Met deze commentaar ben ik het toch niet eens. Als je aan 70km/h op een hoofdweg rijdt en iemand staat aan een zijstraat te wachten om over te steken, hoe kan je dan in godsnaam weten dat die vlak voor jouw wielen gaat oprijden? Soit, je kan jezelf duizend vragen blijven stellen. Mss had een fluo-helm het ongeluk wel voorkomen! En zo kan ik nog vele zaken bedenken. Het woord accident-ongeluk bestaat nu eenmaal, dat wil dus zeggen dat we het af en toe moeten kunnen gebruiken. Het slimste is om jezelf niet te veel te verwijten en de andere chauffeur ook niet. Niemand doet zoiets met opzet en er zijn legio redenen waarom zoiets kan gebeuren. Sommige van deze redenen hadden kunnen voorkomen worden, anderen niet, etc.......Stefke wrote:Tegen die A-stijlen zijn is nogal onnozel, ze zijn al 100 jaar niet weg te denken uit de auto... Maar bon, iedereen weet het wel dus is het aan de motorrijder om te zorgen dat ge niet achter die stijl zit of in te grijpen als blijkt dat je achter die stijl zit. Zo ben ik laatst op een rond punt zelfs nagenoeg gestopt want ik zag het niet goed komen. Kwam er eentje van rechts afgevlogen, ruiten aangeslagen langs buiten, alleen zicht waar de ruitenwissers vegen én die A-stijl in de weg. En yep is gewoon los het rond punt opgereden vlak voor mijn wiel... Ik hoop dat ik het altijd zo kan oplossen als het nodig is...Muug wrote:En ik heb het ondertussen nog meer voorgehad, op een rotonde bvb, dat een héle moto wegzat in de A-stijl. Of een fietser. Ultra gevaarlijk die A-stijlen. Zoek maar eens op internet, er is een hele gemeenschap die tégen die levensgevaarlijk dikke A-stijlen is.
En ja, waarschijnlijk stap ik vroeg of laat terug op een motor, maar nu heb ik even geen zin in al dat gedoe (verzekeringen, nieuwe-motor zoeken etc.) Wel spijtig van de Gs, ik reed er erg graag mee, wat een topmachine. Ik denk ook dat ik veel geluk heb gehad, dat ik op zo een zwaar ding zat!! Sowieso hartelijk dank voor jullie steun!!