Aprilia
Aprilia
Het kriebelt een beetje om es wat circuitdagen te gaan doen ... zo een dagje of 2, max 3 per jaar. Zeker niet meer omdat het anders een te dure hobby gaat worden Maar met de tiger 800 zie ik dat eigenlijk niet zo heel hard zitten. Ten eerste omdat hij mij iets te duur en dierbaar is, en ten tweede omdat de grondspeling zodaning beperkt is dat het mij parten speelt int koppeke ...
Ik zou er een 2e motor kunnen bijnemen, ik heb eens gechecked en er kan zonder teveel gepuzzel een 3e moto in de garage (mijn vriendin heeft er ook een). Onder de 3000€ blijk je eigenlijk heel wat keuze te hebben ...
Als ik mijn verstand gebruik koop ik een japanse 600cc 4 cylinder. Ik ben nog altijd een beetje een honda-fan, dus dat zal dan waarschijnlijk een CBR worden.
Maar af en toe passeert er zo eens een Aprilia voor een mooie prijs (de dikke 1000cc twins ... de Mille, Tuono of Falco). Ongetwijfeld een minder verstandige keuze, maar die dikke Aprilia's hebben mij altijd wel aangesproken. Effe de voor en nadelen van een aprilia op een rijtje zetten:
Voordelen:
- mooi
- ik ben altijd al een beetje stiekem verliefd geweest op dikke v-twins (maar heb er nooit een gehad)
- karakter
- goede stuureigenschappen, zo blijkt
Nadelen:
- teveel vermogen voor een beginnende circuitrijder ...
- ... zeker aangezien ik in het begin vooral de kleinere circuits ga doen (mettet, croix)
De bedoeling is dus om een keertje of 3 per jaar op circuit te rijden. Dat kan zo een niveau-1 opleiding zijn of van die toer-motor sessies. Ik heb geen bepaalde aspiraties, ik wil me gewoon enkele keren per jaar eens willen uitleven.
Doen? Niet doen?
Ik zou er een 2e motor kunnen bijnemen, ik heb eens gechecked en er kan zonder teveel gepuzzel een 3e moto in de garage (mijn vriendin heeft er ook een). Onder de 3000€ blijk je eigenlijk heel wat keuze te hebben ...
Als ik mijn verstand gebruik koop ik een japanse 600cc 4 cylinder. Ik ben nog altijd een beetje een honda-fan, dus dat zal dan waarschijnlijk een CBR worden.
Maar af en toe passeert er zo eens een Aprilia voor een mooie prijs (de dikke 1000cc twins ... de Mille, Tuono of Falco). Ongetwijfeld een minder verstandige keuze, maar die dikke Aprilia's hebben mij altijd wel aangesproken. Effe de voor en nadelen van een aprilia op een rijtje zetten:
Voordelen:
- mooi
- ik ben altijd al een beetje stiekem verliefd geweest op dikke v-twins (maar heb er nooit een gehad)
- karakter
- goede stuureigenschappen, zo blijkt
Nadelen:
- teveel vermogen voor een beginnende circuitrijder ...
- ... zeker aangezien ik in het begin vooral de kleinere circuits ga doen (mettet, croix)
De bedoeling is dus om een keertje of 3 per jaar op circuit te rijden. Dat kan zo een niveau-1 opleiding zijn of van die toer-motor sessies. Ik heb geen bepaalde aspiraties, ik wil me gewoon enkele keren per jaar eens willen uitleven.
Doen? Niet doen?
Re: Aprilia
Ook mogelijk: een RC390 huren. Zelfs met technieker bij als je wilt. Kleine prijs. Ging ik dit jaar doen maar het is er nog niet van gekomen. Als je interesse hebt zoek ik het wel even op als ik thuis ben.
Re: Aprilia
Zelfde idee hier, al denk ik eerder aan:
vfr 400
of
cb600s
(iets dat op straat ook nog nuttig/plezant kan zijn).
vfr 400
of
cb600s
(iets dat op straat ook nog nuttig/plezant kan zijn).
Re: Aprilia
Ik heb 2 jaar met de RSV mille gereden (de eerste van '99),
stuurde goed maar was eigenlijk wat zwaar, een tiental keer mee op circuit gereden en dat ging goed maar moest ik het opnieuw doen ging ik voor een lichte 600 Eventueel zelfs een naked bike.
Al bij al heb ik veel plezier gehad op de mille maar eerlijk is eerlijk op mijn oude Duc 900ss die ik daarvoor had en mijn eerste keer mee op Croix reed had ik dat ook. Tot de dag van vandaag heb ik spijt dat ik die ooit weggedaan heb....
stuurde goed maar was eigenlijk wat zwaar, een tiental keer mee op circuit gereden en dat ging goed maar moest ik het opnieuw doen ging ik voor een lichte 600 Eventueel zelfs een naked bike.
Al bij al heb ik veel plezier gehad op de mille maar eerlijk is eerlijk op mijn oude Duc 900ss die ik daarvoor had en mijn eerste keer mee op Croix reed had ik dat ook. Tot de dag van vandaag heb ik spijt dat ik die ooit weggedaan heb....
Re: Aprilia
keuze genoeg om lol te trappen op circuit. Ik zou dat met licht spul doen, op francorchamps en zolder kunt ge al eens buitenkomen met een RSV of een CBR600 maar op die kleinere circuits? Ik zou durven beginnen met een SV650, CB600, 636, En op Folembray ooit een 15 jarige ongeveer iedereen zien verloren rijden op een standaard! CB500... Ongelofelijk schoon en knap om die bezig te zien!
Re: Aprilia
Van die SV's staan er zelfs redelijk wat te koop voor redelijke prijzen. Ge gaat veel meer plezier hebben aan een motor die niet veel weegt en weinig vermogen heeft...
Re: Aprilia
Vergeet Ducati Monster 600/900 voor het circuit. Toch zeker de oudere. Vorig jaar op de ene keer dat ik op circuit gereden heb, heeft er een tijd een Monster voor mij - in de weg - gereden. Véél te weinig grondspeling. Die dingen zijn niet gemaakt voor het circuit.
Re: Aprilia
Ben deze week een CBR600 gaan bekijken, het model van 2002 tot 2006 (de eerste met injectie). Ziet er geweldig goed verzorgd uit. Kan zijn dat em deze zondag in de garage staat ...
Van al dat twijfelen en piekeren wordt een mens moe
Van al dat twijfelen en piekeren wordt een mens moe
Re: Aprilia
Voila, gedaan met piekeren een twijfelen, morgen staat em hier in de garage
Re: Aprilia
Een fotoke ...
En nu geduldig wachten op nummerplaat
En nu geduldig wachten op nummerplaat
Re: Aprilia
Op 't circuit heb je dat niet nodig.
polyester kuip erop, spiegels eraf, gaazz.
Proper machientje btw.
polyester kuip erop, spiegels eraf, gaazz.
Proper machientje btw.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Aprilia
amai dieje staat properkes...
maar da's geen aprilia he
ik heb onlangs mijn oog laten vallen op sprint rs :p
https://img.2dehands.be/f/normal/310368 ... s-2003.jpg
kwestie van eens buiten de honda stal te gaan
maar da's geen aprilia he
ik heb onlangs mijn oog laten vallen op sprint rs :p
https://img.2dehands.be/f/normal/310368 ... s-2003.jpg
kwestie van eens buiten de honda stal te gaan
Re: Aprilia
Denktenie dagij daar een beetje veel opgeplooid zult opzitten KoentjeKoeno wrote: ↑27 Apr 2017 13:15 amai dieje staat properkes...
maar da's geen aprilia he
ik heb onlangs mijn oog laten vallen op sprint rs :p
https://img.2dehands.be/f/normal/310368 ... s-2003.jpg
kwestie van eens buiten de honda stal te gaan
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Aprilia
ik zie het nog gebeuren dat we hier nog een race-clubke gaan kunnen oprichten
Re: Aprilia
Graag, wie gaat er mee op circuit? (bij de aller beginners weliswaar want ik ben traag).
volgens cycle ergo, even erg als de vfr...
dus met de juiste broek is dat geen probleem...
Varadero blijft zoiezo hoor, 't is sevenfifty die op vertrekken staat :p
dus 't zou echt een "speelmachine" zijn
Re: Aprilia
Dat is niet echt de bedoeling. Het plan is om maximum 3 keer per jaar es mee te rijden met de rookies, ik wil voorkomen dat het een te dure hobby wordt. Er zullen wellicht meer ronden rond de kerktoren gereden worden
Al geboekt: 14 juni croix-en-ternois met vrom. Ergens in mei wil ik nog eens op mettet rijden.
Staat voor zijn leeftijd in een uitzonderlijk goeie staat ... ik hoop dat ik hem recht kan houden (no pun intended) op het circuit!
Re: Aprilia
Ik zou dit jaar erg graag nog eens gaan. Ook bij de beginners. Maar door vele andere dingen heb ik nog niks kunnen plannen. Het zou erg leuk zijn om de fun met iemand te kunnen delen want alleen is maar alleen.