In Frankijk = op den VRT site schrijven ze : Motorrijders wel fluohesje? En alcoholtester mee hebben? = https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/06/28 ... frankrijk/
Dus zoek ik beetje verder : https://www.dc10skyriders.nl/buitenland.html
Geen stickers op de helm = we zijn toerist
Geen reflecterende stukken op motorpak nodig ? http://www.mag-nl.org/cms/index.php?mac ... eturnid=61
Wel fluohesje mee in 't geval van pech langs de weg
Alcoholtester ???
Geen flitspalen melden op gps (doen ze daar eigenlijk wel controle op en ja hoe?)
En waar je 90 mocht nu nog 80.
wat moet nu wel of niet ??
Re: wat moet nu wel of niet ??
Alcoholtester: neen. Is nooit van kracht geweest.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: wat moet nu wel of niet ??
Volgens Motoplus, enkele weken geleden:
VERKEER: Snelheidslimieten 50/80/110/130 km/uur; Op de meeste autosnelwegen wordt tol geheven, de tol moet voldaan worden bij tolpoortjes; Het zuiden en midden van Frankrijk kent prachtige wegen, rondom Parijs en Grenoble zijn milieuzones ingesteld. Om hier te mogen rijden heb je een plakkaat nodig, deze is verkrijgbaar via www.certificat-air.gouv.fr ; motoren van voor 1 juni 1999 komen hiervoor niet in aanmerking; Het is verplicht CE-goedgekeurde handschoenen te dragen en een veiligheidsvest en alcoholtester bij je te hebben. Navigatiesystemen waarop flitspalen zijn aangegeven zijn verboden hetzelfde geldt voor het dragen van bedrade oortjes op de motor.
REISADVIES BUITENLANDSE ZAKEN: Naast een verhoogde terreurdreiging waarschuwt het ministerie ook voor criminelen die actief zijn op invalswegen bij grote steden. Zij bedreigen en beroven automobilisten. Wees dus alert bij stoplichten.
MEER INFO: nl.france.fr
Toch wel een ander advies dus vwb de alcoholtester. Maar ik zou eerder FM durven geloven, omdat tijdschriften nogal eens de neiging hebben om info van t' jaar ervoor klakkeloos over te nemen.
VERKEER: Snelheidslimieten 50/80/110/130 km/uur; Op de meeste autosnelwegen wordt tol geheven, de tol moet voldaan worden bij tolpoortjes; Het zuiden en midden van Frankrijk kent prachtige wegen, rondom Parijs en Grenoble zijn milieuzones ingesteld. Om hier te mogen rijden heb je een plakkaat nodig, deze is verkrijgbaar via www.certificat-air.gouv.fr ; motoren van voor 1 juni 1999 komen hiervoor niet in aanmerking; Het is verplicht CE-goedgekeurde handschoenen te dragen en een veiligheidsvest en alcoholtester bij je te hebben. Navigatiesystemen waarop flitspalen zijn aangegeven zijn verboden hetzelfde geldt voor het dragen van bedrade oortjes op de motor.
REISADVIES BUITENLANDSE ZAKEN: Naast een verhoogde terreurdreiging waarschuwt het ministerie ook voor criminelen die actief zijn op invalswegen bij grote steden. Zij bedreigen en beroven automobilisten. Wees dus alert bij stoplichten.
MEER INFO: nl.france.fr
Toch wel een ander advies dus vwb de alcoholtester. Maar ik zou eerder FM durven geloven, omdat tijdschriften nogal eens de neiging hebben om info van t' jaar ervoor klakkeloos over te nemen.
Re: wat moet nu wel of niet ??
Dat is inderdaad blijven rondzwerven op het net. Een paar jaar geleden ging het verplicht worden, en artikels uit die tijd worden nog altijd dikwijls overgenomen.
En wat flitspaalmeldingen op de gps betreft: is inderdaad verboden, waardoor Garmin de naam 'flitspalen' veranderd heeft in 'gevarenzones'. Wat niet verboden is.
En wat flitspaalmeldingen op de gps betreft: is inderdaad verboden, waardoor Garmin de naam 'flitspalen' veranderd heeft in 'gevarenzones'. Wat niet verboden is.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: wat moet nu wel of niet ??
waar gijle u allemaal ambetant in maakt
bangmakerij en zever...
gewoon rijden
genieten
en uwen uitleg doen als ze u tegenhouden...
zelfs met open uitlaten laten ze u gewoon terug vertrekken...
bangmakerij en zever...
gewoon rijden
genieten
en uwen uitleg doen als ze u tegenhouden...
zelfs met open uitlaten laten ze u gewoon terug vertrekken...
KMK
Re: wat moet nu wel of niet ??
yep heb er mij toch eens flink kunnen uitlullen. In 't engels wat ik verstond geen frans ( ) Dat begrepen ze niet dat ik als Belg geen frans verstond... Aan de kant gezet wegens 120 ipv 90. Kwam op 36 euro direct te betalen. Maar ik had geen cash bij terwijl ik mijn portefeuille toonde en de 500 euro cash netjes verstopt liet in het ander vakje. Lastig voor die mannen want een BC hadden ze toen nog niet. En toen begonnen ze onder elkaar te discuteren. Welke BC was het dichts bij gelegen? En hoe moesten ze daar met mij naar toe? Hun hele boeltje opkramen en dan 15km verder rijden? Dat besloten ze niet te doen en ze lieten mij toen gaan met een fikse uitbrander... Rememeber here in france the maximum speed on dies roods is ninetie kilomieters in houwer. Et moi; merci beaucoup en weg was ik...
Zalig weekje Alpen trouwens, zo in mijn eentje!
Re: wat moet nu wel of niet ??
Waar je in Frankrijk wel op moet letten, is dat je aan een stopbord, de voet een de grond hebt gezet en effectief gestopt bent.
Ook al zie van ver dat er geen verkeer komt.
Een paar jaar geleden meegemaakt en het groepje voor ons was dus niet gestopt en mochten allemaal langs de kassa.
Wij hadden geluk dat er enkele aut's aankwamen, waardoor we wel moesten stoppen.
Maar voor de rest trek ik me er ook allemaal niet veel van aan e geniet van het rijden daar in Frankrijk.
Oh ja, Handschoenen en helm, dat is wel verplicht blijkbaar, voor de rest mag je daar in t-shirt en korte broek met de moto rijden
Honda Crosstourer VFR 1200X Dct (2.0)
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com