bij uwe volgende testrit motoWipr wrote:Ja was tof. Van Antwerpen richting Gent, dan richting Zottegem en daar van de autostrade. Ken die kanten een klein klein beetje toen ik nog markten deed. Inderdaad mooie tuin en het blijft me steeds opnieuw verbazen dat er toch mooie heuvels staan. Dan zegt iedereen vanzelfsprekend, ah natuurlijk dat. Dat zijn de Vlaamse Ardennen he (of toch richting van)
Volgende keer leer je me de streek maar eens kennen he Trooper. Zou tof zijn.
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
- den Bullet
- Posts: 1481
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Maar gij wist dat al ...Stefke wrote:ne gierindikeeter? tssss nief speelgoed?
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Toeme toch
Uit je fouten moet je leren maar toch maak je eens graag dezelfde fouten, niet om er uit te leren maar gewoon omdat het leuk kan zijn.
De fouten van vandaag waren de twee testritten: KTM Duke 690 en adventurer 1050. Testritten onder begeleiding en vermits het de voorstelling van de Duke 1290Gt waren de 1290 blokmodellen ruim aanwezig tijdens de testritten. Eigenlijk had ik gerust heel de dag met de Duke 690 kunnen rijden want die interesseerde weinigen.
Duke 690 heel plezant ook. Pittig, ondanks het afromen van de trillingen blijft het een 1-cilinder maar ben een mono fan. Brakken met die handel
Adventurer 1050: dat was de grootste fout eigenlijk: vond het ongelofelijk sturen. Daar waar je met de Duke lange draaislingers perfect mee pakt gaf de adventurer met volop vertrouwen ook in de korte bochten. In alles gaf hij meteen vertrouwen. Een gek gevoel omdat je het omgekeerde zou verwachten en de 690 juist in korte bochten de betere zou zijn. Misschien wel zo maar ik vond de 1050 het allemaal heel makkelijk doen.
Ondanks dat de motoren in street modus bereden moesten worden zat er leven in de brouwerij. Na al die jaren geen powershots waarvan je het gevoel krijgt dat dit too much to handle is, in tegenstelling tot de 1290. De 1050 een brave huisvader maar eentje dat nog sportief uit de hoek wil komen. Het stuurgedrag heeft indruk achter gelaten.
Ze konden me beiden bekoren maar als je op een jaar tijd maar 3000km's rijdt is het dan de moeite om een 1050 in huis te halen. Ik heb de 390 in de garage gezet, ga een korte broek aandoen en eens fietsen naar een crème glace kraampje en mijne kop er eens over breken.
De perfectie zoeken in een motorfiets gaat niet, net omdat wij als mens niet perfect zijn en wel eens schommelen in onze gemoedsstemming. Daarom heeft men de moto's uitgerust met al die rijmodificaties, net om wat meer mechanisch emphatisch te kunnen zijn met zijn/ haar berijder.
Voor mij een hoorntje met mokka en pistache aub. De mokka graag onderaan.
Uit je fouten moet je leren maar toch maak je eens graag dezelfde fouten, niet om er uit te leren maar gewoon omdat het leuk kan zijn.
De fouten van vandaag waren de twee testritten: KTM Duke 690 en adventurer 1050. Testritten onder begeleiding en vermits het de voorstelling van de Duke 1290Gt waren de 1290 blokmodellen ruim aanwezig tijdens de testritten. Eigenlijk had ik gerust heel de dag met de Duke 690 kunnen rijden want die interesseerde weinigen.
Duke 690 heel plezant ook. Pittig, ondanks het afromen van de trillingen blijft het een 1-cilinder maar ben een mono fan. Brakken met die handel
Adventurer 1050: dat was de grootste fout eigenlijk: vond het ongelofelijk sturen. Daar waar je met de Duke lange draaislingers perfect mee pakt gaf de adventurer met volop vertrouwen ook in de korte bochten. In alles gaf hij meteen vertrouwen. Een gek gevoel omdat je het omgekeerde zou verwachten en de 690 juist in korte bochten de betere zou zijn. Misschien wel zo maar ik vond de 1050 het allemaal heel makkelijk doen.
Ondanks dat de motoren in street modus bereden moesten worden zat er leven in de brouwerij. Na al die jaren geen powershots waarvan je het gevoel krijgt dat dit too much to handle is, in tegenstelling tot de 1290. De 1050 een brave huisvader maar eentje dat nog sportief uit de hoek wil komen. Het stuurgedrag heeft indruk achter gelaten.
Ze konden me beiden bekoren maar als je op een jaar tijd maar 3000km's rijdt is het dan de moeite om een 1050 in huis te halen. Ik heb de 390 in de garage gezet, ga een korte broek aandoen en eens fietsen naar een crème glace kraampje en mijne kop er eens over breken.
De perfectie zoeken in een motorfiets gaat niet, net omdat wij als mens niet perfect zijn en wel eens schommelen in onze gemoedsstemming. Daarom heeft men de moto's uitgerust met al die rijmodificaties, net om wat meer mechanisch emphatisch te kunnen zijn met zijn/ haar berijder.
Voor mij een hoorntje met mokka en pistache aub. De mokka graag onderaan.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
ik weet niet hoor, die 1050 stuurt even goed (en dat is echt wel heel goed) als zijn grotere broer, maar ik persoonlijk vond het nogal een brave op street ? Ik heb die heel de tijd op sport gezet, ik had bijna het gevoel dat ik kruispunten niet tijdig ging over geraken op street
Als je toch om en rond de kerktoren van 't stad en de parking ga rijden zou ik ook geen zwaardere baanmoto nemen, eerder naar ne supermotard uitkijken ( ik hé )
Als je toch om en rond de kerktoren van 't stad en de parking ga rijden zou ik ook geen zwaardere baanmoto nemen, eerder naar ne supermotard uitkijken ( ik hé )
sig nature
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Inderdaad, 1050 reed (lees sturen) supergoed maar effectief zoals je zegt te groot en te zwaar (gewicht).zappa wrote:ik weet niet hoor, die 1050 stuurt even goed (en dat is echt wel heel goed) als zijn grotere broer, maar ik persoonlijk vond het nogal een brave op street ? Ik heb die heel de tijd op sport gezet, ik had bijna het gevoel dat ik kruispunten niet tijdig ging over geraken op street
Als je toch om en rond de kerktoren van 't stad en de parking ga rijden zou ik ook geen zwaardere baanmoto nemen, eerder naar ne supermotard uitkijken ( ik hé )
De power van de 1050 kwam niet intimiderend over, zeker niet. Reed gewoon goed.
Morgen eens terug langs de KTM dealer met de offerte die ik gisteren heb gevraagd.
Maw, ik ga min of meer je gedacht volgen Zappa
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Stof af gedaan
Snelle checkup
Dikke vette vuile goesting om morgen na het werk een indian summerke af te bollen,
Wie mee wil voor een "dikke vette vuile goesting", laat van zich horen.
Als er geen storm aangekondigd wordt hoop ik rond 17u onder Brussel richting india(n) summer startplaats te rijden. Terug :als het donker is en de socissen op zijn
Snelle checkup
Dikke vette vuile goesting om morgen na het werk een indian summerke af te bollen,
Wie mee wil voor een "dikke vette vuile goesting", laat van zich horen.
Als er geen storm aangekondigd wordt hoop ik rond 17u onder Brussel richting india(n) summer startplaats te rijden. Terug :als het donker is en de socissen op zijn
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Vandaag zo toch is naar de moto gekeken en dan toch maar de fiets genomen ja 't was Moederdag he en hebben dan samen maar een fietsroute gereden en wat terrasjes gedaan
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
ik denk dat er veel overeenkomsten zijn qua power, behalve dan wellicht nog wat scherper versnellen en scherper sturen en remmenBlackbert wrote:Als dat een beetje marcheert zoals een BB: 140km/u in eerste, net tegen de begrenzer.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Gisteren nog eens de hooligan gaan uithangen...
De motor nog is goed laten ronken, eerst warmrijden en dan constant tot tegen de begrenzer rijden in quasi alle vitessen...
Den bocht in smijten en zo snel mogelijk deruit komen....
En toch quasi geen enkele verkeersovertreding gemaakt: Ode aan nen 125cc :p
De motor nog is goed laten ronken, eerst warmrijden en dan constant tot tegen de begrenzer rijden in quasi alle vitessen...
Den bocht in smijten en zo snel mogelijk deruit komen....
En toch quasi geen enkele verkeersovertreding gemaakt: Ode aan nen 125cc :p
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Koeno wrote:Gisteren nog eens de hooligan gaan uithangen...
De motor nog is goed laten ronken, eerst warmrijden en dan constant tot tegen de begrenzer rijden in quasi alle vitessen...
Den bocht in smijten en zo snel mogelijk deruit komen....
En toch quasi geen enkele verkeersovertreding gemaakt: Ode aan nen 125cc :p
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Ik heb nét exact dezelfde omgekeerde ervaringKoeno wrote:Gisteren nog eens de hooligan gaan uithangen...
De motor nog is goed laten ronken, eerst warmrijden en dan constant tot tegen de begrenzer rijden in quasi alle vitessen...
Den bocht in smijten en zo snel mogelijk deruit komen....
En toch quasi geen enkele verkeersovertreding gemaakt: Ode aan nen 125cc :p
- uitermate voorzichtig rijden
- zo rap mogelijk in zesde en zo laag mogelijk in toeren blijven
- braaf den bocht in en er braaf proberen uitkomen
en toch quasi nergens geen verkeersovertreding gemaakt
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Jama als ge wilt wisselen, voor mij geen probleem heMuug wrote:Ik heb nét exact dezelfde omgekeerde ervaringKoeno wrote:Gisteren nog eens de hooligan gaan uithangen...
De motor nog is goed laten ronken, eerst warmrijden en dan constant tot tegen de begrenzer rijden in quasi alle vitessen...
Den bocht in smijten en zo snel mogelijk deruit komen....
En toch quasi geen enkele verkeersovertreding gemaakt: Ode aan nen 125cc :p
- uitermate voorzichtig rijden
- zo rap mogelijk in zesde en zo laag mogelijk in toeren blijven
- braaf den bocht in en er braaf proberen uitkomen
en toch quasi nergens geen verkeersovertreding gemaakt
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Nee da's waar, maar wachten op den Duke '800' twin gaat wel. 't Zou niet lang meer mogen duren en kan nog wel eens ne schone middenweg blijken. Allez, tenzij ge tegen dan sowieso nog eens zoekt te switchen natuurlijk.Wipr wrote:De perfectie zoeken in een motorfiets gaat niet, net omdat wij als mens niet perfect zijn en wel eens schommelen in onze gemoedsstemming.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
We zien wel, deze twin zal zeker de moeite zijn maar toch iets anders besteldMick wrote:Nee da's waar, maar wachten op den Duke '800' twin gaat wel. 't Zou niet lang meer mogen duren en kan nog wel eens ne schone middenweg blijken. Allez, tenzij ge tegen dan sowieso nog eens zoekt te switchen natuurlijk.Wipr wrote:De perfectie zoeken in een motorfiets gaat niet, net omdat wij als mens niet perfect zijn en wel eens schommelen in onze gemoedsstemming.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
De 390 staat al niet meer in de garage zelfsF M wrote:Wipr komt weer in vorm !
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Serieus aan 't peinzen of ik er geen foto van maak voor op 2de hands te zetten ....
't zou zomer moeten worden, maar zit weeral eens te sukkelen met mijn rug
Straks is 't goed weer weer gedaan en kan ik pas vanaf september er terug opkruipen om een trip te maken.
langs de andere kant denk ik dan ... ik koop een lichter exemplaar, maar ga ik dan ook +800km op 1 dag kunnen maken (als mijn rug in orde is ... )
De moto kost mij ni meer als een andere (enkel verzekering en wegentaks), dus daarvoor moet ik het ni doen.
pfffff
't zou zomer moeten worden, maar zit weeral eens te sukkelen met mijn rug
Straks is 't goed weer weer gedaan en kan ik pas vanaf september er terug opkruipen om een trip te maken.
langs de andere kant denk ik dan ... ik koop een lichter exemplaar, maar ga ik dan ook +800km op 1 dag kunnen maken (als mijn rug in orde is ... )
De moto kost mij ni meer als een andere (enkel verzekering en wegentaks), dus daarvoor moet ik het ni doen.
pfffff
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Vandaag een tank pad op de tank geplakt.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Simpel, niet op tweedehands zetten HaraldHarald wrote:Serieus aan 't peinzen of ik er geen foto van maak voor op 2de hands te zetten ....
't zou zomer moeten worden, maar zit weeral eens te sukkelen met mijn rug
Straks is 't goed weer weer gedaan en kan ik pas vanaf september er terug opkruipen om een trip te maken.
langs de andere kant denk ik dan ... ik koop een lichter exemplaar, maar ga ik dan ook +800km op 1 dag kunnen maken (als mijn rug in orde is ... )
De moto kost mij ni meer als een andere (enkel verzekering en wegentaks), dus daarvoor moet ik het ni doen.
pfffff
Optie 1 is wachten tot de rug weer in orde is en dan weer genieten en weten waarom je je moto niet hebt weggedaan.
Optie 2 is wat je zelf al suggereert, een lichter exemplaar (bvb een Triumph Tiger 800 XC met WP vering) en daar kan je zeker 800 km op een dag mee bollen of gewoon zalig genieten van ritjes rond de kerktoren.
Optie 3 is wegdoen maar dat zal vreselijk zitten knagen op de dag dat je rug weer ok is.
Succes en hopelijk een spoedig herstel.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Wat de rug betreft, je kan ook een KTM kopen ipv de Explorer. Als er één ding is waar de KTM vele malen beter in is, dan is het de vering. Dat kan mijn rug je ook vertellen (ik sukkel sinds een maand ook serieus met de rug. WimGS kan getuigen dat ik in de voormaiddag op slechte weg heel voorzichtig moest rijden, liefst rechtstaand omdat mijn rug de schokken niet kon verdragen).
Maar ik weet dat je geen KTM wil
Maar ik weet dat je geen KTM wil
I am confused. Oh no, maybe not!