Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

@ Koeno: voor DE moet ge toch een dbkiller hebben ;-)
@Ozzepa: is een moeilijk bereikbare bout IN de riemkast. Gewoon vastgeoxideerd mijn gedacht.

Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk


bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by bompa »

OzzePaa wrote: 13 May 2017 21:44 [q Die wielslotbouten van den A6 zijn er trouwens nog niet uit ... :roll:
Als je geen oplossing moest vinden, het aanbod geld nog he ;)

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by fore »

Gisteren een rondje Markermeer (Nl) ... De laatste rubber aan het oprijden. (nog 1 mm te gaan ... :ricky: )
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by bompa »

fore wrote: 14 May 2017 12:50 Gisteren een rondje Markermeer (Nl) ... De laatste rubber aan het oprijden. (nog 1 mm te gaan ... :ricky: )
Dan heb je gisteren een lang tripje gereden :thumbsup:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

verder gewerkt aan de salontafel

Image
Image

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Daarnet de varadero afgehaald...

die achtervering is een gigantisch verschil...
de uitlaten en powercommander ook...
wel meer backfire als dat ik verwacht had...

maar miljaar, das een leuk verschil... :)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Tja, geen vermogenstoename zonder meer backfire zeker? :grin: Blij dat het gelukt is ! :rayof:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Hier zit alleszins een content mens...
Wel pokke warm op de motor...
Al mijn motorgerief lag nog in de wagen, en toen ik hem ging afzetten was het koud en regenachtig...
vandaag is het bijna 24°C, dus nat van't zweet terug opt werk...

vanavond eens wat fotootjes maken, maar ik ben fan fan fan :)

over de volledige lijn een goeie 5pk winst,
niet veel, maar daar ging het niet om: tussen 3500 en 5000 toeren loopt de Vara gewoon een pak rustiger nu...

originele shock en uitlaten liggen in de koffer van de wagen,
die kunnen naar 2dehands.be om wat budget vrij te maken :D

enige wat nog moet gebeuren (heb ik daarnet gemerkt) is ketting stellen,
maar na mijn debacle met de sevenfifty, denk ik dat ik morgen nog eens tot bij van rossem bol om het te laten doen :rayof:

Gunter
Posts: 181
Joined: 13 Jan 2013 21:32

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Gunter »

Zondag eens een blokje van een Duke 125 uitgebouwd en eens opengedaan, blokje was vastgelopen.
Vol goede moed aan begonnen met het idee: ik zet daar een nieuw cilinderke met piston op en klaar is kees.
Ik vrees dat ik naar het oud ijzer mag.... Kleppen stuk, piston verdwenen in stukken in het karter, drijfstang krom, en een hoop tanden afgebroken van de tandwielen in de versnellingsbak :pillepalle: Op zoek naar een ander blok dan maar...

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

Gunter wrote: 16 May 2017 03:33 een hoop tanden afgebroken
:shock: de berijder in de zelfde conditie, na die vastloper?

Bewonderenswaardig, hoe mensen aan zulke zware technische stukken durven beginnen. :thumbsup:
sig nature

Gunter
Posts: 181
Joined: 13 Jan 2013 21:32

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Gunter »

De berijder reed op dat moment 110km/h en was op de terugweg van het examencentrum waar hij zonet geslaagd was voor zijn voorlopig rijbewijs :w00t:
Met wat geluk slaagde hij erin de motorfiets op de pechstrook te sturen :lipsrsealed2: .......

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by fore »

Nieuw sloefkes gestoken en remblokjes vooraan vervangen (... euhm, laten doen :whistling: )

'm is klaar voor de volgende reis ... :ricky:
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Ene buiten geduwd en de andere in de plaats gezet. En begot een moto van van een ander in mijn garage gespot... :o

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by den Bullet »

Stefke wrote: 16 May 2017 23:40 Ene buiten geduwd en de andere in de plaats gezet. En begot een moto van van een ander in mijn garage gespot... :o
:peepwall:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by OzzePaa »

Nen totter gepakt tussen Samrée en Dochamps :roll: Weeral eigen schuld natuurlijk :furious3: Dikke rechtervoet en Gertruud nog wat meer littekens :thumbsdown: Maar verder alles heel :thumbsup: :tongue:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Cooper
Posts: 63
Joined: 10 Mar 2017 22:35
Location: Nijlen

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Cooper »

Beetje gekuist, morgenvroeg vertrek naar het Int. GW treffen in Vosselaar. Hopelijk blijft'm proper ! :?
Once you ride a Wing, you never want another thing !

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Davy78 »

OzzePaa wrote: 17 May 2017 20:02 Nen totter gepakt tussen Samrée en Dochamps :roll:
Ai :shock:

Vandaag terug van een 2-daagse eifel/luxemburg, bij terugkomst eerst mezelf effkes int sop gestoken (twas warm :roll: ) en dan de moto vant zelfde, het was nogal een insecten kerkhof ...

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Raketman »

Omdat ik vierkant de wubbe krijg van al die onnozele prijzen die ze hier in de rondte durven vragen voor de banden van de KTM, heb ik ze maar eens besteld in, jawel, Polen. Goedkoopste prijs voor de set hier in B zat rond de 380€ :pillepalle: , daarginds vroegen ze 220€, verzending inbegrepen. Vrij schokkend verschil.

Ik had wel zowat de schrik om DOT codes te krijgen van de prehistorie maar kijk : de voorband van januari 2017, de achterband van december 2015. Factuur schoon in het pakket. Dik in orde dus...Meegesleurd naar't werk om te steken, de voorband is zelfs zo goed dat ik voor de eerste keer in mijn leven GEEN lood moest hangen aan het voorwiel. Komt dat tegen.
Nil volentibus arduum

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by duibhce Kaelann »

Ik bestel al jaren mijn banden online. Het prijsverschil is gewoon té groot.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by TRooPER »

Raketman wrote: 17 May 2017 23:39 Omdat ik vierkant de wubbe krijg van al die onnozele prijzen die ze hier in de rondte durven vragen voor de banden van de KTM, heb ik ze maar eens besteld in, jawel, Polen. Goedkoopste prijs voor de set hier in B zat rond de 380€ :pillepalle: , daarginds vroegen ze 220€, verzending inbegrepen. Vrij schokkend verschil.

Ik had wel zowat de schrik om DOT codes te krijgen van de prehistorie maar kijk : de voorband van januari 2017, de achterband van december 2015. Factuur schoon in het pakket. Dik in orde dus...Meegesleurd naar't werk om te steken, de voorband is zelfs zo goed dat ik voor de eerste keer in mijn leven GEEN lood moest hangen aan het voorwiel. Komt dat tegen.

kzou ne keer op mijn factuur moeten kijken, maar bij stefan eeckhout ASE in Vlierzele zit het meestal ook goed met prijs EN service
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Locked