Ja, ik lees net dat hij het te druk met zijn job zou hebben? WTF? Welke job? Sinds wanneer "werkt" die mens? :grotegrijnsTimS wrote:Het is weinigen gegeven. Kijk naar Walter Colebatch: ook hij zit een beetje droog de laatste tijd en blijkbaar ook niets groots gepland dit jaar.
Losse babbel over de Husqvarna Terra
Losse babbel over de Husqvarna Terra
Losse babbel over de Husqvarna Terra
Ik heb ooit eens gehoord dat hij in de financi?le wereld actief is en daarin ook bedrijven begeleidt die zaken willen doen in Rusland aangezien hij de cultuur, taal etc wel wat kent en daar waarschijnlijk ook al een netwerk heeft uitgebouwd. Rusland is zeer specifiek qua regelgeving voor buitenlandse bedrijven die zich er willen vestigen of actief worden (bv gegevens moeten in Rusland opgeslagen worden etc), dus kan me voorstellen dat er wel wat interesse is voor iemand die een bedrijf daarin kan begeleiden.Muug wrote:Ja, ik lees net dat hij het te druk met zijn job zou hebben? WTF? Welke job? Sinds wanneer "werkt" die mens? :grotegrijns
Maar laat duidelijk zijn: het is van horen zeggen, ik ken de man in de verste verte niet
Today is the tomorrow you were promised yesterday.
- duibhce Kaelann
- Posts: 2921
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Losse babbel over de Husqvarna Terra
Het filmpje is denk ik een beetje misleidend. Als ik de gesproken uitleg goed begrijp moet je wel degelijk de bouten even los en weer vast draaien om de positie te veranderen. Lijkt me ook niet meer dan normaal, anders zou het bij de minste schok verschuiven. Maar dat kan je in principe met elke pivoterende riser. Ik zou het in elk geval vlug beu worden als ik elke keer de motor gestart moet worden de Torx moet bovenhalen. Ik kan me vergissen natuurlijk maar ik vind nergens info dat er een soort van snelsluiting oid op zit om even vlug de positie te kunnen aanpassen.TimS wrote:Wat ik wel handig aan die van Rox vindt, is dat ze gemakkelijk te herzetten zijn (on the fly zeg maar). Alleen ben ik niet zeker hoe stevig dat systeem dan wel is als ik eens goed op mijn doos ga. Maar het snelle verzetten kan dan misschien het probleem van de sleutel meer overkomelijk maken? (onderstaande video, ongeveer 3m34sec ver).
Mja, eens je onderweg bent buiten de rijke ge?ndustrialiseerde landen is het leven op de baan goedkoper dan gewoon thuis. Zeker als je wat op je uitgaven let en kan leven met beperkt comfort. Maar tenzij je massa's geld hebt kan je natuurlijk niet blijven leven zonder inkomen.TimS wrote:Het is weinigen gegeven. Kijk naar Walter Colebatch: ook hij zit een beetje droog de laatste tijd en blijkbaar ook niets groots gepland dit jaar.
Voor ons betekent wil dat zeggen dat we al meerdere jaren aan het sparen zijn specifiek voor deze trip te kunnen doen en dat onze voornaamste investeringen volledig in het teken van de reis staan. We gaan ook proberen om het appartement enkele maanden verhuurd te krijgen wanneer we weg zijn. En volgend jaar zal het zwaar worden: zeer weinig verlof en de uitgaven behoorlijk beperken om toch weer een beetje reserve op te bouwen.
Er zijn inderdaad een beperkt aantal mensen die het wel lange tijd volhouden of er zelfs een volledige carri?re van maken.
Grant en Susan van HUBB hebben er hun voltijdse job van gemaakt, maar moeten ook hun tijd verdelen tussen reizen en HU. Als je het juiste profiel hebt kan je ook veel sponsoring krijgen.
Sjaak is sinds zijn wereldreizen nog weinig thuis dankzij sponsoring en betaalde artikels en lezingen.
Lyndon Poskitt wordt enorm gesponsord, vooral dankzij zijn raceprestaties en Dakardeelname. Maar daar staat iets tegenover: hij moet zijn filmpjes maken en regelmatig zijn sponsors in de kijker zetten op Facebook, wat geld bijverdienen met lezingen en presentaties, merchandising, ... En zelfs dan moet hij op de 3-4 maanden weer naar zijn workshop om enkele weken projecten af te werken zodat hij weer verder kan. Hij heeft natuurlijk wel het geluk dat zijn trip ineens een fantastische reclame is voor zijn zaak.
Colebatch is veel terughoudender met sponsoring, maar is ondertussen ook al geruime tijd niet meer langdurig op de baan geweest. En ook zijn laatste grote uitstap (het Husaberg hoogterecord in de Andes) was waarschijnlijk betaald.
RTWDoug financiert zijn trips tegenwoordig door de uitbating van zijn hotel/camping en gerelateerde events in Bulgarije.
Nathan 'the postman" Millward verdient blijkbaar een centje bij met de verkoop van boeken, het schrijven van artikels, het geven van presentaties en AdventurebikeTV.
En ook Noah heeft zijn reis moeten onderbreken om weer aan het werk te gaan bij een fabrikant van windmolens.
Je kan het ook iets anders aanpakken, zoals Dr. Rock die met zijn vrouw elk jaar een 4-tal weken met de motor verder trekt om op het einde de motoren ergens voor enkele maanden tot een jaar te stockeren, terug naar huis te vliegen en later de trip verder te zetten.
Of je kan het heel extreem doen en gewoon alles achterlaten/verkopen en onderweg hier en daar wat bijverdienen met klusjes en korte jobs. Maar dan lever je wel erg veel zekerheid in.
Het klopt wel wat je zegt. Hij heeft dat ooit eens uitgelegd in een van zijn verslagen. Het zal zeker geen slechtbetaalde job zijn. Net zoals Noah (Senior Engineer in de windenergiesector), Dr. Rock en zijn vrouw (Spoedarts en -verpleegster als ik me niet vergis).TimS wrote:Maar laat duidelijk zijn: het is van horen zeggen, ik ken de man in de verste verte niet
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Losse babbel over de Husqvarna Terra
De strafste die ik ken: Lisa en Simon Thomas. 'Thuis' vertrokken op 18 Mei 2003. Reisverhalen en foto's leveren inkomsten en sponsors op. Ze zijn precies nog altijd niet terug.
Lisa en Simon Thomas
Waarbij ik mij dan afvraag of je dat nomadenbestaan niet beu zou worden, zo af en toe. En waar de inspiratie vandaan moet blijven komen om fris en origineel te blijven in je uitleg, gesproken of geschreven.
Lisa en Simon Thomas
Waarbij ik mij dan afvraag of je dat nomadenbestaan niet beu zou worden, zo af en toe. En waar de inspiratie vandaan moet blijven komen om fris en origineel te blijven in je uitleg, gesproken of geschreven.
grease up your baby for a ball on the hill
Losse babbel over de Husqvarna Terra
Zijn foto's zijn dan ook wel spectaculair goed, duidelijk zeer professioneel materiaal en een goed oog. En de nodige photoshop natuurlijk, en hier en daar een fooi geven voor ne schone foto. Respect! En als ze dan nog eens goed kunnen schrijven, moet kunnen!
Trouwens, zeker weten dat die mensen van tijd ook "cong?" nemen, in de zin van een paar weken ter plekke blijven en niks ruigs en avontuurlijks doen, maar lekker luxueus luieren. En ne keer naar ma en pa thuis vliegen zal er ook wel bij zijn. Maar dat zeggen ze waarschijnlijk niet (?), want dat verstoort het imago peis ik.
Jaja, straffe dingens.
Trouwens, zeker weten dat die mensen van tijd ook "cong?" nemen, in de zin van een paar weken ter plekke blijven en niks ruigs en avontuurlijks doen, maar lekker luxueus luieren. En ne keer naar ma en pa thuis vliegen zal er ook wel bij zijn. Maar dat zeggen ze waarschijnlijk niet (?), want dat verstoort het imago peis ik.
Jaja, straffe dingens.
- duibhce Kaelann
- Posts: 2921
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Losse babbel over de Husqvarna Terra
ik heb een collega die enkele jaren geleden een jaar loopbaanonderbreking genomen heeft om een wereldreis te maken. Volgens hem zijn de eerste 4-6 maanden het leukst omdat het verrassingseffect en de nieuwigheid dan nog niet zo afgestompt zijn. Daarna begint de gewenning de overhand te krijgen en wordt al dat mooie nieuwe dat je te zien krijgt eerder gewoon. Na een tiental maanden waren zij wat reismoe en ze hebben dan ook hun reis wat vroeger dan gepland be?indigd. Hetzelfde heb ik ook al van andere mensen gehoord, dus er zal wel iets van aan zijn.Blackbert wrote:Waarbij ik mij dan afvraag of je dat nomadenbestaan niet beu zou worden, zo af en toe. En waar de inspiratie vandaan moet blijven komen om fris en origineel te blijven in je uitleg, gesproken of geschreven.
Elke dag weer reizen is bovendien ook psychisch vermoeiend, vandaar dat wij gaan proberen om per 7 dagen 2 dagen rust in te lassen. Dat is niet toevallig een gemiddelde werkweek en het lijkt voor vele andere reizigers ook een goed tempo te zijn.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Losse babbel over de Husqvarna Terra
Ik kan mij daar best iets bij voorstellen...
Constant opnieuw aanpassen aan een andere omgeving zorgt volgens mij voor een mentale vermoeidheid.
Dit combineren met fysieke vermoeidheid kan volgens mij snel een demper op de feestvreugde zetten...
't is ook constant uzelf beetje "aanvoelen" hoe ver ge het kunt trekken...
ofzoiets
Constant opnieuw aanpassen aan een andere omgeving zorgt volgens mij voor een mentale vermoeidheid.
Dit combineren met fysieke vermoeidheid kan volgens mij snel een demper op de feestvreugde zetten...
't is ook constant uzelf beetje "aanvoelen" hoe ver ge het kunt trekken...
ofzoiets
Losse babbel over de Husqvarna Terra
Ik denk dat je gelijk hebt en dat je het inderdaad echt met een allen wrench zou moeten los/vastmaken. Ik ga ze precies toch proberen. Je zei dat die 5cm op het randje was. Heb je ook de gas moeten herrouteren (ik dacht dat je de koppeling had gedaan)? Daar ga ik geen held in zijn. Ik mag dat type Rox Risers van Philip proberen (heeft ze nog liggen).duibhce Kaelann wrote: Het filmpje is denk ik een beetje misleidend. Als ik de gesproken uitleg goed begrijp moet je wel degelijk de bouten even los en weer vast draaien om de positie te veranderen. Lijkt me ook niet meer dan normaal, anders zou het bij de minste schok verschuiven. Maar dat kan je in principe met elke pivoterende riser. Ik zou het in elk geval vlug beu worden als ik elke keer de motor gestart moet worden de Torx moet bovenhalen. Ik kan me vergissen natuurlijk maar ik vind nergens info dat er een soort van snelsluiting oid op zit om even vlug de positie te kunnen aanpassen.
Ja het is dat h?. Je kan proberen om tijdens je afwezigheid je vaste kosten zoveel mogelijk op 0 te brengen, maar hoe dan ook krijg je (normaal gezien) niets binnen. Dus financieel is dat een aderlating en moet je het inderdaad zien als iets waarvoor je een aantal andere dingen opoffert.duibhce Kaelann wrote: Mja, eens je onderweg bent buiten de rijke ge?ndustrialiseerde landen is het leven op de baan goedkoper dan gewoon thuis. Zeker als je wat op je uitgaven let en kan leven met beperkt comfort. Maar tenzij je massa's geld hebt kan je natuurlijk niet blijven leven zonder inkomen.
Ah zou inderdaad goed kunnen dat ik het in een van zijn verslagen heb gelezen.duibhce Kaelann wrote: Het klopt wel wat je zegt. Hij heeft dat ooit eens uitgelegd in een van zijn verslagen. Het zal zeker geen slechtbetaalde job zijn. Net zoals Noah (Senior Engineer in de windenergiesector), Dr. Rock en zijn vrouw (Spoedarts en -verpleegster als ik me niet vergis).
Today is the tomorrow you were promised yesterday.
- duibhce Kaelann
- Posts: 2921
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Losse babbel over de Husqvarna Terra
Koppelingskabel heb ik moeten herrouteren.TimS wrote:Je zei dat die 5cm op het randje was. Heb je ook de gas moeten herrouteren (ik dacht dat je de koppeling had gedaan)?
Gaskabel niet, daar was het voldoende om de houder van de gaskabel aan het handvat wat te verdraaien zodat die meer naar beneden gericht stond.
Sommige eigenaren van de ABS-versie hebben ook de banjobout van de remleiding wat moeten verdraaien om iets meer speling te krijgen op de remleiding naar de ABS-unit. Bij mij was dat niet echt een probleem.
De gaskabel herrouteren zou in elk geval niet zo erg veel moeilijker mogen zijn dan de koppelingskabel hoor. Je zou 2 boutjes moeten losmaken om een plastic covertje te verwijderen, maar verder is dat eigenlijk hetzelfde principe met een bolletje, een gaatje en een sleufje.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Losse babbel over de Husqvarna Terra
Allez, we zullen eens zien hoe dit afloopt...
Today is the tomorrow you were promised yesterday.
- duibhce Kaelann
- Posts: 2921
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Losse babbel over de Husqvarna Terra
Vandaag de motoren achtergelaten bij Bas. Naar 't schijnt zouden die nog vergezeld gaan worden van een 3e
Ongetwijfeld het grootste aantal Terra's dat ooit tesamen gezien is sinds ze de fabriek hebben verlaten...
Ongetwijfeld het grootste aantal Terra's dat ooit tesamen gezien is sinds ze de fabriek hebben verlaten...
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Losse babbel over de Husqvarna Terra
Yup, ik ben vorige week nog eens langs Bas gepasseerd - deze keer voor de achtershock.
Opnieuw weer heel tevreden van en eigenlijk nog meer dan de voorkant. Met de voorkant moesten ze zich behelpen met wat er was (niet volledig vervangen) en alhoewel het al v??l beter is, merk je dat het toch nog net iets harder is als bvb de KTM 1190.
De achterkant daarentegen is echt geweldig. Vandaag voor het eerst echt Belgische wegen gezien (vorige week enkel autostrade) en super comfortabel.
Dus ik denk dat het voor jullie een goede verbetering gaat zijn. Ze zien er trouwens h??l indrukwekkend uit, jullie tweeling
Ik zag trouwens dat je enkel voor de jouwe de grote tank hebt ge?nstalleerd. Is dat om tactische redenen?
Opnieuw weer heel tevreden van en eigenlijk nog meer dan de voorkant. Met de voorkant moesten ze zich behelpen met wat er was (niet volledig vervangen) en alhoewel het al v??l beter is, merk je dat het toch nog net iets harder is als bvb de KTM 1190.
De achterkant daarentegen is echt geweldig. Vandaag voor het eerst echt Belgische wegen gezien (vorige week enkel autostrade) en super comfortabel.
Dus ik denk dat het voor jullie een goede verbetering gaat zijn. Ze zien er trouwens h??l indrukwekkend uit, jullie tweeling
Ik zag trouwens dat je enkel voor de jouwe de grote tank hebt ge?nstalleerd. Is dat om tactische redenen?
Today is the tomorrow you were promised yesterday.
- duibhce Kaelann
- Posts: 2921
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Losse babbel over de Husqvarna Terra
Wanneer ik laouen beu wordt kan ik haar zo gemakkelijk achter laten, he.TimS wrote:Ik zag trouwens dat je enkel voor de jouwe de grote tank hebt ge?nstalleerd. Is dat om tactische redenen?
Maar eigenlijk is het vooral omdat die tank een behoorlijke extra kost is, behoorlijk wat extra weegt wanneer ze vol is en eigenlijk meer dan voldoende extra inhoud heeft om voor de 2 motoren te dienen. Het is jammergenoeg de enige beschikbare optie voor deze motoren, anders zou ik wel voor een kleiner exemplaar gekozen hebben denk ik.
Wij zullen onze schatjes normaal zaterdag weer gaan ophalen. Ik ben alvast erg benieuwd naar het resultaat.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Losse babbel over de Husqvarna Terra
Op 't lc8 heb ik het bestaan vernomen van benzinezakken, oa van MSR, dat was misschien nog beter geweest... minder duur, minder zwaar, neemt geen plaats in wanneer leeg.... fuel bladders heet dat in 't engels dacht ik
Fascinerend spul, had ik wel liever gehad dan die twee - meestal lege - jerrycans mee te nemen naar Marokko.
het is nog niet te laat om je safari-tank alsnog te verpatsen en meer geld te hebben voor de grote reis :grotelach:
Hier test van ne gast die een volle bladder twee maand in zijn badkamer heeft opgehangen, met de dop naar beneden, met talkpoeder erop om lekkages te bespeuren. Hij heeft ook de zak achteraf opengesneden om de duurzaamheid van het materiaal te bekijken. Alles was perfect: http://www.horizonsunlimited.com/hubb/e ... s-can-5231
Fascinerend spul, had ik wel liever gehad dan die twee - meestal lege - jerrycans mee te nemen naar Marokko.
het is nog niet te laat om je safari-tank alsnog te verpatsen en meer geld te hebben voor de grote reis :grotelach:
Hier test van ne gast die een volle bladder twee maand in zijn badkamer heeft opgehangen, met de dop naar beneden, met talkpoeder erop om lekkages te bespeuren. Hij heeft ook de zak achteraf opengesneden om de duurzaamheid van het materiaal te bekijken. Alles was perfect: http://www.horizonsunlimited.com/hubb/e ... s-can-5231
- duibhce Kaelann
- Posts: 2921
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Losse babbel over de Husqvarna Terra
Die fuel bladders ken ik. Er zijn verschillende merken die dat verkopen. Ik heb in de garage nog ergens zo'n goedkoop exemplaartje liggen dat eigenlijk wegwerp is, maar toch enkele keren gebruikt kan worden. De duurdere modellen zijn veel steviger en kunnen jaren meegaan. Zeker nuttig als je maar af en toe extra range nodig hebt. Maar het blijft toch wat onhandiger in gebruik dan gewoon een kraantje openzetten op een additionele tank.Muug wrote:Op 't lc8 heb ik het bestaan vernomen van benzinezakken, oa van MSR, dat was misschien nog beter geweest... minder duur, minder zwaar, neemt geen plaats in wanneer leeg.... fuel bladders heet dat in 't engels dacht ik
Fascinerend spul, had ik wel liever gehad dan die twee - meestal lege - jerrycans mee te nemen naar Marokko.
En Ela vertelde mij onlangs nog dat zij zo'n dingen gebruikt had op haar trip in ZA. Je mag die bladder dus niet bij iets anders inpakken of mee op een hotelkamer nemen, want blijkbaar komt de naftgeur er toch behoorlijk door.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Losse babbel over de Husqvarna Terra
jep, dat zegt die gast (zie de link van daarnet) ook : zijn badkamer stonk, en er was een pak benzine verdampt.
-
- Posts: 330
- Joined: 25 Sep 2014 18:50
Losse babbel over de Husqvarna Terra
plastieken bidon in een zijkoffer vervoeren is ook geen goed plan ... later krijg je dan plots Naftekoekjesduibhce Kaelann wrote:Die fuel bladders ken ik. Er zijn verschillende merken die dat verkopen. Ik heb in de garage nog ergens zo'n goedkoop exemplaartje liggen dat eigenlijk wegwerp is, maar toch enkele keren gebruikt kan worden. De duurdere modellen zijn veel steviger en kunnen jaren meegaan. Zeker nuttig als je maar af en toe extra range nodig hebt. Maar het blijft toch wat onhandiger in gebruik dan gewoon een kraantje openzetten op een additionele tank.Muug wrote:Op 't lc8 heb ik het bestaan vernomen van benzinezakken, oa van MSR, dat was misschien nog beter geweest... minder duur, minder zwaar, neemt geen plaats in wanneer leeg.... fuel bladders heet dat in 't engels dacht ik
Fascinerend spul, had ik wel liever gehad dan die twee - meestal lege - jerrycans mee te nemen naar Marokko.
En Ela vertelde mij onlangs nog dat zij zo'n dingen gebruikt had op haar trip in ZA. Je mag die bladder dus niet bij iets anders inpakken of mee op een hotelkamer nemen, want blijkbaar komt de naftgeur er toch behoorlijk door.
Losse babbel over de Husqvarna Terra
:war: :bleiten:duibhce Kaelann wrote: Wanneer ik laouen beu wordt kan ik haar zo gemakkelijk achter laten, he.
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
Losse babbel over de Husqvarna Terra
Is niks meiske jij bent steeds :jodeman:laouen wrote::war: :bleiten:duibhce Kaelann wrote: Wanneer ik laouen beu wordt kan ik haar zo gemakkelijk achter laten, he.
-
- Posts: 330
- Joined: 25 Sep 2014 18:50
Losse babbel over de Husqvarna Terra
Ja in plaats van zo zotte dingen te doen kan je beter met ons eens naar dardennen gaanHarald wrote:Is niks meiske jij bent steeds :jodeman:laouen wrote::war: :bleiten:duibhce Kaelann wrote: Wanneer ik laouen beu wordt kan ik haar zo gemakkelijk achter laten, he.