Lorenzo krijgt boemerang terug

Voor alle mogelijke klap en achterklap over races en circuits, motorkoers en motorcross.
Post Reply
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Lorenzo krijgt boemerang terug

Post by Muug »

Jaja,
Hoe lang is het geleden dat Lorenzo met Rossi's zwarte periode bij Ducati lachtte? Nu ondervindt hij zelf schoon hoe het is om voor Ducato t te rijden.
Iannone doet verder waar hij vorig jaar al mee bezig was: vallen.
Rossi ook eigenlijk: hij probeert de sterkste van het veld te verslaan. Dat is dit jaar dus Vinales voor wie het niet weet.
Mijn prognose voor dit jaar: Vinales op 1, Rossi op 2, wellicht Marquez op 3.

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Lorenzo krijgt boemerang terug

Post by pingu »

't was me nogal een race gisteren! Lorenzo uit, Marquez uit waardoor Viñales de overwinning op een presenteerblaadje aangeboden krijgt, Pedrosa uit, Dovizioso uit, etc.
Viñales lijkt wel voor Lorenzo's Yamaha geboren, van een "perfect match" gesproken! Yamaha heeft duidelijk ook het beste pakket op dit moment. Dus wie gaat Viñales tegenhouden is zo'n beetje de vraag. Niet Honda vermoed ik, die gaan wel de eerste seizoenshelft nodig hebben om hun nieuwe "big bang" motor op stoom te krijgen (en om te zorgen dat die Michelin voorband "overeind" blijft bij het aanremmen). En Ducati ook niet lijkt me. Vreemd hoe comfortabel Lorenzo in eerste instantie (Valencia) op de Ducati leek, en hoe weinig daar nu van overblijft...

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Lorenzo krijgt boemerang terug

Post by Mario »

het lijkt me nog wat vroeg om nu al conclusies te trekken, Lorenzo te begraven en Vinales al als kampioen uit te roepen
volgens mij gaat Lorenzo het beter doen dan Rossi op de Ducati, al was het maar omdat de huidige GP17 vergeleken met de concurrentie stukken beter is dan die waar Rossi mee reed
wat Iannone gisteren overkwam, kun je hem ook moeilijk verwijten...

Vinales is inderdaad indrukwekkend bezig en Marquez is al meteen op veel achtervolgen aangewezen...

ik ben vooral opgetogen voor Espargaro met zijn Aprilia (al viel hij gisteren maar de moto is goed) en jammer dat Baz door het gras moest wegens het incident Lorenzo - Iannone (althans, ik denk dat het Baz was)

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Lorenzo krijgt boemerang terug

Post by Mario »

ben voilà, jullie waren iets te vroeg om Vinales al uit te roepen tot kampioen van dit jaar
een dnf door een 'unforced error' waarbij hij niet begreep waar het aan lag, zal zijn zelfvertrouwen geen goed doen

Lorenzo toch al beter in de kwalificatieritten maar de races verlopen toch nog niet naar wens (al was dit ook niet echt een circuit voor de Ducati's)

voor het kampioenschap is dit wel een goede uitslag en hopelijk kan Pedrosa de gunstige evolutie voortzetten

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Lorenzo krijgt boemerang terug

Post by Muug »

@Mario: prognoses zijn voorlopig niet niet bij wet verboden. ;)

Ja, de kaarten zijn wat herschud. Rossi heeft "iets" gevonden waardoor de moto beter presteert, waardoor de kwalificaties geen worsteling meer zijn. En Lorenzo heeft "iets" gevonden waardoor de moto nu beter doet wat 'm wil. En Pedrosa heeft precies ook wel iets extra's ontdekt. En Zarco is ook spectaculair bezig (op Rossi's 2016-machine). En Crutchlow beleeft ook hoogdagen als 'm niet op zijn bakkes gaat.

Mijn gedacht gisteren na de race was: als Rossi rustig blijft voortdoen gelijk 'm nu bezig was - dus de hele wedstrijd bandjes sparen en 3de plaats behouden en dan pas chargeren in de laatste 2-3 ronden - dan maakt hij wel kans om kampioen te worden. Als 'm niet valt vaneigens, dat kan altijd.

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Lorenzo krijgt boemerang terug

Post by Davy78 »

Pedrosa, interessante figuur. Heeft al laten zien dat hij een pak sneller kan zijn dan Stoner, Rossi, Marquez. Weet het alleen niet consequent te doen (vorig jaar de problemen met de voorarm ...) Ik vraag mij dikwijls af of hij ooit alles op een rijtje krijgt en toch nog eens een motogp wint.

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Lorenzo krijgt boemerang terug

Post by Mario »

misschien wel nog de occasionele race maar het kampioenschap lijkt me steeds minder haalbaar
jammer, vind ik
ik blijf ervan overtuigd dat zijn beste kans 2012 (??) was, enfin, het tweede kampioenschapsjaar van Lorenzo
hij is toen in Misano in de eerste ronde van de baan gekegeld door een concurrent die insprong voor een vaste rijder (als m'n geheugen me niet in de steek laat)
correctie : 't was blijkbaar een heroptredende Barbera (http://www.crash.net/motogp/news/184024 ... isano.html )
dat dat al 5 jaar geleden is, heel die cirque op de startgrid ; de tijd vliegt, ik herinner mij dat nog levendig

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Lorenzo krijgt boemerang terug

Post by Blackbert »

Omdat het qua tiing goed uitkwam gisteren, ook eens gekeken. Zonder voorkennis, buiten een beetje Frans. ;)
Donc, ik zie daar De Rookie op zijn doos gaan, zo uit het niets, en later zijn er nog een paar die net hetzelfde doen.
Proberen die te hard, of zijn de banden die ze gebruiken eigenlijk net niet straf genoeg?
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Lorenzo krijgt boemerang terug

Post by Muug »

Als ge goed hebt opgelet gingen ze vooral op hun rechterkant op hun bakkes. Fundamenteel probleem van Austin is nl. dat de rechterkant van de banden eigenlijk niet warm genoeg geraken wegens een beke teveel linkerbochten. Dus tegen dat ze aan een rechterbocht komen, is die rechterkant al wat afgekoeld en als ze dan één miniscuul klein beetje meer pushen dan de ronde ervoor, dan schuiven ze weg.

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Lorenzo krijgt boemerang terug

Post by Mario »

Muug, de Lorre haalt in z'n 4de race een podium voor Ducati en dat geheel op eigen verdienste, zonder te moeten rekenen op uitvallers of regen en bovendien op een circuit dat de Ducati in het verleden niet bepaald lag
mooi gedaan, ook van z'n teamgenoot overigens die nog van verder terugkwam

in tegenstelling tot vorig jaar, ging Rossi niet op z'n bek als hij bandenproblemen kende, dus hij boekt vooruitgang !

en Pedrosa die bewijst dat hij nog niet helemaal afgeschreven is en Zarco die in de eerste ronden de vaste waarden het nakijken gaf, Espargaro die met de Aprilia ook een mooie 9de plaats haalt :grin:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Lorenzo krijgt boemerang terug

Post by Muug »

Mario, 24 april heb ik dit geschreven :
"Rossi heeft "iets" gevonden waardoor de moto beter presteert, waardoor de kwalificaties geen worsteling meer zijn. En Lorenzo heeft "iets" gevonden waardoor de moto nu beter doet wat 'm wil. En Pedrosa heeft precies ook wel iets extra's ontdekt. En Zarco is ook spectaculair bezig (op Rossi's 2016-machine). En Crutchlow beleeft ook hoogdagen als 'm niet op zijn bakkes gaat."
Ik denk dat dat redelijk accuraat was ;)

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Lorenzo krijgt boemerang terug

Post by Mario »

in alle geval, als de rest van het seizoen even onvoorspelbaar blijft, wordt het bijzonder interessant (met hopelijk ook boeiende races) :)
veel meer als het WSBK in alle geval, waar nu al het winnende team en rijder bijna bekend zijn (en ik ga niet klagen, Kawasaki mag ook wel eens schitteren na vele jaren van miserie in die raceklasse)

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Lorenzo krijgt boemerang terug

Post by Davy78 »

Vooral mooie prestatie van pedrosa, ik hoop dat hij dit seizoen nog meer van dat gaat laten zien ;)

Post Reply