M&T stopt er mee
Re: M&T stopt er mee
Geen januarinummer meer met een extra bijlage met een overzicht van alle motoren.
(da's het enige nummer dat ik nog kocht sinds ik geen abonnee meer ben).
Re: M&T stopt er mee
bwof
zo'n zwarte dag zou ik het nu niet noemen.
Afin, niet voor de motards, wellicht wel voor de rechtstreekse medewerkers. Ne mens moet nu eenmaal centjes verdienen.
Het bedrijf is al een aantal jaar in vereffening hoor, en ik weet dat omdat ik toen hun forum verdween, getracht heb om hun domeinnaam - www.motorforum.be - te kopen. Maar dat werd beantwoord met een brief van een advocatenbureau. Het verbaast me sterk dat ze het nog zolang hebben volgehouden.
En ah, ze hebben dit lot alleen aan zichzelf te danken. Waren ze ooit vernieuwend en modern, na verloop van tijd waren ze "achter". D
Het is al zeker tien jaar geleden dat enkelen het rond zwalpende schip verlieten, en het blad Motorrijder nieuw leven in bliezen. En zie eens hoe dat floreert !
Dus zeggen dat het te maken heeft met een "economische realiteit" etc etc is een niet geheel de lading dekkende vlag/reden. Motorrijder, Kickstart, Motoplus, Moto73, Moto80 en nog vele andere bladen zijn springlevend en hebben de vinger duidelijk op de pols. Die hebben véél abonnees en veel inkomsten uit advertenties.
Neen, de ware reden gaan wij outsiders nooit te weten komen.
Trouwens, er is al ene die in commentaar het volgende zegt: "Niets van waar. Check eerst uw bronnen alvorens foute berichtgeving te voeren! M&T gaat gewoon door..."
zo'n zwarte dag zou ik het nu niet noemen.
Afin, niet voor de motards, wellicht wel voor de rechtstreekse medewerkers. Ne mens moet nu eenmaal centjes verdienen.
Het bedrijf is al een aantal jaar in vereffening hoor, en ik weet dat omdat ik toen hun forum verdween, getracht heb om hun domeinnaam - www.motorforum.be - te kopen. Maar dat werd beantwoord met een brief van een advocatenbureau. Het verbaast me sterk dat ze het nog zolang hebben volgehouden.
En ah, ze hebben dit lot alleen aan zichzelf te danken. Waren ze ooit vernieuwend en modern, na verloop van tijd waren ze "achter". D
Het is al zeker tien jaar geleden dat enkelen het rond zwalpende schip verlieten, en het blad Motorrijder nieuw leven in bliezen. En zie eens hoe dat floreert !
Dus zeggen dat het te maken heeft met een "economische realiteit" etc etc is een niet geheel de lading dekkende vlag/reden. Motorrijder, Kickstart, Motoplus, Moto73, Moto80 en nog vele andere bladen zijn springlevend en hebben de vinger duidelijk op de pols. Die hebben véél abonnees en veel inkomsten uit advertenties.
Neen, de ware reden gaan wij outsiders nooit te weten komen.
Trouwens, er is al ene die in commentaar het volgende zegt: "Niets van waar. Check eerst uw bronnen alvorens foute berichtgeving te voeren! M&T gaat gewoon door..."
Re: M&T stopt er mee
is vooral nostalgie voor mij
heb dat een aantal jaren consequent gekocht maandelijks gekocht, van net voordat ik met de moto kon rijden (begin jaren 2000) tot enkele jaren erna maar ik kreeg steeds vaker een déjà vu-gevoel toen ik het las en sinds een aantal jaar zakt mijn interesse in motorrijden ook (tot quasi nihil momenteel )
't is wellicht jammer (als het klopt) maar schuldig voel ik me zeker niet
maar ik bewaar er wel goede herinneringen aan, zeker het forum en de eerste jaren dat ik de nummers kocht (ik ging ook vaak in de Pêle Mêle op zoek naar oude nummers, waar ik er toch nog enkele tientallen gevonden heb)
't is ook dankzij dat forum dat ik een aantal andere motorrijders heb leren kennen waarop ik in het echte leven hoogstwaarschijnlijk nooit zou zijn afgestapt om kennis te maken
al moet ik toegeven dat ik het wat moeilijk had met de oprichter van het blad, die in diametraal tegenovergestelde politieke ideeën had dan ik (en dat ik die dus 'sponsorde' door die nummers te kopen) maar ik denk dat dit in M&T amper of niet te merken was. Dat hield hij gelukkig voor andere publicaties.
we zien wel ; het overkoepelend mediabedrijf sukkelt inderdaad al jaren (hebben al andere bladen afgestoten)
heb dat een aantal jaren consequent gekocht maandelijks gekocht, van net voordat ik met de moto kon rijden (begin jaren 2000) tot enkele jaren erna maar ik kreeg steeds vaker een déjà vu-gevoel toen ik het las en sinds een aantal jaar zakt mijn interesse in motorrijden ook (tot quasi nihil momenteel )
't is wellicht jammer (als het klopt) maar schuldig voel ik me zeker niet
maar ik bewaar er wel goede herinneringen aan, zeker het forum en de eerste jaren dat ik de nummers kocht (ik ging ook vaak in de Pêle Mêle op zoek naar oude nummers, waar ik er toch nog enkele tientallen gevonden heb)
't is ook dankzij dat forum dat ik een aantal andere motorrijders heb leren kennen waarop ik in het echte leven hoogstwaarschijnlijk nooit zou zijn afgestapt om kennis te maken
al moet ik toegeven dat ik het wat moeilijk had met de oprichter van het blad, die in diametraal tegenovergestelde politieke ideeën had dan ik (en dat ik die dus 'sponsorde' door die nummers te kopen) maar ik denk dat dit in M&T amper of niet te merken was. Dat hield hij gelukkig voor andere publicaties.
we zien wel ; het overkoepelend mediabedrijf sukkelt inderdaad al jaren (hebben al andere bladen afgestoten)
Re: M&T stopt er mee
Ah, het M&T-forum, da's pure nostalgie inderdaad !
En een dynamiek dat dat had !
Ge typte uw repliek, en pas na 2-3 dagen verscheen die online.
Maar de lezers waren zeer aktief en er zijn mooie vriendschappen uit ontstaan.
Ook enkele vijandschappen heb ik trouwens begrepen, hoewel dat zo min of meer langs mij is heen gegaan. Gelukkig maar.
We spreken van min of meer 15-18 jaar geleden denk ik. Raketman heeft me toen zelfs nog persoonlijk gevraagd wat het te volgen traject was om rij-instructeur te worden. Ik was toen nl. al bezig om dat te worden (tot een ingetrokken rijbewijs de boel opblies )
En op een gegeven moment verboden ze ons het publiceren van foto's, omdat ze op hun bakkes hadden gekregen vanwege het schenden van publiciteitsrechten over foto's waarop het Atomium - god betert - stonden. Zo'n onnozelheden, stel u voor zeg. Afin, daar is dan Motorum uit ontstaan, en nog later dit forum.
En een dynamiek dat dat had !
Ge typte uw repliek, en pas na 2-3 dagen verscheen die online.
Maar de lezers waren zeer aktief en er zijn mooie vriendschappen uit ontstaan.
Ook enkele vijandschappen heb ik trouwens begrepen, hoewel dat zo min of meer langs mij is heen gegaan. Gelukkig maar.
We spreken van min of meer 15-18 jaar geleden denk ik. Raketman heeft me toen zelfs nog persoonlijk gevraagd wat het te volgen traject was om rij-instructeur te worden. Ik was toen nl. al bezig om dat te worden (tot een ingetrokken rijbewijs de boel opblies )
En op een gegeven moment verboden ze ons het publiceren van foto's, omdat ze op hun bakkes hadden gekregen vanwege het schenden van publiciteitsrechten over foto's waarop het Atomium - god betert - stonden. Zo'n onnozelheden, stel u voor zeg. Afin, daar is dan Motorum uit ontstaan, en nog later dit forum.
Re: M&T stopt er mee
m&t forum is zeker geen 15 jaar geleden hoor...
ik was daar ook nog actief, tot de boel werd gespammed door russen en chinezen...
Kheb zelfs nog meermaals voorgesteld om in te staan voor technische setup & onderhoud.
Om zo het forum toch te behouden...
Motorum heb ik nooit geweten? (en ik heb nochtans al veel algemene motor fora gelezen/bezocht)
ik was daar ook nog actief, tot de boel werd gespammed door russen en chinezen...
Kheb zelfs nog meermaals voorgesteld om in te staan voor technische setup & onderhoud.
Om zo het forum toch te behouden...
Motorum heb ik nooit geweten? (en ik heb nochtans al veel algemene motor fora gelezen/bezocht)
Re: M&T stopt er mee
Heb ik dan nen beste vriend? Oei, dat euhm, wist ik niet... (en 'k heb dus geen idee over wie je het hebt nu)
Re: M&T stopt er mee
Onverwacht is't inallegeval ... En een beke straf ook.
De ex-redacteur en destijds benjamin van de redactie, Arno Jaspers, schrijft er in het laatste nummer nog over ...Toen eind 2014 ThinkMedia overkop ging bleek M&T nog een sterkmaker in die groep. En waar een aantal "mannenbladen" verdwenen, ging "het boekske" in en na die turbulente periode toch verder.
Spijtig vind ik het ook wel wat : hoe moet ik het zeggen ... ... het "klikte" gewoon beter dan met andere motorbladen
Ze hadden de laatste tijd wel wat gesleuteld aan de inderdaad niet echt frisse aanpak, en zich (misschien wel om meer lezers aan te trekken) ook een beetje meer naar het motorclub-gebeuren in Vlaanderen gericht met de Clubroute-challenge en de rubriek "Clubleven.
Als Motorrijder 132blz telt met 40 ervan reclame, en M&T heeft 108 pagina's waarvan 17 gevuld met publiciteit, dan is die verhouding en de hoeveelheid echt leesvoer toch dezelfde lijkt me ...
Benieuwd naar verder nieuws hieromtrent
De ex-redacteur en destijds benjamin van de redactie, Arno Jaspers, schrijft er in het laatste nummer nog over ...Toen eind 2014 ThinkMedia overkop ging bleek M&T nog een sterkmaker in die groep. En waar een aantal "mannenbladen" verdwenen, ging "het boekske" in en na die turbulente periode toch verder.
Spijtig vind ik het ook wel wat : hoe moet ik het zeggen ... ... het "klikte" gewoon beter dan met andere motorbladen
Ze hadden de laatste tijd wel wat gesleuteld aan de inderdaad niet echt frisse aanpak, en zich (misschien wel om meer lezers aan te trekken) ook een beetje meer naar het motorclub-gebeuren in Vlaanderen gericht met de Clubroute-challenge en de rubriek "Clubleven.
Als Motorrijder 132blz telt met 40 ervan reclame, en M&T heeft 108 pagina's waarvan 17 gevuld met publiciteit, dan is die verhouding en de hoeveelheid echt leesvoer toch dezelfde lijkt me ...
Benieuwd naar verder nieuws hieromtrent
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: M&T stopt er mee
Ik weet ook niet waarom M&T niet meer floreerde, en andere boekjes wel. Ik denk toch ook dat de opkomst van het internet een grote medeschuldige is. Wil ik wat meer weten over een motor, dan heb ik op Youtube een pleiade van testverslagen om in te grasduinen.
Bij een tijdschrift als M&T ben je afhankelijk van wat zij je aanbieden. En vermits ik maar in een heel beperkt aantal motoren geïnteresseerd ben, zeggen 80% van de motorbesprekingen me niets. Ik heb bv niet de minste interesse om te weten hoeveel pijn aan de polsen de nieuwste buikschuiver oplevert, of hoe elke put in het wegdek mega pijnscheuten in de onderrug oplevert op je blinkende softtail heritage windglider street bobber...
En sinds de gps mijn motorleven bepaalt, heb ik ook nog weinig behoefte aan de toeristische routes.
Dus heb ik al een hele tijd geleden mijn abonnement opgezegd. Niet omdat het blad slecht is, maar omdat mijn interesse botweg te beperkt is.
En Koeno, mijn beste vriend kent Motorum ook niet. Ik wel. Hoewel ik niet weet of het nog bestaat, want ik ben er al eeuwen niet meer gaan kijken.
/EDIT/ ja, dus, hoewel niet al te levendig...
Bij een tijdschrift als M&T ben je afhankelijk van wat zij je aanbieden. En vermits ik maar in een heel beperkt aantal motoren geïnteresseerd ben, zeggen 80% van de motorbesprekingen me niets. Ik heb bv niet de minste interesse om te weten hoeveel pijn aan de polsen de nieuwste buikschuiver oplevert, of hoe elke put in het wegdek mega pijnscheuten in de onderrug oplevert op je blinkende softtail heritage windglider street bobber...
En sinds de gps mijn motorleven bepaalt, heb ik ook nog weinig behoefte aan de toeristische routes.
Dus heb ik al een hele tijd geleden mijn abonnement opgezegd. Niet omdat het blad slecht is, maar omdat mijn interesse botweg te beperkt is.
En Koeno, mijn beste vriend kent Motorum ook niet. Ik wel. Hoewel ik niet weet of het nog bestaat, want ik ben er al eeuwen niet meer gaan kijken.
/EDIT/ ja, dus, hoewel niet al te levendig...
I am confused. Oh no, maybe not!
- den Bullet
- Posts: 1482
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
-
- Posts: 1658
- Joined: 04 Nov 2009 12:22
Re: M&T stopt de dus NIET mee.
Tja, roddels dus ... maar verder zal het me worst wezen.
http://www.demotorsite.be/nieuws/motore ... megaatdoor
http://www.demotorsite.be/nieuws/motore ... megaatdoor
Me gusta la moto, me gustas tu.
Re: M&T stopt er mee
ik ben zo goed als zeker dat muug gelijk heeftKoeno wrote: ↑17 Apr 2018 14:32 m&t forum is zeker geen 15 jaar geleden hoor...
ik was daar ook nog actief, tot de boel werd gespammed door russen en chinezen...
Kheb zelfs nog meermaals voorgesteld om in te staan voor technische setup & onderhoud.
Om zo het forum toch te behouden...
Motorum heb ik nooit geweten? (en ik heb nochtans al veel algemene motor fora gelezen/bezocht)
gij verwijst misschien naar de al iets modernere versie, wij, krasse knarren, naar de versie met zwarte achtergrond en gele letters, zonder avatars, signatures en al die zever
- duibhce Kaelann
- Posts: 2926
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: M&T stopt er mee
Maar wel met het atomium! ik zeg het nog eens: ATOMIUM!
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: M&T stopt er mee
Atomium nog aan toe.
We worden oud. Motorforum V1.0
Steeds spannend afwachten wanneer de repliek zou komen. Toen als verse motorrijder met Muug afgesproken voor de beurs in Wieze. Dat was onze eerste kennismaking. Intussen hebben we al vele avonturen beleefd.
Er is een periode geweest dat motorforum min of meer mijn homepage was. Zeer levendig, dikwijls krom van 't lachen, één bepaalde zomer bijna elke donderdag in den druugen airing met die bende ongeregeld. Tot Melkebeek dood ging, en het blad lichtelijk bergaf begon te gaan. Het forum werd bijzaak, lag soms weken plat, en het boekse werd ineens door andere mensen gerund en vaak volgeschreven door freelancers. Begin van het einde. Maar ik heb er veel aan overgehouden en ik zal niet de enige zijn hier.
We worden oud. Motorforum V1.0
Steeds spannend afwachten wanneer de repliek zou komen. Toen als verse motorrijder met Muug afgesproken voor de beurs in Wieze. Dat was onze eerste kennismaking. Intussen hebben we al vele avonturen beleefd.
Er is een periode geweest dat motorforum min of meer mijn homepage was. Zeer levendig, dikwijls krom van 't lachen, één bepaalde zomer bijna elke donderdag in den druugen airing met die bende ongeregeld. Tot Melkebeek dood ging, en het blad lichtelijk bergaf begon te gaan. Het forum werd bijzaak, lag soms weken plat, en het boekse werd ineens door andere mensen gerund en vaak volgeschreven door freelancers. Begin van het einde. Maar ik heb er veel aan overgehouden en ik zal niet de enige zijn hier.
grease up your baby for a ball on the hill
-
- Posts: 330
- Joined: 25 Sep 2014 18:50
Re: M&T stopt de dus NIET mee.
tja sorry tumperke ,verkeerde titel gekozen .Tom Thumper wrote: ↑17 Apr 2018 16:58 Tja, roddels dus ... maar verder zal het me worst wezen.
http://www.demotorsite.be/nieuws/motore ... megaatdoor
maar zonder M&T had ik vorige week zeker niet naar Beverkorrels zitten googelen
trouwens die hoofdredacteur die nu blijkbaar ontslagen is ken ik al van de tijd dat ik met mijn velo naar Wetteren mocht rijden om op cafe te gaan , hele sympathieke mens hopelijk vind hij vlug zijnen draai .
-
- Posts: 1658
- Joined: 04 Nov 2009 12:22
Re: M&T stopt de dus NIET mee.
Als het me worst zal wezen is dat omwille wat het tijdschrift en de zaken errond nu zijn, niet omwille van de betrokken mensen. En ja, ooit was het mooi, maar het zal nooit meer zijn wat het was.diskeletlietje wrote: ↑17 Apr 2018 23:12tja sorry tumperke ,verkeerde titel gekozen .Tom Thumper wrote: ↑17 Apr 2018 16:58 Tja, roddels dus ... maar verder zal het me worst wezen.
http://www.demotorsite.be/nieuws/motore ... megaatdoor
maar zonder M&T had ik vorige week zeker niet naar Beverkorrels zitten googelen
trouwens die hoofdredacteur die nu blijkbaar ontslagen is ken ik al van de tijd dat ik met mijn velo naar Wetteren mocht rijden om op cafe te gaan , hele sympathieke mens hopelijk vind hij vlug zijnen draai .
En hoe dit nu weer in de media komt bewijst nog maar eens het erg lage niveau van de 'motor media', kom op Lou Ann, kick some ass!
Me gusta la moto, me gustas tu.
- den Bullet
- Posts: 1482
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: M&T stopt er mee
En kijk es wat de digitale postduif mij heeft gebracht vandaag:
Motoren & Toerisme wrote:
Motoren & Toerisme gaat door!
Nee, Motoren & Toerisme stopt niet. Nee, het magazine zal niet verdwijnen. Nee, de website wordt niet afgesloten. In tegenstelling tot wat hier en daar wordt gesuggereerd (b.v. door Thierry Sarasyn op motornieuws.be), is de toekomst van uw geliefde motormedium niet in gevaar.
Het is waar dat lezers alsmaar minder tijd hebben voor magazines en de advertentie-inkomsten liggen inderdaad lager dan vijftien jaar geleden. Tot zover het slechte nieuws. Tot zover ook het intrappen van open deuren.
Motoren & Toerisme wil net anticiperen, ervoor zorgen dat we in de toekomst motorliefhebbers blijvend kunnen verenigen rond onze gedeelde liefde voor motoren en motortoerisme.
Daarom kiezen we voor een andere aanpak, in print én digitaal. Abonnees en andere fans kunnen op hun twee oren slapen. Motoren & Toerisme zal blijven verschijnen, zij het in een nieuw jasje. Een jasje dat ons beter staat met het oog op de toekomst.
Een verschil in visie op hoe die toekomst eruit moet zien, heeft aanleiding gegeven tot het afscheid van redactieleden Dirk en Jochen. Dat mag echter geen schaduw werpen op hun verdiensten en staat van dienst bij Motoren & Toerisme. Groot is dan ook onze erkentelijkheid voor de vele jaren van goed werk en hun inzet voor het blad. Ook van vormgever Rudy Maes hebben we afscheid genomen. Zijn aandeel in de unieke look en feel van Motoren & Toerisme was meer dan aanzienlijk. We wensen hen veel succes in alles wat op hun pad komt.
Ondertussen gaan we met deels dezelfde, deels een andere equipe aan de slag om de toekomst voor te bereiden voor Motoren & Toerisme. Geloof ons, de weg die voor ons ligt, is veelbelovend. Binnenkort hoor je meer over de nieuwe mogelijkheden die erbij komen. Mogelijkheden om te genieten van het unieke dat ons bindt.
En het meinummer ligt straks gewoon bij de krantenboer of op uw deurmat.
Groet,
Motoren & Toerisme