koeno
Posts: 3233
Joined: 03 Sep 2012 11:01

De lijn

Post by Koeno »

Ik vrees dat de menselijke geest net iets complexer zit...
Als je in zo'n depressie/shock raakt, verlies je veelal contact met de omgeving/realiteit, denk ik...
Je gaat nog meer in een mentale donkere tunnel terecht komen, denk ik....

Met het volle verstand redeneer je op dat moment niet meer, denk ik...

Jij bekijkt dit met je gezonde verstand, waar (naar mijn weten) geen soortgelijk drama in het geheugen zit...
Dan kan je het gemakkelijker nuchter bekijken...


denk ik.


(let vooral op de denk ik, want geen idee wat er allemaal in de menselijke geest kan gebeuren).

Post Reply