0.86%

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Post Reply
User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

0.86%

Post by Droopy »

Volgens een nieuw onderzoek over woon-werk verkeer blijkt dat slechts 0.86% de moto als hoofdvervoermiddel gebruikt. :o

Dat wil zeggen dat er hier verschillende zijn die tot een nog exclusievere club behoren dan die zogezegde 1% outlaws op de moto. :grin:

Maar misschien is het ook een oplossing om de moto (en moto scooters) te promoten als middel om de files te verminderen, minister Weyts :?:

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: 0.86%

Post by Stefke »

Bah nee dat moet niet gepromoot worden... Er rijden nu al files tussen de files... En als dat dan een beetje succes zou hebben is dat weer een aardige bron om aan te boren... Extra regeltjes, extra taksen, blablablabla... :twisted:

Zo een beetje gelijk diesel vroeger... Iedereen diesel! zuinig! goedkoper! En nu worden dieselrijders de nek omgewrongen... :roll:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: 0.86%

Post by Wipr »

Via Facebook (helaas niet meer teruggevonden anders hier geplaatst....) een artikel tegengekomen dat de motorrijder het zwaarst belast wordt inzake taksen, kostprijs, onderhoud enz

Mijn vrouw gaat met de fiets werken en ze zei me vandaag dat het met de auto 1file is waar nog kop nog staart aan geknoopt kan worden en zegt ze. Zelfs op de fietsroutes door Antwerpen zijn er meerdere verkeerslichten waar je niet van de eerst keer door geraakt.

echte doorrijders....... een uitstervend ras!

Online
User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: 0.86%

Post by Raketman »

Wipr wrote:Via Facebook (helaas niet meer teruggevonden anders hier geplaatst....) een artikel tegengekomen dat de motorrijder het zwaarst belast wordt inzake taksen, kostprijs, onderhoud enz
Gebaseerd op ondertussen enkele jaren ervaring met dat gegeven lijkt het mij redelijk serieuze onzin...'t komt dan ook van FB dus dat verklaart iets.
Nil volentibus arduum

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: 0.86%

Post by Mario »

Wipr wrote:Via Facebook (helaas niet meer teruggevonden anders hier geplaatst....) een artikel tegengekomen dat de motorrijder het zwaarst belast wordt inzake taksen, kostprijs, onderhoud enz
ik ken er zo goed als niks van, maar een motorrijder die ook naar z'n werk gaat met de motor kan heel wat aftrekken van zijn belastingen
dus dat compenseert redelijk wat

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: 0.86%

Post by Bij »

Wipr wrote: Mijn vrouw gaat met de fiets werken en ze zei me vandaag dat het met de auto 1file is waar nog kop nog staart aan geknoopt kan worden en zegt ze. Zelfs op de fietsroutes door Antwerpen zijn er meerdere verkeerslichten waar je niet van de eerst keer door geraakt.

echte doorrijders....... een uitstervend ras!
Wim, der zijn ondertussen ook al veel meer fietsers http://www.provincieantwerpen.be/aanbod ... lweek.html
De fietsostrade naar mechelen is ook al een stuk drukker geworden (vooral dan bij mooi weer ;) )
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

karel-p
Posts: 111
Joined: 07 May 2015 09:07

Re: 0.86%

Post by karel-p »

ge gaat het er nooit door krijgen.

mensen zijn te afhankelijk van hun auto
allee geef toe
lekker warm in de winter
ge kunt erin met uw schoon kleren ( en hoge hakskes voor de vrouwkes)
ge kunt meenemen wat je wil
je kunt de kinderen meenemen, lekker warm en soms nog in hun pyama
in de zomer lekker koel en in de schaduw
ge kunt boodschappen doen na uw werk
ge zit droog als het regent
ge hebt muziekse, ge kunt je gsm opladen, bellen, ....

jaja zagen en klagen over file en naft die duur is
maar ervan afzien, nee jong dat ga nooit gebeuren

ik fiets elke dag 5 km heen en 5 km terug
naar een uithoek van een industrieterrein
zonder fietspaden, door regen en sneeuw
en al mijn 25 collegas, waarvan zeker de helft op dezelfde afstand wonen
komen met den auto.
Ik ben de enigste " zot die met zijn fietske " komt... " is een auto te duur voor U " ?

tja....ge gaat het er nooit door krijgen.

Nickel
Posts: 329
Joined: 28 Oct 2009 20:13

Re: 0.86%

Post by Nickel »

Wipr wrote:Via Facebook (helaas niet meer teruggevonden anders hier geplaatst....) een artikel tegengekomen dat de motorrijder het zwaarst belast wordt inzake taksen, kostprijs, onderhoud enz
Ook zien passeren maar niet gelezen...titel zei al genoeg :pillepalle: na 9 jaar mijn moto fiscaal af te schrijven weet ik wel beter :lol:

Helaas brengen ze met zo'n artikels sommige beleidsmensen op ideeën en dat loopt meestal niet goed af......voor de gewone burger. :mrgreen:
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride would do :mrgreen: .

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: 0.86%

Post by Stefke »

Raketman wrote: Gebaseerd op ondertussen enkele jaren ervaring met dat gegeven lijkt het mij redelijk serieuze onzin...'t komt dan ook van FB dus dat verklaart iets.
bah nee het stond gewoon op de motorsite... http://demotorsite.be/nieuws/studie-bew ... elastingen
maar ik begrijp eigenlijk niks van dat artikel, wat willen ze nu eigenlijk zeggen? :?

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 0.86%

Post by Muug »

0,86 %... het getal alleen al :whistling: Waar blijft men die cijfers toch halen? Ik wil ook zo'n duim, liefst goed gesponsord: 10.000 euro per fake news item lijkt me wel redelijk....

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: 0.86%

Post by Stefke »

Muug wrote:0,86 %... het getal alleen al :whistling: Waar blijft men die cijfers toch halen? Ik wil ook zo'n duim, liefst goed gesponsord: 10.000 euro per fake news item lijkt me wel redelijk....
Wel checken of het wel degelijk op uw rekening wordt gestort hé... 8-)

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: 0.86%

Post by Droopy »

Muug wrote:0,86 %... het getal alleen al :whistling: Waar blijft men die cijfers toch halen? Ik wil ook zo'n duim, liefst goed gesponsord: 10.000 euro per fake news item lijkt me wel redelijk....
Dit fantastische getal komt uit het laatste : "Onderzoek Verplaatsingsgedrag Vlaanderen" na een bevraging bij 1600 ...Vlamingen :o en stond dinsdag in Het Nieuwsblad. ;)

't Zal geen fake nieuws zijn maar het getal was zo grappig dat ik het de moeite vond om het hier op 't forum te gooien. ;)

Wie of wat dat onderzoek bureau is stond er niet bij :roll: maar het was alleszins voldoende om er een stapel commentaren van de Vlaamse minister van verkeer bij te zetten. :|

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: 0.86%

Post by Wipr »

Stefke wrote:
Raketman wrote: Gebaseerd op ondertussen enkele jaren ervaring met dat gegeven lijkt het mij redelijk serieuze onzin...'t komt dan ook van FB dus dat verklaart iets.
bah nee het stond gewoon op de motorsite... http://demotorsite.be/nieuws/studie-bew ... elastingen
maar ik begrijp eigenlijk niks van dat artikel, wat willen ze nu eigenlijk zeggen? :?
Dat was het! Dank voor de opheldering ;)

Post Reply