hydraulische bandenkrik

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
F M
Posts: 5108
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: hydraulische bandenkrik

Post by F M »

Eigenlijk nog een stom vraagske over zo een krik. Berg je die best horizontaal weg ivm de olie-opslag, of mag je die ook rechtop stallen?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4522
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: hydraulische bandenkrik

Post by zappa »

F M wrote:Eigenlijk nog een stom vraagske over zo een krik. Berg je die best horizontaal weg ivm de olie-opslag, of mag je die ook rechtop stallen?
volgens mij mag je die gewoon rechtop stallen, op voorwaarde dat ge daar 2 a 3 keer per maand ne km of 2 mee gaat wandelen, zodat die zijn beweging heeft gehad, of zoals mijn hondenLIEFhebbende buurvrouw zegt " werken, ze moeten werken" :mrgreen:
sig nature

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: hydraulische bandenkrik

Post by bompa »

Volgens mij speelt dat geen rol hoe je die weglegt, ik heb een rolkrik en die ligt uit zijn eigen plat, maar heb al jaren ook een gewoon losse krik en die zet ik altijd recht weg, in den tijd op het werk stonden die ook altijd recht opgeborgen ,en mijn krik werkt toch nog altijd. Maar op dat lijf van de krik zit een vuldopje, dat zie je zitten , dat zou ik nu niet naar beneden leggen 't zou geen kwaad mogen kunnen maar je weet nooit.

User avatar
Raketman
Posts: 1266
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: hydraulische bandenkrik

Post by Raketman »

Ge zult dat wel zien of dat gaat of niet...naargelang de grootte van de plas olie die eronder zal staan :mrgreen: .
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: hydraulische bandenkrik

Post by Muug »

zappa wrote: volgens mij mag je die gewoon rechtop stallen, op voorwaarde dat ge daar 2 a 3 keer per maand ne km of 2 mee gaat wandelen, zodat die zijn beweging heeft gehad
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

User avatar
F M
Posts: 5108
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: hydraulische bandenkrik

Post by F M »

And the story goes on.

Band is gerepareerd, dus vandaag gaan we echt de banden van de Mazda 2 wisselen. Het eerste wiel eraf gehaald met heeeeeeel veel moeite (hoe hard kunnen die bouten aangespannen zijn ?).

Dan het wiel met de winterband erop zetten. Ten minste, ik probeer dat.

Blijkt dat ik een verkeerde velgmaat gekocht heb. De set banden en velgen komen ook van een Mazda 2, maar dan wel van een Mazda van na 2007, en die van de dochter is er één van voor 2007... Het moet een steek van 4x108 zijn, maar ik heb velgen met 4x100 gekocht.

OK, dus de verkeerde winterbanden op Kapaza gegooid, en opnieuw op zoek naar banden en velgen voor de juiste Mazda 2. Of van een Ford Fiesta, die passen ook.

Tegen de lente zullen er wel winterbanden op de auto liggen, zeker ?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2947
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: hydraulische bandenkrik

Post by Stefke »

toch nogal een gedoe hé die winterbanden... :mrgreen:

User avatar
F M
Posts: 5108
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: hydraulische bandenkrik

Post by F M »

Tja, ik herinner me iemand die altijd gelijk heeft , die beweert dat winterbanden zouden moeten verplicht worden...
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply