Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by OzzePaa »

fore wrote: 18 Jun 2017 01:16 De 35k streep overschreden ... :ricky:

Monschau in 't centrum eens gaan verkennen ...
.... Dat was dan toch wel zu Fuss veronderstel ik :?:
Kaffeetjen getrunken aan Das Rote Haus alzo 😎

Gisteren den Blauwe Geschelpte zijn (gereviseerde) voorste pootjes er weer onder gestoken ... Pesies een andere brommer :shock:
Dat gaat iet geven als ook de achtershock binnekort eens onderhanden gepakt wordt na 100.000 kms :ricky:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Vrijdag rond 16.30 kampeergerief voor 1 nachtje opgeladen,
en van uit Haaltert met een omwegske via Wommelgem naar Weiswampach gereden.
Aangekomen, tentje opgezet, gegeten, pintje gedronken, wat genoten van de muziek en gaan slapen.
Zaterdag de 1000 bochten rit gereden (schoon ritje door eifel en lang moesel).
2000 inschrijvingen, en op sommige momenten was dat wel te merken, maar het werd zelden storend...
(tenzij er 2 beginners voor jou rijden die elke bocht starten op het verkeerde rijvak, om uiteindelijk opnieuw op het verkeerde rijvak terug eruit te komen.... voorbij steken werd moeilijk want den ene reed extreem rechts op zijn vak, den andere reed op/over de middellijn).

Terug op de camping gekomen was het snel den tentjes afbreken, een colaake drinken en terug naar Haaltert knallen...
900km later de Varadero thuis afgezet en eerlijk moeten bekennen, 't begint goed te lukken om met de Varadero langere afstanden te rijden :)

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by petervdc »

fore wrote: 18 Jun 2017 01:16 De 35k streep overschreden ... :ricky:
Djees dat gaat nog altijd rap bij jou
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Een GS-rijder midden in de afrit buitenom voorbijgeschoten :shock:
Want de grapjas was rap op het rechte stuk maar knalde zijn remmen toe toen hij zich realiseerde dat ge ne moto moet plat leggen in den bocht :devil: Dus was er voor mij maar één optie : zoef er langs buitenom voorbij schieten, op hellingshoek. Dat gaf wel een lichte adrenalinestoot :mrgreen:

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Koeno wrote: 19 Jun 2017 08:28 op sommige momenten was dat wel te merken, maar het werd zelden storend...
bof ik heb mij ook dit jaar mateloos geërgerd aan een paar eikels maar dit jaar ook echt plezier aan gehad... :roll:
Zoals een groepje supersportrijders die blijkbaar niet zo goed konden verdragen dat wij met drie GSen niet zo goed bij te benen waren, vooral in het bochtenwerk... En uiteindelijk ging er eentje toch nog voorbij op het rechte stuk, net voor een bocht waar het toch niet zo goed kon... :roll:
En jawel GS1 hopla de bocht in, R1 ook, GS2 zie ik plots remmen in de bocht wat niet normaal is en jawel ik op GS3 rij de R1 voorbij, die netjes in de gracht ligt, met een rechtkrabbelende en hard vloekende rijder... :twisted: ik had de indruk dat gans dien nest al een beetje boven hun kunnen aan't rijden waren en zie...

En vandaag 250km terug op het werkpaard was even aanpassen. Wel pinker hersteld, deze keer goed en kofferhouder opnieuw vastgezet. :rayof:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Stefke wrote: 19 Jun 2017 21:21 bof ik heb mij ook dit jaar mateloos geërgerd aan een paar eikels maar dit jaar ook echt plezier aan gehad... :roll:
Zoals een groepje supersportrijders die blijkbaar niet zo goed konden verdragen dat wij met drie GSen niet zo goed bij te benen waren, vooral in het bochtenwerk...
Dat had ik enkel de laatste 30km voor met een kawa Z800,
die had het zeer moeilijk met het feit dat mijnen olifant iets vlotter ging als hij dacht...

Met als enige sjans dat ik te braaf ben, ik ga zelden voorbij steken in te bochtig gebied...

btw dieje racebanaan in de graskant was dat in de eerste 50km?

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Davy78 »

Gisteren veel te agressief door de file gesjeesd ... ik laat bij deze temperaturen de motor beter thuis staan ...

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

ik ga straks in het naar huis rijden alleszins een half litertje water uitgieten over de tshirt,
om toch de hitte iets dragelijker te maken...

gisteren had ik na 15minuten rijden het gevoel dat ik aan't koken was....

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by petervdc »

Koeno wrote: 20 Jun 2017 13:29 ik ga straks in het naar huis rijden alleszins een half litertje water uitgieten over de tshirt,
om toch de hitte iets dragelijker te maken...

gisteren had ik na 15minuten rijden het gevoel dat ik aan't koken was....
hyperkewl ;-)
Keep going

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Ik heb zo'n macna dry cooling vest,
maar om één of andere reden vergeet ik dat mee te nemen.....
:rayof: :pillepalle:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by bompa »

Vandaag remblokjes gaan kopen voor mijne bandit , de achterste daar juist gestoken,de voorste zal iets voor in oktober of zo zijn, maar nu heb ik ze liggen.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by OzzePaa »

Geertruud haar kont uiteindelijk toch weer op één lijn gekregen met de rest van haar ranke lijf :mrgreen: :grin: en de hoogte klopt ook weer. :thumbsup: Da's dan de kost voor een achterframe uitgespaard 8-)
Het lijstje met de stukken en stukskes die wel nog van doen zijn is desalniettemin tamelijk lang :roll:
Last edited by OzzePaa on 20 Jun 2017 20:42, edited 1 time in total.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by OzzePaa »

bompa wrote: 20 Jun 2017 16:44 Vandaag remblokjes gaan kopen voor mijne bandit , de achterste daar juist gestoken,de voorste zal iets voor in oktober of zo zijn, maar nu heb ik ze liggen.
Zie maar dagge in oktober nog weet waar ;) :grin:
Tenandere, Bompa ... zaterdag geen goesting om eindelijk samen noggis een toerke te rijden :?:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by bompa »

OzzePaa wrote: 20 Jun 2017 20:41
bompa wrote: 20 Jun 2017 16:44 Vandaag remblokjes gaan kopen voor mijne bandit , de achterste daar juist gestoken,de voorste zal iets voor in oktober of zo zijn, maar nu heb ik ze liggen.
Zie maar dagge in oktober nog weet waar ;) :grin:
Tenandere, Bompa ... zaterdag geen goesting om eindelijk samen noggis een toerke te rijden :?:
Ik zie dat wel zitten om een toerke mee te rijden nu zaterdag , laat maar weten waar we dan vertrekken en hoe laat, en of ik den tenere moet nemen of den bandit . Ik hoor het nog wel :thumbsup:
Ik heb de voorste remblokjes hier naast de pc in de kast gelegd ,daar kom ik het meeste in :grin:

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by TRooPER »

bompa wrote: 21 Jun 2017 00:03
Ik heb de voorste remblokjes hier naast de pc in de kast gelegd ,daar kom ik het meeste in :grin:

en tegen eind september is uwe PC zo vertraagd dat ge u gaat afvragen hoe dat kan komen..... sinterde harde schijven

:lol:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by bompa »

TRooPER wrote: 21 Jun 2017 09:28
bompa wrote: 21 Jun 2017 00:03
Ik heb de voorste remblokjes hier naast de pc in de kast gelegd ,daar kom ik het meeste in :grin:

en tegen eind september is uwe PC zo vertraagd dat ge u gaat afvragen hoe dat kan komen..... sinterde harde schijven

:lol:
Als hij nog trager zal worden gelijk nu amaai da , dan moet ik ze toch ergens anders gaan leggen :grin:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by bompa »

OzzePaa wrote: 20 Jun 2017 20:41
bompa wrote: 20 Jun 2017 16:44
:grin:
Tenandere, Bompa ... zaterdag geen goesting om eindelijk samen noggis een toerke te rijden :?:
De bandenspanning nagekeken , de ketting gesmeerd , is naar de olie gekeken en was in orde , morgenvroeg nog is tanken en hij is klaar voor het toerke :ricky: .

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by OzzePaa »

Hier staat er ook al ene wildbriesend met de voorpoot te schrapen tegen morgenvroeg. Goei test voor z'n gerevizeerde voorvork 😎
Vandaag begonnen Geertruud hare kop weer te monteren.
Nu ze toch in Haren blote staat, en passant de kabelboom nagekeken en her en der voorzien van wat extra spannadrap.
Naftleidingen zijn ook aan vervanging toe : bij afhalen van de tank ééntje gescheurd, zo "sprok" zijn die dingen :shock: ... en piest ze begot tegen m'n benen, de vuil Trees :mrgreen:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by bompa »

Ik heb vandaag een mooi toerke gereden , met dank aan de voorrijder OzzePaa , heb me goed geamuseerd en ook weer iets bijgeleerd :grin: als je ne moto bergaf parkeert dat je de handrem moet opzetten, want haal je hem van zijne zij staander en je denkt dat hij wel blijft staan omdat hij in eerste zou staan(stond niet in eerste) , niet dus ,en dan lig je er bij naast :oops: :grin: maar geen erg. ' t was een mooie rit voor herhaling vatbaar :ricky:

Image

Image

Image
Ik moest wat afstand houden voor het stof
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Wat er soms van de camion valt waar je dan langs moet is soms toch wel straf :grin:

Image


Ik moet mijn lens van de GoPro soms is afkuisen zo te zien :grin: toch nog zonder nat te worden thuisgeraakt :ricky:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Gisteren de walk of shame gedaan met de varadero...
Naar't werk gereden s'ochtends... En toen ik s'avonds naar huis wou rijden: Niks. Nada. Noppens.

Bij de eerste startpoging (contact op + startknoppeke duwen) lichte het dashboard nog op.
Bij de tweede startpoging wou geen enkel lampeke (abs/FI/olie/...) nog oplichten en viel zelfs het dashboardklokje na enkele seconden weg...

Hoogzwangere vrouw gebeld, of ze toch met de startkabels even wou langskomen,
maar zelfs dat geen succes...
Dan maar schoonbroer gebeld om mij op te halen met remork, met 3 man de varadero erop geduwd en naar huis gegaan...

Hopelijk enkel batterij stuk, en hopelijk niet meer kosten...

Locked