Moto GP

Voor alle mogelijke klap en achterklap over races en circuits, motorkoers en motorcross.
User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Moto GP

Post by Davy78 »


User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Moto GP

Post by Muug »

Kijk, dat bedoel ik nou met mijn andere topic, over de droeve communicaties. Pedrosa zegt:
"Ik wil HRC bedanken voor de geweldige jaren met vele successen. Ik ben niet alleen als rijder gegroeid, maar ook als persoon. Ik zal HRC altijd in mijn gedachten en hart houden. In het leven hebben we nieuwe uitdagingen nodig en ik voel dat het voor mij tijd is om iets anders te gaan doen.”
Dat komt toch recht uit een boekje, toch?
Hij zegt helemaal niet wat hij denkt.
Idem voor de bobo trouwens, die zegt ook maar iets dat uit een boekje komt.
Er zijn geen ware emoties meer in heel dat gebeuren.

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Moto GP

Post by Koeno »

Is dat niet bij elke sport zo aan het worden?
Vroeger was dat enkel bij het worstelen zo, een perfect in elkaar gestoken draaiboek om zo de mensen te entertainen.

Nu wordt alles zo glad en vlak mogelijk gecommuniceerd om toch maar niemand tegen de borst te stoten.
Een beetje té veel politieke correctheid...

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Moto GP

Post by Davy78 »

Die manier van communiceren is niet zo vreemd voor pedrosa. Is zo altijd wel een beetje het braaf manneke geweest.

Lorenzo op een honda. Moet effe wennen aan het idee.

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Moto GP

Post by pingu »

Davy78 wrote: 05 Jun 2018 20:37 Die manier van communiceren is niet zo vreemd voor pedrosa. Is zo altijd wel een beetje het braaf manneke geweest.

Lorenzo op een honda. Moet effe wennen aan het idee.
Als het ook echt doorgaat, Lorenzo waarschijnlijk ook :grin: De Honda heeft nu niet direct de reputatie om een "boterzachte" (voor zover dat voor een MotoGP moto kan) machine te zijn. En bij Honda gaat hij het nog moeilijker krijgen dan bij Ducatie om aanpassingen aan de machine te krijgen. Daar zou hij na Marquez duidelijk "tweede viool" spelen. Nu, hij heeft ook niet zoveel keuze meer. Suzuki kon/wilde naar verluid het verwachtte bedrag niet op tafel leggen. Bij Ducati blijven wordt moeilijk, aangezien ze zijn plaats eigenlijk al aan Petrucci beloofd hebben (en Petrucci is ook beduidend goedkoper!). En terug naar Yamaha kan alleen als satellietrijder, want de fabrieksplaatsen zijn al bezet (of Vinales moest .zijn Moto3 "stunt" herhalen :? ).

Een ding is zeker: "silly season" is momenteel spannender dan de races zelf! :laughing:

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Moto GP

Post by Mario »

allee, de Lorre die op zjin elan doorgaat
wellicht is hij wat laat wakker geschoten om nog echt voor de rijderstitel in aanmerking te komen (tenzij Marquez een blessure oploopt)
Dovizioso valt dan weer 2 keer in 3 races en zijn titelkansen zijn dan ook erg gehypothekeerd om het zacht uit te drukken
juist voor de race in Le Mans had ik me nog de bedenking gemaakt dat een van de grote sterktes van Dovizioso is dat hij bijna nooit valt door zijn eigen schuld en zie nu...

veel vallers gisteren, ook in de Moto3, waarvan sommige toch hard (Moto2 niet gezien)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Moto GP

Post by Muug »

Mario wrote: 18 Jun 2018 10:27 allee, de Lorre die op zjin elan doorgaat
wellicht is hij wat laat wakker geschoten
Dovizioso valt dan weer 2 keer in 3 races en zijn titelkansen zijn dan ook erg gehypothekeerd om het zacht uit te drukken
juist voor de race in Le Mans had ik me nog de bedenking gemaakt dat een van de grote sterktes van Dovizioso is dat hij bijna nooit valt door zijn eigen schuld en zie nu...
Lorenzo: blijkbaar paste hij erg slecht in de tank, waardoor hij veel energie verloor bij het remmen, en daardoor hield hij het gewoon niet lang genoeg uit. Dat is nu aangepast en we merken het verschil!
Dovizioso: geen idee wat er nu plots met die kerel aan de hand is....
Wat Rossi betreft: ze hebben een oplossing "uit het verleden" gevonden waardoor hij weer wat rapper kan. Dat 'm dan gewoon zegt wat eh zeg. :devil: Ik haat van die nietszeggende informatie.

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Moto GP

Post by Blackbert »

Muug wrote: 18 Jun 2018 10:32
Wat Rossi betreft: ze hebben een oplossing "uit het verleden" gevonden waardoor hij weer wat rapper kan. Dat 'm dan gewoon zegt wat eh zeg. :devil: Ik haat van die nietszeggende informatie.
Motivatie? :dontknow: :mrgreen:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Moto GP

Post by duibhce Kaelann »

Blackbert wrote: 18 Jun 2018 12:47 Motivatie? :dontknow: :mrgreen:
:lol: :Oscar:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Moto GP

Post by Muug »

Blackbert wrote: 18 Jun 2018 12:47
Muug wrote: 18 Jun 2018 10:32 Wat Rossi betreft: ze hebben een oplossing "uit het verleden" gevonden waardoor hij weer wat rapper kan. Dat 'm dan gewoon zegt wat eh zeg. :devil: Ik haat van die nietszeggende informatie.
Motivatie? :dontknow: :mrgreen:
hehe
bij Iannone zouden we dat inderdaad kunnen aanhalen. Vorig jaar was ie zo belabberd bezig dat zelfs Kevin Schwantz openlijk commentaar had op zijn gebrek aan trainingsernst.

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Moto GP

Post by Davy78 »

Volgende week is het zover, weekendje assen :rayof:

Dus niet zondagmorgen vertrekken en uren aanschuiven om op de parking te geraken...

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Moto GP

Post by den Bullet »

Davy78 wrote: 23 Jun 2018 19:46 Volgende week is het zover, weekendje assen :rayof:

Dus niet zondagmorgen vertrekken en uren aanschuiven om op de parking te geraken...
Met de moto?

Fé & co gaan ook al van zaterdag.

Met de wagen is het niet te doen ...

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Moto GP

Post by Mario »

wij gaan ook (ik en de 2 zonen)
vertrekken zaterdag en rijden tot in Zwolle, daar overnachten en 's morgens rond 7 uur doorrijden
is vorig jaar mooi gelukt zo, hoop dit jaar hetzelfde

ik had al heel snel tickets gekocht, ervan overtuigd zijnde dat Rossi na dit jaar zijn helm aan de haak zou hangen en dus m'n zonen nog de mogelijkheid te gunnen hem (nog) eens in het echt aan het werk te kunnen zien maar later bleek dat hij nog voor 2 jaar of zo had bijgetekend
enfin, maakt niet uit, ze kunnen het maar gehad hebben :)
in 2011 was ik al eens met de oudste naar Mugello geweest (we waren toen niet zo heel ver daar vandaan met vakantie) en vorig jaar op m'n eentje naar Assen, ditmaal dus met beide zonen

J2FK
Posts: 132
Joined: 19 May 2015 17:28

Re: Moto GP

Post by J2FK »

Traditiegetrouw ga mijn dochter en ik ook, maar dit jaar, spijtig genoeg, enkel de racedag. :roll:
Hebben jullie trouwens gewone tickets of e-tickets?
Andere jaren heb ik er gewone, via post, dit jaar e-tickets maar tot op heden nog geen mail gehad met daarin de tickets.
Zoals andere jaren besteld via officiële site TT, reeds mail gedaan, ben benieuwd.....wordt nog spannend....er is iemand reeds aan het stressen :o

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Moto GP

Post by Mario »

e-tickets die ik, als ik me niet vergis, vrijwel meteen ontvangen heb

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Moto GP

Post by Davy78 »

den Bullet wrote: 24 Jun 2018 10:34 Met de moto?
Nee. Auto blijft op parking van hotel staan, en we zitten op 3km van het circuit.

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Moto GP

Post by Mario »

amai, 't was nogal de moeite, vooral de MotoGP-race dan en toch ook wel de Moto3
Moto2 iets minder qua spektakel maar wel een dikke pluim voor de winnaar, de 2de (ik merkte iets na halfweg dat die begon op te rukken) en ook de man die een lekke band kreeg
een van de beste MotoGP-races van de afgelopen jaren ; tot 2 à 3 ronden voor het einde onmogelijk om te zeggen wie ging winnen
ook prachtig weer ; moet mijn foto's nog bekijken

weggeraken daar was een ander paar mouwen ; in tegenstelling tot vorig jaar zaten we vast in de files ; makkelijk een uur om een paar honderd meter af te leggen
dan, terwijl we al minuten stilstaan en een heel stuk van de weg vrijhouden voor de fietsers die langs rechts komen gereden plots een deerne met haar fiets BANG ! tegen onze linkerflank (voorwiel) terwijl we met die kant gewoon in het gras stonden
geen idee wat haar bezielde ; vette (maar niet heel lange) kras in de auto heb ik achteraf gezien...
misschien te veel gedronken zoals veel van de toeschouwers ? een zonneslag ? geen idee

wat jammer was, door al die vertraging stond er veel minder volk langs de kant van de weg en waren al veel moto's vertrokken toen wij eindelijk de snelweg op konden

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Moto GP

Post by den Bullet »

Mario wrote: 03 Jul 2018 13:23
...

wat jammer was, door al die vertraging stond er veel minder volk langs de kant van de weg en waren al veel moto's vertrokken toen wij eindelijk de snelweg op konden
Felix was er ook en zelfs met de moto was 't aanschuiven; maja, als zo 'n slordige 110K toeschouwers op 't zelfde ogenblik vertrekken ...

En blijkbaar is 't nog een pak erger bij Spaanse en Italiaanse races :o

Image

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Moto GP

Post by Davy78 »

Het orakel heeft gesproken ...

https://nl.motorsport.com/motogp/news/s ... p/3139351/

Zou wel eens een boeiend testje kunnen zijn ... zet es effe alle electronica uit en zie eens wat er dan gebeurt :)

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Moto GP

Post by den Bullet »

Weer geweldige races gezien.

Moto3 van 't begin tot 't einde en bij de Moto2 en MotoGP werd het oerend spannend naar het einde van de race.

Merci Brno! 8-)

Image

Locked