petervdc wrote:Tweede antwoord van MT : "Als de vering "doorslaat" , is het zo dat de veer (spiraal) te zwak is.
De WP vering op een KTM is ook een massa product zoals elke andere vering.
De Ohlins vering in de Italiaanse S of R versies zijn ook niet beter dan de Showa in de basisversies , maar het draagt de naam en het blinkt.
"
Zjuust of niet zjuust ?
zjuust.
heb ooit eens een semi fabriek ohlins voorvork van een honda rs250 in mijn handen gehad.
en ik moet zeggen uiterlijk zit daar al een duidelijk verschil op, maar intern was dit op geen enkele manier te vergelijken met een massa ohlins product.
er is geen plastiek nog gestanst staal in te vinden onderander, alle onderdelen zijn gedraaid, gefreest of een combinatie van beide.
en super licht.
alsook instelbaar over het hele bereik, niet zoals de standaard vering die vanuit de fabriek word afgesteld binnen een bepaald bereik.
of waarvan de instelknoppen zelf niet verbonden zijn, clicks zijn wel duidelijk hoorbaar maar doen niets en of werken binnen een zeeer beperkt bereik.
de prijs van zoiets is dan ook navenant.
zelfs de vering op heeeeel dure baan of offroad motoren van de bekende merken zijn gewoon standaard vering elementen met een mooie naam op.