De reden waarom...

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
den Bullet
Posts: 603
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: De reden waarom...

Post by den Bullet » 20 Dec 2017 09:50

F M wrote:
20 Dec 2017 08:27
Wat is de functie daarvan eigenlijk ?
Versnelling-spookske
(Ja lap; nen euro voor in 't warmste potteke ...)

User avatar
Muug
Posts: 6333
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: De reden waarom...

Post by Muug » 20 Dec 2017 10:50

Blackbert wrote:
17 Dec 2017 11:01
Voor mij het mooiste detail: de (houten?) bol op het pookje aan de tank
Jep, "patine" heet dat.

User avatar
Raketman
Posts: 700
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: De reden waarom...

Post by Raketman » 20 Dec 2017 17:52

@Wipr : ik kan alleen bagetten en halfautomaten. Tig nog nooit gedaan ('t is te zeggen, buiten nekeer probeersels) dus daar heb ik geen handigheid in. Die hendels aan't stuur, da's iets speciaal. Het is ooit origineel begonnen als vaste ophangingspunten voor de hendeltjes. Die zijn er dan afgeslepen en vervangen door andere beugels die met een spanring rond het stuur zaten (en waarvan ge de positie kon aanpassen, verdraaien etc) met dus ook een ander type remhendel en koppelingshendel erop. Terugkeer naar origineel met beugels die gemaakt zijn op een patroonplaatje en dan verplooid, rond gemaakt en dan met wat willekeurig paswerk terug op elke stuurhelft gelast. ('t zijn 2 stuurhelften en geen doorlopend stuur). En daarop passen ook weer originele hendels.
'k Had mij ook een kant en klaar KR25 stuur kunnen kopen om moeite en tijd te besparen...maar daar komt ge niet mee weg als ge tussen kenners vertoeft :mrgreen: .

@Stefmans : dedees is't :

https://www.matthys.net/nl/Shop/59/moto ... 0-cm-breed

Ik ben daar precies toch content van...ze verliest over een paar dagen tijd haar druk en zakt dus heel langzaam naar beneden, maar aangezien ik ze meestal in 1 van de 2 standen blokkeer heb ik daar geen last van.

Dat bolleke is idd de schakelpook van de 4-boit handgeschakeld. 'k Heb het een beetje afgeschuurd omdat het gebarsten was. Maar 't zit nog heel stevig vast dus enkel de barst toegemaakt en terug een beetje "geweatherd".

Met dit ding heb ik wel al een paar keer het gevoel gehad dat het er totaal over is. Hij was eigenlijk in een staat die meer neigde naar tuinornament ipv naar iets wat nog gerestaureerd zou kunnen worden. Vooral dat motorblok, waar ik ook de controle een beetje moeten afgeven heb omdat het zo kapot was dat er een extra specialist aan te pas moest komen (krukas). En nu bij elke stap van de montage komen nieuwe problemen boven waar ge weer hopen tijd insteekt om een oplossing te vinden. Het punt waarop we kunnen zeggen dat het zal goedkomen is er eigenlijk ook nog niet ,'t kan nog allemaal teruggaan naar tuinornament. Deels gerecupereerde deels nieuwe krukaslagers, wat gaat dat geven :dontknow: , die primaire aandrijving, gaat dat houden :dontknow: , gaat dat lichtmachien deftig marcheren :dontknow: , krijg ik die ontsteking nog afgesteld :dontknow: , in welke staat gaat den okkazie carburator zijn die ik op't oog heb :dontknow: . De versnellingsbak, die is volledig in orde :ricky: . Toch iets :mrgreen: .
Nil volentibus arduum

Wipr
Posts: 1510
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: De reden waarom...

Post by Wipr » 21 Dec 2017 01:18

In ieder geval Raketmans, als je eens iets moet gelast hebben met de TIG dan help ik je met plezier. En aangezien je meer dan skills hebt mag je het zelf doen ook. Met plezier! ;)

En ivm het vertoeven onder kenners......tja dan ben ik helemaal mee met je oplossingen.

Chapeau!!! :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests