Enfield Himalayan: binnenkort !

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Enfield Himalayan: binnenkort !

Post by Muug »

Deze dus !

Image

Maar dan een proper exemplaar.... :whistling:

zal in februari beschikbaar zijn bij de dealers. Deze middag gebeld met de dealer in Merelbeke. Toffen tiep, nam aan de telefoon de tijd alsof ik recht voor hem stond. :thumbsup:

Kleuren: wit of grijs. Prijs: zonder toerkit: 45xx euro (ik ben die x'jes vergeten) en mét toerkit een "whopping" 50xx eurie. Ridicuul weinig :pillepalle:

Maar je krijgt dan ook wat: nl een machtig spiksplinternieuwe 450cc luchtgekoelde mono met een geluidsbarrière brekende 25 paardekrachten!

:rayof: :rayof: :rayof:

Onmogelijk om met dit ding geflitst te worden.... :peepwall:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Enfield Himalayan: binnenkort !

Post by duibhce Kaelann »

Staat die Sari guard er bij de europese modellekes ook op?
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Enfield Himalayan: binnenkort !

Post by Blackbert »

ah ja. om onderweg uw schapenboutjes te kunnen roosteren. ;)
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Enfield Himalayan: binnenkort !

Post by Stefke »

duibhce Kaelann wrote: 13 Jan 2018 23:46 Staat die Sari guard er bij de europese modellekes ook op?
Maar die baren (mét logo tussen) naast de koplamp die tot rond de tank lopen snap ik niet goed. :dontknow: Dat stuur kan dus niet draaien? :dontknow:

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Enfield Himalayan: binnenkort !

Post by zappa »

Heb aan dien mens op 't ottosalon voor de motoos , mijn emiela dres gegeven, hij gaat in 't voorjaar testritten organiseren op ne Himalayan rond Waterloo = offroad mogelijkheden genoeg daar. Als't zo ver is wil ik 't hier wel eens melden en wie interesse heeft? Testen?
sig nature

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Enfield Himalayan: binnenkort !

Post by Wipr »

Zal een fantastische motor zijn voor diegene die hem willen gebruiken waar hij voor gemaakt is. De max snelheid van 120km/u vind ik persoonlijk iets te mager.

Maar 4500€ zou me ook nog over de streep kunnen trekken, zeker en vast!

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Enfield Himalayan: binnenkort !

Post by Wipr »

zappa wrote: 14 Jan 2018 19:47 Heb aan dien mens op 't ottosalon voor de motoos , mijn emiela dres gegeven, hij gaat in 't voorjaar testritten organiseren op ne Himalayan rond Waterloo = offroad mogelijkheden genoeg daar. Als't zo ver is wil ik 't hier wel eens melden en wie interesse heeft? Testen?
Count me in!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Enfield Himalayan: binnenkort !

Post by OzzePaa »

Stefke wrote: 14 Jan 2018 16:06
duibhce Kaelann wrote: 13 Jan 2018 23:46 Staat die Sari guard er bij de europese modellekes ook op?
Maar die baren (mét logo tussen) naast de koplamp die tot rond de tank lopen snap ik niet goed. :dontknow: Dat stuur kan dus niet draaien? :dontknow:
Op teerste zicht idd een beetje "oekanda?" ... maar toch : hetkan
Vorig jaar ook bij staan glunderen op tottoosalon ... apart ding dadde :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Enfield Himalayan: binnenkort !

Post by Muug »

zappa wrote: 14 Jan 2018 19:47 Heb aan dien mens op 't ottosalon voor de motoos , mijn emiela dres gegeven, hij gaat in 't voorjaar testritten organiseren op ne Himalayan rond Waterloo = offroad mogelijkheden genoeg daar. Als't zo ver is wil ik 't hier wel eens melden en wie interesse heeft? Testen?
Ja, zet mij er ook maar bij ! Welke mens is dat? Naam, toenaam, garagist?

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Enfield Himalayan: binnenkort !

Post by Stefke »

OzzePaa wrote: 14 Jan 2018 20:27 Op teerste zicht idd een beetje "oekanda?" ... maar toch : hetkan
Vorig jaar ook bij staan glunderen op tottoosalon ... apart ding dadde :thumbsup:
Aja, zo kan dat natuurlijk! :wall:

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Enfield Himalayan: binnenkort !

Post by zappa »

Muug wrote: 14 Jan 2018 21:41
zappa wrote: 14 Jan 2018 19:47 Heb aan dien mens op 't ottosalon voor de motoos , mijn emiela dres gegeven, hij gaat in 't voorjaar testritten organiseren op ne Himalayan rond Waterloo = offroad mogelijkheden genoeg daar. Als't zo ver is wil ik 't hier wel eens melden en wie interesse heeft? Testen?
Ja, zet mij er ook maar bij ! Welke mens is dat? Naam, toenaam, garagist?

http://www.locotrans.be/#xl_xr_page_index

Dienen mens spreekt 4 talen, maar geen NL dus 't was in 't UK-ees :mrgreen: Maar ne toffe gast mijn gedacht die met overtuiging gelooft in zijn Himalayan. Zijne papa (ne ouderen mens daar ook op 't salon aanwezig) heeft een jaar of 3 terug eens zo'n Royal Enfield daar op 't salon "aangestoken" en ne meter of 3 van zijn houten palet laten rijden om me te laten zien en horen hoe zalig die motor draait :grin:

Die jonge gast zijn naam is Marco La Cognata (gerant)
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Enfield Himalayan: binnenkort !

Post by Muug »

Wipr wrote: 14 Jan 2018 20:16 De max snelheid van 120km/u vind ik persoonlijk iets te mager.
Perfect voor op d'autostrade :thumbsup: Ge moet geen Coyote meenemen dan.

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Enfield Himalayan: binnenkort !

Post by den Bullet »

Muug wrote: 14 Jan 2018 21:41...
Welke mens is dat? Naam, toenaam, garagist?
Georgio zit ook op Feestboek

http://www.locotrans.be/

Moest ik nog iets nieuws kopen (wat ik betwijfel :lipsrsealed2: ) zou 'k nu eerder neigen naar de 'nieuwe' Interceptor 8-)

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Enfield Himalayan: binnenkort !

Post by duibhce Kaelann »

Stefke wrote: 14 Jan 2018 21:45 Aja, zo kan dat natuurlijk! :wall:
Kan zelfs heel goed. We zijn vorige zomer een Indiër tegengekomen in Montenegro die zijn Himalayan via de Stans en Mongolië naar Europa had gereden. Die gebruikte die racks vooraan om extra Rotopax met benzine en water te monteren.
Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Enfield Himalayan: binnenkort !

Post by Muug »

Enfield heeft op een bloedmooie manier de rolkooi voor een moto heruitgevonden, mét een haast oneindig aantal praktische toepassingen op de koop toe.
Wat BMW met hun eerste GSsen deed, doen ze nu ook maar ze gaan nog een pak verder.

Image

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Enfield Himalayan: binnenkort !

Post by zappa »

Muug wrote: 15 Jan 2018 13:04 Enfield heeft op een bloedmooie manier de rolkooi voor een moto heruitgevonden,

zezouden dat bij ktm ook beter ne keer goed bekijken, voor die duke 790 met zijn twee plasticen speerpunten die onder het stuur door naar 't voorwiel wijzen :shock:

Als dat konijn nu nog net uw voorwiel kan ontwijken, zit het meteen klaar op den sateprikker voor den bbq en gij moogt nieuw plastic bestellen?
sig nature

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Enfield Himalayan: binnenkort !

Post by Wipr »

De plastiek bij Ktm kost toch geen fortuinen :mrgreen: het zijn de stickers die veel geld kosten. :w00t:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Enfield Himalayan: binnenkort !

Post by Muug »

zappa wrote: 14 Jan 2018 21:52 Heb aan dien mens op 't ottosalon voor de motoos , mijn emiela dres gegeven, hij gaat in 't voorjaar testritten organiseren op ne Himalayan rond Waterloo = offroad mogelijkheden genoeg daar. Als't zo ver is wil ik 't hier wel eens melden en wie interesse heeft? Testen?
Zo, ik heb die even gebeld en een mailtje gestuurd om op de lijst te komen. In maart ergens gaat ie een presentatiedag organiseren. We'll be there!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Enfield Himalayan: binnenkort !

Post by Muug »


User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Enfield Himalayan: binnenkort !

Post by Blackbert »

't is zo'n succes dat de site plat ligt. :dontknow:
grease up your baby for a ball on the hill

Post Reply