Kootalloss

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Post Reply
User avatar
Muug
Posts: 11787
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Kootalloss

Post by Muug »

Jawaddedadde
stonden we dus in onze favoriete vleeswinkel te staren naar een grote lap gekruid vlees van een kleine vijf centimeter dik en een dertig op 15 centimeterkes lang.
Willen we? Willen we niet?
Het is van een dier dat met liefde opgebracht is en vervolgens met liefde opgeofferd door de eigenaars van de vleestoog. Kannieslechtzijn.
We willen.
Half uur in de oven op temperatuur brengen.
Op grillpan kottekes maken.
Terug de oven in, temperatuur zeker niet al te hoog. Vleesje moet saignant blijven.
En opeten. Met een beetje zout erop.
hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
Zalig lekker.
Meer moet dat niet zijn.
:thumbsup:

Jopet
Posts: 825
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Kootalloss

Post by Jopet »

kwijl...... :roll:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: Kootalloss

Post by 't spook »

mijn steaks staan nog op de wei...
:? KMK :roll:

User avatar
Muug
Posts: 11787
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Kootalloss

Post by Muug »

mohow 't zijn hier precies allemaal vegetariërs. :shock:
Zo'n koele reactie had ik niet verwacht. :grin:

User avatar
Stefke
Posts: 2917
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Kootalloss

Post by Stefke »

Neenee, ik heb het geluk mijn benen al eens onder tafel te kunnen schuiven daar waar er al eens regelmatig een kootallos op de rooster gelegd wordt. :thumbsup: En dat is wreed lekker. Bovendien zijn die vrienden hobbykoks zeer bekwaam in pizza's maken en roomijs produceren. En ze hebben dan ook nog een aardige gevulde kelder. Dus geen gebrek aan goede wijntjes, cava's en champagnes.... :thumbsup:
Meer valt daar niet over te vertellen... :grin:

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Kootalloss

Post by zappa »

das eens wat anders dan een porc total ? :dontknow:
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11787
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Kootalloss

Post by Muug »

ne pert total ken ik, maar ne porc total?

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Kootalloss

Post by pingu »

Muug wrote: 05 Aug 2018 22:11 mohow 't zijn hier precies allemaal vegetariërs. :shock:
Zo'n koele reactie had ik niet verwacht. :grin:
Tututut, moestte nu dat berichtje gepost hebben net vóór dat culinaire uitspattinkje in de oven ging, tja... dan waren er waarschijnlijk wel wat kandidaten geweest om te komen "voorproeven" (waaronder ondergetekende) :mrgreen:

User avatar
Muug
Posts: 11787
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Kootalloss

Post by Muug »

pingu wrote: 06 Aug 2018 11:21
Muug wrote: 05 Aug 2018 22:11 mohow 't zijn hier precies allemaal vegetariërs. :shock:
Zo'n koele reactie had ik niet verwacht. :grin:
Tututut, moestte nu dat berichtje gepost hebben net vóór dat culinaire uitspattinkje in de oven ging, tja... dan waren er waarschijnlijk wel wat kandidaten geweest om te komen "voorproeven" (waaronder ondergetekende) :mrgreen:
:mrgreen:
ah 't was stilzwijgen uit jaloezie :lol:
wel, we gaan dat zeker nog doen ;)

User avatar
Droopy
Posts: 1064
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Kootalloss

Post by Droopy »

zo'n vlees kan ook een lekkere versgemaakte bearnaisesaus verdragen. :grin:
Verder kan in Pingu bijtreden. :grin:

En voor mij doet iedereen zijn/haar goesting maar ik heb absoluut geen ambitie om vegetariër te worden. ;)

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Kootalloss

Post by Wipr »

Fleejs, Vegetariër ben ik ni maar je doet me er geen plezier mee en allemaal de schuld van een gewezen stiefvader die me, als kleine sloeber, te grote stukken steak liet kauwen tot mijn kaakspieren stijf waren en ik het amper nog doorgeslikt kreeg.

Langs den andere kant......wetende dat het bestaat. Zo van dat mals vlees dat bijna smelt in uwe mond. Helaas is dat vlees nog nooit op mijn bord gekomen en ik geloof niet dat het in de vleestoog van de Carrefour ligt te pronken. Zoals een goe stukske zalmmoot kost deftig vlees ook genoeg.

En het formaat dat je daar beschrijft Muug, een paar weken geleden was er in Boom een festivalleke. "Morgenland" genaamd en daar hadden ze een eetgelegenheid waar dergelijke immense stukken vlees lagen te bakken op een grill gestookt door 1 bepaalde houtsoort. Kostte een bom parels. Tja, betalen in het land van morgen is met parels. Vraag me niet hoeveel 1 parel waard is maar het is meer dan 1euro en op het einde van de dag ben je heel veel parels kwijt en dus ook ongeveer 1.5x aan euro's. Zo een stukske vlees was niet voor mijne parelbeugel weggelegd.
Wagydinges rundervlees wil ik ook wel eens proeven. :mrgreen:

User avatar
Muug
Posts: 11787
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Kootalloss

Post by Muug »

Wipr, wilt ge zacht vlees proeven dan volstaat het om gewoon een chateaubrian te kopen. Kost geen stukken van mensen.
Is gelijk met mossels eh. Ze thuis eten is ook veel goedkoper.
Tja, het is kiezen tussen lekker vlees of dure reizen en een NineT eh ;-) Maar ergens denk ik dat dat allemaal best wel tegelijk kan. :mrgreen:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Kootalloss

Post by Wipr »

Muug wrote: 07 Aug 2018 07:25 Wipr, wilt ge zacht vlees proeven dan volstaat het om gewoon een chateaubrian te kopen. Kost geen stukken van mensen.
Is gelijk met mossels eh. Ze thuis eten is ook veel goedkoper.
Tja, het is kiezen tussen lekker vlees of dure reizen en een NineT eh ;-) Maar ergens denk ik dat dat allemaal best wel tegelijk kan. :mrgreen:
wees gerust Muug ;) :mrgreen:

Mijn schoonvader zag ik idd een “kootalloss” verorberen van 7-800gram, zoals een echte Bourgondiër. Op restaurant eet mijn madam meestal wel een steakvariant en dan proef ik eens. Mij doe je veel meer plezier met een goe stukske vis.
Op mijne verjaardag maakt m’n moeder altijd Roggevleugel met botersaus en kappertjes klaar met aardappelpuree of gebakken aardappelen in olijfolie gekruid met goed wat pepper en rozemarijn :drif: :drif: :drif:

User avatar
Muug
Posts: 11787
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Kootalloss

Post by Muug »

:thumbsup:
ook zéér lekker inderdaad. Uw stiefpa zat zo precies een beetje met een fixatie;-)
Hier thuis zou je ne keer zalm moeten komen eten, krokant gebakken in de pan. Zo kunnen ze dat niet op restaurant.
Op restaurant eet ik zelden vis net omdat ze dat meestal niet goed klaarmaken.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Kootalloss

Post by Wipr »

Muug wrote: 07 Aug 2018 22:24 :thumbsup:
ook zéér lekker inderdaad. Uw stiefpa zat zo precies een beetje met een fixatie;-)
Hier thuis zou je ne keer zalm moeten komen eten, krokant gebakken in de pan. Zo kunnen ze dat niet op restaurant.
Op restaurant eet ik zelden vis net omdat ze dat meestal niet goed klaarmaken.
Idd stiefvader had daar wel een probleem mee. Ik moest zogezegd ontzettend blij zijn dat ik dergelijk vlees op mijn bord kreeg want velen konden dat niet betalen dus moest en zou ik het eten en lekker vinden. :roll:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Kootalloss

Post by bompa »

Verleden zaterdag een BBQ gehad :grin: en zijt er maar zeker van dat er zo een mals stuk vlees bestaat . mijne schoonzoon aan het BBQtoestelletje amai die kan er overweg mee , hij zegde ik ga voor op het laatste nog een zesrib van 1 kg 200 op de BBQ leggen, ik vroeg hoe ga jij zo een stuk vlees gaar krijgen, hij da zul je wel zien , en inderdaad hij kreeg dat gaar in een stuk, het smolt bijna op de tong als je er van at,
zo mals heb ik het nog nooit gegeten :thumbsup:

Post Reply