Zoekertjesergernissen

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Zoekertjesergernissen

Post by Stefke »

Een deel van onze hobby is denk ik wel een beetje tussen de zoekertjes neuzen op zoek naar leuke motoren of onderdelen. Je komt dan best onnozele zoekertjes tegen zoals "Laarzen te koop" of "Winterbanden te koop" en verder niks. Geen maat, geen afmetingen geen merk. :roll:
En soms wil je wel al eens iets weten en stel je aan vraag en dan krijg je de meest debiele antwoorden... Laatst wou ik weten of het betreffende stuurwiel voor de versie met smalle naaf of dikke naaf was. Antwoord "ik denk smalle" en verder niks... :roll:
Nu had ik eindelijk zicht op een koppakkingset voor de auto. Ik vraag via een forum of die nog wat liggen heeft. "Ik denk het wel bel mij woensdag" Ik bel dus woensdag (NL) zegt die doodleuk "Nou ja zaterdag ga ik naar 'm schuur effe kijken ik denk wel dat ik nog wat liggen heb, bel mij maandag"
Ik bel lekker niet en stuur een mail, het antwoord is "heb nog een set liggen"
Ik antwoord dus "prima wat mag het kosten verzending inbegrepen, dan heb ik nog je bankgegevens nodig en hier alvast mijn gegevens en verzendadres."
Dag later antwoord "ja waar moet die set naartoe dan kijk ik gelijk de verzendingskost na..."
:?: :?: :?: :?: :furious3: :furious3:
Stenen kloten krijg ik daarvan, is dat nu zo moeilijk om eens deftig te lezen en te antwoorden :twisted: :twisted:

Online
User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Zoekertjesergernissen

Post by Blackbert »

Sssstt, blijven ademen. ;)

Maar 't is waar.
ze willen iets verkopen maar ze zijn te tam/dom om dat voor elkaar te krijgen.
Foto's van de auto van achter het keukenraam met een slechte gsm getrokken en ondersteboven op het net gezet.
Foto's van gereedschap in de donkere schuur van den bompa waar het licht kapot is.
Omschrijvingen waar niks in staat of die redelijk naast de kwestie zijn.
Geen telefoonnummer en een week wachten om te antwoorden op een mail.

Aan de andere zijde van het spectrum:
dingen opsturen met kiala zonder meerkost, de dag dat ik de overschrijving deed. En dat drie keer bevestigen.
dingen afhalen, een half uur staan leuteren en uiteindelijk die 'kleinigheid' die voor 20€ op 't net stond gewoon erbij krijgen.

Wanneer je iets zeldzaam nodig hebt en 't valt in de eerste categorie is 't wel tandenbijten natuurlijk.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Zoekertjesergernissen

Post by zappa »

Een vroegere kennis van mij, is magazijnier bij honda, mocht je met je stenen kloten blijven zitten wil ik 't hem eens vragen of der nog in 't magazijn liggen? Als hij ondertussen niet in pensioen is hé
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Zoekertjesergernissen

Post by Muug »

ik zou misschien ook wel iets kunnen loskrijgen bij iemand van Honda Gent. Is wel geen magazijnier.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Zoekertjesergernissen

Post by Muug »

De grootste ergernis is 80€ betalen en dan uw gerief niet zien. Kortom, opgelicht worden. :devil:

Online
User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Zoekertjesergernissen

Post by Blackbert »

Muug wrote:De grootste ergernis is 80€ betalen en dan uw gerief niet zien. Kortom, opgelicht worden. :devil:
Weet je zijn huis wonen? Organiseren we een forumritje? :twisted:
grease up your baby for a ball on the hill

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Zoekertjesergernissen

Post by Wipr »

Blackbert wrote:
Muug wrote:De grootste ergernis is 80€ betalen en dan uw gerief niet zien. Kortom, opgelicht worden. :devil:
Weet je zijn huis wonen? Organiseren we een forumritje? :twisted:
Een forumritje in de "Sons of Anarchy" stijl? :twisted:

Nickel
Posts: 329
Joined: 28 Oct 2009 20:13

Re: Zoekertjesergernissen

Post by Nickel »

Alle redenen goed om nog eens buiten te komen :lol:
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride would do :mrgreen: .

Online
User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Zoekertjesergernissen

Post by Raketman »

Probeer maar eens zaken te doen met de gemiddelden duitser...die geven toch een nieuwe dimensie aan het begrip "lompen boer" :lipsrsealed2: . Verder probeer ik zo weinig mogelijk te kijken naar zoekertjes en mij vooral veel te baseren op positieve ervaringen en contacten via een paar vrienden om aan onderdelen te geraken (spreek nu vooral over de Victoria). De rest laat ik zoals gewoonlijk geheel ende compleet aan mij voorbijgaan.
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Zoekertjesergernissen

Post by Muug »

Raketman wrote:Probeer maar eens zaken te doen met de gemiddelden duitser...die geven toch een nieuwe dimensie aan het begrip "lompen boer" :lipsrsealed2: . ........
loll, overlaatst nog een mailtje gestuurd naar een Duitser in een reaktie op een zoekertje, met de vraag of het nieuw of gebruikt was. Zijn antwoord telde drie hoofdletters: NEU :mrgreen: Ik heb het dan ook maar zo gelaten. :grin:

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Zoekertjesergernissen

Post by Koeno »

Langs de andere kant, steek ik nu ook veel minder tijd in zoekertjes...
bij de eerst cbr 125 en bij de vfr 800, (en nog wat andere zooi) gaf ik alle mogelijke uitleg,
omdan bij het eerste mailtje dat ik krijg allerlei vragen te krijgen die in de uitleg al stonden...

dus nu is't ook meestal:
fiets te koop wegens weinig gebruik.
17inch scherm te koop wegens weinig gebruik.
cb te koop wegens weinig gebruik..

laat ze dan maar vragen stellen, en raakt het niet verkocht, dan update ik de advertentie wel eens :p

Nickel
Posts: 329
Joined: 28 Oct 2009 20:13

Re: Zoekertjesergernissen

Post by Nickel »

Muug wrote:
Raketman wrote:Probeer maar eens zaken te doen met de gemiddelden duitser...die geven toch een nieuwe dimensie aan het begrip "lompen boer" :lipsrsealed2: . ........
loll, overlaatst nog een mailtje gestuurd naar een Duitser in een reaktie op een zoekertje, met de vraag of het nieuw of gebruikt was. Zijn antwoord telde drie hoofdletters: NEU :mrgreen: Ik heb het dan ook maar zo gelaten. :grin:
Dan antwoordt diene mens op uw vraag en is 't weer niet goed :lol: :lol:
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride would do :mrgreen: .

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Zoekertjesergernissen

Post by Davy78 »

Dit is een pareltje:

https://www.2dehands.be/motoren/motoren ... 83264.html

Een VFR Fireblade met een sterke v-twin motor!

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Zoekertjesergernissen

Post by Stefke »

en hopla weer eentje: Vraagprijs 40euro, je kan bieden vanaf 20 euro. Dus ik doe bod van 30 euro. Antwoord; " nee dat is te weinig, 40 euro is de minimumprijs"... :roll: tja... :wall:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Zoekertjesergernissen

Post by duibhce Kaelann »

Davy78 wrote:Dit is een pareltje:

https://www.2dehands.be/motoren/motoren ... 83264.html

Een VFR Fireblade met een sterke v-twin motor!
allez, de Honda en de 1000 zijn toch al just...
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Zoekertjesergernissen

Post by Muug »

Davy78 wrote:Dit is een pareltje:
https://www.2dehands.be/motoren/motoren ... 83264.html
Een VFR Fireblade met een sterke v-twin motor!
En er staat nochthans VTR op de kopkuip :mrgreen:
En zeker niet onderschatten : hij doet elf seconden over 400 meter :freak: :Oscar:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Zoekertjesergernissen

Post by OzzePaa »

duibhce Kaelann wrote:
Davy78 wrote:Dit is een pareltje:

https://www.2dehands.be/motoren/motoren ... 83264.html

Een VFR Fireblade met een sterke v-twin motor!
allez, de Honda en de 1000 zijn toch al just...
Ahnee ... 996cc per cilinder maakt nen 2-liter hé :ugeek:
De specs tot daaraantoe ... maar 't is roch een wat rare Fireblade vinnek ook :krabje:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Zoekertjesergernissen

Post by F M »

Muug wrote:En er staat nochthans VTR op de kopkuip :mrgreen:
En 'Firestorm' op de tank. :pillepalle:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Zoekertjesergernissen

Post by Davy78 »

De titel is op zijn minst al aangepast ...

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Zoekertjesergernissen

Post by Stefke »

En hopla mijn pakketje uit de USA is toegekomen. 28 euro doaunekosten, katsjing! :twisted: Voor een onderdeel van 38,85 euro + 17,70 euro verzendingskosten... :roll:

Post Reply