wawasda nuweer ?
wawasda nuweer ?
Omdat er een dikke op zware stookolie rijdende camionette voor 't rood licht stond, heb ik me der links naast gezet, met de bedoeling om als eerste te kunnen aanzetten, bij groen
Bij groen : ik geef gas, ZZZZZZWWWWIIIIIIIIIIIIIIIIIiiiiiiiiii vooraan een beetje omhoog maar niks vooruit, alsof er iets doorslipt
nog een poging ZZZZZZWWWWIIIIIIIIIIIIIIIIIiiiiiiiiii weer van dadde, toen snapte ik 't , den kleine zijn achterwiel stond op zo'n witte streep en zijn wiel slipte door
Traagskes gas en ja hoor hij vertrok (die mens in de camionette was zo onder de indruk, dat die nog niet aangezet was, of hij was zijn voorgloeikaarsen aan 't zoeken?)
Pfffff...
Nu voel ik wel regelmatig dat 't achterwiel nekeer doorslipt, bij een dotje gas, zelfs al eens voorgehad in een lichte bocht op steentjes dat de achterkant ne goei pas opzij zette bij gas geven.
Blijkbaar is dat nog een nijdig dingske dat scramblerke Ik las wel van enen die de dessert sled een dag getest heeft, dat die minder pittig is, waarschijnlijk door die euro 4 norm afstellingen?
Bij groen : ik geef gas, ZZZZZZWWWWIIIIIIIIIIIIIIIIIiiiiiiiiii vooraan een beetje omhoog maar niks vooruit, alsof er iets doorslipt
nog een poging ZZZZZZWWWWIIIIIIIIIIIIIIIIIiiiiiiiiii weer van dadde, toen snapte ik 't , den kleine zijn achterwiel stond op zo'n witte streep en zijn wiel slipte door
Traagskes gas en ja hoor hij vertrok (die mens in de camionette was zo onder de indruk, dat die nog niet aangezet was, of hij was zijn voorgloeikaarsen aan 't zoeken?)
Pfffff...
Nu voel ik wel regelmatig dat 't achterwiel nekeer doorslipt, bij een dotje gas, zelfs al eens voorgehad in een lichte bocht op steentjes dat de achterkant ne goei pas opzij zette bij gas geven.
Blijkbaar is dat nog een nijdig dingske dat scramblerke Ik las wel van enen die de dessert sled een dag getest heeft, dat die minder pittig is, waarschijnlijk door die euro 4 norm afstellingen?
sig nature
Re: wawasda nuweer ?
Ja witte lijnen en geschilderde zebrapaden altijd gevaarlijk , daar kan je best afblijven , een nat van de dauw of regen geschilderd zebra pad schuift zelfs als je daar op afdraait met de fiets al ondervonden .
Re: wawasda nuweer ?
witte strepen of pekstrepen, bangelijk...
heb ooit met de vfr door een onberekend inhaalmaneuver bijna ne camion frontaal gekust...
heb ooit met de vfr door een onberekend inhaalmaneuver bijna ne camion frontaal gekust...
- den Bullet
- Posts: 1481
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: wawasda nuweer ?
Liggen daar die Pirelli's MT 60 RS nog op?
De Fé was daar absoluut ni content van en heeft die dan ook vervangen door een setje Dunlop Road Smart III.
Daar is 'm wel wreed content van
Re: wawasda nuweer ?
bewijst nog maar eens hoe gevaarlijk die witte markeringen wel zijn, mijn gedacht verantwoordelijk voor meer ongevallen dan in de statistieken opgenomen. Dat we daar anno 2017 nog altijd niets op gevonden hebben? Beetje zand in de opdrogende verf mengen zou denk ik al een hoop helpen. Idem voor pekstroken, twordt tijd dat ze daar eens een studie over maken (en iets aan doen)
LOF AAN ALLE VROUWEN MET KLEINE BORSTEN
Re: wawasda nuweer ?
Kijk in luxemburg es goed naar de zebrapaden Ik heb de indruk dat ze daar met een soort lijmkam door de natte verf gaan om er relief in te verkrijgen.
Re: wawasda nuweer ?
Allez serieus denkt ge nu echt dat ze den eerste de beste verf tegen de grond smijten voor wegmarkeringen? En diene pek en andere zaken zijn de makkelijkste om een straat snel en voorlopig te herstellen. En we weten het ongeveer allemaal dat die spullen glad zijn, dus kan je er toch rekening mee houden en uw positie en snelheid aanpassen? Dat is nog altijd beter dan te wachten tot ze daar een oplossing voor gevonden hebben.zwiep wrote: ↑19 Oct 2017 09:09 bewijst nog maar eens hoe gevaarlijk die witte markeringen wel zijn, mijn gedacht verantwoordelijk voor meer ongevallen dan in de statistieken opgenomen. Dat we daar anno 2017 nog altijd niets op gevonden hebben? Beetje zand in de opdrogende verf mengen zou denk ik al een hoop helpen. Idem voor pekstroken, twordt tijd dat ze daar eens een studie over maken (en iets aan doen)
Anderzijds zit er wel verschil op de kwaliteit van de banden. Met Michelins PR heb ik zelden of geen last van die strepen en deksels, met andere marken is het andere koek....
Last edited by Stefke on 20 Oct 2017 00:56, edited 1 time in total.
Re: wawasda nuweer ?
Stefke wrote: ↑19 Oct 2017 19:57Allez serieus denkt ge nu echt dat ze den eerste de beste verf tegen de grond smijten voor wegmarkeringen? En diene pek en andere zaken zijn de makkelijkste om een straat snel en voorlopig te herstellen. En we het ongeveer allemaal dat die spullen glad zijn, dus kan je er toch rekening mee houden en uw positie en snelheid aanpassen? Dat is nog altijd beter dan te wachten tot ze daar een oplossing voor gevonden hebben.zwiep wrote: ↑19 Oct 2017 09:09 bewijst nog maar eens hoe gevaarlijk die witte markeringen wel zijn, mijn gedacht verantwoordelijk voor meer ongevallen dan in de statistieken opgenomen. Dat we daar anno 2017 nog altijd niets op gevonden hebben? Beetje zand in de opdrogende verf mengen zou denk ik al een hoop helpen. Idem voor pekstroken, twordt tijd dat ze daar eens een studie over maken (en iets aan doen)
Anderzijds zit er wel verschil op de kwaliteit van de banden. Met Michelins PR heb ik zelden of geen last van die strepen en deksels, met andere marken is het andere koek....
Honda Crosstourer VFR 1200X Dct (2.0)
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
Re: wawasda nuweer ?
Jaren geleden : op mijn R1100RT heb ik nieuwe PR2 liggen. ik maak een proefritje naar Waals-Brabant, en het begint te regenen. Langzaam aan krijg ik meer en meer vertrouwen, die band was inderdaad erg goed op het natte wegdek. Het gaat vlotter en vlotter.
In Genappe staat een file voor het verkeerslicht. Als vlotte motorrijder steek ik de file voorbij door op het lege voorsorteervak om rechtsaf te slaan helemaal door te rijden, want ik vertrek toch sneller dan de auto's.
Het wordt groen, ik geef gas. De motor slaat helemaal dwars uit op de natte zebrastreep... Ik weet me net recht te houden en slaag er zelfs in om geen bruine streep in de onderbroek te trekken.
Mijn vertrouwen was helemaal weg.
Ook Michelin PR's zijn geen garantie.
In Genappe staat een file voor het verkeerslicht. Als vlotte motorrijder steek ik de file voorbij door op het lege voorsorteervak om rechtsaf te slaan helemaal door te rijden, want ik vertrek toch sneller dan de auto's.
Het wordt groen, ik geef gas. De motor slaat helemaal dwars uit op de natte zebrastreep... Ik weet me net recht te houden en slaag er zelfs in om geen bruine streep in de onderbroek te trekken.
Mijn vertrouwen was helemaal weg.
Ook Michelin PR's zijn geen garantie.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: wawasda nuweer ?
effemmeke toch, wie geeft nu garantie op de grip van banden....
trouwens, ze zitten al aan PR4 of zoiets.
trouwens, ze zitten al aan PR4 of zoiets.
Re: wawasda nuweer ?
Tja ... witte zebra- en andere meten, daarop kun je nog anticiperen. Maar dat "black ice" gedoe kan toch wel op alle mogelijke en onverwacht plekken opduiken, en dan is een achterwieluitstapke van 20cm inderdaad niet bevorderend voor de bloeddruk .... zoals deze zomer in die schone scherpe linker het Timmelsjoch op
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
-
- Posts: 367
- Joined: 23 Oct 2009 11:09
Re: wawasda nuweer ?
witte wegmarkeringen kan je inderdaad meestal wel vermijden, pekstroken worden al moeilijker en al zeker in het donker bij regen.
de snelweg bij verviers is daar een heel goed voorbeeld van, daar kan je de kilometerslange pekstrook die dan nog eens over je rijstrook zwalpt al zeker niet vermijden.
de snelweg bij verviers is daar een heel goed voorbeeld van, daar kan je de kilometerslange pekstrook die dan nog eens over je rijstrook zwalpt al zeker niet vermijden.
LOF AAN ALLE VROUWEN MET KLEINE BORSTEN
Re: wawasda nuweer ?
Helaas schuiven die krengen dus ook (zoals int filmke te zien is) bij kurkdroge baan en een knalblauwe hemel
Ze waren evenmin weer "wak" geworden van de hitte want 't was slechts 15°C daarboven.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: wawasda nuweer ?
waarom niet content van die MT60 's ? Slijtage of rijgedrag?den Bullet wrote: ↑18 Oct 2017 16:06Liggen daar die Pirelli's MT 60 RS nog op?
De Fé was daar absoluut ni content van en heeft die dan ook vervangen door een setje Dunlop Road Smart III.
Daar is 'm wel wreed content van
Ik vind dat ze goede weg gedrag hebben? Heb wel al een nieuwe achterband mogen laten steken op nog geen 7000 km
sig nature
Re: wawasda nuweer ?
Onlangs eens langs de motocrosser/garagist die Husa in de watten legt, langs geweest met de scrambo.
Ook eens laten kijken naar zijn staalharde vering, zijn uitleg : veeeeeel te korte voor demping, misschien andere (nog eens ?) veren steken vooraan of "buskes " steken?
En ... ipv 55 als hoogte naar een 60 gaan voor den achter-band, meer lucht meer indrukbaar ?? Veel ploatse est er ni echt.
buskes?
nog ne keer vering? vooraan
dikkere band ?
wat denken jullie ?
Ook eens laten kijken naar zijn staalharde vering, zijn uitleg : veeeeeel te korte voor demping, misschien andere (nog eens ?) veren steken vooraan of "buskes " steken?
En ... ipv 55 als hoogte naar een 60 gaan voor den achter-band, meer lucht meer indrukbaar ?? Veel ploatse est er ni echt.
buskes?
nog ne keer vering? vooraan
dikkere band ?
wat denken jullie ?
sig nature
Re: wawasda nuweer ?
verhuizen uit belgie en biljartvlakke wegen zoeken....
of een extra zeemvelke onder uw poep en gaan met die banaan
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
Re: wawasda nuweer ?
Als je busjes steekt zullen de voor veren in de vorkpoten harder worden, allee als je bedoeld busjes steken in de vorkpoten toch .Dat deden ze vroeger bij de crossmoto's nogal is ,maar dan kan je daar eigenlijk ook een sjapap opzetten en wat lucht er bij in pompen, dat deed ik altijd bij mijne YZ 465
Maar dat moet je elke rit wel nakijken want die druk durft na een paar keer rijden wel oplopen, ik liet ze elke keer af na een dagje gaan oefenen .
Dat zij allemaal dingskes waar de moto toch ietsje hoger van zal worden.