ben blij dat gij dat in mijn plaats diplomatisch kunt verwoorden...Raketman wrote:'t Is te merken dat ge in een diepe crisis verkeert wat betreft keuze van moto
BMW F800ST : atleet in de dop maar helaas epileptische sukkel (met update !)
Re: BMW F800ST : atleet in de dop maar helaas epileptische sukkel
Re: BMW F800ST : atleet in de dop maar helaas epileptische sukkel
Ja, 't is niet gemakkelijk om dien KTM te vervangen. Maar ik wou geen andere. Mijn goesting staat weer volledig op een sporttoerder.Raketman wrote:'t Is te merken dat ge in een diepe crisis verkeert wat betreft keuze van moto
Re: BMW F800ST : atleet in de dop maar helaas epileptische sukkel
Alé Muug, ik begon al op een nieuwe KTM Adventure te gokken als vervanger voor uw blauw-witte geschelpte en uw stoeipoes.
Proficiat en welkom in de club van ouder wordende mannen die een praktische moto kopen die comfortabel is en weinig maar bruikbare pk's heeft.
Proficiat en welkom in de club van ouder wordende mannen die een praktische moto kopen die comfortabel is en weinig maar bruikbare pk's heeft.
Re: BMW F800ST : atleet in de dop maar helaas epileptische sukkel
Droopy wrote:Alé Muug...welkom in de club van ouder wordende mannen
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: BMW F800ST : atleet in de dop maar helaas epileptische sukkel
Droopy, gij moogt dat zeggen, want ik ken u. Maar ik moet toch verduidelijken dat ik al HEEL mijn leven praktische moto's koop. Van mijn eerste Bol tot deze nieuwste F800ST zijn het altijd, steeds, immer en toujours praktische moto's geweest. Moto's waarop een tanktas past, een kofferset, een duo... Maar heel af en toe moet je je hart volgen, en dan koop je een bloedmooie bolide, waarbij je na drie maand weer snapt waarom je die beter toch niet meer zou kopen.Droopy wrote:Proficiat en welkom in de club van ouder wordende mannen die een praktische moto kopen die comfortabel is en weinig maar bruikbare pk's heeft.
Misschien moeten we dan maar concluderen dat ik al van mijn 20ste oud ben?
Ter volledigheid een lijstje van mijn praktische moto's : Honda Bol d'Or CB900FD, VFR750FP, GS500e, NTV650 (2x), XJR1300, R80GS, KTM 950 Adventure, R1100GS. F800ST.
Het andere lijstje : Ducati 900SS, Yamaha R6, CBR1000RR
Droommoto's: een deftige Monster, een Multistrada, een Panigale, een échte pure racer om mee te vallen, een deftige avontuurklare allroadmoto die rijklaar max 200kg weegt. Maar het mag duidelijk zijn dat ik geen droommoto's koop. Had ik tegen de Alpen gewoond dan had ik dat wel gedaan.
Re: BMW F800ST : atleet in de dop maar helaas epileptische sukkel
Zo.
Dat spel staat in mijn garage. Nu heb ik blijkbaar een speciale canbus- acculader nodig :-/
Dat spel staat in mijn garage. Nu heb ik blijkbaar een speciale canbus- acculader nodig :-/
Re: BMW F800ST : atleet in de dop maar helaas epileptische sukkel
Een Optimate 4 dual, zoals ik thuis liggen heb, doet de job.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: BMW F800ST : atleet in de dop maar helaas epileptische sukkel
Dat wordt dan al mijn derde lader
Re: BMW F800ST : atleet in de dop maar helaas epileptische sukkel
Afhankelijk van het bouwjaar, type canbus en de monitoring die dat spel uitvoert op de batterij kunt ge dikwijls toch nog een fichke recht op de batterijpolen aansluiten en gelijk welke optimate gebruiken.
Maar ik mis precies iets, hebt ge nu ne moto gekocht waarvan de ralenti om onbekende redenen ineens begint te flippen ? En waarmee ge dat al voorgehad hebt tijdens de testrit ? En dat daar eigenlijk geen eenduidige oorzaak/oplossing voor is ?
Maar ik mis precies iets, hebt ge nu ne moto gekocht waarvan de ralenti om onbekende redenen ineens begint te flippen ? En waarmee ge dat al voorgehad hebt tijdens de testrit ? En dat daar eigenlijk geen eenduidige oorzaak/oplossing voor is ?
Nil volentibus arduum
Re: BMW F800ST : atleet in de dop maar helaas epileptische sukkel
Ja, maar dat komt omdattem dit jaar in een onweerstaanbare "koop-verkoop"-modus zit en in die zin voor teind van het jaar nog efkes een efforke wil forcerenRaketman wrote: .....
Maar ik mis precies iets, hebt ge nu ne moto gekocht waarvan de ralenti om onbekende redenen ineens begint te flippen ? En waarmee ge dat al voorgehad hebt tijdens de testrit ? En dat daar eigenlijk geen eenduidige oorzaak/oplossing voor is ?
'k Snap het ook niet helemaal ... met de blauw-witte was er geen "click" omdat er na aankoop onderandere ergens een onbestemd tikgeluid uit de boxer kwam.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: BMW F800ST : atleet in de dop maar helaas epileptische sukkel
Had ik al gezegd dat ik nen rare ben
Dankzij die status hoef ik nooit een verklaring af te leggen voor mijn gedrag
Dankzij die status hoef ik nooit een verklaring af te leggen voor mijn gedrag
Re: BMW F800ST : atleet in de dop maar helaas epileptische sukkel
http://www.ebay.co.uk/itm/291961372536Muug wrote: Droommoto's: een échte pure racer om mee te vallen,
Re: BMW F800ST : atleet in de dop maar helaas epileptische sukkel
Raketman wrote:Afhankelijk van het bouwjaar, type canbus en de monitoring die dat spel uitvoert op de batterij kunt ge dikwijls toch nog een fichke recht op de batterijpolen aansluiten en gelijk welke optimate gebruiken.
Maar ik mis precies iets, hebt ge nu ne moto gekocht waarvan de ralenti om onbekende redenen ineens begint te flippen ? En waarmee ge dat al voorgehad hebt tijdens de testrit ? En dat daar eigenlijk geen eenduidige oorzaak/oplossing voor is ?
hij koopt defecte moto's van een garage, fixt het probleem en verkoopt ze terug aan de garage met verlies.
de economie een handje helpen
Respect
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
Re: BMW F800ST : atleet in de dop maar helaas epileptische sukkel
ik dacht het niet.
Ik zal mijn beweegredenen wel ne keer tussen pot en pint uiteen zetten. En ge zult dan wel snappen dat ik niet zo dom ben als het over komt.
Re: BMW F800ST : atleet in de dop maar helaas epileptische sukkel
Hij heeft nog een paar bijpassende vierwielers in de aanbieding ook.Stefke wrote:http://www.ebay.co.uk/itm/291961372536Muug wrote: Droommoto's: een échte pure racer om mee te vallen,
Hallo kerstman?
grease up your baby for a ball on the hill
Re: BMW F800ST : atleet in de dop maar helaas epileptische sukkel
Die is niet thuis, die duwt wat door mijn schouw, vannachtBlackbert wrote:
Hallo kerstman?
sig nature
Re: BMW F800ST : atleet in de dop maar helaas epileptische sukkel
Half jaartje en een paar duizend kms later even een update.
Na de twee testritten was ik een omwisseldeal overeengekomen met Mototech: de Fireblade tegen de BMW en ik verloor er niet onnozel veel op. Mototech is dan met de BMW naar BMW Lievens (nu D'Haese) geweest en heeft daar een firmware-update gekregen. Sindsdien heeft de BMW nog geen klop verkeerd gegeven! Standaard stuurdemper is vervangen door een progressief instelbaar exemplaar van Hyperpro, nadat ik een tijd zonder gereden had. Dat ding is duur maar een pàk beter dan het origineel. Andere batterij was ook wel nodig, en 'm start een pak vinniger nu. Verder ligt hier nog een binnenspartbord te wachten op montage, maar er is één koppige bout die zichzelf vastgeroest heeft. Om één of andere debiele reden hebben ALle bouten een Torx-kop, en da's een ramp om die los te draaien vind ik. Afin, die kop is gemold en dus kan ik dat binnenspatbord niet monteren. Binnenkort wordt dat opgelost.
Er is ook al een 2fast4u-weekend Eiffel-Moezel mee gereden, met Miss Muug mee achterop, en dat was ook een megameevaller. Veervoorspanning achteraan op bijna maximaal, demping ook ferm aangedraaid en gaaaaaz met die banaan ! Ik - nobele onbekende bij die mensen - was daar meteen gebombardeerd tot voorrijder (mercie KOeno om die routebladen uit te printen) en die kleine Oregon 600 heeft dat MEGAsupergoe gedaan! De groep was "toeristisch" maar ik heb dat omgetoverd tot "strak toeristisch" en niemand kloeg dat het te traag ging. Rechts komt de middenbok wel tegen de grond. Bonus was nog dat Miss Muug deze "kleine" BMW gewéldig comfortabel vond, zelfs ruimere zitpostie dan op de toch niet kleine KTM 950 Adventure. Straf zeg ik.
Zitpositie en zadel zijn subliem. Ettelijke uren achtereen rijden zonder pijn en stram gedoe. Geweldig!
De Akra-met-db-killer snorkelt geweldig door, klinkt echt mooi.
Grootste pijnpunt tot nu toe waren de hoogfrequente trillingen in het stuur. Grip puppies hielpen geen lor en waren er na twee dagen alweer af, maar de oplossing zat hem in het verzwaren van de stuurgewichten. Dat heb ik lekker amateuristisch geregeld met wat dempingsmateriaal uit de autosector, zijnde van die zware zwarte zelfklevende lappen die in koude toestand erg stug plooien.
Zo, nu weet ge hoe goe dat die moto wel is als 'm de goeie firmware-update heeft gekregen.
Na de twee testritten was ik een omwisseldeal overeengekomen met Mototech: de Fireblade tegen de BMW en ik verloor er niet onnozel veel op. Mototech is dan met de BMW naar BMW Lievens (nu D'Haese) geweest en heeft daar een firmware-update gekregen. Sindsdien heeft de BMW nog geen klop verkeerd gegeven! Standaard stuurdemper is vervangen door een progressief instelbaar exemplaar van Hyperpro, nadat ik een tijd zonder gereden had. Dat ding is duur maar een pàk beter dan het origineel. Andere batterij was ook wel nodig, en 'm start een pak vinniger nu. Verder ligt hier nog een binnenspartbord te wachten op montage, maar er is één koppige bout die zichzelf vastgeroest heeft. Om één of andere debiele reden hebben ALle bouten een Torx-kop, en da's een ramp om die los te draaien vind ik. Afin, die kop is gemold en dus kan ik dat binnenspatbord niet monteren. Binnenkort wordt dat opgelost.
Er is ook al een 2fast4u-weekend Eiffel-Moezel mee gereden, met Miss Muug mee achterop, en dat was ook een megameevaller. Veervoorspanning achteraan op bijna maximaal, demping ook ferm aangedraaid en gaaaaaz met die banaan ! Ik - nobele onbekende bij die mensen - was daar meteen gebombardeerd tot voorrijder (mercie KOeno om die routebladen uit te printen) en die kleine Oregon 600 heeft dat MEGAsupergoe gedaan! De groep was "toeristisch" maar ik heb dat omgetoverd tot "strak toeristisch" en niemand kloeg dat het te traag ging. Rechts komt de middenbok wel tegen de grond. Bonus was nog dat Miss Muug deze "kleine" BMW gewéldig comfortabel vond, zelfs ruimere zitpostie dan op de toch niet kleine KTM 950 Adventure. Straf zeg ik.
Zitpositie en zadel zijn subliem. Ettelijke uren achtereen rijden zonder pijn en stram gedoe. Geweldig!
De Akra-met-db-killer snorkelt geweldig door, klinkt echt mooi.
Grootste pijnpunt tot nu toe waren de hoogfrequente trillingen in het stuur. Grip puppies hielpen geen lor en waren er na twee dagen alweer af, maar de oplossing zat hem in het verzwaren van de stuurgewichten. Dat heb ik lekker amateuristisch geregeld met wat dempingsmateriaal uit de autosector, zijnde van die zware zwarte zelfklevende lappen die in koude toestand erg stug plooien.
Zo, nu weet ge hoe goe dat die moto wel is als 'm de goeie firmware-update heeft gekregen.
Re: BMW F800ST : atleet in de dop maar helaas epileptische sukkel
We zullen da morgen allemaal es checkenMuug wrote: ↑01 Jul 2017 16:48 Half jaartje en een paar duizend kms later even een update.
Na de twee testritten was ik een omwisseldeal overeengekomen met Mototech: de Fireblade tegen de BMW en ik verloor er niet onnozel veel op. Mototech is dan met de BMW naar BMW Lievens (nu D'Haese) geweest en heeft daar een firmware-update gekregen. Sindsdien heeft de BMW nog geen klop verkeerd gegeven! Standaard stuurdemper is vervangen door een progressief instelbaar exemplaar van Hyperpro, nadat ik een tijd zonder gereden had. Dat ding is duur maar een pàk beter dan het origineel. Andere batterij was ook wel nodig, en 'm start een pak vinniger nu. Verder ligt hier nog een binnenspartbord te wachten op montage, maar er is één koppige bout die zichzelf vastgeroest heeft. Om één of andere debiele reden hebben ALle bouten een Torx-kop, en da's een ramp om die los te draaien vind ik. Afin, die kop is gemold en dus kan ik dat binnenspatbord niet monteren. Binnenkort wordt dat opgelost.
Er is ook al een 2fast4u-weekend Eiffel-Moezel mee gereden, met Miss Muug mee achterop, en dat was ook een megameevaller. Veervoorspanning achteraan op bijna maximaal, demping ook ferm aangedraaid en gaaaaaz met die banaan ! Ik - nobele onbekende bij die mensen - was daar meteen gebombardeerd tot voorrijder (mercie KOeno om die routebladen uit te printen) en die kleine Oregon 600 heeft dat MEGAsupergoe gedaan! De groep was "toeristisch" maar ik heb dat omgetoverd tot "strak toeristisch" en niemand kloeg dat het te traag ging. Rechts komt de middenbok wel tegen de grond. Bonus was nog dat Miss Muug deze "kleine" BMW gewéldig comfortabel vond, zelfs ruimere zitpostie dan op de toch niet kleine KTM 950 Adventure. Straf zeg ik.
Zitpositie en zadel zijn subliem. Ettelijke uren achtereen rijden zonder pijn en stram gedoe. Geweldig!
De Akra-met-db-killer snorkelt geweldig door, klinkt echt mooi.
Grootste pijnpunt tot nu toe waren de hoogfrequente trillingen in het stuur. Grip puppies hielpen geen lor en waren er na twee dagen alweer af, maar de oplossing zat hem in het verzwaren van de stuurgewichten. Dat heb ik lekker amateuristisch geregeld met wat dempingsmateriaal uit de autosector, zijnde van die zware zwarte zelfklevende lappen die in koude toestand erg stug plooien.
Zo, nu weet ge hoe goe dat die moto wel is als 'm de goeie firmware-update heeft gekregen.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: BMW F800ST : atleet in de dop maar helaas epileptische sukkel (met update !)
Muug, van welk jaar is deze moto?