Aprilia

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Aprilia

Post by Davy78 »

Het kriebelt een beetje om es wat circuitdagen te gaan doen ... zo een dagje of 2, max 3 per jaar. Zeker niet meer omdat het anders een te dure hobby gaat worden :) Maar met de tiger 800 zie ik dat eigenlijk niet zo heel hard zitten. Ten eerste omdat hij mij iets te duur en dierbaar is, en ten tweede omdat de grondspeling zodaning beperkt is dat het mij parten speelt int koppeke ...

Ik zou er een 2e motor kunnen bijnemen, ik heb eens gechecked en er kan zonder teveel gepuzzel een 3e moto in de garage (mijn vriendin heeft er ook een). Onder de 3000€ blijk je eigenlijk heel wat keuze te hebben ...

Als ik mijn verstand gebruik koop ik een japanse 600cc 4 cylinder. Ik ben nog altijd een beetje een honda-fan, dus dat zal dan waarschijnlijk een CBR worden.

Maar af en toe passeert er zo eens een Aprilia voor een mooie prijs (de dikke 1000cc twins ... de Mille, Tuono of Falco). Ongetwijfeld een minder verstandige keuze, maar die dikke Aprilia's hebben mij altijd wel aangesproken. Effe de voor en nadelen van een aprilia op een rijtje zetten:

Voordelen:
- mooi
- ik ben altijd al een beetje stiekem verliefd geweest op dikke v-twins (maar heb er nooit een gehad)
- karakter
- goede stuureigenschappen, zo blijkt

Nadelen:
- teveel vermogen voor een beginnende circuitrijder ...
- ... zeker aangezien ik in het begin vooral de kleinere circuits ga doen (mettet, croix)

De bedoeling is dus om een keertje of 3 per jaar op circuit te rijden. Dat kan zo een niveau-1 opleiding zijn of van die toer-motor sessies. Ik heb geen bepaalde aspiraties, ik wil me gewoon enkele keren per jaar eens willen uitleven.

Doen? Niet doen?

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Aprilia

Post by Muug »

Ook mogelijk: een RC390 huren. Zelfs met technieker bij als je wilt. Kleine prijs. Ging ik dit jaar doen maar het is er nog niet van gekomen. Als je interesse hebt zoek ik het wel even op als ik thuis ben.

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Aprilia

Post by Koeno »

Zelfde idee hier, al denk ik eerder aan:
vfr 400
of
cb600s

(iets dat op straat ook nog nuttig/plezant kan zijn).

Gunter
Posts: 181
Joined: 13 Jan 2013 21:32

Re: Aprilia

Post by Gunter »

Ik heb 2 jaar met de RSV mille gereden (de eerste van '99),
Image
stuurde goed maar was eigenlijk wat zwaar, een tiental keer mee op circuit gereden en dat ging goed maar moest ik het opnieuw doen ging ik voor een lichte 600 Eventueel zelfs een naked bike.
Al bij al heb ik veel plezier gehad op de mille maar eerlijk is eerlijk op mijn oude Duc 900ss die ik daarvoor had en mijn eerste keer mee op Croix reed had ik dat ook. Tot de dag van vandaag heb ik spijt dat ik die ooit weggedaan heb.... :wall:

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Aprilia

Post by Stefke »

keuze genoeg om lol te trappen op circuit. Ik zou dat met licht spul doen, op francorchamps en zolder kunt ge al eens buitenkomen met een RSV of een CBR600 maar op die kleinere circuits? Ik zou durven beginnen met een SV650, CB600, 636, En op Folembray ooit een 15 jarige ongeveer iedereen zien verloren rijden op een standaard! CB500... :shock: Ongelofelijk schoon en knap om die bezig te zien!

Gunter
Posts: 181
Joined: 13 Jan 2013 21:32

Re: Aprilia

Post by Gunter »

Van die SV's staan er zelfs redelijk wat te koop voor redelijke prijzen. Ge gaat veel meer plezier hebben aan een motor die niet veel weegt en weinig vermogen heeft... ;)

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Aprilia

Post by Davy78 »

Koeno wrote: 14 Apr 2017 15:46 (iets dat op straat ook nog nuttig/plezant kan zijn).
Dat is inderdaad ook een factor. Het zou zonde zijn om een 2e moto te hebben en die enkel voor die 3 circuitdagen uit de garage te halen. Een Ducati Monster 600 zie je soms ook voor mooie prijzen passeren ...

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Aprilia

Post by Muug »

Vergeet Ducati Monster 600/900 voor het circuit. Toch zeker de oudere. Vorig jaar op de ene keer dat ik op circuit gereden heb, heeft er een tijd een Monster voor mij - in de weg - gereden. Véél te weinig grondspeling. Die dingen zijn niet gemaakt voor het circuit.

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Aprilia

Post by Davy78 »

Ben deze week een CBR600 gaan bekijken, het model van 2002 tot 2006 (de eerste met injectie). Ziet er geweldig goed verzorgd uit. Kan zijn dat em deze zondag in de garage staat ...

Van al dat twijfelen en piekeren wordt een mens moe :)

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Aprilia

Post by Davy78 »

Voila, gedaan met piekeren een twijfelen, morgen staat em hier in de garage :)

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Aprilia

Post by Stefke »

Davy78 wrote: 21 Apr 2017 15:22 Voila, gedaan .... twijfelen
jamaar, is het wel goede keuze? :mrgreen:

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Aprilia

Post by Davy78 »

Ja :blbl:

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Aprilia

Post by Davy78 »

Een fotoke ...

Image

En nu geduldig wachten op nummerplaat :?

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Aprilia

Post by Blackbert »

Op 't circuit heb je dat niet nodig.
polyester kuip erop, spiegels eraf, gaazz. ;)
Proper machientje btw.
grease up your baby for a ball on the hill

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Aprilia

Post by Koeno »

amai dieje staat properkes...
maar da's geen aprilia he ;-)

ik heb onlangs mijn oog laten vallen op sprint rs :p
https://img.2dehands.be/f/normal/310368 ... s-2003.jpg

kwestie van eens buiten de honda stal te gaan :D

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Aprilia

Post by OzzePaa »

Koeno wrote: 27 Apr 2017 13:15 amai dieje staat properkes...
maar da's geen aprilia he ;-)

ik heb onlangs mijn oog laten vallen op sprint rs :p
https://img.2dehands.be/f/normal/310368 ... s-2003.jpg

kwestie van eens buiten de honda stal te gaan :D
Denktenie dagij daar een beetje veel opgeplooid zult opzitten Koentje ;) :tongue:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Aprilia

Post by Muug »

ik zie het nog gebeuren dat we hier nog een race-clubke gaan kunnen oprichten :rayof:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Aprilia

Post by Koeno »

Muug wrote: 27 Apr 2017 13:54 ik zie het nog gebeuren dat we hier nog een race-clubke gaan kunnen oprichten :rayof:
Graag, wie gaat er mee op circuit? (bij de aller beginners weliswaar want ik ben traag).
OzzePaa wrote: 27 Apr 2017 13:27 Denktenie dagij daar een beetje veel opgeplooid zult opzitten Koentje ;) :tongue:
volgens cycle ergo, even erg als de vfr...
dus met de juiste broek is dat geen probleem...

Varadero blijft zoiezo hoor, 't is sevenfifty die op vertrekken staat :p
dus 't zou echt een "speelmachine" zijn :)

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Aprilia

Post by Davy78 »

Blackbert wrote: 27 Apr 2017 13:09 Op 't circuit heb je dat niet nodig.
polyester kuip erop, spiegels eraf, gaazz. ;)
Dat is niet echt de bedoeling. Het plan is om maximum 3 keer per jaar es mee te rijden met de rookies, ik wil voorkomen dat het een te dure hobby wordt. Er zullen wellicht meer ronden rond de kerktoren gereden worden :)

Al geboekt: 14 juni croix-en-ternois met vrom. Ergens in mei wil ik nog eens op mettet rijden.
Blackbert wrote: 27 Apr 2017 13:09 Proper machientje btw.
Staat voor zijn leeftijd in een uitzonderlijk goeie staat ... ik hoop dat ik hem recht kan houden (no pun intended) op het circuit!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Aprilia

Post by Muug »

Koeno wrote: 27 Apr 2017 14:16
Muug wrote: 27 Apr 2017 13:54 ik zie het nog gebeuren dat we hier nog een race-clubke gaan kunnen oprichten :rayof:
Graag, wie gaat er mee op circuit? (bij de aller beginners weliswaar want ik ben traag).
Ik zou dit jaar erg graag nog eens gaan. Ook bij de beginners. Maar door vele andere dingen heb ik nog niks kunnen plannen. Het zou erg leuk zijn om de fun met iemand te kunnen delen want alleen is maar alleen.

Post Reply