Eerste ritje met de TRX: een verslagje
Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje
Pol, je kent toch wel de procedure om foto's op het forum te zetten?
Of moeten we dat even uitleggen?
Of moeten we dat even uitleggen?
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje
Vanochtend met de TRX naar het werk gereden.
Welk een merkwaardige machine toch.
Licht, om te beginnen. Dat ding weegt zoveel minder dan de moderne bolides.
Eenvoudig, ook. De kopkuip bvb is gewoon een open schaal waarin alles vrolijk zichtbaar en vastneembaar is. Geen randjes, kantjes of afdekplaatjes, die toch maar in de weg zitten bij het sleutelen. Eenvoudig en simpel, schoon en eerlijk. En vele lichter dan die zware kuipen die tegenwoordig gemonteerd worden.
Het blok draait ook fascinerend zijdezacht. En soepel en krachtig! Je vergeet als het ware van op te schakelen. Rustig rijdend aan 120 per uur zie je plots op je toerenteller dat het blok aan 6000 toeren draait (en op 8000 begint de rode zone) Verrek, je zit nog maar in derde! Best even opschakelen dan.
De gemonteerde originele dempers zijn wel héél stil. Beetje té zelfs, al zeg ik het zelf. Dat had wel een handvol dB's luider mogen klinken.
De voorrem is nog altijd niet top, gisteren was de banjobout rechts onder nog aan het lekken, dat heb ik gelukkig kunnen oplossen.
Maar de blokjes zijn duideiljk nog niet geheel "ingeremd" op de schijven.
Aja,
en ik heb rap wat foto's genomen vanmorgen, aan het tankstation.
(op www.toonze.be kan je nog grotere foto's ontdekken)
Als ik trouwens de TRX een bijnaam zou geven, zou het Scarface, of Twoface zijn. Jullie hebben nu zijn rechterkant gezien. Ik moet nog eens een fotootje trekken van zijn linkerkant. Dan snap je 't wel.
Welk een merkwaardige machine toch.
Licht, om te beginnen. Dat ding weegt zoveel minder dan de moderne bolides.
Eenvoudig, ook. De kopkuip bvb is gewoon een open schaal waarin alles vrolijk zichtbaar en vastneembaar is. Geen randjes, kantjes of afdekplaatjes, die toch maar in de weg zitten bij het sleutelen. Eenvoudig en simpel, schoon en eerlijk. En vele lichter dan die zware kuipen die tegenwoordig gemonteerd worden.
Het blok draait ook fascinerend zijdezacht. En soepel en krachtig! Je vergeet als het ware van op te schakelen. Rustig rijdend aan 120 per uur zie je plots op je toerenteller dat het blok aan 6000 toeren draait (en op 8000 begint de rode zone) Verrek, je zit nog maar in derde! Best even opschakelen dan.
De gemonteerde originele dempers zijn wel héél stil. Beetje té zelfs, al zeg ik het zelf. Dat had wel een handvol dB's luider mogen klinken.
De voorrem is nog altijd niet top, gisteren was de banjobout rechts onder nog aan het lekken, dat heb ik gelukkig kunnen oplossen.
Maar de blokjes zijn duideiljk nog niet geheel "ingeremd" op de schijven.
Aja,
en ik heb rap wat foto's genomen vanmorgen, aan het tankstation.
(op www.toonze.be kan je nog grotere foto's ontdekken)
Als ik trouwens de TRX een bijnaam zou geven, zou het Scarface, of Twoface zijn. Jullie hebben nu zijn rechterkant gezien. Ik moet nog eens een fotootje trekken van zijn linkerkant. Dan snap je 't wel.
Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje
Proper machien
Honda Crosstourer VFR 1200X Dct (2.0)
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje
Aha. Very nice.
grease up your baby for a ball on the hill
- duibhce Kaelann
- Posts: 2926
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje
Ziet er erg proper uit ook!
Die Yamaha 850 parallel twin (en de 900 evolutie ervan) zijn echt super blokjes. kunnen wat olie verbruiken, vooral de 850, maar lekker soepel met zeer lineair koppel en voldoende top end. Ik zat er ook na bijna 100.000km nog steeds af en toe mee in de begrenzer...
Die Yamaha 850 parallel twin (en de 900 evolutie ervan) zijn echt super blokjes. kunnen wat olie verbruiken, vooral de 850, maar lekker soepel met zeer lineair koppel en voldoende top end. Ik zat er ook na bijna 100.000km nog steeds af en toe mee in de begrenzer...
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje
wel, de moto heeft een gele achterveer, en wat andere gele accentjes, dus gele remleidingen leek me wel passend. Maar in het echt zijn ze echt wel giftig fluogeel, op de site kwam dat zo niet over.
Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje
dat gezegd zijnde, moet ik wel zeggen dat ik heel benieuwd ben hoe een strontbruine versys er uit ziet.
-
- Posts: 1658
- Joined: 04 Nov 2009 12:22
Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje
Is dat hetzelfde blok dat ook in de Super Tenere gebruikt werd? De bitch, de Super Tenere die even in mijn bezit geweest is, had toch wel een stevig drankprobleem maar voor de rest was het blok wel aangenaam, zowat het enige aangename aan de bitch.duibhce Kaelann wrote: ↑13 Oct 2017 12:03 Ziet er erg proper uit ook!
Die Yamaha 850 parallel twin (en de 900 evolutie ervan) zijn echt super blokjes. kunnen wat olie verbruiken, vooral de 850, maar lekker soepel met zeer lineair koppel en voldoende top end. Ik zat er ook na bijna 100.000km nog steeds af en toe mee in de begrenzer...
Me gusta la moto, me gustas tu.
Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje
Proper machien, proficiat
Die kuip, koplamp en het kleur doen me nogal zeer sterk denken aan de Diversions uit die tijd, ik had meer een TRX in gedachten zoals een zekere Duibdinges ooit had.
De zijkant heeft wat weg van een Ducati Monster, een beetje industriële maar mooie brute look.
(en die gele remleidingen... )
(en ja, een TRX heeft ooit nog op mijn verlanglijstje gestaan).
Die kuip, koplamp en het kleur doen me nogal zeer sterk denken aan de Diversions uit die tijd, ik had meer een TRX in gedachten zoals een zekere Duibdinges ooit had.
De zijkant heeft wat weg van een Ducati Monster, een beetje industriële maar mooie brute look.
(en die gele remleidingen... )
(en ja, een TRX heeft ooit nog op mijn verlanglijstje gestaan).
Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje
Die gele remleidingen hebben wel iets, sportief en als er enen zijne frein toeklopt komende van denaldi parking, omdat die ineens je remleidingen ziet, wel dan gaan ze pas echt bewezen hebben dat ze iets hebben
sig nature
- duibhce Kaelann
- Posts: 2926
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje
Een evolutie van de 750 Super Tenere en de YZE850 waarmee Dakar werd gereden. Maar de briljantste aanpassing die Yamaha gedaan heeft aan de evolutie van dat blok is er een 270° krukas in steken. Dat sluit mooi aan bij het "Japanse Ducati" gevoel dat ze wilden bereiken met het trellis frame. De geïnjecteerde versie (van de TDM dan) was nog een stuk zuiniger op de benzine.Tom Thumper wrote: ↑13 Oct 2017 15:20Is dat hetzelfde blok dat ook in de Super Tenere gebruikt werd? De bitch, de Super Tenere die even in mijn bezit geweest is, had toch wel een stevig drankprobleem maar voor de rest was het blok wel aangenaam, zowat het enige aangename aan de bitch.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje
Proper, wel een saai kleurtje, maar proper ding
"...the path is the destination"
Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje
Gele remleidingen.......goh nu nog gele remklauwen en menig Porsche bezitter gaat je hoger inschatten
(Ter info: standaard zijn de remklauwen bij Porsche zwart, Rood bij een paar turbo modellen en de gele remklauwen hebben keramische schijven. Als je een Porsche ziet met fluo gele remklauwen gaat het over een hybride)
Wie dit leest, let vanaf heden telkens op de remklauwen als de zoveelste Porsche je pad kruist
(Ter info: standaard zijn de remklauwen bij Porsche zwart, Rood bij een paar turbo modellen en de gele remklauwen hebben keramische schijven. Als je een Porsche ziet met fluo gele remklauwen gaat het over een hybride)
Wie dit leest, let vanaf heden telkens op de remklauwen als de zoveelste Porsche je pad kruist