Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Davy78 »

- nieuwe nummerplaat op de cbr gevezen
- kort maar enthousiast vreugdedansje gedaan omdat ik de prijs van de verzekeringen voor de tiger en de cbr bijna door 2 gedeeld heb

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Davy78 wrote: 17 Feb 2018 18:39 - nieuwe nummerplaat op de cbr gevezen
Hoe? Heb je daar in 2017 niet mee gereden?

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Davy78 »

Muug wrote: 18 Feb 2018 13:43Hoe? Heb je daar in 2017 niet mee gereden?
Jawel hoor. Andere nummerplaat nu ...

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Davy78 wrote: 18 Feb 2018 13:45
Muug wrote: 18 Feb 2018 13:43Hoe? Heb je daar in 2017 niet mee gereden?
Jawel hoor. Andere nummerplaat nu ...
okee
heb je nog circuitplannen dit jaar ?

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Davy78 »

Heb in juli al één dag geboekt op mettet. Ik verwacht er dit jaar terug een stuk of 5 te boeken.

Ik weet nog niet of ik alles op voorhand ga boeken. Vorig jaar heb ik een aantal dagen vooraf geboekt, en een aantal dagen gewoon een week op voorhand geboekt als ik al kon inschatten wat het weer ging worden. Buiten het feit dat ik wat schrik heb om in de regen op circuit te rijden, is er ook nog de kwestie van de banden:
- setjes regenbanden kopen maakt het ineens wel duurder
- ik rijd meestal met de moto naar het circuit. Mijn gewone bandjes terug meepakken als ze er regenbanden op gelegd hebben is ... een uitdaging (misschien een band rond elke arm ofzo)

Normaal gezien heb ik nu in juli op zijn minst al een trekhaak, en dat zal het een en het ander al wat gemakkelijker maken.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Davy78 wrote: 18 Feb 2018 16:08 Heb in juli al één dag geboekt op mettet. Ik verwacht er dit jaar terug een stuk of 5 te boeken.
:thumbsup:
Wel eind maart dus drie dagen in Spanje, maar daarnaast zou ik ook wel nog een keer op Croix willen rijden. Is minder technisch dan Mettet.
Regenbanden op circuit lijken me niet nodig, behalve als je met semi-slicks rijdt, maar met de gewone sportbanden moet regenrijden wel kunnen.
Maar op 't moment heb ik maar drie dagen congé meer over, en er moet nog ergens een weekend Kent ingepland worden, dus we hebben een luxe-probleem :|

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Davy78 »

Croix wil ik zeker ook nog doen dit jaar ... was er zo geen website die alle circuitdagen van alle organisaties op één kalender toonde?

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Stopt met mij jaloers te maken jullie twee :p
Als ik hier nog ergens een verdoken spaarpotje vind, wil ook nog wel eens met een motor het circuit op...
Maar om één of andere reden heb ik schrik om dat met die gs te proberen :p

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

Ik heb vorig jaar één keer op Croix van een circuitdagje geproefd. Ik heb me daar goed geamuseerd, maar achteraf heb ik precies niet de behoefte om dat nog eens te doen.

Ik merk dat ik op zulk een dag toch niet veel vooruitgang maak. Het zien van uitschuivers van anderen, maakte dat ik toch oveal evenveel marge bleef houden. En eigenlijk, altijd maar weer dezelfde bochten voorgeschoteld krijgen, vind ik ook niet zo aantrekkelijk.

Voor mij hoeft het dus niet.

En on topic: zaterdag willen profiteren van het mooie weer om nog eens op de motor te kruipen, zeker nadat Wim zijn nieuwe RT was komen showen. Maar mevrouw thuis had andere plannen... :(
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by OzzePaa »

F M wrote: 19 Feb 2018 08:48 .......

En on topic: zaterdag willen profiteren van het mooie weer om nog eens op de motor te kruipen, zeker nadat Wim zijn nieuwe RT was komen showen. Maar mevrouw thuis had andere plannen... :(
OsMaa had ook andere plannen ... maar ze zatter niks mee in die alleen uit te voeren ;) :lol: :thumbsup:
Vandaag dus wel Gertruud haar noppen noggis gecheckt na het toerke gisteren :

Image

Image

Wordt stillekesaan toch tijd voor een bezoekske aan de Ronnie denk, :tongue: :whistling:
Ik twijfel tussen weer een tjoepensetje of, in het vooruitziecht van een weekske Vercors in augustus, toch maar iet 60/40 Tourance-Annakee-Scorpion-achtig :krabje: :-? ... Aan de andere kant : een vers endurosetje is waarschijnlijk toch alweer versleten tegen dan ;) :lol: :lol:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

jawadde ! :yikes:

Pakt toch gewoon de Heidenau K60 Scout. Méér dan zulk profiel gade niet nodig hebben in de moor en 't rijdt duust keer beter dan die overroepen TKC's !

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by petervdc »

Muug wrote: 19 Feb 2018 16:18 Pakt toch gewoon de Heidenau K60 Scout. Méér dan zulk profiel gade niet nodig hebben in de moor en 't rijdt duust keer beter dan die overroepen TKC's !
die scout in de modder ? jadadde... even slecht als tkc80 mijn gedacht (enfin voor mijn rijkunsten toch, ik ben jess niet...)
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

petervdc wrote: 19 Feb 2018 18:20
Muug wrote: 19 Feb 2018 16:18 Pakt toch gewoon de Heidenau K60 Scout. Méér dan zulk profiel gade niet nodig hebben in de moor en 't rijdt duust keer beter dan die overroepen TKC's !
die scout in de modder ? jadadde... even slecht als tkc80 mijn gedacht (enfin voor mijn rijkunsten toch, ik ben jess niet...)
Volledig akkoord. In modder zijn enkel pure crossbanden goed. En in zand wellicht ook. Maar voor AL de rest, inclusief asfalt en noodstops en zo, zijn die Heidenau's vele malen beter.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by duibhce Kaelann »

Muug wrote: 19 Feb 2018 19:18 Volledig akkoord. In modder zijn enkel pure crossbanden goed. En in zand wellicht ook. Maar voor AL de rest, inclusief asfalt en noodstops en zo, zijn die Heidenau's vele malen beter.
:stupid:
Achteraan in elk geval. Vooraan zijn er imho betere keuzes als de K60. Momenteel staan de Terra's op Shinko E700 en die doen het verbazend goed. Zijn vooral een stuk beter om uit geultjes/sporen te klimmen en geven opvallend veel vertrouwen voor zo'n type bandje, zelfs op natte asfalt.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by OzzePaa »

:idea: ... Shinko dus. Hoe komt het toch dat ne mens (dikwijls) aan niks anders dan the obvious kan denken :dontknow: :wall:
Op tottosalon stonden ze nochthans met een schoon standje :thumbsup:
Heidi Scouts inderdaad ... best tot m'n tevredenheid al een setje of 4 erop gehad in combinatie met een nopperiger voorband (TKC of AnakeeWild), en dat rijdt kwazie als een wegband. Maar de Mitas E9 die er nu achter opligt deed toch meer af bij iet of wat blubberiger schuiftoestanden.
Shinko E700 ... I'll give that a try : merci Duib :!:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by duibhce Kaelann »

OzzePaa wrote: 19 Feb 2018 19:58 Shinko E700 ... I'll give that a try : merci Duib :!:
In Belgie zijn die wel wat moeilijker verkrijgbaar. De importeur doet die niet op stock en heeft me al laten weten dat levering enkele weken kan duren. De Shinko 244 is vergelijkbaar, nog een tikje agressiever en wel snel leverbaar. Maar daar heb ik geen persoonlijke ervaring mee.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Drummer »

8-) 8-) 8-)


Vandaag afscheid genomen van mijne Transalp.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

duibhce Kaelann wrote: 19 Feb 2018 20:58
OzzePaa wrote: 19 Feb 2018 19:58 Shinko E700 ... I'll give that a try : merci Duib :!:
In Belgie zijn die wel wat moeilijker verkrijgbaar.
https://www.banden-pneus-online.be/?
Of je haalt ze enkel via je dealer?

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

Muug wrote: 18 Feb 2018 17:35
Davy78 wrote: 18 Feb 2018 16:08 Heb in juli al één dag geboekt op mettet. Ik verwacht er dit jaar terug een stuk of 5 te boeken.
:thumbsup:
Wel eind maart dus drie dagen in Spanje, maar daarnaast zou ik ook wel nog een keer op Croix willen rijden. Is minder technisch dan Mettet.
Regenbanden op circuit lijken me niet nodig, behalve als je met semi-slicks rijdt, maar met de gewone sportbanden moet regenrijden wel kunnen.
Maar op 't moment heb ik maar drie dagen congé meer over, en er moet nog ergens een weekend Kent ingepland worden, dus we hebben een luxe-probleem :|
Voor 75 euro een dagje vrij rijden op Folembray 13 april:
https://clubmot.be/circuit-doop.html
I am confused. Oh no, maybe not!

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by TRooPER »

Drummer wrote: 19 Feb 2018 21:49 8-) 8-) 8-)


Vandaag afscheid genomen van mijne Transalp.
en hoort daar onmiddellijk ook goed nieuws bij .....in de zin van...... 'Vandaag is de nieuwe.....
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Locked