Smijt hier uw suggesties voor dit nieuwe forum !

Heb je feedback en wil je die delen? Wees niet zo verlegen en laat het ons weten! Met jouw informatie kunnen we dit forum beter maken.
User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Smijt hier uw suggesties voor dit nieuwe forum !

Post by duibhce Kaelann »

den Bullet wrote:Links in een nieuw tabblad laten openen?
Voor links buiten het forum gebruik ik Tab Mix Plus plugin voor Chrome en Firefox. Die werkt dan voo reender welke website, elke externe link kan je in een nieuwe tab laten openen. Voor links binnen het forum heb ik eigenlijk liever niet dat ze automatisch in een nieuwe tab openen.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Koeno
Posts: 3180
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Smijt hier uw suggesties voor dit nieuwe forum !

Post by Koeno »

duibhce Kaelann wrote:
den Bullet wrote:Links in een nieuw tabblad laten openen?
Voor links buiten het forum gebruik ik Tab Mix Plus plugin voor Chrome en Firefox. Die werkt dan voo reender welke website, elke externe link kan je in een nieuwe tab laten openen. Voor links binnen het forum heb ik eigenlijk liever niet dat ze automatisch in een nieuwe tab openen.
er bestaan blijkbaar wel phpbb-extensies die kunnen opvangen wanneer een link intern/extern is en dan zo externe links kunnen openen in een nieuw tabblad. Nog nooit zelf getest, maar 't zou dus moeten lukken feitelijk.

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Smijt hier uw suggesties voor dit nieuwe forum !

Post by Davy78 »

Als ge dit toevoegt op het einde van uw page template krijgt ge gewenste gedrag:

Code: Select all

<script>
if (document.querySelectorAll) {
    var externalLinks = document.querySelectorAll('a:not([href*=motorpraat.be])');
    if (externalLinks) {
        for (var x = 0; x < externalLinks.length; x++) {
            externalLinks[x].setAttribute('target', '_new');
        }
    }
}
</script>

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Smijt hier uw suggesties voor dit nieuwe forum !

Post by Muug »

den Bullet wrote:Links in een nieuw tabblad laten openen?
rechtermuisklik en dan "open in nieuw tabblad"?

templates liggen aanpassen met scripts om het default behaviour aan te passen is niet mijn ding, omdat je bij updates van de phpbb riskeert om die wijzingingen weer kwijt te raken... been there, got the t-shirt... ik ben een KISS-fanaat, waarbij KISS niet die witte mannen met lange tongen zijn, maar wel voor "Keep it simple, stupid" staat.

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Smijt hier uw suggesties voor dit nieuwe forum !

Post by Davy78 »

:thumbsup:

Ik zag net trouwens dat dat scriptje toch niet zou werken :grin:

Koeno
Posts: 3180
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Smijt hier uw suggesties voor dit nieuwe forum !

Post by Koeno »

er zijn extensies available die helemaal niets aan templates aanpassen ;)
zoals bv: https://www.phpbb.com/customise/db/extension/elonw/

maar ik heb deze nog nooit zelf getest (heb nergens nog phpbb 3 draaien).

En ik snap zeker dat templates aanpassen een no-go is.... dat is vragen om miserie...

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Smijt hier uw suggesties voor dit nieuwe forum !

Post by duibhce Kaelann »

Een phpbb plugin of aanpassing aan de template zijn inderdaad opties, maar het voordeel van een browserplugin is dat die het gewenste gedrag meteen op eender welke website die je gebruikt gaat toepassen, niet enkel op dit forum.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Smijt hier uw suggesties voor dit nieuwe forum !

Post by Tom Thumper »

duibhce Kaelann wrote:Een phpbb plugin of aanpassing aan de template zijn inderdaad opties, maar het voordeel van een browserplugin is dat die het gewenste gedrag meteen op eender welke website die je gebruikt gaat toepassen, niet enkel op dit forum.
De vraag is natuurlijk of je dat wel wilt. Als alle links op alle sites in een nieuw tabblad opengaan. Dan is het toch simpeler om de control toets in te houden als je clickt? Dan doet uw browser presies wat je wil.

Anderzijds als beheerder van een site wil je mensen op uw site houden. Een link naar een andere site haalt mensen weg van uw eigen site. Voor die mensen ga je het gemakkelijk maken om terug te komen en ga een target _blank op de link zetten om precies te doen wat jij wilt als beheerder, volk op uw site houden.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Smijt hier uw suggesties voor dit nieuwe forum !

Post by duibhce Kaelann »

Tom Thumper wrote:De vraag is natuurlijk of je dat wel wilt. Als alle links op alle sites in een nieuw tabblad opengaan. Dan is het toch simpeler om de control toets in te houden als je clickt? Dan doet uw browser presies wat je wil.

Anderzijds als beheerder van een site wil je mensen op uw site houden. Een link naar een andere site haalt mensen weg van uw eigen site. Voor die mensen ga je het gemakkelijk maken om terug te komen en ga een target _blank op de link zetten om precies te doen wat jij wilt als beheerder, volk op uw site houden.
de plugin staat je toe om enkel alle links naar andere domeinen te openen in een nieuwe tab (is de standaard instelling). Als beheerder is dat beter aangezien je eigen site dan ook open blijft. En aangezien toch redelijk wat beheerders geen _blank target zetten gebruik ik die browser plugin. Hoef ik niet telkens die control knop of de middelste muisknop of rechter muisknop en menu te gebruiken. Het gebeurt veel minder vaak dat ik een externe link wel openen in dezelfde tab dan in een nieuwe tab. Dus waarom dat gewoon niet het default gedrag is, is voor mij een raadsel.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
den Bullet
Posts: 1469
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Smijt hier uw suggesties voor dit nieuwe forum !

Post by den Bullet »

Muug wrote:
rechtermuisklik en dan "open in nieuw tabblad"?

...
Da vergeet ik altijd, en 'k heb de gewoonte om die link terug te sluiten en dan is alles weg :cry:

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

Re: Smijt hier uw suggesties voor dit nieuwe forum !

Post by ChiChiWaWa »

den Bullet wrote: Da vergeet ik altijd, en 'k heb de gewoonte om die link terug te sluiten en dan is alles weg :cry:
Oud worden hé :P

CTRL-SHIT-T om een gesloten tabblad terug te halen?

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Smijt hier uw suggesties voor dit nieuwe forum !

Post by duibhce Kaelann »

ChiChiWaWa wrote:CTRL-SHIT-T om een gesloten tabblad terug te halen?
:stupid:
Beste knoppencombi ever.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
F M
Posts: 5029
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Smijt hier uw suggesties voor dit nieuwe forum !

Post by F M »

:lol:
Ik dacht dat dit een grap was, maar maak er shift van ipv shit en het werkt nog ook ! :thumbsup:

Weer iets bijgeleerd dat ik rap vergeten zal.
I am confused. Oh no, maybe not!

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

Re: Smijt hier uw suggesties voor dit nieuwe forum !

Post by ChiChiWaWa »

F M wrote::lol:
Ik dacht dat dit een grap was, maar maak er shift van ipv shit en het werkt nog ook ! :thumbsup:
:lol:

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Smijt hier uw suggesties voor dit nieuwe forum !

Post by Muug »

F M wrote:Weer iets bijgeleerd dat ik rap vergeten zal.
:thumbsup: That's the spirit, FM, nog een paar jaarkes en ge zijt dood man, heb geduld ! :lipsrsealed2: :peepwall:
(mor afin, hoe kunde nu zo'n uitspraken doen.... zelfs al is 't maar om te lachen... ) :|

User avatar
den Bullet
Posts: 1469
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Smijt hier uw suggesties voor dit nieuwe forum !

Post by den Bullet »

ChiChiWaWa wrote: Oud worden hé :P

...
:oops:

en

:cry:

Post Reply