niet meer zoekstertje...
Re: zoekstertje...
Bedankt Tom om me wakker te schudden, inderdaad, ik zoek geen PK's maar een licht sturende baanmoto, die ook eventueel een gravelbaantje aankan.
500 - 800 cc, zo weinig mogelijk euro kost per rijdende km
Een betrouwbare, zonder sleutelwerk en met rij zekerheid, ik wil niet voorhebben als in volgend filmpje :
sig nature
Re: zoekstertje...
Zou je eigenlijk niet eens Bompa zijn machientje bekijken / vragen om test te rijden? Vlot sturen, laag, lijkt heel goed voor jou. Misschien wel niet rechtop genoeg?
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: zoekstertje...
Bedoel je die Bandit ? 4 cyl ?F M wrote:Zou je eigenlijk niet eens Bompa zijn machientje bekijken / vragen om test te rijden? Vlot sturen, laag, lijkt heel goed voor jou. Misschien wel niet rechtop genoeg?
Maar ja ik ben enorm aan 't twijfelen...
Een spaken wiel, heeft ook zo'n nadelen, bij platte band moet er een nieuwe binnenband in of geplakt worden, terwijl met een met tubeless kan er veel gemakkelijker ( en waarschijnlijk kan ik dat zelf) een tabje gestoken worden?
sig nature
Re: zoekstertje...
als imago niet uw eerst zorg is en meer is beter een levenswijze is.zappa wrote:hmm, ik bezit een 990 adv en een enduro 390 , de eersten is voor op de baan, en zeker rechtop te houden En de tweeden is om (liever niet echt) mee te gooien en in de modder te gaan spelen.
Nu wil ik ook nog graag daar iets tussenin 500 a 800 cc, niet meer van de jongste een beetje een speelbrommerke, maar wel een betrouwbaar ding.
zeker niet te hoog, huidige zijn eigenlijk te hoog om soms niet van die vergeschoten momentjes te hebben
Eentje die gemakkelijk bochten neemt, eigenlijk om veel mee in de Ardennen te rijden.
Ooit had ik als vervang moto een honda ... sport 500 en dat dingetje was een plezier om mee op weg te zijn (op kleinere baantjes) maar.... de iets voorover houding deed me al na 30' nekpijn krijgen
Van scramblers ben in helemaal zot, maar zo'n echt oude met veel sleutelwerk, dat is niets voor mij, de nieuwere zijn te duur en te nieuw...
en eencilinders op de baan niet te min zijn voor u.
dan is dit een mogelijkheid, vergt heel weinig onderhoud(hydraulische stoterstangeln, elektronische ontsteking, injectie), verbruikt amper bezien, rijdt als een fiets op verhard en onverhard.,
je geraakt op onverharde plaatsen(en zelfs daadwerkelijk offroad) waar je het niet snel zou verwachten, het zelfde frame werd vroeger ook al gebruik voor trials rijden.
en makkelijk om te bouwen tot eenders wat.
zeer economisch, om de 5000km olie en voor de rest (goedkope)banden en remmen.
ga er wel bij zeggen het is geen raket met amper 25pk, maar des te meer rij plezier.
Re: zoekstertje...
tarn wrote:
als imago niet uw eerst zorg is en meer is beter een levenswijze is.
en eencilinders op de baan niet te min zijn voor u.
dan is dit een mogelijkheid, vergt heel weinig onderhoud(hydraulische stoterstangeln, elektronische ontsteking, injectie), verbruikt amper bezien, rijdt als een fiets op verhard en onverhard.,
je geraakt op onverharde plaatsen(en zelfs daadwerkelijk offroad) waar je het niet snel zou verwachten, het zelfde frame werd vroeger ook al gebruik voor trials rijden.
en makkelijk om te bouwen tot eenders wat.
zeer economisch, om de 5000km olie en voor de rest (goedkope)banden en remmen.
ga er wel bij zeggen het is geen raket met amper 25pk, maar des te meer rij plezier.
Ik zie dat helemaal en compleet zitten !!! maar 't prijskaartje is iets aan de hoge kant ( ik zou dat er graag willen / kunnen aan uitgeven, maar mogen = njet )
sig nature
Re: zoekstertje...
Zoiets misschien xt 660, moet je niks aan veranderen, rij je mee waar je wil. http://img.2dehands.be/f/normal/2761100 ... re-660.jpg
Re: zoekstertje...
hmm maar is dat niet de directe broer van die Yamaha XTZ super ténéré 750 en ook zwaar ?bompa wrote:Zoiets misschien xt 660, moet je niks aan veranderen, rij je mee waar je wil. http://img.2dehands.be/f/normal/2761100 ... re-660.jpg
Ik wil liever geen moto die topzwaar is en waar ik echt niet voldoende aan de grond kan ?
sig nature
Re: zoekstertje...
HumorMuug wrote:Tom, toen was dat wel loodhoudende benzine ehTom Thumper wrote:Hoe YamieYamie er ooit in geslaagd is om het zwaartepunt van die moto zo ongeveer ter hoogte van de tanktop te krijgen, snap ik nog steeds niet
Re: zoekstertje...
Vergeet de Ténéré's.
Een ouwe volgetankte XT600 (veel kans op kosten) of een recentere volgetankte XT660R is wel 50kg lichter dan een volgetankte KTM 9xx Adventure. Bovendien véél ranker tussen de dijen, dus ge kunt gemakkelijker aan de grond.
De "ouwere" XT600:http://www.2dehands.be/motoren/motoren/ ... 65334.html
luchtgekoelde motor, carbs, nogal trillerig en stamperig, boven 100km/u is niet meer leuk, klein nuttig toerentalbereik dus veel schakelen
De nieuwere XT660R: http://www.2dehands.be/motoren/motoren/ ... 19522.html
watergekoeld, injectie, katalysator, heel goed uitgebalanceerd, zeer rustig blok, groot bruikbaar toerentalbereik, gemakkelijk 140-150km/u
Een ouwe volgetankte XT600 (veel kans op kosten) of een recentere volgetankte XT660R is wel 50kg lichter dan een volgetankte KTM 9xx Adventure. Bovendien véél ranker tussen de dijen, dus ge kunt gemakkelijker aan de grond.
De "ouwere" XT600:http://www.2dehands.be/motoren/motoren/ ... 65334.html
luchtgekoelde motor, carbs, nogal trillerig en stamperig, boven 100km/u is niet meer leuk, klein nuttig toerentalbereik dus veel schakelen
De nieuwere XT660R: http://www.2dehands.be/motoren/motoren/ ... 19522.html
watergekoeld, injectie, katalysator, heel goed uitgebalanceerd, zeer rustig blok, groot bruikbaar toerentalbereik, gemakkelijk 140-150km/u
Re: zoekstertje...
Ja met mijne bandit 650 cc heb ik terug van die wieken bij om hopelijk nooit een band te herstellen maar gelijk FM hier schrijft mijne bandit is laag vlot sturend en kan met de meeste moto's gemakkelijk mee, en een grindbaantje kan ook maar op het gemakje , als je wil mag je er wel is mee rijden , en ik denk toch wel betrouwbaarder dan die enfield. Maar het is juist wat je wil doen met die moet moto, in ieder geval ik heb geen spijt dat ik die bandit bijgekocht heb als baan moto.zappa wrote:Bedoel je die Bandit ? 4 cyl ?F M wrote:Zou je eigenlijk niet eens Bompa zijn machientje bekijken / vragen om test te rijden? Vlot sturen, laag, lijkt heel goed voor jou. Misschien wel niet rechtop genoeg?
Maar ja ik ben enorm aan 't twijfelen...
Een spaken wiel, heeft ook zo'n nadelen, bij platte band moet er een nieuwe binnenband in of geplakt worden, terwijl met een met tubeless kan er veel gemakkelijker ( en waarschijnlijk kan ik dat zelf) een tabje gestoken worden?
Re: zoekstertje...
Merci voor de uitnodiging misschien kan ik er eens van komen klappenbompa wrote:
Ja met mijne bandit 650 cc heb ik terug van die wieken bij om hopelijk nooit een band te herstellen maar gelijk FM hier schrijft mijne bandit is laag vlot sturend en kan met de meeste moto's gemakkelijk mee, en een grindbaantje kan ook maar op het gemakje , als je wil mag je er wel is mee rijden , en ik denk toch wel betrouwbaarder dan die enfield. Maar het is juist wat je wil doen met die moet moto, in ieder geval ik heb geen spijt dat ik die bandit bijgekocht heb als baan moto.
Ik ben ook de baanmodellen aan 't bekijken, wie weet zit daar niks tussen dat me aanstaat.
Maar ik kom modellen tegen waar ik nog nooit of te nimmer van gehoord heb?
Ne vreejen wind ? geschikt om nog mee buiten te komen als ze storm aankondigen?
en zo te zien is iemand zijne zakdoek aan die moto blijven hangen ?
sig nature
Re: zoekstertje...
Gij had mijnen SLR moeten kopen. Maar 1000,00€ en ikzelf heb er meer dan 9000 km mee gereden zonder het minste probleem.
Wat zithoogte betreft, ik kon bijna met mijn knieën aan de grond, dus voor een Lilliputterke(?) zal dat ook wel geen probleem geweest zijn.
Hij zit trouwens momenteel in een transformatie-fase:
voor:
en na:
Maar de kostprijs zal dan ook ietekes meer zijn vrees ik…
Wat zithoogte betreft, ik kon bijna met mijn knieën aan de grond, dus voor een Lilliputterke(?) zal dat ook wel geen probleem geweest zijn.
Hij zit trouwens momenteel in een transformatie-fase:
voor:
en na:
Maar de kostprijs zal dan ook ietekes meer zijn vrees ik…
Re: zoekstertje...
wwwimmm wrote:Gij had mijnen SLR moeten kopen. Maar 1000,00€ en ikzelf heb er meer dan 9000 km mee gereden zonder het minste probleem.
Wat zithoogte betreft, ik kon bijna met mijn knieën aan de grond, dus voor een Lilliputterke(?) zal dat ook wel geen probleem geweest zijn.
Hij zit trouwens momenteel in een transformatie-fase:
voor:
Ik was toen nog goeie punten aan het scoren en ik had dan nog geen enkel plan in die richting, spijtig ...
en na:
Maar de kostprijs zal dan ook ietekes meer zijn vrees ik…
Last edited by zappa on 24 Jun 2016 18:31, edited 1 time in total.
sig nature
Re: zoekstertje...
Wel eentje van ene die hem precies niet hard onderhoud gelijk die er uitziet.zappa wrote:en dit ? ook ne zware bak ? Of valt dat mee ?
Re: zoekstertje...
als ik het mij goed herinner was er tot een bepaalde jaartalen(weet niet meer welke) onderandere een probleem met de 5de versnelling was die in de soep draaide.zappa wrote:en dit ? ook ne zware bak ? Of valt dat mee ?
heb nog lang interesse gehad in een srx maar heb onderandere hierop afgehaakt.
ook al rekening houdende met de prijzen van de japen hun onderdelen.
het is onderandere ook zo dat ik uiteindelijk voor men oranje dromedaris heb gekozen en niet voor een xr650r degene ik veel liever had gehad.
als ik de honda prijzen(3 tot 4 maal duurder) van de onderdelen zag was de beslissing voor de ktm snel genomen
idem voor men enfield, had liever bv een norton manx gehad maar over de aankoop/onderdelen prijs daarvan ga ik maar
niet enkel de aankoop prijs in van belang ook de prijs/beschikbaarheid van de onderdelen is na zien, staan soms serieus uitschieters tussen.
Re: zoekstertje...
bwof, nu maak je ze bang .... de xt600 is één van de meest robuuste enduro's die er ooit gemaakt is, en die van eind jaren '90 begin '2000 zijn echt wel modern en goed.
Re: zoekstertje...
zulks posts zijn er genoeg te vinden op t'internet.Muug wrote:bwof, nu maak je ze bang .... de xt600 is één van de meest robuuste enduro's die er ooit gemaakt is, en die van eind jaren '90 begin '2000 zijn echt wel modern en goed.
iedereen heeft nu eenmaal zijn eigen versie van "betrouwbaar"
Re: zoekstertje...
hmm ik ben eigenlijk minder bang van de onderdelen kosten, dan van het bedrag dat de garagist me gaat aanrekenen om te herstellentarn wrote:zulks posts zijn er genoeg te vinden op t'internet.Muug wrote:bwof, nu maak je ze bang .... de xt600 is één van de meest robuuste enduro's die er ooit gemaakt is, en die van eind jaren '90 begin '2000 zijn echt wel modern en goed.
iedereen heeft nu eenmaal zijn eigen versie van "betrouwbaar"
Want zelf doen dat zou niet goed komen
Ik probeer te kijken naar modellen waar er niet te veel tralala opzit, die nog gemaakt zijn en om wat langer mee te gaan, toen de economie niet moest groeien gelijk nu en met zo min mogelijk KM's ( maar hoe betrouwbaar is dat ? )
sig nature
Re: zoekstertje...
Dus het moet goedkoop zijn, en in zeer goede staat, en goedkope onderdelen, en gemakkelijk in orderhoud.....
Koopt gij u ne velo jong
Verder blijf ik erbij dat dat euvel van die XT600 wel zal meevallen, gezien de vele honderdduizenden die ervan geproduceerd zijn. Vergeet niet dt het internet een enorme concentrator van ellende is. De contente mensen hoor je nooit. Voorbeelden genoeg : clutch slaves bij de KTMs die allemaal kapot gaan (behalve bij mij), afbrekende cardans bij bmw's, opkokende regulateurs bij honda, etc etc etc
Koopt gij u ne velo jong
Verder blijf ik erbij dat dat euvel van die XT600 wel zal meevallen, gezien de vele honderdduizenden die ervan geproduceerd zijn. Vergeet niet dt het internet een enorme concentrator van ellende is. De contente mensen hoor je nooit. Voorbeelden genoeg : clutch slaves bij de KTMs die allemaal kapot gaan (behalve bij mij), afbrekende cardans bij bmw's, opkokende regulateurs bij honda, etc etc etc