Achtervering 1190 slaat door

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Achtervering 1190 slaat door

Post by Koeno »

Muug wrote: 18 Apr 2017 17:11 Koeno, en anderen,

De moto zou 21cm veerweg moeten hebben volgens de specs, dus de vergelijking met die Fireblade moet natuurlijk onder de categorie "literaire overdrijving" genoteerd worden.
Dat van die 3.5 en die 4.5cm snap ik niet zo goed. :dontknow:
Van ver is het helaas niet mogelijk om te achterhalen wat er in dit verhaal "verkeerd" is. We kunnen alleen maar - net als Peter - verward en verbaasd in ons haar krabben. Tot nu toe is er hier niemand die tegen Peter gezegd heeft van ne keer af te komen, bij hem achterop te gaan zitten en van ne keer over een paar drempels te gaan rijden.
Laten we er dus aub op letten van niet te beledigend te worden. De kans om Peter eens in 't echt te ontmoeten op een treffen blijft steeds reëel. :thumbsup:
Even hierop terugkomen
Ik snap niet waar ik beledigend ben?
Alsook zie ik niets in mijn posts dat ik niet tegen Peter in't echt ook zou vertellen (met zelfde bewoording zelfs).

Peter mag altijd afkomen, en ik wil altijd achterop zitten om over nen drempel te rijden,
al zie ik er het nut niet van in, namelijk: ik geloof dat zijn vering toeslaat...

Maar ik kan niet geloven dat op zo'n adventure (ook al is die vering minder waardig aan de 950/990 series) een vering toeslaat als je over een drempel rijdt... Mijn varadero met standaard vering heb ik nog nooit weten toeslaan, op 1 jump na...

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Achtervering 1190 slaat door

Post by petervdc »

Koeno wrote: 20 Apr 2017 15:49 namelijk: ik geloof dat zijn vering toeslaat...

Maar ik kan niet geloven dat op zo'n adventure (ook al is die vering minder waardig aan de 950/990 series) een vering toeslaat als je over een drempel rijdt...
Wtf... :wall: :wall:
Keep going

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Achtervering 1190 slaat door

Post by Koeno »

petervdc wrote: 20 Apr 2017 15:58
Koeno wrote: 20 Apr 2017 15:49 namelijk: ik geloof dat zijn vering toeslaat...

Maar ik kan niet geloven dat op zo'n adventure (ook al is die vering minder waardig aan de 950/990 series) een vering toeslaat als je over een drempel rijdt...
Wtf... :wall: :wall:
Ik bedoel dat er volgens mij echt iets niet snor zit op jouw vering:
Dus ik geloof dat jouw vering toeslaat,
ik geloof niet dat dat op elke ktm 1190 zo zal zijn.

maar goed, alweer teruggefloten ;)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Achtervering 1190 slaat door

Post by Muug »

Koeno wrote: 20 Apr 2017 16:00 maar goed, alweer teruggefloten ;)
ik fluit graag naar u
:mrgreen:
(ik heb de laatste 15 jaar al iets teveel forumdiscussies zien escaleren van onschuldig naar ketters, vandaar mijn enigszins proactieve instelling)

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Achtervering 1190 slaat door

Post by Koeno »

Muug wrote: 20 Apr 2017 16:15 ik fluit graag naar u
:mrgreen:
(ik heb de laatste 15 jaar al iets teveel forumdiscussies zien escaleren van onschuldig naar ketters, vandaar mijn enigszins proactieve instelling)
Maar ik voel eerder aan dat wat iemand hier ook post, dat Peter altijd die persoon terugfluit...
Waarmee ik niemand wil aanvallen, maar op een forum een probleem voorleggen, en als iemand reageert dat eigenlijk negeren, of terugfluiten...

ik geef je 100% gelijk, dat je de rust wilt bewaren,
en ik wil echt niet een ruzie hier starten, maar vooral doorpraten over het probleem...
en ik wil dat probleem altijd breder bekijken als enkel peter zijn vering,
maar dus algemeen over de adventure 1190, maar blijkbaar is dat niet de bedoeling...

goed, ik ga verder dit topic laten,
ik hoop dat de instelling van mototech geholpen hebben, en dat peter weer kan genieten van zijn ktm :)

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Achtervering 1190 slaat door

Post by zappa »

Heb na even zoeken, het opgegeven om nog te vinden, naar het topic van mij over vervang moto's, daar had ik ook al geklaagd over de vering van (toen wel een gewone geen R) die ik dagje of 3 ter vervanging had van Tuur, den 990. Ik herinner mij dat bij drempels rijden, ge een pak trager mocht knallen of kadang! Dus blijkbaar is de vering van een 1190 een pak minder capabel dan die van de 990 /950
sig nature

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Achtervering 1190 slaat door

Post by F M »

En ergens speelt dit gegeven waarschijnlijk mee: Peter komt van een 950 of 990, waarvan blijkt dat die vering superieur is aan die van de 1150. Ik kwam van een RT, en voor mij was de vering van de 1190 een ongelofelijke vooruitgang. Ik was gewoon 'voorzichtig' over alle putten en bulten te rijden of ze te ontwijken, en ik was enthousiast dat ik met de KTM veel meer kon.

Voor Peter is het daarentegen nu minder dan voorheen. Het is heel goed mogelijk dat ik veel minder avontuurlijk over alle oneffenheden reed dan Peter, en daardoor het fenomeen van doorslaan niet gekend heb. Ik heb trouwens maar 2 dagen met een passagier achterop gereden, en heb toen zeer zeker voorzichtig gereden.

Ik zou dus zeker niet uitsluiten dat de 1190 dit niet zou kunnen voorhebben.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Achtervering 1190 slaat door

Post by F M »

F M wrote: 20 Apr 2017 18:45 Ik zou dus zeker niet uitsluiten dat de 1190 dit niet zou kunnen voorhebben.
Oops, was dit nu een dubbele ontkenning? Ik hoop dat het duidelijk is wat ik bedoelde... :oops:
I am confused. Oh no, maybe not!

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Achtervering 1190 slaat door

Post by petervdc »

Verbeteringen ad 1290 nav (oa vering) problemen met de 1190 :

http://www.bikesa.net/2017/05/03/ten-in ... venture-r/

Edit : en ook aan de 1090 : https://www.upshiftonline.com/bikes-bl ... e-r-launch

The highlight of the new bike is the much-improved stock suspension. With a WP fork up front with stiffer fork springs, and
a new PDS rear shock, this bike is so much better performing than the 1190 stock set-up. You have to hit a rut pretty hard
and fast to get this suspension to bottom out, whereas on the 1190R the big “clunk” up was a regular occurrence.
Keep going

Post Reply