Pyreneeën mei 2018
Re: Pyreneeën mei 2018
moh Wim, straks gaat ge uzelven ook nog laten aanspreken met Frans.
Re: Pyreneeën mei 2018
Ondertussen zijn alle hotels geboekt.
Davy en Peter, de routes die ik jullie bezorgd had zijn ook al heel wat aangepast. Ik ben niet het type van 'rij maar op, we zien wel waar we uitkomen'. Ik maak routes, en loop die dan gedetailleerd af om ze waar nodig aan te passen. Voor mij is dat al een groot deel van het plezier.
Wim en ik zijn asfaltrijders. We houden zelfs niet van de kleinere wegen waar geen twee wagens mekaar kunnen passeren zonder in de berm te moeten uitwijken. Die baantjes werden heel veel gekozen in de originele routes. Rij je die graag, dan waren het heel mooie routes. Maar voor ons heb ik het grootste deel vervangen door tweevakswegen.
Je kan die routes ook krijgen als je wil.
Davy en Peter, de routes die ik jullie bezorgd had zijn ook al heel wat aangepast. Ik ben niet het type van 'rij maar op, we zien wel waar we uitkomen'. Ik maak routes, en loop die dan gedetailleerd af om ze waar nodig aan te passen. Voor mij is dat al een groot deel van het plezier.
Wim en ik zijn asfaltrijders. We houden zelfs niet van de kleinere wegen waar geen twee wagens mekaar kunnen passeren zonder in de berm te moeten uitwijken. Die baantjes werden heel veel gekozen in de originele routes. Rij je die graag, dan waren het heel mooie routes. Maar voor ons heb ik het grootste deel vervangen door tweevakswegen.
Je kan die routes ook krijgen als je wil.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Pyreneeën mei 2018
Graag. Hebt ge het email adres nog?
Re: Pyreneeën mei 2018
Voilà,
Motoren gepoetst (de ene met zekerheid grondiger dan de andere ), bijna volledig ingepakt, een beetje geld afgehaald, volgetankt.
We zijn er klaar voor om morgen via de snelweg de eerste 750 km af te leggen.
Morgen zal het droog zijn, maar zaterdag en zondag lijkt het er op dat we veel hemelwater mogen verwachten.
Nu ja, we maken ervan wat we kunnen.
Motoren gepoetst (de ene met zekerheid grondiger dan de andere ), bijna volledig ingepakt, een beetje geld afgehaald, volgetankt.
We zijn er klaar voor om morgen via de snelweg de eerste 750 km af te leggen.
Morgen zal het droog zijn, maar zaterdag en zondag lijkt het er op dat we veel hemelwater mogen verwachten.
Nu ja, we maken ervan wat we kunnen.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Pyreneeën mei 2018
Met zo'n boot als die van u kan dat geen probleem zijn.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Pyreneeën mei 2018
Geniet van jullie reis.
Honda Crosstourer VFR 1200X Dct (2.0)
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
Re: Pyreneeën mei 2018
Probleemloos in Clermont-Ferrand geraakt. Buiten een omleiding in België waar ik het bord 'Paris' gemist heb... Maar we zijn langs Parijs geraakt. We hebben zelfs filegefilterd op de périphérique.
Morgen begint het echte werk. en mogelijk blijft de regen weg tot in de late namiddag.
Morgen begint het echte werk. en mogelijk blijft de regen weg tot in de late namiddag.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Pyreneeën mei 2018
Wat voor kaart is dat? En kan je die kaarten gebruiken in uw route software?
Re: Pyreneeën mei 2018
Rechtsboven zie je het: Google Terrain.
De afbeelding is gemaakt met de site gpsvisualiser. Ik kan een s getikt hebben waar er een z moet staan.
Om routes te maken op die kaart gebruik ik itnconvertor.
Ondertussen zjin we vele dagen verder. De goesting om te posten was er niet. dag 2 in Frankrijk is schitterend geweest. Droog, een mooiere route dan ik verwacht had.
Dag 3 van Millau naar Quillan werd heel slecht weer voorspeld. Die route hebben we ingekort, maar uiteindelijk heeft het alleen in de voormiddag geregend.
Dag 4 was de koninginnenrit door de Spaanse pyreneeën. In het begin was het ook ontzettend fantastisch. Maar gaandeweg lagen er meer en meer kiezeltjes en vuil op de wegen, waardoor we veel voorzichtiger moesten rijden.
Dag 5 rukten we verder op naar het westen. Ik moest daar kiezen tussen hoofdwegen of echt kleine wegjes. Ik koos voor het tweede, maar het is noch mijn noch Wims ding. Om 3 uur in de namiddag beslisten we om die kleine wegjes te laten voor wat ze zijn, en langs de hoofdweg naar het hotel te rijden. Ozzepaa zou wild enthousiast zijn van de route, maar wij waren het kotsbeu.
Vandaag dag 6 achter de rug. Een eerste colletje met ultra slecht wegdek, maar daarna hebben we weer leuke cols onder de wielen gekregen.
Nog 2 dagen plezier tegoed.
.
De afbeelding is gemaakt met de site gpsvisualiser. Ik kan een s getikt hebben waar er een z moet staan.
Om routes te maken op die kaart gebruik ik itnconvertor.
Ondertussen zjin we vele dagen verder. De goesting om te posten was er niet. dag 2 in Frankrijk is schitterend geweest. Droog, een mooiere route dan ik verwacht had.
Dag 3 van Millau naar Quillan werd heel slecht weer voorspeld. Die route hebben we ingekort, maar uiteindelijk heeft het alleen in de voormiddag geregend.
Dag 4 was de koninginnenrit door de Spaanse pyreneeën. In het begin was het ook ontzettend fantastisch. Maar gaandeweg lagen er meer en meer kiezeltjes en vuil op de wegen, waardoor we veel voorzichtiger moesten rijden.
Dag 5 rukten we verder op naar het westen. Ik moest daar kiezen tussen hoofdwegen of echt kleine wegjes. Ik koos voor het tweede, maar het is noch mijn noch Wims ding. Om 3 uur in de namiddag beslisten we om die kleine wegjes te laten voor wat ze zijn, en langs de hoofdweg naar het hotel te rijden. Ozzepaa zou wild enthousiast zijn van de route, maar wij waren het kotsbeu.
Vandaag dag 6 achter de rug. Een eerste colletje met ultra slecht wegdek, maar daarna hebben we weer leuke cols onder de wielen gekregen.
Nog 2 dagen plezier tegoed.
.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Pyreneeën mei 2018
Dag 7 bracht weer enkele zeer mooie cols. 1 weg met ultra slecht asfalt (hobbelig en veel grind), maar die was nodig om bv de col de Josa aan te kunnen doen. Aankomst in een hotel van Britse eigenaars waar we de enige gasten waren. Gisteren was er buiten ons nog één Duitse GS-rijder als gast in het hotel, eergisteren was er enkel een Zwitsers koppel met een K1200LT in het hotel. Duidelijk geen hoogseizoen.
Dag 8 deden we eerst 200 km over de snelweg om dan binnendoor via Rocamadour tot in Limoges te rijden. Voor Wim werd het wat te veel. Zijn banden zijn zo goed als klets, en de wegjes met steenslag waren er voor hem te veel aan.
Dag 9 was 100% snelweg naar huis.
In totaal hebben we 3.991 km gereden.
Op die 9 dagen hebben we één halve dag regen gehad. En nagenoeg overal meldden de mensen van de hotels ons dat het tot de dag voor onze aankomst slecht weer was geweest. Met andere woorden, we hebben ongelofelijk veel geluk gehad met het weer !
Dag 8 deden we eerst 200 km over de snelweg om dan binnendoor via Rocamadour tot in Limoges te rijden. Voor Wim werd het wat te veel. Zijn banden zijn zo goed als klets, en de wegjes met steenslag waren er voor hem te veel aan.
Dag 9 was 100% snelweg naar huis.
In totaal hebben we 3.991 km gereden.
Op die 9 dagen hebben we één halve dag regen gehad. En nagenoeg overal meldden de mensen van de hotels ons dat het tot de dag voor onze aankomst slecht weer was geweest. Met andere woorden, we hebben ongelofelijk veel geluk gehad met het weer !
I am confused. Oh no, maybe not!