Wat als...

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Post Reply
User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Wat als...

Post by zappa »

Ow yeah, :shock: zeker GEEN spaken meer :stars: :stars: :stars:

Mijn nagels komen los van mijn vingers, door het poetsen van spaakje voor spaakje met alupoets :twisted: M'n knieën kunnen ook al niet meer verdragen dat er nog maar iemand naar kijkt, laat staan in de buurt van komt, en mijne rug is ook aan 't protesteren :thumbsdown:


Ja 't zal altijd een compromis worden, tenzij ik een beenverlenging laat uitvoeren :grin:

Belangrijkste voor mij is toch de hoogte en de handelbaarheid, met Tuur aan het handje naar achteraan de tuin, de wasplek, over het ardeense stenen pad, door gras, de kasseien, de honden putten dolomiet.... ik speel er niet mee :? Prudence weegt vol vloeistof 180 en is qua hoogte ne dashond, lijkt daar tegen over, op stappen met een fiets :?

Ik heb eens 300m met een honda 700nx gereden, ja het zwaartepunt is heel laag en er is een doordachte gewichtsverdeling over de motor, maar mocht die dan nog lichter wegen dan zijn 215 a 230 kg (volgens de versie, voor een 700 toch behoorlijk veel?) dan zou dat toch echt spectaculair zijn?


Dus :
Speel-moto , waar toch autostrade mee kan gereden worden, aan de grond kunnen, laag gewicht, goei vering, rechtop houding, beetje allroad, geen bakken, maar zakken :mrgreen: waardige vervanger voor Tuur, rekening houdende dat ik al een 650ken heb voor klein commisekes :grin:
(ongeveer deze volgorde van belangrijkheid)
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Wat als...

Post by Muug »

Daar spreek je dus over de XT660R. Maar helaas,die heeft spaken.

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Wat als...

Post by fore »

Muug wrote:Daar spreek je dus over de XT660R. Maar helaas,die heeft spaken.
Als zappa nu stopt met de kuis-freak te willen spelen, is alles opgelost ... :ugeek:

Tenzij ze de NC700/750 in haar optie(s) wil opnemen ... geweldig polyvalent masjien ... :mrgreen:

( naar fore-normen toch ... :whistling: )
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Wat als...

Post by Wipr »

Awel, binnenkort nieuwe telg in de NC750 familie. De 750 adventurer scooter. :mrgreen:

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Wat als...

Post by den Bullet »

Muug wrote:
F M wrote:En geen spaakwielen is niet bindend. Er zijn moto's met spaakwielen en toch tubeless.
Voorbeeldjes aub :)
Awel, uwe GS ...

User avatar
Stefke
Posts: 2914
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Wat als...

Post by Stefke »

:mrgreen:

User avatar
Stefke
Posts: 2914
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Wat als...

Post by Stefke »

zappa wrote: Dus :
Speel-moto , waar toch autostrade mee kan gereden worden, aan de grond kunnen, laag gewicht, goei vering, rechtop houding, beetje allroad, geen bakken, maar zakken :mrgreen: waardige vervanger voor Tuur, rekening houdende dat ik al een 650ken heb voor klein commisekes :grin:
(ongeveer deze volgorde van belangrijkheid)
Tja...al eens gedacht aan een Ducati Scrambler? :mrgreen: Of hadden we dat al gesuggereerd? 8-) Of toch een Tiger 800 XR?

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Wat als...

Post by zappa »

Stefke wrote:
Tja...al eens gedacht aan een Ducati Scrambler? :mrgreen: Of hadden we dat al gesuggereerd? 8-) Of toch een Tiger 800 XR?
:lol: :lol: :lol: :lol:

in lange snelle bochten laat deze Italiaan zich betrappen op instabiliteit

xrx800 Gewicht rijklaar: 216 kg Niet zo veel verschil met Tuur? :dontknow:

Maar waarom spreekt niemand nog over die yam xrs 700/900 ? die bevallen me wel ? (op papier... m'n eerste poging om eentje te gaan bekijken viel in 't water door gesloten dealer, en de volgende poging letterlijk in 't water door den opkuis van Tuur die iets meer tijd in beslag nam :? en andere huislijke &moeder aan 't fornuis taken :mrgreen: )
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Wat als...

Post by Muug »

den Bullet wrote:
Muug wrote:
F M wrote:En geen spaakwielen is niet bindend. Er zijn moto's met spaakwielen en toch tubeless.
Voorbeeldjes aub :)
Awel, uwe GS ...
:mrgreen:
goed,en nu voorbeeldjes van moto's die in de categorie van zappa vallen aub

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Wat als...

Post by Muug »

zappa wrote: Maar waarom spreekt niemand nog over die yam xrs 700/900 ? die bevallen me wel ? (op papier... )
omdat gij offroad wilt kunnen rijden 8-)

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Wat als...

Post by Wipr »

zappa wrote:
Stefke wrote:
Tja...al eens gedacht aan een Ducati Scrambler? :mrgreen: Of hadden we dat al gesuggereerd? 8-) Of toch een Tiger 800 XR?
:lol: :lol: :lol: :lol:

in lange snelle bochten laat deze Italiaan zich betrappen op instabiliteit

xrx800 Gewicht rijklaar: 216 kg Niet zo veel verschil met Tuur? :dontknow:

Maar waarom spreekt niemand nog over die yam xrs 700/900 ? die bevallen me wel ? (op papier... m'n eerste poging om eentje te gaan bekijken viel in 't water door gesloten dealer, en de volgende poging letterlijk in 't water door den opkuis van Tuur die iets meer tijd in beslag nam :? en andere huislijke &moeder aan 't fornuis taken :mrgreen: )
Ik volg je helemaal als je het over de tracer varianten hebt. Tracer MT-09 staat hoof op mijn lijstje. ;)
Maar evengoed een NC750 DCT

Nickel
Posts: 329
Joined: 28 Oct 2009 20:13

Re: Wat als...

Post by Nickel »

zappa wrote:Ow yeah, :shock: zeker GEEN spaken meer :stars: :stars: :stars:

Mijn nagels komen los van mijn vingers, door het poetsen van spaakje voor spaakje met alupoets :twisted:
Moet da echt ??? Ik heb ook spaken in mijne Crosstourer en eerlijk gezegd hebben die nog nooit geen alupoets gezien....ze dienen om mee te rijden :whip: :lol:
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride would do :mrgreen: .

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Wat als...

Post by zappa »

Nickel wrote:
zappa wrote:Ow yeah, :shock: zeker GEEN spaken meer :stars: :stars: :stars:

Mijn nagels komen los van mijn vingers, door het poetsen van spaakje voor spaakje met alupoets :twisted:
Moet da echt ??? Ik heb ook spaken in mijne Crosstourer en eerlijk gezegd hebben die nog nooit geen alupoets gezien....ze dienen om mee te rijden :whip: :lol:

O o ja ! straks krijg ik de reputatie van een kuiserke te zijn :mrgreen: :thumbsup: :thumbsup: ;)
sig nature

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Wat als...

Post by petervdc »

zappa wrote:O o ja ! straks krijg ik de reputatie van een kuiserke te zijn
Euh, zo kennen we je toch ?
;)
Keep going

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Wat als...

Post by zappa »

ik heb reeds test gereden, ik wil daar wel iets over vertellen... maar vandaag niet meer, ik ben lichtjes kapot, een enduro rit gereden en 't was te lang geleden, maar wel heel plezant :grin:
sig nature

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Wat als...

Post by zappa »

Een grijze maar droge donderdag vorige week, heb ik mijn stoute motorbotten aan getrokken, en voorgenomen dat met iemand anders zijne moto rijden dan maar gewoon moet en kan ( ik rij niet graag met iemand anders zijn gerief) Maar voor ik iets anders koop, moet ik toch weten of ik die motor graag bestuur, en testritten worden daar voor aangeboden, en tenslotte zijn het demomoto's die dienen daar voor :grin:


Dichtst is BMC, daar eerst naartoe, beetje op advies van hier zeker :mrgreen: En ja hoor Suzanne kende me nog, ik had eens een gratis toegangskaart voor het motosalon gewonnen bij haar( 3 jaar terug reeds, ik moet nogal ne memorabele kop hebben :shock: )

Even rond kijken en vergelijken hoe die tigers daar staan te brullen. De een brult beter op de weg en de ander zou dan meer grollen op de allroad. Hoogte? ja kan net, en die verlaagde versie in de toonzaal (waar dan wel geen middenbok op past) kan heel goed zelfs.

Test rit? Ja ik mocht een kwartiertje rijden , oké dat gaat al wat zeggen over hoe en wat. "Zet de Guido zijne moto (een XC spaakjes/ betere vering) ne keer klaar op de laagste stand" De Guido? Weet de Guido dat ? :o Deze was al weer een stuk minder enthousiast :?

Soit ik heb de Guido zijn moto niks verkeerd aan gedaan, ik wist gelijk niet zo goed op een kwartiertje hoeveel en ver, dus eens tot het centrum van Assenede, waar lag die drempel nu ook al weer ? Och toch een stuk kassei gevonden om over te rijden.

Nu..... ik ga hier vast wel mensen op 't scheenbeen trappen en op hun tenen schoppen, maar.... er kwam geen klik... niet wauw... niks... ne moto voor verplaatsing, niks extra :dontknow:

De kasseien, vond ik niet aangenaam rijden, ik ken andere materiaal om daar mee over te vlammen. Heel lichte spoorvorming, de motor reageerde als een paard dat niet door plassen heen wil lopen (alhoewel tijgertjes wel graag water hebben :grin: )

En de zit houding is toch net iets te veel naar voor en niet genoeg rechtop, om na langer dan een kwartiertje rijden geen last te krijgen in mijne gewhiplashte nek :(

Ik was blij terug op Tuur te mogen zitten, BRAAAP !! ik heb zelfs de rit met Tuur na die testrit, heel de weg zitten denken, dat ik Tuur toch niet ga verkopen, dat ik maar wat meer op mijn tanden moet bijten en met één been aan de grond gaat dat toch ook.

Ik ben toen verder gereden naar een volgende test rit. (maar ik ga eerst even naar de beenhouwer voor die sluit) ...

Image
sig nature

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Wat als...

Post by zappa »

Voila ik kan weer een stukje vlees verscheuren gelijk een tijgerin :mrgreen:

Verder gereden, naar (op algemeen verzoek :mrgreen: ) Ducati.

Zo'n scrambler? Ottostrade ? zoude ni beter zo'n hypermotard 939 willen?

Nee, ik ben nogal koppig. :roll:

De enige demo was een sisty2 ne 400 dus. Ze hadden daar geen Guido mee ne 800 :mrgreen:

Maar volgende week mag ik een 800 gaan testrijden, ze gaan er een klaar zetten.

Toch al een toerke mogen doen, want de bouw van de motor is knal 't zelfde, afmeting en gewicht, juist minder poeder.

Oké ik wil wel. Die 400rds zijn voor jong gasten gemaakt, zonder veel groot motorrijbewijs :mrgreen: en er zat een jongegasten lok middel op in de vorm van een bléééééééir pijp :shock:

Dat is toch niet het standaard geluid toch ???? Nee nee, normaal maakt dat niet zo'n kabaal. Okééé.

Geen echte tijdsbeperking, dus rijden maar...


WAUW !!! Dat is ook braaaaap !!

Nu had ik op voorhand gelezen dat de gasrespons nogal tegenviel en bruut was :lol: :lol: :lol: :lol: ik denk dat er twee soorten motorrijders zijn, zij die tuffen en zij die graag knallen ;) Niet dat ik zo'n zotte ben, integendeel, maar ik hou van het directe on / off. Nee als je van Tuurke stapt, dan is dat normaal die gasrespons, en dat lust je of je lust dat niet.

Zelfs voor een 400 tjen, gaf die goe poeier.

En in tegenstelling tot die Tiger, is dit een heel klein motoke :o het voelt ook alsof je op een 125cc zit, tot je die gas aanraakt :grin:

Drempels voel je wel degelijk, niet te vergelijken met Tuur, maar toch beter dan Prudence (voor wie niet volgt : Tuur = ktm 990 adventure, Prudence = 650 suz Freewind)

't is ne naakten, ik begrijp nu volkomen waarom mijn voorvaderen een dikke krant vooraan onder hun motorvest staken :? Bij het optrekken naar een 3 cijfer getal, schuif je toch wat naar achter in 't zadel, mede door de vooruitgang maar ook door de wind druk, ik hoop dat een klein schermpje dat iets beter kan maken? Prudence heeft ook niet veel om handen van scherm, wel wat "bekisting" rond haar tank, maar met haar is autostrade goed te doen.

De zithouding is goed, aan de grond kunnen is super, speels handelbaar, en wel een wauw gevoel.

Ik ben wel nieuwsgierig naar de 800, dat zou eigenlijk nog meer wauw moeten zijn?

Ik wil eigenlijk een Tuur waarbij ik goed aan de grond kan en waar ik niet te veel moet aan sleuren met mijn te klein en niet meer sterker wordende lijf.

Voor rij gedrag... vrees ik dat er niet veel Tuur gaan evenaren, ook niet de nieuwe adv. welke ook super rijden, maar toch niet zo brutaal en machtig.

Het gevoel na de testrit van de tijger, toen ik met Tuur vertrok, was toch van WAAAAA zo'n ktm snijdt als een mes door een pakje boter, en het botervlootje en de tafel en misschien wel tot in de keukenvloer :lol:

Waarom ga ik die verkopen? :dontknow:

[slechte zappa op mijn schouder] "omdat ge niet aan de grond kunt en omdat gij kleiner wordt en uwen moto groter"[poef slechte zappa op mijn schouder weg]

:? :? :?
sig nature

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Wat als...

Post by den Bullet »

Scrambler: sommige hebben een 'ruwer' zadel (zoals Fé zijne Full Throttle), en daar hebt ge gene last van achteruit schuiven!

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Wat als...

Post by zappa »

den Bullet wrote:Scrambler: sommige hebben een 'ruwer' zadel (zoals Fé zijne Full Throttle), en daar hebt ge gene last van achteruit schuiven!
:o :thumbsup:

En is Fé content van zijne moto? Kinderziektes? prullen die 't laten afweten ?(gelezen in een van de tests) en doet hij soms een stuk ottostraad? En die fullthrottle das ook meer lawaai uitlaat dan die enkelbuizige uitlaat?
sig nature

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Wat als...

Post by den Bullet »

Fé is heeeeel content!
Hij heeft één probleemke met een zwetend remreservoir, maar dat valt onder garantie.
Autostrade: praktisch elke dag Halle - Nijvel.
En hij heeft al es de topsnelheid uitgeprobeerd :mrgreen:
En hij heeft de standaard termignoni vervangen door een catalisatorvrij exemplaar dat niet noemenswaardig luider is ;)

Post Reply