't gaat gebeuren....
Re: 't gaat gebeuren....
Hmm, mijn indruk van mijn 1190R
- véél vermogen, gelukkig met de 3 standen veranderbaar, grijpt veel soepeler aan dan 990
- vering achteraan ga ik veranderen naar een progressieve veer
- rijdt super goed
- schakelt heel vlotjes
- remt prima
- net niet te hoog voor mijn 1m80... maar Jess heeft nu ook ene, dus da's geen argument
- zadel niet oké voor een trip van 900km (comfortzadel, airhawk)
- bochten abs, tractriecontrole
- geen veringsknopje zoals op de gewone 1190
- nog geen offroad mee gereden
- het alarm trekt de batterij leeg op 5 dagen, software update gehad
- druppellader nodig bij koud weer
enz enz
héél content van
zelf testrijden hé
kom gerust kijken, ik woon in brugge
- véél vermogen, gelukkig met de 3 standen veranderbaar, grijpt veel soepeler aan dan 990
- vering achteraan ga ik veranderen naar een progressieve veer
- rijdt super goed
- schakelt heel vlotjes
- remt prima
- net niet te hoog voor mijn 1m80... maar Jess heeft nu ook ene, dus da's geen argument
- zadel niet oké voor een trip van 900km (comfortzadel, airhawk)
- bochten abs, tractriecontrole
- geen veringsknopje zoals op de gewone 1190
- nog geen offroad mee gereden
- het alarm trekt de batterij leeg op 5 dagen, software update gehad
- druppellader nodig bij koud weer
enz enz
héél content van
zelf testrijden hé
kom gerust kijken, ik woon in brugge
Keep going
Re: 't gaat gebeuren....
1190R voor 9000 euro met 12000km ;
https://www.2dehands.be/motoren/motoren ... sort=prijs
https://www.2dehands.be/motoren/motoren ... sort=prijs
Keep going
Re: 't gaat gebeuren....
Dieje van 9000 is genen R he?petervdc wrote:1190R voor 9000 euro met 12000km ;
https://www.2dehands.be/motoren/motoren ... sort=prijs
das nen "gewonen" met stukken van nen R derop gevezen...
Dus met kans enen dat gevallen is, en der andere kuipen op gezet heeft?
Maar der staat precies sinds dinsdag nen nieuwen op prijs 10.000 bieden vanaf 9500...
Re: 't gaat gebeuren....
De 1190 van mijnen huisdoktoor komt misschien ook wel te koop. Hij blijft met zijn Fundooreke rond kachelen omdat het toch zoveel leuker en praktischer is dan de 1190... Maar hij geeft toe dat de KTM wel spannender is, ge weet nooit of 'm start of niet, 't is helaas meestal niet...
Re: 't gaat gebeuren....
euh de mijne start altijd, maar als het koud is druppelladerStefke wrote:ge weet nooit of 'm start of niet, 't is helaas meestal niet...
Keep going
Re: 't gaat gebeuren....
1 vd vele vgl testen http://www.motorradonline.de/vergleichs ... 73421.html
(als je goed duits kunt lezen)
maar nogmaals, zelf testrijden...
je eigen beleving telt méér mee dan die van een ander
(als je goed duits kunt lezen)
maar nogmaals, zelf testrijden...
je eigen beleving telt méér mee dan die van een ander
Keep going
Re: 't gaat gebeuren....
Ofwel koop je een recente 990 met een boel opties, en heb je nog budget voor veel benzine
https://www.2dehands.be/motoren/motoren ... sort=prijs
https://www.2dehands.be/motoren/motoren ... sort=prijs
Keep going
Re: 't gaat gebeuren....
Hoi,
bijna 2 jaar met de KTM 1190 gereden en vond het super, daar ik één van de eerste produktiemodellen gekocht heb had ik wel wat last van kinderziektes maar steeds netjes opgelost in garantie door mijn dealer.
Batterij bleef echter het zwakke punt en druppellader is dus zeker wenselijk.
Het rijden met de machine vond ik super, heel soepel rijden, super remmen, bulkt van de elektronica waar ik dus wel van hou.
De enige reden waarom ik de KTM verkocht heb na 2 jaar is mijn jicht, teveel gewrichtspijnen en had het steeds moeilijker om op de motor te springen, de laatste zomer nauwelijks 1000km gereden, hij stond trouwens meer stil dan dat ik er mee reed, dan maar een 500cc scotter gekocht (lager en automatisch) en ik rij weer alle dagen (ja ook deze week...).
Vergelijken met de BMW is moeilijk, beide zijn steengoede machines maar zoals reeds aangehaald, je hebt meer belevenis op de KTM. De GS is allemans- vriend, de KTM toont meer karakter. Is de KTM sneller, sneller dan een GS ja, sneller dan een GS LC neen, rechtdoor en volgas vooral naar de hogere snelheden is de KTM sneller, hernemingen beter dan de GS maar even snel als de GS LC, in de bochten is het de bestuurder die bepaald wat beter is.....
Ik ben dit jaar ook weer naar het salon geweest en heb me terug op al die schone machientjes gezet en er is voor mij maar 1 conclusie, koop ik morgen een nieuwe Adventure motor dan wordt het zeker weer een KTM!
Groetjes,
Jopet
bijna 2 jaar met de KTM 1190 gereden en vond het super, daar ik één van de eerste produktiemodellen gekocht heb had ik wel wat last van kinderziektes maar steeds netjes opgelost in garantie door mijn dealer.
Batterij bleef echter het zwakke punt en druppellader is dus zeker wenselijk.
Het rijden met de machine vond ik super, heel soepel rijden, super remmen, bulkt van de elektronica waar ik dus wel van hou.
De enige reden waarom ik de KTM verkocht heb na 2 jaar is mijn jicht, teveel gewrichtspijnen en had het steeds moeilijker om op de motor te springen, de laatste zomer nauwelijks 1000km gereden, hij stond trouwens meer stil dan dat ik er mee reed, dan maar een 500cc scotter gekocht (lager en automatisch) en ik rij weer alle dagen (ja ook deze week...).
Vergelijken met de BMW is moeilijk, beide zijn steengoede machines maar zoals reeds aangehaald, je hebt meer belevenis op de KTM. De GS is allemans- vriend, de KTM toont meer karakter. Is de KTM sneller, sneller dan een GS ja, sneller dan een GS LC neen, rechtdoor en volgas vooral naar de hogere snelheden is de KTM sneller, hernemingen beter dan de GS maar even snel als de GS LC, in de bochten is het de bestuurder die bepaald wat beter is.....
Ik ben dit jaar ook weer naar het salon geweest en heb me terug op al die schone machientjes gezet en er is voor mij maar 1 conclusie, koop ik morgen een nieuwe Adventure motor dan wordt het zeker weer een KTM!
Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Re: 't gaat gebeuren....
Vorige week ne keer gaan rijden met nen r 1200 gs Adventure...
miljaar, da's een lichtgewicht in vergelijking met ne varadero...
(ook al is het verschil maar 20kg).
Da start precies wel ni zo gemakkelijk als nen honda,
maar da rijdt wel zot goed, minder beleving als nen V2 en een pak minder snelheidsbeleving...
wel gene kattepis....
binnenkort ne keer onze been over nen africa twin gooien
zien of 25pk minder en 30kilo minder ook overtuigend is (tov GS)
of hetzelfde vermogen met 50kilo minder beter is (tov Varadero)
Aankoop is nog niet gegarandeerd hoor
miljaar, da's een lichtgewicht in vergelijking met ne varadero...
(ook al is het verschil maar 20kg).
Da start precies wel ni zo gemakkelijk als nen honda,
maar da rijdt wel zot goed, minder beleving als nen V2 en een pak minder snelheidsbeleving...
wel gene kattepis....
binnenkort ne keer onze been over nen africa twin gooien
zien of 25pk minder en 30kilo minder ook overtuigend is (tov GS)
of hetzelfde vermogen met 50kilo minder beter is (tov Varadero)
Aankoop is nog niet gegarandeerd hoor
Re: 't gaat gebeuren....
Als gewicht belangrijk is ... ga zeker es de vstrom 1000 of een tiger 800 testen
Re: 't gaat gebeuren....
De "nieuwe" van een jaar of 2 geleden ja, niet de meest recente versie. 2 jaar geleden getwijfeld aan gloednieuwe vstrom aan heel mooie prijs of 2dehands tiger, is toch tiger geworden (de vstrom heeft eigenlijk geen eerlijke kans gekregen, wou al jaren een tiger ) Is ook heel handelbaar aan lage snelheden, ik voelde me onmiddelijk zo op mijn gemak op die moto dat ik er krappe achtjes mee kon doen.
Had alleen veel turbulentie met het standaard scherm, in welke stand ik het ook zette. En dat lelijk dashboard
Re: 't gaat gebeuren....
Jullie weten toch dat er een VFR te koop staat ?
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: 't gaat gebeuren....
Momenteel is't zo dat cardan begint voorkeur te krijgen,
ik ben dat geprul aan kettingen beu...
ik ben dat geprul aan kettingen beu...
Re: 't gaat gebeuren....
geprul aan kettingen ==> scott-oiler
anders : riem of cardan.
Ouwe R1100GS? Die in Brugge ziet er goed uit, interessante prijs, interessante opties, beetje veel kms wel (rikketikkend gaskleppen!)
https://www.2dehands.be/motoren/motoren ... 68350.html
anders : riem of cardan.
Ouwe R1100GS? Die in Brugge ziet er goed uit, interessante prijs, interessante opties, beetje veel kms wel (rikketikkend gaskleppen!)
https://www.2dehands.be/motoren/motoren ... 68350.html
Re: 't gaat gebeuren....
Zijde al is gaan zien naar een Honda Crosstourer ???
dat is met Cardan en rijd naar het schijnt super
En van horen zeggen, oersterk motorblok. Op een ander forum rijd er 1ne rond met + 300.000km.
Honda Crosstourer VFR 1200X Dct (2.0)
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
Re: 't gaat gebeuren....
Halt. Stop. PAUZE
euhm, dit onderwerp krijgt een kleine onderbreking...
eergisteren papa geworden
(ps, de zoektocht gaat gewoon verder, maar dan veel trager).
Drummer: die crosstourer weegt toch gelijk nen olifant, zuipt gelijk ne varadero en heeft een kleinere tank (heb ik horen vertellen? )
euhm, dit onderwerp krijgt een kleine onderbreking...
eergisteren papa geworden
(ps, de zoektocht gaat gewoon verder, maar dan veel trager).
Drummer: die crosstourer weegt toch gelijk nen olifant, zuipt gelijk ne varadero en heeft een kleinere tank (heb ik horen vertellen? )
Re: 't gaat gebeuren....
Koeno wrote: ↑09 Jul 2017 08:32 Halt. Stop. PAUZE
euhm, dit onderwerp krijgt een kleine onderbreking...
eergisteren papa geworden
(ps, de zoektocht gaat gewoon verder, maar dan veel trager).
Drummer: die crosstourer weegt toch gelijk nen olifant, zuipt gelijk ne varadero en heeft een kleinere tank (heb ik horen vertellen? )
' t is gebeurd dus !! PROFICIAT x3 !!
Een motard of een motarde is spee ?
sig nature
Re: 't gaat gebeuren....
Onze Daan is een gezonde motor rijder in spe... 50cm groot en 3.270kg... een grote brok schattigheid (En kaka, ook kaka)