Durbuy

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Post Reply
User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Durbuy

Post by Droopy »

Artikel van de motorsite :

Toerisme: Durbuy weert motorfietsen uit stadscentrum

Opschudding in de Ardennen. Het anders zo drukke Durbuy, een geliefde pleisterplaats voor motorrijders van over de hele Benelux, zal de komende weken minder druk worden. De stad Durbuy vaardigde vorige week een parkeerverbod voor motorfietsen in het stadscentrum uit. Met andere woorden: de kleinste stad van België is een no go-zone voor motorfietsen geworden.

Volgens de stad gaat het hierbij om een voorlopige maatregel, die voor de hele maand augustus, alsook tijdens de weekends van september en oktober van kracht zal zijn. De draconische maatregel komt er volgens de stad vanwege de hinder die geparkeerde motorfietsen veroorzaakten op voetpaden. Bovendien zou ook geluidsoverlast een rol hebben gespeeld in het nemen van deze beslissing.

Omdat Durbuy nu motorfietsen uit het stadscentrum weert, heeft de stad een eigen motorparking ingericht. Die parking is uitgerust met veranderingspunten voor sloten. Bovendien kunnen motorrijders er hun helmen en vesten in bewaring geven in een soort van vestiaire. Dat kost dan wel drie Euro.



Een beetje het slachtoffer van zijn eigen succes zeker. :|

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Durbuy

Post by Blackbert »

Ze doen maar. in het volgende boerengat kunde ook ne choco drinken.
grease up your baby for a ball on the hill

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: Durbuy

Post by vet on wheels »

ik jan dat een beetje begrijpen, die open uitlaten van die Harley's kunnen mij ook mateloos irriteren...
Vandaag langs de Moezel gefietst (onder Cochem), en 'twas precies of de Harley's waren gratis...
Zoveel GS'n dat men ziet op de bergpassen, zoveel (lawaaierige) Harley's rijden er hier langs de oevers....
Rijtechnisch zijn deze wegen heel gemakkelijk, ideaal om te cruisen blijkbaar... :(

Patrick854
Posts: 12
Joined: 31 Jul 2016 23:20

Re: Durbuy

Post by Patrick854 »

Velen boeten weer voor de lawaaierigen. :wall:

User avatar
toeternietoe
Posts: 233
Joined: 21 Jun 2011 17:35

Re: Durbuy

Post by toeternietoe »

Ik kan me wel iets voorstellen bij de overlast. 't Is daar altijd al (te) druk en dan die motors daartussen die parkeren waar het hen uitkomt

Het had nog erger gekund. Het gaat dus maar om een parkeerverbod.
Ze doen blijkbaar ten minste nog moeite om een motorparking de naam waardig, te voorzien.
To ride, shoot straight and speak the truth (+ Jeff Cooper)

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Durbuy

Post by Koeno »

toeternietoe wrote:Ik kan me wel iets voorstellen bij de overlast. 't Is daar altijd al (te) druk en dan die motors daartussen die parkeren waar het hen uitkomt

Het had nog erger gekund. Het gaat dus maar om een parkeerverbod.
Ze doen blijkbaar ten minste nog moeite om een motorparking de naam waardig, te voorzien.
Motoparking is dacht ik 2km uit het centrum?
Op het plein mogen wel nog auto's komen, maar moto's mogen er niet meer inrijden.
Dus niet enkel parkeerverbod, maar passeren aan het plein kan ook ni meer.
enkel nog de brug over :)

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Durbuy

Post by Muug »

raar eigenlijk dat er nog steeds motormensen waren die het tof vonden om ginder in 't centrum te parkeren.... ge moest er al twintig verzetten eer ge met uw eigen moto kon vertrekken :grin:

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: Durbuy

Post by vet on wheels »

ik heb me dit WE dus ongelooflijk ge-ergerd aan die lawaaierige Harley's! :evil: :evil:
Ik dacht dat m'n in Duitsland niet met bléir-pijpen mocht rijden, amai, mijn oren deden echt pijn als er naast mij (ik reed op het fietspad) zo ene van die gebaarde apehangers 't gas volop open draaide.... :( :o :evil:
als ge zoiets voorhebt op 'n terraske in Durbuy, is dat echt ni leuk....

Nickel
Posts: 329
Joined: 28 Oct 2009 20:13

Re: Durbuy

Post by Nickel »

Dit weekend gepasseerd aan de Nürburgring in de Eifel.......als ze daar degenen met open uitlaten aan de kant zouden zetten hebben ze ook parking te weinig om ze allemaal geparkeerd te krijgen......en ik die dacht dat de Duitsers daar zo streng op waren :roll:
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride would do :mrgreen: .

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Durbuy

Post by Raketman »

Ik moet elke week zo'n 4-5 blèrpijp-tuningkits installeren op harley's...en ik heb het dus al gehad dat ik, en dees is geen grap, na de testrit van 8km iets moet pakken tegen de hoofdpijn.

:pillepalle: ²
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Durbuy

Post by Muug »

Raketman wrote:Ik moet elke week zo'n 4-5 blèrpijp-tuningkits installeren op harley's...en ik heb het dus al gehad dat ik, en dees is geen grap, na de testrit van 8km iets moet pakken tegen de hoofdpijn.

:pillepalle: ²
:lol8: :lol8: :lol8: te gek om los te lopen eh
waar is de tijd dat we wat meewarig lachtten met HD-techniekers (remember die werknemer (nico?) van Promotor).... :whistling:

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Durbuy

Post by Koeno »

Kheb toevallig vorige week op een harley 883 met open pijpen gereden, en gisteren op een vt 600 met afgezaagde originele pijpen gereden...

bij beide is het lawaai als je erachter staat onhoudbaar, bij beide als je erop aant rijden bent is het lawaai van 40-50km/u best ok...
vond ik vrij bizar.

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Durbuy

Post by Stefke »

vet on wheels wrote:ik heb me dit WE dus ongelooflijk ge-ergerd aan die lawaaierige Harley's! :evil: :evil:
Ik dacht dat m'n in Duitsland niet met bléir-pijpen mocht rijden, amai, mijn oren deden echt pijn als er naast mij (ik reed op het fietspad) zo ene van die gebaarde apehangers 't gas volop open draaide.... :( :o :evil:
als ge zoiets voorhebt op 'n terraske in Durbuy, is dat echt ni leuk....
Dat is niet alleen een probleem met HD's maar met ongeveer alle moto's... die krengen maken ongelofelijk veel lawaai, zeker als je in een stillere omgeving zit.
Mijn tante heeft een riant optrekje nabij St-Tropez. Dat ligt er afgelegen tegen een bergflank, hoog boven het dorp. Echt ongelofelijk hoe goed je de moto's hoort rijden beneden in het dorp. Echt enerverend als je daar in het zwembad ligt te dobberen... :veryangry:

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Durbuy

Post by Blackbert »

Omdat je dan een vieze goesting krijgt, maar je te tam voelt om te stoppen met dobberen? :mrgreen:
grease up your baby for a ball on the hill

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Durbuy

Post by Wipr »

Op de Triumph legend TT heb ik ook open uitlaten gehad. Eigenlijk gewoon twee inox buizen die de uitlaatbochten verlengde. Na 80km had ik het gehad. Geen geluid maar oorverdovend lawaai.

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: Durbuy

Post by vet on wheels »

Vorige week toevallig 2x een moto tegengekomen, die fluisterzachte uitlaten hadden : 2x Honda : CB 1100 en een 750XC (zo ene als de Fore..) , na 20m hoorde ik al niets meer, zalig!! ;)

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Durbuy

Post by Raketman »

Vantegenwoordig zijn er ook systemen bij Harley waar ge met een knopke uw geluid kunt kiezen. Stand 1 is fluisterstil, stand 2 is een schoon genietbaar brommeke, stand drie is brengt structurele schade toe aan gebouwen. Is met een kleppensysteem dat het aantal dempingskamers in de dempers regelt, en is heel populair bij mensen die dikwijls naar Duitsland gaan.
Nil volentibus arduum

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Durbuy

Post by bompa »

Daar stonden ze ooit is mee op autosalon ( denk een jaar of 9 geleden), kon je de uitlaat elektronisch regelen , zowel bij racers als bij choppers, maar welk merk van uitlaat het was weet ik niet meer, maar mijne maat heeft er zo een op zijnen HD.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Durbuy

Post by Wipr »

Porsche heeft dit ook. Maar met meer sound heb je ook meer pk's ter beschikking.

Post Reply