Wat brengt 2016 ?

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Wat brengt 2016 ?

Post by F M »

Muug wrote:Trouwens, dat heet spoed omdat dat wel degelijk rap gaat voor wanneer ge bijna dood zijt, of nen arm af hebt of zo :P
Of wanneer je een vriend hebt die op spoed werkt... :lol:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11785
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Wat brengt 2016 ?

Post by Muug »

F M wrote:
Muug wrote:Trouwens, dat heet spoed omdat dat wel degelijk rap gaat voor wanneer ge bijna dood zijt, of nen arm af hebt of zo :P
Of wanneer je een vriend hebt die op spoed werkt... :lol:
dan moet ge nog het geluk hebben dat die van dienst is als gij daar toe stuikt. :oogrollen:

Koeno
Posts: 3209
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Wat brengt 2016 ?

Post by Koeno »

Muug wrote: dan moet ge nog het geluk hebben dat die van dienst is als gij daar toe stuikt. :oogrollen:
Bah, gewoon zorgen dat dieje mens meegaat als ge naar spoed rijdt helpt ook :p
dan wandelt ge ook gewoon binnen...

maar inderdaad, spoed is nooit spoed voor "simpele" breuken/kneuzingen

maar bij enige vorm van echt gevaar, dan gaat het verschrikkelijk snel hoor...
met beide vormen van spoed heb ik spijtig genoeg al ervaringen opgedaan...

Werner
Posts: 217
Joined: 05 Jan 2013 06:54

Wat brengt 2016 ?

Post by Werner »

F M wrote:
Muug wrote:Trouwens, dat heet spoed omdat dat wel degelijk rap gaat voor wanneer ge bijna dood zijt, of nen arm af hebt of zo :P
Of wanneer je een vriend hebt die op spoed werkt... :lol:

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Wat brengt 2016 ?

Post by laouen »

Muug wrote: Trouwens, dat heet spoed omdat dat wel degelijk rap gaat voor wanneer ge bijna dood zijt, of nen arm af hebt of zo :P
Ik ben met mijn gebroken enkel om 2u de spoed binnen gepikkeld en om 9u daar weer uit gesukkeld, tussenin geen bankske om die voet op te leggen, al die klein mannen die met de voetbal, op de trampoline en in de keuken idiote stoten hadden uitgehaald, kregen ook blijkbaar voorrang...

Mijn nichtje daarentegen was op 15 minuten binnen, buiten, en op intensieve met haar acute hersenvliesontsteking.

Dus ja, de volgende keer schreeuw ik eerst heel luid moord en brand om dan heel plots heel stil te worden! Ah ja, want die die't hardste schreeuwen hebben ook niet veel. Tis pas als je stilvalt dat ze zich zorgen gaan maken.
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

Wat brengt 2016 ?

Post by the riding man »

Werner wrote:
Toen ik in september ll. mijn motorongeval had in Frankrijk hebben ze mij ook naar de spoed
gebracht in Hazebrouck. Ik ben er omstreeks 16u toegekomen en daar in de gang zitten wachten
tot 18.30u, dan ben ik het afgebold. Tot dan had er zich nog niemand om mijn persoon ontfermd... :blink:
Dat is zoals Koeno dus al schreef he. Als het echt spoed is, geloof me dan gaat het echt snel. Maar als je in staat bent om het af te bollen als je het beu bent te wachten dan is dat een andere vorm van spoed :wink:
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Wat brengt 2016 ?

Post by Wipr »

@muug: misschien kan je de trap in de hal nog voor de geest halen. Indien ja weet je waar het gebeurt is. Idd geluk dat ik mijn hoofd heb kunnen weghouden van de treden.

Helaas...... Heb ik al meer op spoed gezeten dan te tellen op beide handen. De keren dat het effectief ernstig was had ik toch geen besef van tijd en geen klagen. Maar zoals gisteren als je enkel wil weten of je breuken hebt, duren de drie uren wel erg lang. Want uiteindelijk is het foto's laten maken en 2min de spoeddokter zien die zegt dat er geen breuken waren en de zwelling zou wegtrekken.
Toen ik met mijn vrouw binnen mocht in het spreekkamertje en de verpleegster vroeg wat er gebeurt kon de humor niet achterwege blijven......
Verpleegster: "Wat is er juist gebeurd meneer?"
Wipr: "wel, huiselijk geweld mevrouw, kheb een pak rammel gekregen van madam hier,, neenee van de trap gevallen is het wel degelijk"

Maar geen slecht woord over de spoeddiensten en het kaf van het koren scheiden is dan ook nodig.

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Wat brengt 2016 ?

Post by diskeletlietje »

Wijsvinger en midden vinger afgezaagd met een cirkelzaag accidentje , sukkel zo snel mogelijk naar de spoed ; en daar zou ik nog mijn beurt moeten afwachten in de wacht zaal volgens die spoedverpleegsters ?
geen probleem ik maak niet veel lawaai en zak in een hoopje in het belangrijkste deurgat van de spoed ... en toen was het aan mij :smash:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Wat brengt 2016 ?

Post by Wipr »

diskeletlietje wrote:Wijsvinger en midden vinger afgezaagd met een cirkelzaag accidentje , sukkel zo snel mogelijk naar de spoed ; en daar zou ik nog mijn beurt moeten afwachten in de wacht zaal volgens die spoedverpleegsters ?
geen probleem ik maak niet veel lawaai en zak in een hoopje in het belangrijkste deurgat van de spoed ... en toen was het aan mij :smash:
Te gek voor woorden toch :blink: :w00t:

User avatar
Stefke
Posts: 2915
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Wat brengt 2016 ?

Post by Stefke »

In Moutiers toch eens 3u op de spoed zitten wachten voor ik onder de scanner kon. Bleek dan slechts een gebroken sleutelbeen te zijn. Mijn downhill sessie toch niet zo elegant afgewerkt. Jammer genoeg was ik daar op motovakantie... :roll:

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Wat brengt 2016 ?

Post by diskeletlietje »

laouen wrote:
Muug wrote: Trouwens, dat heet spoed omdat dat wel degelijk rap gaat voor wanneer ge bijna dood zijt, of nen arm af hebt of zo :P

Dus ja, de volgende keer schreeuw ik eerst heel luid moord en brand om dan heel plots heel stil te worden! Ah ja, want die die't hardste schreeuwen hebben ook niet veel. Tis pas als je stilvalt dat ze zich zorgen gaan maken.
dit is bij de ambulanciers zo ja (als je kan roepen leef je nog ) , maar in de spoed zit je ergens al ergens in een urgentie lijstje voor je aankomt ;-) wachtzaal van prioriteiten die steeds veranderd .
mijn gebroken poot is minder belangrijk dan die madam die naast mij lag in de spoed en waarvan ze vermoeden dat ze een inwendige bloeding heeft en dat is maar normaal en dan moet ik nog 45 minuten langer die nekbrace aanhouden omdat er nog geen dokter bevestigd heeft dat ik mijn nek niet gebroken heb voor die mag afdoen kut :-)

Werner
Posts: 217
Joined: 05 Jan 2013 06:54

Wat brengt 2016 ?

Post by Werner »

the riding man wrote:
Werner wrote:
Toen ik in september ll. mijn motorongeval had in Frankrijk hebben ze mij ook naar de spoed
gebracht in Hazebrouck. Ik ben er omstreeks 16u toegekomen en daar in de gang zitten wachten
tot 18.30u, dan ben ik het afgebold. Tot dan had er zich nog niemand om mijn persoon ontfermd... :blink:
Dat is zoals Koeno dus al schreef he. Als het echt spoed is, geloof me dan gaat het echt snel. Maar als je in staat bent om het af te bollen als je het beu bent te wachten dan is dat een andere vorm van spoed :wink:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Wat brengt 2016 ?

Post by F M »

Ja jongens,

Van mijn vriend op Spoed weet ik dat er inderdaad een triage gebeurd bij het binnenkomen, waarbij een volgorde van behandeling wordt opgemaakt. Die volgorde wordt daarna nog mogelijk gewijzigd omwille van beschikbaarheid van personeel en materiaal.

Hoe erger men inschat wat je hebt, hoe sneller je behandeld wordt. Dus best hopen dat er een juiste inschattoing gemaakt is, en je lang mag wachten. :mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

Hagar
Posts: 64
Joined: 23 Mar 2015 12:22

Wat brengt 2016 ?

Post by Hagar »

Late nieuwjaarswensen aan iedereen, en veel veilige kilometers....

Mijn motorplannen dit jaar:

*in juni in het zuiden van Frankrijk de Cols onveilig maken (waarvoor ik nog eventuele reiskompanen zoek, iemand voelt zich geroepen?).
* Pinksterweekend in de ardennen (zoals elk jaar met vrienden, maar ik ga wel als enige met de motor).
* regelmatig links en rechts een ritje meepikken, of evt zelf organiseren.

En voor de rest af en toe ook mijn vrouw tevreden stellen, zeker...? :sweeet:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Wat brengt 2016 ?

Post by Wipr »

On topic: wat brengt 2016......

In februari hoogstwaarschijnlijk starten met een bachelor elektromechanica (uit interesse) en/ of ga ik eindelijk eens starten met de bouw van iets Motorfietsachtig :Pyndn:

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Wat brengt 2016 ?

Post by TRooPER »

euhm, wipr, .....
zwijg mij van nieuwjaar / bestewensen en goede gezondheid/....

klig hier ook met de poot omhoog, en het is niet van de moto, stomme trap, waarschijnlijk iets te rap beneden willen zijn, en plots ging het nog wat rapper....
al bij al, mij nog wat kunnen rechthouden in vreselijke bochten en enkel ENKEL schade: voorste ligamenten gerokken, middelste ligamenten gescheurd, achterste OK.

mijn dokter adviseerde om toch ook maar foto's te nemen omdat het een randgeval van breuk was,
gelukkig is er bij ons in de buurt een soort priv?kliniek dat niets anders doet dan RX en andere foto's neemt. binnen en buiten op 15min, 100euro armer en zelfs geen foto meegekregen, maar ook geen breuken.


wat brengt 2016 ???? voorlopig niets motogerelateerd gepland, er zal nog wel een moment zijn dat ik VIEZE goesting krijg en dan gaat den aap wakker worden ... nu dat ik toch immobiel ben, kan ik es nadenken over mobiel te zijn.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Wat brengt 2016 ?

Post by Wipr »

TRooPER wrote:euhm, wipr, .....
zwijg mij van nieuwjaar / bestewensen en goede gezondheid/....

klig hier ook met de poot omhoog, en het is niet van de moto, stomme trap, waarschijnlijk iets te rap beneden willen zijn, en plots ging het nog wat rapper....
al bij al, mij nog wat kunnen rechthouden in vreselijke bochten en enkel ENKEL schade: voorste ligamenten gerokken, middelste ligamenten gescheurd, achterste OK.

mijn dokter adviseerde om toch ook maar foto's te nemen omdat het een randgeval van breuk was,
gelukkig is er bij ons in de buurt een soort priv?kliniek dat niets anders doet dan RX en andere foto's neemt. binnen en buiten op 15min, 100euro armer en zelfs geen foto meegekregen, maar ook geen breuken.


wat brengt 2016 ???? voorlopig niets motogerelateerd gepland, er zal nog wel een moment zijn dat ik VIEZE goesting krijg en dan gaat den aap wakker worden ... nu dat ik toch immobiel ben, kan ik es nadenken over mobiel te zijn.
Auwch :sterrekes: verzorg dat maar goed!!!

User avatar
Muug
Posts: 11785
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Wat brengt 2016 ?

Post by Muug »

Trooperke man toch! Murphy heeft u pootje lap gedaan dus. Afin, een chance dat uwe nek gene krak heeft gekregen... We wish you a happy revalidation ! :pom: :blob1:

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Wat brengt 2016 ?

Post by laouen »

Zo verhuist die wisselbeker wel heel rap naar een nieuwe locatie! Dat was wel niet de bedoeling h? Trooperke!
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Muug
Posts: 11785
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Wat brengt 2016 ?

Post by Muug »

Ik wil eind 2016 eindelijk ne keer zonder ontstekingen zitten ! :konijnetand Linkerpols is licht gekneusd sinds oktober, rechts in de schouder zitten ??n of twee ontstekingen sinds oktober, rechts in de kuit zit ook een ontsteking sinds november.... afin 't wordt tijd dat 't tijd wordt ! :devil:

Post Reply