Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Cotthem »

Blackbert wrote:Een topkoffer? Dat wordt echt een Woesy Adventuretripke. :mrgreen:
Niet helemaal Bert....want mijn verwarmde handschoenen werken niet meer..... :grin:
"...the path is the destination"

User avatar
zappa
Posts: 4518
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

Cotthem wrote:Een stralende Zappa een dikke bees gegeven. Ze had net een slot gekocht om haar zitmaaier te beveiligen tegen diefstal door die vast te maken aan haar prudence.
euh ze wil toch wel niet op de zitmaaier zitten tssss :roll:
Mijn Sonja een topkoffer gegeven. Zo een accentje waardoor ze nog iets lelijker is geworden......bah.
Ook zo'n met leer overtrokken en adelaar embleem topkoffer zoals mijn Prudence heeft ? :mrgreen:
sig nature

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Cotthem »

zappa wrote:
Cotthem wrote:Een stralende Zappa een dikke bees gegeven. Ze had net een slot gekocht om haar zitmaaier te beveiligen tegen diefstal door die vast te maken aan haar prudence.
euh ze wil toch wel niet op de zitmaaier zitten tssss :roll:
Mijn Sonja een topkoffer gegeven. Zo een accentje waardoor ze nog iets lelijker is geworden......bah.
Ook zo'n met leer overtrokken en adelaar embleem topkoffer zoals mijn Prudence heeft ? :mrgreen:
Helaas geen adelaar :mrgreen:
"...the path is the destination"

User avatar
zappa
Posts: 4518
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

en eindelijk, ik kan hier ook iets posten, ik heb ook iets aan mijne moto gedaan :grin: :grin: :grin: :grin:


de gps mount (zo'n bol dus) op 't stuur gezet, en .... zo'n sigarette -plug -elentriek -voorziening op 't stuur gezet en de kabel naar de batterij "getrokken en gestoken" , daar aan de batterij gestopt en iemand die wat beter tegen de snokken kan, die oogjes laten aan koppelen :mrgreen:

Maar 't werkt en kon nog draaien met mijn stuur ook :rayof:
sig nature

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Cotthem »

Nog efkes en we kunnen ons motoren bij jou op onderhoud sturen
"...the path is the destination"

petervdc
Posts: 3478
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by petervdc »

zappa wrote: kon nog draaien met mijn stuur ook :rayof:
Hmm, dat is idd een belangrijk pluspunt ;-)
Keep going

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by bompa »

Vandaag heb ik dan eindelijk mijn GPS houder van mijne 340 voor op de motor veranderd , zo dat ik die 340 zowel op de Tenere als op de bandit kan gebruiken

https://lh3.googleusercontent.com/Ymh1P ... 64-h498-no


Anders moest ik zo twee draden op de moto's monteren ,nu een kabel voor in de auto en een kabel voor op de moto doorgeknipt en aaneen gezet en kan ik het gps gewoon gebruiken in een stroom pries op de moto's ,dat gps mag blijkbaar geen 12v hebben

https://lh3.googleusercontent.com/RDkOl ... 29-h705-no

Koeno
Posts: 3233
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

-> Pinkers van sevenfifty achteraan vervangen, en de connectie verplaatst (in plaatst van onder het spatbord zodat het vuil en vochtig blijft onder het zadel).

-> Passagiershandgreep vervangen door een minder beschadigd model.

-> Remleiding al eens onderzocht en beginnen opzoeken hoe remklauwen moeten gereinigd worden. (tijdens een rustig weekend alvast proberen om de boel ook te demonteren / schoonmaken / monteren).

-> Stuur los gezet, zodat ik vanavond/morgen het nieuw stuur kan monteren.

binnenkort uitlaat opnieuw onderuit halen, opschuren en kijken of er nog geen gaten in zitten :D

User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

de beslissing genomen om de KTM één dezer te kuisen en dan te koop te zetten. 8-) Na acht jaar en een gezonde 90.000km mag het wel ne keer iets anders zijn zeker? :whistling:

karel-p
Posts: 111
Joined: 07 May 2015 09:07

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by karel-p »

nieuwe ketting en kettingwielen gemonteerd.
27000 km en 13 jaar met de eerste set.
't werd tijd.
Wat een merkbaar verschil nu.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Muug wrote:de beslissing genomen om de KTM één dezer te kuisen en dan te koop te zetten. 8-) Na acht jaar en een gezonde 90.000km mag het wel ne keer iets anders zijn zeker? :whistling:
Een wipr'ke doen is dus eigenlijk hetzelfde als ik zen de moto Muug en wil iets anders. Meer is da ni zene ;)

En zoals je zelf zegt, als het niet meer klikt botst het en gelden de eerste wet van Newton niet meer. Maar in die 8j zijn er toch ook al wat andere motoren gepasseerd niet? Of vliegt de tijd en is het al meer dan 8j geleden? :mrgreen:

Nee ik blijf erbij. Als dat je gevoel is, zeker gevolg aan geven. Beter een goed gevoel dan een slecht gevoel hebben, mee blijven zitten en de farmaceutische industrie en medische wereld wat te sponsoren.

Wel heel benieuwd wat dat anders zal zijn :o ;)

User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Wipr wrote:in die 8j zijn er toch ook al wat andere motoren gepasseerd niet?
jazeker, maar al die tijd is die ktm gebleven. Maar "the magic" is gepasseerd. ;)

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by vet on wheels »

ik heb nieuwe banden op de GSA laten leggen... Zelf doen was geen optie ;)
't Zijn Pirelli Scorpio Trail II geworden, de winnaar bij de test in Motoplus, ze moeten wel nog ingereden worden.
Ben benieuwd :)

User avatar
Raketman
Posts: 1260
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Raketman »

Nieuwe tankbescherming op de KTM, voetsteun bijgevijld en geverfd, stuurbeschermer terug rechtgezet.
Ontsteking van R45 gedemonteerd, want die schijnt zijn ontstekingstijdstip niet meer te houden.
Aanvalsplan van een nieuw restauratieproject aan't bedenken...
Nil volentibus arduum

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by fore »

Eindelijk de foremobiel 3.0 binnen mogen doen voor ze'n eerste olie-wissel (1000km).

De garagist keek nogal toen ie zag datter al 6000 km opstonden ... :shock: (Ik had 'm verwittigd :whip: )
'k heb nochtans hard op m'n tanden gebeten om er niet 'te ver' over te gaan ... :whistling:
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

fore wrote:Eindelijk de foremobiel 3.0 binnen mogen doen voor ze'n eerste olie-wissel (1000km).

De garagist keek nogal toen ie zag datter al 6000 km opstonden ... :shock: (Ik had 'm verwittigd :whip: )
'k heb nochtans hard op m'n tanden gebeten om er niet 'te ver' over te gaan ... :whistling:
:o :o :o

Amai Fore, de liefde is groot. Awel, ik ben benieuwd naar je rijervaringen tot dusver. Als je tijd hebt passeer je hier maar eens. Zal voor een drankje en een euhm marsepeinkoekje zorgen. ;)

petervdc
Posts: 3478
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by petervdc »

Wipr wrote:Awel, ik ben benieuwd naar je rijervaringen tot dusver
Ja, vertel maar ne keer.
Apart topicsken ?
:ricky:
Keep going

User avatar
den Bullet
Posts: 1481
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by den Bullet »

Vorige zaterdag begonnen aan de rooien Duc: gelijkrichter was naar de filistijnen, en dus bij Jacky nen andere besteld (wel 't model van ne Monster) die er ni direct op past.
Plaatje gefabriceerd om 't te doen passen.
Fichekes moeten ook aangepast worden.
En dan at least: de zekering (30A) tussen gelijkrichter en batterij opgezocht: doorgebrand.
De halve streek afgebold maar zo 'n maxi-zekering is ni direct overal te koop :cry:

Volgende zaterdag(voormiddag) verder zoeken ...

User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

de ktm een eerste keer gekuisd

User avatar
Stefke
Posts: 2934
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

den Bullet wrote:Vorige zaterdag begonnen aan de rooien Duc: gelijkrichter was naar de filistijnen, en dus bij Jacky nen andere besteld (wel 't model van ne Monster) die er ni direct op past.
kwanta kosta?
en dien 30a? bij stappers?
en waar zit diene trouwens? kan alleen een 30a op de 750ss vinden naast het stuur, terwijl die precies naast de batterij zou moeten zitten.

Locked