MotoMuug ?

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: MotoMuug ?

Post by Wipr »

Wel, na veel te veel zetel-hangen-en-geraak-er-niet-uit wil ik heel graag nog eens verder rijden dan de kerktoren. Beschamelijk om te zeggen maar de Ardennen op de motor bezoeken heb ik nog maar 1x gedaan en dat was lang voor er kinderen waren en met de Varadero.

20nov kan dus op voorwaarde dat het droog is. Mijn perfectionistische mentale valkuil kan het niet aan te weten dat de moto achteraf te vuil gaat zijn. Misschien kan zo een rit wel therapeutisch werken ;)

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MotoMuug ?

Post by Muug »

@wipr: mag het heel hard vriezen ? :grin:

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: MotoMuug ?

Post by vet on wheels »

Wees gerust, er zijn geen winters meer, een extra damaarke en `t is OK...

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: MotoMuug ?

Post by laouen »

Ik zal hier maar niet melden hoeveel km ik dit jaar gereden heb zekers :twisted:

Maareuh, sinds we terug zijn is er geen enkele fun-kilometer gereden :? En dat mag wel stilaan weer veranderen. Ne mens kan niet blijven teren op herinneringen hè :oops:

Muug, als ge vermoed dat de leerkracht-modus den boel weer kan aanwakkeren: ik wil gerust proefkonijn spelen, zelfs op uwe gs :mrgreen: Dus misschien ipv kilometers af te malen, ne keer een parking opzoeken voor een uurke of 2 met een thermos warme choco en versgebakken appelcake?
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: MotoMuug ?

Post by bompa »

Ik weet niet, maar ik heb dit jaar ook van alles te doen gehad , en niet veel tijd gehad om met de motor te rijden, buiten zo een paar lange ritten , en wat ritjes van een paar uur hier achter, is me eigenlijk in al die jaren nog nooit overkomen, er kwam gewoonlijk altijd iets tussen, met de club dit jaar ook maar een paar keer meegereden :?
't zal wel terug verbeteren volgend jaar hoop ik. Nu 20 november bvb, 19 november( die datum konden ze allemaal) al een paar maanden geleden afgesproken met de werkmakkers van Anne-Marie om 's avonds nog is iets te gaan eten en drinken , en dat kan laat worden ,dus 't moet maar weer is lukken , zo is dat al heel het jaar aan de gang hier bij mij :? zelfs vissen is er dit jaar weer overgeschoten :? :grin:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: MotoMuug ?

Post by F M »

vet on wheels wrote:OK, ik maak `n topicske ;)
I'm waiting. Ik heb alvast die zondag verlof aangevraagd voor het fluiten.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: MotoMuug ?

Post by Stefke »

Muug wrote:... misschien is het gewoon een "faseke" (van een paar jaar....)
ach, 't is gewoon tijd voor een cabrio... 8-)

als ik u een suggestie mag doen... 8-)
Image

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: MotoMuug ?

Post by Mario »

geef mij dan toch maar de nieuwe Fiat Spider 124

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MotoMuug ?

Post by Muug »

@Stefke : ik herken da nie :?

edit : MX-5 dus. :thumbsup: Ze zijn inderdaad in de loop der jaren schoner geworden. De eerste modellekes hadden nog een lijn gelijk ne suppo

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: MotoMuug ?

Post by Wipr »

Muug wrote:@Stefke : ik herken da nie :?

edit : MX-5 dus. :thumbsup: Ze zijn inderdaad in de loop der jaren schoner geworden. De eerste modellekes hadden nog een lijn gelijk ne suppo
Goh, wat is er mis met de aërodynamica van een suppo. Dat schiet zo weg als de baan vrij is :mrgreen:

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: MotoMuug ?

Post by Raketman »

Ik herken uw betoog...niet in de zin van "bij mij is't ook zo" maar die verzuchtingen zijn ooit nog al eens de revue gepasseerd, niet ?
't Blijft voor een groot deel het gevolg van keuzes denk ik. Bij mij zit er absoluut geen mot in het motorrijden, met dat verschil dat ik er zo goed als altijd alleen op uittrek. Of soms met de madam, of nu zelfs al met één van mijn kinders. Sinds ik een supergunstige formule gevonden heb voor de verzekeringen doe ik steeds meer kilometers met mijn oldtimers, wat maakt dat er hier nu 7 ingeschreven en verzekerde moto's staan waar ik uit kan kiezen om mijn toerkes te doen 8-) .

Lesgeven vanaf volgend jaar misschien ook terug veel meer, maar de nadruk ligt momenteel heel zwaar op het sleutelen. 't Is al geruime tijd mijn voltijds beroep geworden. 'k Geraak ook meer en meer ingegraven in het oldtimergebeuren, beurzen afschuimen, meetings, weekends weg met een vast groepke zotten die daar ook inzitten etc etc.

Het verlies van de magie of hoe moet ge't noemen was voorzekers niet te wijten aan de KTM beu zijn, maar ondertussen zijt ge wel uwen beste moto ooit kwijt hé :? ...
Nil volentibus arduum

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: MotoMuug ?

Post by petervdc »

Raketman wrote: maar ondertussen zijt ge wel uwen beste moto ooit kwijt hé :? ...
Tis beetje zoeken blijkbaar, de R6 nu ook weg...
Zoeken naar de magie ?
Hopelijk terug met de nwe gs, als die technisch op punt staat.
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MotoMuug ?

Post by Muug »

Raketman wrote:die verzuchtingen zijn ooit nog al eens de revue gepasseerd, niet ?
Ja, september is een slechte maand... de weerbots van ne schone zomer, herfstblues in 't kwadraat, 't is inderdaad niet de eerste keer dat het gebeurt, helaas. September 2010 staat voor altijd in mijn geheugen gegrift.

De KTM wàs inderdaad mijn beste moto, nog geen seconde spijt gehad dat 'm weg is. Logisch ook dat het nu efkes zoeken is. Beetje gelijk als ge na een lange monogame relatie weer single zijt, dan breekt er ook een tijd aan waarin ge "vanalles" probeert, eer ge weer uw draait vindt.

User avatar
Mick
Posts: 50
Joined: 25 Apr 2015 16:22
Location: Hageland

Re: MotoMuug ?

Post by Mick »

Mja, ik heb dit jaar meer km gereden met de motor dan met de auto, maar sinds september een heel ander leven (nieuwe job, verder van huis, en ik neem het openbaar vervoer) en sindsdien misschien nog 100 km gereden in totaal. Niet dat ik motormuug ben, het komt er gewoon niet van momenteel.

En zoals altijd: hoe minder ik rij, hoe meer ik begin te denken aan een motowissel. Alsof het daaraan ligt. :grin:

User avatar
Mick
Posts: 50
Joined: 25 Apr 2015 16:22
Location: Hageland

Re: MotoMuug ?

Post by Mick »

Gisteren voor het eerst sinds mijn vorige post nog eens met de moto vertrokken geraakt, en ik weet weer genoeg.

'k Was al bang dat ik het niet meer plezant ging vinden, maar integendeel, wat heb ik het gemist. Ben zo lang blijven rondrijden als dat mijn vingers het uithielden (wat nu ook weer niet zo lang was) en dan voldaan naar huis teruggekeerd. Overheersend gevoel: "Ik stop nooit met motorrijden".

:ricky:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: MotoMuug ?

Post by Wipr »

Mick wrote: En zoals altijd: hoe minder ik rij, hoe meer ik begin te denken aan een motowissel. Alsof het daaraan ligt. :grin:
Dit zou wel eens waarheid als een koe kunnen zijn!
Mensen dat dagdagelijks rijden zullen meer gehecht geraken aan hun trouwe ros.
Mja, heb je goed verwoord.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: MotoMuug ?

Post by bompa »

Dit jaar ook weinig met de moto gereden, het was altijd wel iets, had ik het niet in mijne rug , moest ik wel ergens heen , Ik heb dit jaar meer kmters gedaan met mijne fiets dan met mijne moto, toen ik nog ging werken was het weekend voor motorritjes , dat was toen zo , nu ik thuis ben is het zo van zeg rijden jullie niet mee met de fiets in't weekeind, met de moto kan je in de week ook wel weg, ja da is sjust , maar in de week komt het er gewoonlijk niet meer van :? , volgend jaar moet dat beter. :grin:

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: MotoMuug ?

Post by zappa »

hola, Muug, uwen blade komt uit in de sport ?? :mrgreen:

http://demotorsite.be/nieuws/ewc-didier ... tech-honda ;)
sig nature

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: MotoMuug ?

Post by fore »

Tja, veel intens beleefde hobby's worden ooit wel eens 'dagelijkse' sleur ... het nieuw is eraf, de uitdaging is weg.
Ooit vond ik 'ballekes met kriekskes' het sublieme kermis-eten, vandaag is dat gedegradeerd tot 'dagelijkse kost' ... :|

Een andere moto krikt dat peil wat omhoog, maar ik kan me inbeelden als je al zoveel moto's versleten en km's gedaan hebt, word het moeilijker om nog een 'materiele kick' te vinden.

Ik prijs me gelukkig, dat ik veel km's gedaan heb, met 'slechts' 1 type moto (klein wielen ;) ) en dat ik nu een nieuwe kick heb gevonden met m'n grotere wielen. Maar ik mis wel die gezamelijke forum-ritten :( . Het alleen rijden werd heel snel saai, ik vond het allemaal zo 'zinloos'.

Die moto-km-leegte heb ik nu ingevuld met andere verenigings-bezigheden. Ik doe 'prospectie-ritjes' voor busreizen met gepensioneerden ... met de moto ... 8-) Die doen maandelijks een busreis ... en ik 'begeleid' die met de moto ... :mrgreen: . Ik heb m'n km's ... en ben nooit 'alleen' op de bestemming(en) ... en het voelt nuttig aan. 't is zelfs zo dat ik tegenwoordig met een 'ge(pas)(pen)sioneerde' duo rij. (Een laatbloeier :ricky: )

't komt erop neer dat ik nog steeds 'het hoofdgerecht' graag eet, maar dan wel met een ander sausje opgediend. Tegen dat dit menu tot 'dagelijkse kost' degradeert, ben ik weer een paar jaartjes ouder ... .

Wie weet, als ik 80 word, ga ik off-road rijden ... :w00t: :lol:
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: MotoMuug ?

Post by duibhce Kaelann »

Wat een heiligschennis hoor ik nu?!? :shock:
Ballekes met kriekskes zal nooit of te nimmer degraderen! :pillepalle:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Post Reply