Wat als...
Re: Wat als...
Ow yeah, zeker GEEN spaken meer
Mijn nagels komen los van mijn vingers, door het poetsen van spaakje voor spaakje met alupoets M'n knieën kunnen ook al niet meer verdragen dat er nog maar iemand naar kijkt, laat staan in de buurt van komt, en mijne rug is ook aan 't protesteren
Ja 't zal altijd een compromis worden, tenzij ik een beenverlenging laat uitvoeren
Belangrijkste voor mij is toch de hoogte en de handelbaarheid, met Tuur aan het handje naar achteraan de tuin, de wasplek, over het ardeense stenen pad, door gras, de kasseien, de honden putten dolomiet.... ik speel er niet mee Prudence weegt vol vloeistof 180 en is qua hoogte ne dashond, lijkt daar tegen over, op stappen met een fiets
Ik heb eens 300m met een honda 700nx gereden, ja het zwaartepunt is heel laag en er is een doordachte gewichtsverdeling over de motor, maar mocht die dan nog lichter wegen dan zijn 215 a 230 kg (volgens de versie, voor een 700 toch behoorlijk veel?) dan zou dat toch echt spectaculair zijn?
Dus :
Speel-moto , waar toch autostrade mee kan gereden worden, aan de grond kunnen, laag gewicht, goei vering, rechtop houding, beetje allroad, geen bakken, maar zakken waardige vervanger voor Tuur, rekening houdende dat ik al een 650ken heb voor klein commisekes
(ongeveer deze volgorde van belangrijkheid)
Mijn nagels komen los van mijn vingers, door het poetsen van spaakje voor spaakje met alupoets M'n knieën kunnen ook al niet meer verdragen dat er nog maar iemand naar kijkt, laat staan in de buurt van komt, en mijne rug is ook aan 't protesteren
Ja 't zal altijd een compromis worden, tenzij ik een beenverlenging laat uitvoeren
Belangrijkste voor mij is toch de hoogte en de handelbaarheid, met Tuur aan het handje naar achteraan de tuin, de wasplek, over het ardeense stenen pad, door gras, de kasseien, de honden putten dolomiet.... ik speel er niet mee Prudence weegt vol vloeistof 180 en is qua hoogte ne dashond, lijkt daar tegen over, op stappen met een fiets
Ik heb eens 300m met een honda 700nx gereden, ja het zwaartepunt is heel laag en er is een doordachte gewichtsverdeling over de motor, maar mocht die dan nog lichter wegen dan zijn 215 a 230 kg (volgens de versie, voor een 700 toch behoorlijk veel?) dan zou dat toch echt spectaculair zijn?
Dus :
Speel-moto , waar toch autostrade mee kan gereden worden, aan de grond kunnen, laag gewicht, goei vering, rechtop houding, beetje allroad, geen bakken, maar zakken waardige vervanger voor Tuur, rekening houdende dat ik al een 650ken heb voor klein commisekes
(ongeveer deze volgorde van belangrijkheid)
sig nature
Re: Wat als...
Daar spreek je dus over de XT660R. Maar helaas,die heeft spaken.
Re: Wat als...
Als zappa nu stopt met de kuis-freak te willen spelen, is alles opgelost ...Muug wrote:Daar spreek je dus over de XT660R. Maar helaas,die heeft spaken.
Tenzij ze de NC700/750 in haar optie(s) wil opnemen ... geweldig polyvalent masjien ...
( naar fore-normen toch ... )
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...
Re: Wat als...
Awel, binnenkort nieuwe telg in de NC750 familie. De 750 adventurer scooter.
- den Bullet
- Posts: 1477
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: Wat als...
Awel, uwe GS ...Muug wrote:Voorbeeldjes aubF M wrote:En geen spaakwielen is niet bindend. Er zijn moto's met spaakwielen en toch tubeless.
Re: Wat als...
Tja...al eens gedacht aan een Ducati Scrambler? Of hadden we dat al gesuggereerd? Of toch een Tiger 800 XR?zappa wrote: Dus :
Speel-moto , waar toch autostrade mee kan gereden worden, aan de grond kunnen, laag gewicht, goei vering, rechtop houding, beetje allroad, geen bakken, maar zakken waardige vervanger voor Tuur, rekening houdende dat ik al een 650ken heb voor klein commisekes
(ongeveer deze volgorde van belangrijkheid)
Re: Wat als...
Stefke wrote:
Tja...al eens gedacht aan een Ducati Scrambler? Of hadden we dat al gesuggereerd? Of toch een Tiger 800 XR?
in lange snelle bochten laat deze Italiaan zich betrappen op instabiliteit
xrx800 Gewicht rijklaar: 216 kg Niet zo veel verschil met Tuur?
Maar waarom spreekt niemand nog over die yam xrs 700/900 ? die bevallen me wel ? (op papier... m'n eerste poging om eentje te gaan bekijken viel in 't water door gesloten dealer, en de volgende poging letterlijk in 't water door den opkuis van Tuur die iets meer tijd in beslag nam en andere huislijke &moeder aan 't fornuis taken )
sig nature
Re: Wat als...
den Bullet wrote:Awel, uwe GS ...Muug wrote:Voorbeeldjes aubF M wrote:En geen spaakwielen is niet bindend. Er zijn moto's met spaakwielen en toch tubeless.
goed,en nu voorbeeldjes van moto's die in de categorie van zappa vallen aub
Re: Wat als...
omdat gij offroad wilt kunnen rijdenzappa wrote: Maar waarom spreekt niemand nog over die yam xrs 700/900 ? die bevallen me wel ? (op papier... )
Re: Wat als...
Ik volg je helemaal als je het over de tracer varianten hebt. Tracer MT-09 staat hoof op mijn lijstje.zappa wrote:Stefke wrote:
Tja...al eens gedacht aan een Ducati Scrambler? Of hadden we dat al gesuggereerd? Of toch een Tiger 800 XR?
in lange snelle bochten laat deze Italiaan zich betrappen op instabiliteit
xrx800 Gewicht rijklaar: 216 kg Niet zo veel verschil met Tuur?
Maar waarom spreekt niemand nog over die yam xrs 700/900 ? die bevallen me wel ? (op papier... m'n eerste poging om eentje te gaan bekijken viel in 't water door gesloten dealer, en de volgende poging letterlijk in 't water door den opkuis van Tuur die iets meer tijd in beslag nam en andere huislijke &moeder aan 't fornuis taken )
Maar evengoed een NC750 DCT
Re: Wat als...
Moet da echt ??? Ik heb ook spaken in mijne Crosstourer en eerlijk gezegd hebben die nog nooit geen alupoets gezien....ze dienen om mee te rijdenzappa wrote:Ow yeah, zeker GEEN spaken meer
Mijn nagels komen los van mijn vingers, door het poetsen van spaakje voor spaakje met alupoets
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride would do .
Re: Wat als...
Nickel wrote:Moet da echt ??? Ik heb ook spaken in mijne Crosstourer en eerlijk gezegd hebben die nog nooit geen alupoets gezien....ze dienen om mee te rijdenzappa wrote:Ow yeah, zeker GEEN spaken meer
Mijn nagels komen los van mijn vingers, door het poetsen van spaakje voor spaakje met alupoets
O o ja ! straks krijg ik de reputatie van een kuiserke te zijn
sig nature
Re: Wat als...
Euh, zo kennen we je toch ?zappa wrote:O o ja ! straks krijg ik de reputatie van een kuiserke te zijn
Keep going
Re: Wat als...
ik heb reeds test gereden, ik wil daar wel iets over vertellen... maar vandaag niet meer, ik ben lichtjes kapot, een enduro rit gereden en 't was te lang geleden, maar wel heel plezant
sig nature
Re: Wat als...
Een grijze maar droge donderdag vorige week, heb ik mijn stoute motorbotten aan getrokken, en voorgenomen dat met iemand anders zijne moto rijden dan maar gewoon moet en kan ( ik rij niet graag met iemand anders zijn gerief) Maar voor ik iets anders koop, moet ik toch weten of ik die motor graag bestuur, en testritten worden daar voor aangeboden, en tenslotte zijn het demomoto's die dienen daar voor
Dichtst is BMC, daar eerst naartoe, beetje op advies van hier zeker En ja hoor Suzanne kende me nog, ik had eens een gratis toegangskaart voor het motosalon gewonnen bij haar( 3 jaar terug reeds, ik moet nogal ne memorabele kop hebben )
Even rond kijken en vergelijken hoe die tigers daar staan te brullen. De een brult beter op de weg en de ander zou dan meer grollen op de allroad. Hoogte? ja kan net, en die verlaagde versie in de toonzaal (waar dan wel geen middenbok op past) kan heel goed zelfs.
Test rit? Ja ik mocht een kwartiertje rijden , oké dat gaat al wat zeggen over hoe en wat. "Zet de Guido zijne moto (een XC spaakjes/ betere vering) ne keer klaar op de laagste stand" De Guido? Weet de Guido dat ? Deze was al weer een stuk minder enthousiast
Soit ik heb de Guido zijn moto niks verkeerd aan gedaan, ik wist gelijk niet zo goed op een kwartiertje hoeveel en ver, dus eens tot het centrum van Assenede, waar lag die drempel nu ook al weer ? Och toch een stuk kassei gevonden om over te rijden.
Nu..... ik ga hier vast wel mensen op 't scheenbeen trappen en op hun tenen schoppen, maar.... er kwam geen klik... niet wauw... niks... ne moto voor verplaatsing, niks extra
De kasseien, vond ik niet aangenaam rijden, ik ken andere materiaal om daar mee over te vlammen. Heel lichte spoorvorming, de motor reageerde als een paard dat niet door plassen heen wil lopen (alhoewel tijgertjes wel graag water hebben )
En de zit houding is toch net iets te veel naar voor en niet genoeg rechtop, om na langer dan een kwartiertje rijden geen last te krijgen in mijne gewhiplashte nek
Ik was blij terug op Tuur te mogen zitten, BRAAAP !! ik heb zelfs de rit met Tuur na die testrit, heel de weg zitten denken, dat ik Tuur toch niet ga verkopen, dat ik maar wat meer op mijn tanden moet bijten en met één been aan de grond gaat dat toch ook.
Ik ben toen verder gereden naar een volgende test rit. (maar ik ga eerst even naar de beenhouwer voor die sluit) ...
Dichtst is BMC, daar eerst naartoe, beetje op advies van hier zeker En ja hoor Suzanne kende me nog, ik had eens een gratis toegangskaart voor het motosalon gewonnen bij haar( 3 jaar terug reeds, ik moet nogal ne memorabele kop hebben )
Even rond kijken en vergelijken hoe die tigers daar staan te brullen. De een brult beter op de weg en de ander zou dan meer grollen op de allroad. Hoogte? ja kan net, en die verlaagde versie in de toonzaal (waar dan wel geen middenbok op past) kan heel goed zelfs.
Test rit? Ja ik mocht een kwartiertje rijden , oké dat gaat al wat zeggen over hoe en wat. "Zet de Guido zijne moto (een XC spaakjes/ betere vering) ne keer klaar op de laagste stand" De Guido? Weet de Guido dat ? Deze was al weer een stuk minder enthousiast
Soit ik heb de Guido zijn moto niks verkeerd aan gedaan, ik wist gelijk niet zo goed op een kwartiertje hoeveel en ver, dus eens tot het centrum van Assenede, waar lag die drempel nu ook al weer ? Och toch een stuk kassei gevonden om over te rijden.
Nu..... ik ga hier vast wel mensen op 't scheenbeen trappen en op hun tenen schoppen, maar.... er kwam geen klik... niet wauw... niks... ne moto voor verplaatsing, niks extra
De kasseien, vond ik niet aangenaam rijden, ik ken andere materiaal om daar mee over te vlammen. Heel lichte spoorvorming, de motor reageerde als een paard dat niet door plassen heen wil lopen (alhoewel tijgertjes wel graag water hebben )
En de zit houding is toch net iets te veel naar voor en niet genoeg rechtop, om na langer dan een kwartiertje rijden geen last te krijgen in mijne gewhiplashte nek
Ik was blij terug op Tuur te mogen zitten, BRAAAP !! ik heb zelfs de rit met Tuur na die testrit, heel de weg zitten denken, dat ik Tuur toch niet ga verkopen, dat ik maar wat meer op mijn tanden moet bijten en met één been aan de grond gaat dat toch ook.
Ik ben toen verder gereden naar een volgende test rit. (maar ik ga eerst even naar de beenhouwer voor die sluit) ...
sig nature
Re: Wat als...
Voila ik kan weer een stukje vlees verscheuren gelijk een tijgerin
Verder gereden, naar (op algemeen verzoek ) Ducati.
Zo'n scrambler? Ottostrade ? zoude ni beter zo'n hypermotard 939 willen?
Nee, ik ben nogal koppig.
De enige demo was een sisty2 ne 400 dus. Ze hadden daar geen Guido mee ne 800
Maar volgende week mag ik een 800 gaan testrijden, ze gaan er een klaar zetten.
Toch al een toerke mogen doen, want de bouw van de motor is knal 't zelfde, afmeting en gewicht, juist minder poeder.
Oké ik wil wel. Die 400rds zijn voor jong gasten gemaakt, zonder veel groot motorrijbewijs en er zat een jongegasten lok middel op in de vorm van een bléééééééir pijp
Dat is toch niet het standaard geluid toch ???? Nee nee, normaal maakt dat niet zo'n kabaal. Okééé.
Geen echte tijdsbeperking, dus rijden maar...
WAUW !!! Dat is ook braaaaap !!
Nu had ik op voorhand gelezen dat de gasrespons nogal tegenviel en bruut was ik denk dat er twee soorten motorrijders zijn, zij die tuffen en zij die graag knallen Niet dat ik zo'n zotte ben, integendeel, maar ik hou van het directe on / off. Nee als je van Tuurke stapt, dan is dat normaal die gasrespons, en dat lust je of je lust dat niet.
Zelfs voor een 400 tjen, gaf die goe poeier.
En in tegenstelling tot die Tiger, is dit een heel klein motoke het voelt ook alsof je op een 125cc zit, tot je die gas aanraakt
Drempels voel je wel degelijk, niet te vergelijken met Tuur, maar toch beter dan Prudence (voor wie niet volgt : Tuur = ktm 990 adventure, Prudence = 650 suz Freewind)
't is ne naakten, ik begrijp nu volkomen waarom mijn voorvaderen een dikke krant vooraan onder hun motorvest staken Bij het optrekken naar een 3 cijfer getal, schuif je toch wat naar achter in 't zadel, mede door de vooruitgang maar ook door de wind druk, ik hoop dat een klein schermpje dat iets beter kan maken? Prudence heeft ook niet veel om handen van scherm, wel wat "bekisting" rond haar tank, maar met haar is autostrade goed te doen.
De zithouding is goed, aan de grond kunnen is super, speels handelbaar, en wel een wauw gevoel.
Ik ben wel nieuwsgierig naar de 800, dat zou eigenlijk nog meer wauw moeten zijn?
Ik wil eigenlijk een Tuur waarbij ik goed aan de grond kan en waar ik niet te veel moet aan sleuren met mijn te klein en niet meer sterker wordende lijf.
Voor rij gedrag... vrees ik dat er niet veel Tuur gaan evenaren, ook niet de nieuwe adv. welke ook super rijden, maar toch niet zo brutaal en machtig.
Het gevoel na de testrit van de tijger, toen ik met Tuur vertrok, was toch van WAAAAA zo'n ktm snijdt als een mes door een pakje boter, en het botervlootje en de tafel en misschien wel tot in de keukenvloer
Waarom ga ik die verkopen?
[slechte zappa op mijn schouder] "omdat ge niet aan de grond kunt en omdat gij kleiner wordt en uwen moto groter"[poef slechte zappa op mijn schouder weg]
Verder gereden, naar (op algemeen verzoek ) Ducati.
Zo'n scrambler? Ottostrade ? zoude ni beter zo'n hypermotard 939 willen?
Nee, ik ben nogal koppig.
De enige demo was een sisty2 ne 400 dus. Ze hadden daar geen Guido mee ne 800
Maar volgende week mag ik een 800 gaan testrijden, ze gaan er een klaar zetten.
Toch al een toerke mogen doen, want de bouw van de motor is knal 't zelfde, afmeting en gewicht, juist minder poeder.
Oké ik wil wel. Die 400rds zijn voor jong gasten gemaakt, zonder veel groot motorrijbewijs en er zat een jongegasten lok middel op in de vorm van een bléééééééir pijp
Dat is toch niet het standaard geluid toch ???? Nee nee, normaal maakt dat niet zo'n kabaal. Okééé.
Geen echte tijdsbeperking, dus rijden maar...
WAUW !!! Dat is ook braaaaap !!
Nu had ik op voorhand gelezen dat de gasrespons nogal tegenviel en bruut was ik denk dat er twee soorten motorrijders zijn, zij die tuffen en zij die graag knallen Niet dat ik zo'n zotte ben, integendeel, maar ik hou van het directe on / off. Nee als je van Tuurke stapt, dan is dat normaal die gasrespons, en dat lust je of je lust dat niet.
Zelfs voor een 400 tjen, gaf die goe poeier.
En in tegenstelling tot die Tiger, is dit een heel klein motoke het voelt ook alsof je op een 125cc zit, tot je die gas aanraakt
Drempels voel je wel degelijk, niet te vergelijken met Tuur, maar toch beter dan Prudence (voor wie niet volgt : Tuur = ktm 990 adventure, Prudence = 650 suz Freewind)
't is ne naakten, ik begrijp nu volkomen waarom mijn voorvaderen een dikke krant vooraan onder hun motorvest staken Bij het optrekken naar een 3 cijfer getal, schuif je toch wat naar achter in 't zadel, mede door de vooruitgang maar ook door de wind druk, ik hoop dat een klein schermpje dat iets beter kan maken? Prudence heeft ook niet veel om handen van scherm, wel wat "bekisting" rond haar tank, maar met haar is autostrade goed te doen.
De zithouding is goed, aan de grond kunnen is super, speels handelbaar, en wel een wauw gevoel.
Ik ben wel nieuwsgierig naar de 800, dat zou eigenlijk nog meer wauw moeten zijn?
Ik wil eigenlijk een Tuur waarbij ik goed aan de grond kan en waar ik niet te veel moet aan sleuren met mijn te klein en niet meer sterker wordende lijf.
Voor rij gedrag... vrees ik dat er niet veel Tuur gaan evenaren, ook niet de nieuwe adv. welke ook super rijden, maar toch niet zo brutaal en machtig.
Het gevoel na de testrit van de tijger, toen ik met Tuur vertrok, was toch van WAAAAA zo'n ktm snijdt als een mes door een pakje boter, en het botervlootje en de tafel en misschien wel tot in de keukenvloer
Waarom ga ik die verkopen?
[slechte zappa op mijn schouder] "omdat ge niet aan de grond kunt en omdat gij kleiner wordt en uwen moto groter"[poef slechte zappa op mijn schouder weg]
sig nature
- den Bullet
- Posts: 1477
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: Wat als...
Scrambler: sommige hebben een 'ruwer' zadel (zoals Fé zijne Full Throttle), en daar hebt ge gene last van achteruit schuiven!
Re: Wat als...
den Bullet wrote:Scrambler: sommige hebben een 'ruwer' zadel (zoals Fé zijne Full Throttle), en daar hebt ge gene last van achteruit schuiven!
En is Fé content van zijne moto? Kinderziektes? prullen die 't laten afweten ?(gelezen in een van de tests) en doet hij soms een stuk ottostraad? En die fullthrottle das ook meer lawaai uitlaat dan die enkelbuizige uitlaat?
sig nature
- den Bullet
- Posts: 1477
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: Wat als...
Fé is heeeeel content!
Hij heeft één probleemke met een zwetend remreservoir, maar dat valt onder garantie.
Autostrade: praktisch elke dag Halle - Nijvel.
En hij heeft al es de topsnelheid uitgeprobeerd
En hij heeft de standaard termignoni vervangen door een catalisatorvrij exemplaar dat niet noemenswaardig luider is
Hij heeft één probleemke met een zwetend remreservoir, maar dat valt onder garantie.
Autostrade: praktisch elke dag Halle - Nijvel.
En hij heeft al es de topsnelheid uitgeprobeerd
En hij heeft de standaard termignoni vervangen door een catalisatorvrij exemplaar dat niet noemenswaardig luider is