MPR2-rit : 2 juli 2017

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: MPR2-rit : 2 juli 2017

Post by OzzePaa »

F M wrote: 01 Jul 2017 21:43
OzzePaa wrote: 01 Jul 2017 18:09 Muug ... der was toch teen en tander mis met dat bestandje zenne ... :?
Heb niks gemerkt . Gewoon in Basecamp geïmporteerd, track aangepast zodat het beginpunt net voorbij Meerbeek ligt, in de Zumo geladen en die heeft daar een routeke van gemaakt. Was niks mis bij mij :dontknow: :?:
... en hier uiteindelijk ook niet, Frans. Je hebt gelijk : lag aan m'n manier van werken :bash: :arrow: in Mapsource :whip: de ROUTE herberekend (want rechte lijnen) in kaart NT2018.10 en daarop bleken een deel routepunten net naast de weg te liggen. Daardoor ging hij op die plaatsen wat rare toeren uithalen om er gedraaid te raken, en van de (als onverhard aangeduide) Wijngaardbosstraat wilde hij niet weten.
Maar idd : behalve het "verschoven" begin- en eindpunt is er niks mis met de track als je de Zumo (of BaseCamp) er een route van laat maken :!: :thumbsup: :headbang:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: MPR2-rit : 2 juli 2017

Post by OzzePaa »

Zei er iemand dat Murphy ook wakker was :?:
Daarnet den FJR van zijne middenbok geduwd en die zakte vreed diep door :o :w00t: ... op ne platten achterband :bash: :rifle: :furious3: En Gertruud staat nog in haren blote ...Image

Tis dat' zo moet zijn zekers :dontknow: Sorry mannekes, OzzePaa gaat zijn motopakske terug uit doen :thumbsdown: :wall:
Veel plezier samen op het toerke :!: Tis een schoneke :ricky: ... Ik lees/hoor het relaas hier wel.
Last edited by OzzePaa on 02 Jul 2017 08:15, edited 1 time in total.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: MPR2-rit : 2 juli 2017

Post by zappa »

:shock: :shock: :shock: kom dan mee je otto ? ;)
sig nature

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: MPR2-rit : 2 juli 2017

Post by OzzePaa »

zappa wrote: 02 Jul 2017 08:15 :shock: :shock: :shock: kom dan mee je otto ? ;)
... is beke breed en wat laag tegen de grond voor dees toerke ;) :lol:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: MPR2-rit : 2 juli 2017

Post by bompa »

OzzePaa wrote: 02 Jul 2017 08:07 Zei er iemand dat Murphy ook wakker was :?:
Daarnet den FJR van zijne middenbok geduwd en die zakte vreed diep door :o :w00t: ... op ne platten achterband :bash: :rifle: :furious3: En Gertruud staat nog in haren blote ...Image

Tis dat' zo moet zijn zekers :dontknow: Sorry mannekes, OzzePaa gaat zijn motopakske terug uit doen :thumbsdown: :wall:
Veel plezier samen op het toerke :!: Tis een schoneke :ricky: ... Ik lees/hoor het relaas hier wel.
Oei dat is niet zo een goede ontdekking als je wil vertrekken , maar ik dacht dat wij ergens over een weg met steenslag gereden waren van gebroken bakstenen en dat is altijd gevaarlijk voor platte banden, daar durven nogal is nagels , stukjes ijzer ,stukjes elektrische draad tussen zitten , en met een beetje tegenslag zit er iets in je band .

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: MPR2-rit : 2 juli 2017

Post by OzzePaa »

bompa wrote: 02 Jul 2017 13:16
OzzePaa wrote: 02 Jul 2017 08:07 Zei er iemand dat Murphy ook wakker was :?:
Daarnet den FJR van zijne middenbok geduwd en die zakte vreed diep door :o :w00t: ... op ne platten achterband :bash: :rifle: :furious3: En Gertruud staat nog in haren blote ...

Tis dat' zo moet zijn zekers :dontknow: Sorry mannekes, OzzePaa gaat zijn motopakske terug uit doen :thumbsdown: :wall:
Veel plezier samen op het toerke :!: Tis een schoneke :ricky: ... Ik lees/hoor het relaas hier wel.
Oei dat is niet zo een goede ontdekking als je wil vertrekken , maar ik dacht dat wij ergens over een weg met steenslag gereden waren van gebroken bakstenen en dat is altijd gevaarlijk voor platte banden, daar durven nogal is nagels , stukjes ijzer ,stukjes elektrische draad tussen zitten , en met een beetje tegenslag zit er iets in je band .
Dat heb je, denk ik Bompa, helemaal goed :!: Kan niet anders dan tijdens ons laatste ritje gebeurd zijn ... Daarstraks den FJR (met hulp van twee madammen :sweetheart: ) weer op z'n middenbok gekregen en de oorzaak van leegloop gezocht. En inderdaad : een maanvormig schijfje ijzer van 5x3mm is genoeg om de fut uit een (bijna kale) Angel GT te krijgen.
Dacht nog efkes : ik steek er ne paddestoel in en vertrek alsnog voor de MPR2 in tegengestelde richting te doen : zo zou ik de bende wel zijn tegengekomen :ricky: . Maar de band is zogoed als kletskop, en er moet toch een nieuwe op voor de nakende Dollemieten-trip, dus me de moeite toch maar gespaard :whistling:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: MPR2-rit : 2 juli 2017

Post by bompa »

Beste als je over zo een baantjes gaat rijden van gebroken bakstenen , rij je best over het spoor dat wagens en tractors en zo al gemaakt hebben ,die gebroken stenen zijn daar al redelijk vast gereden en de stukjes ijzer of draad zijn daar op die plaatsen heel waarschijnlijk al opgeraapt door de autobanden en tractorbanden ,ik dacht nog dat moet ik zeggen bij de volgende stop,maar dat is toen uit mijn gedachte gegaan en we waren er toch al over, 't zal toen toch al wel te laat geweest zijn, ik had wel zo een setje herstel nestels en een compressorke bij ,

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: MPR2-rit : 2 juli 2017

Post by zappa »

Voila, ik ben in één, weliswaar gebroken stuk, veilig thuis gekomen ;)

Merci voor alle huuuuulp, de compagnie, de babbels, de bochtjes, de kasseitjes, de extra lege maag, de cola'tjes, de weet ik wat nog allemaal = Dat was eigenlijk al veeeeeeel te lang geleden !! :grin:
sig nature

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: MPR2-rit : 2 juli 2017

Post by OzzePaa »

zappa wrote: 02 Jul 2017 20:35 Voila, ik ben in één, weliswaar gebroken stuk, veilig thuis gekomen ;)

Merci voor alle huuuuulp, de compagnie, de babbels, de bochtjes, de kasseitjes, de extra lege maag, de cola'tjes, de weet ik wat nog allemaal = Dat was eigenlijk al veeeeeeel te lang geleden !! :grin:
Nugetzegt : we hadden tijdens de "verkenning" met Muug al gemerkt dat er weinig etablissement-achtig te bespeuren was op het eerste drie-kwart van het toerke :tongue: Daarom had ik gisterenavond GoogleEarth en Tinternet nog afgespeurd naar mogelijke laaf- en voederplaatsen en er een drietal (van verschillend allooi ;) ) genoteerd ... maar die info hebde dus niemeer vandoen nu :roll:
Zappa, ik hoop dat de huuuuuuulp niet voor iets té hulpbehoevend was :?:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: MPR2-rit : 2 juli 2017

Post by zappa »

Alleen een (opnieuw) los gekomen nr-plaat houder :?

https://goo.gl/photos/XGxHxcAvaFfC9zov9

https://goo.gl/photos/jCruT7ivroTnVU9Y8

Ben (eigenlijk niet echt ) benieuwd hoe dat gaat aflopen? :dontknow: :|

(en aaaaarg fotoboeketmand ligt blijkbaar op z'n gat? en die foto's via google das ook nikske :puke:
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MPR2-rit : 2 juli 2017

Post by Muug »

Murphy heeft zijn best gedaan, maar we hebben ons niet laten kisten! Ducati is de loser van de dag.
De kleuren van een Belgian Summer (grijs) zijn wel minder schoon dan die van een Indian Summer.
Dank aan de grote toeloop. Toch 15 mensen waarvan 3 duo's! Merci om deze dag vrij te houden.
We moeten dat meer doen inderdaad!
De rit is erg mooi. Heel veel kronkelende kronkels en hellingen en wijdse zichten en duistere bossen. Erg technisch. In feite is dit een rit die vraagt om veeeeel fotostops.

User avatar
FransST
Posts: 67
Joined: 20 Aug 2016 00:06

Re: MPR2-rit : 2 juli 2017

Post by FransST »

Beetje later thuis dan gepland, maar toch wat te eten gekregen. Mijne Zumo heeft wat kuren sinds ik vorige week een kaartupdate heb gedaan ( kon vanaf Geraardsbergen de route naar huis niet berekenen !!??) .
Leuk om weer eens gezichten bij forumnamen te zien. Een mooie rit in een deel van het land waar ik anders eigenlijk niet kom, en dan zeker niet op die kleine baantjes zoals vandaag.
Muug: bedankt voor de rit, de anderen: bedankt voor jullie gezelschap.

Frans.
Nog steeds met een sprint ST 1050 en Zumo XT.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: MPR2-rit : 2 juli 2017

Post by OzzePaa »

zappa wrote: 02 Jul 2017 21:51 Alleen een (opnieuw) los gekomen nr-plaat houder :?

https://goo.gl/photos/XGxHxcAvaFfC9zov9

https://goo.gl/photos/jCruT7ivroTnVU9Y8

Ben (eigenlijk niet echt ) benieuwd hoe dat gaat aflopen? :dontknow: :|

(en aaaaarg fotoboeketmand ligt blijkbaar op z'n gat? en die foto's via google das ook nikske :puke:
Filezilla FTP-client downloaden en de fottotjens op je webruimte bij je internetprovider zwieren :idea: :?:
Allez, echt goed materiaal die nrplaathouder van Ducati dan :roll: Het was er ook dan het ritje wel naar om die te testen :mrgreen: :lol:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: MPR2-rit : 2 juli 2017

Post by fore »

De fore is ook thuis ...

Geweldig genoten van 't ritje. 't was soms wat zwoegen in de bochten met m'n duo ... maar we hebben er ons (meestal) door gewrongen. Alhoewel ... ook in Tom z'n gat gezeten :oops: ... mijn fout. Typisch kruispunt-kusje. 'k dacht dat'm overstak en ik keek al naar den andere kant :dontknow: ... proper gemikt tussen z'n zijkoffer en chappement. Een geluk met een ongeluk, anders was ik omver gevallen ... :w00t:

soit ... ego geschaad en een ervarings-streep erbij op het voorste spatbord ...
Voor de rest ... 2 smileys tot achter ons oren ... daar doen we het voor ... :ricky:
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: MPR2-rit : 2 juli 2017

Post by F M »

Ik heb ook erg genoten van het gezelschap.

Enkel bij het terugkeren naar het nummerplaat-incident de schrik van mijn leven gekregen toen ik een motard bewegingsloos in de goot zag liggen... :w00t:

Het was gelukkig Toeternitoe maar.



Ik bedoel, die lag daar maar aan de moto van Zappa te sleutelen. :oops: 8-)
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
toeternietoe
Posts: 233
Joined: 21 Jun 2011 17:35

Re: MPR2-rit : 2 juli 2017

Post by toeternietoe »

F M wrote: 03 Jul 2017 09:46 Ik heb ook erg genoten van het gezelschap.

Enkel bij het terugkeren naar het nummerplaat-incident de schrik van mijn leven gekregen toen ik een motard bewegingsloos in de goot zag liggen... :w00t:

Het was gelukkig Toeternitoe maar.



Ik bedoel, die lag daar maar aan de moto van Zappa te sleutelen. :oops: 8-)
Bewegingsloosheid is voor een ambtenaar als ik een natuurlijke reflex en de goot,... ach ja dat is waar ik waarschijnlijk toch zal eindigen.
To ride, shoot straight and speak the truth (+ Jeff Cooper)

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: MPR2-rit : 2 juli 2017

Post by zappa »

:lol: :lol: :lol:

Merci de mannen voor de hulp, sleutel, draai, plak en knip werk, zodat ik mijn rit kon verder zetten :thumbsup:

En merci Loetje voor ook zonder bellewaerde de voorlopers te verwittigen :thumbsup:

Ja ktm's vallen (naar het schijnt?) in panne, maar mee ducati's krijgt ge al ne keer ne schrik rond je hart, bij het pechverhelpings plaatje.


Maar echt ik ben blij dat er daarna niks meer van mijn motor gevallen is en dat mijne dag uitstap niet omzeep was.

Ik TRRRRRRRRRRRRRRRRIL nog na van 't plezier :mrgreen:
sig nature

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: MPR2-rit : 2 juli 2017

Post by zappa »

OzzePaa wrote: 02 Jul 2017 23:27
zappa wrote: 02 Jul 2017 21:51

(en aaaaarg fotoboeketmand ligt blijkbaar op z'n gat? en die foto's via google das ook nikske :puke:
Filezilla FTP-client downloaden en de fottotjens op je webruimte bij je internetprovider zwieren :idea: :?:
Allez, echt goed materiaal die nrplaathouder van Ducati dan :roll: Het was er ook dan het ritje wel naar om die te testen :mrgreen: :lol:
werkt niet Filezilla, je hebt minimaal windows 7 nodig meld dat venster ? :dontknow:
sig nature

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: MPR2-rit : 2 juli 2017

Post by F M »

zappa wrote: 03 Jul 2017 13:21 Maar echt ik ben blij dat er daarna niks meer van mijn motor gevallen is
Technisch gezien klopt dit niet. Er is nog een stuk doek tussenuit gevallen onder het rijden. Ik ben er niet voor gestopt om dat op te rapen. Sorry.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: MPR2-rit : 2 juli 2017

Post by zappa »

F M wrote: 03 Jul 2017 13:47
zappa wrote: 03 Jul 2017 13:21 Maar echt ik ben blij dat er daarna niks meer van mijn motor gevallen is
Technisch gezien klopt dit niet. Er is nog een stuk doek tussenuit gevallen onder het rijden. Ik ben er niet voor gestopt om dat op te rapen. Sorry.
Waar was dat precies ??

De schotelvod, die zeemvel wou zijn en nu straatvod geworden is, hopelijk wordt die door iemand opgeraapt en geadopteerd ?

Trouwens Jos zijn keukenhandoek is ook een stapje in de wereld gaan zetten. ( Neem je nu handoekjes ipv een rol wc papier mee? :grin: )

Uwen dukttape heeft het half overleeft ;)
sig nature

Post Reply