Moto GP

Voor alle mogelijke klap en achterklap over races en circuits, motorkoers en motorcross.
User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Moto GP

Post by F M »

Je bedoelt dat de races even boeiend zijn als het voorbije WK voetbal?

Tof :thumbsup:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Moto GP

Post by Muug »

Jij maakt rare vergelijkingen, beste FM. :pillepalle:

Moest men in de voetbal nu min of meer op leven of dood om die bal vechten, dàn misschien kan overwogen worden of het te vergelijken valt. 8-)

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: Moto GP

Post by 't spook »

voetbal...
is dat diene rare sport waar ze met 22 achter nen bal lopen en als ze hem hebben shotten ze die weg en hergeginnen ze :?:
spannend... :wall:
:? KMK :roll:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Moto GP

Post by F M »

Moto gp, is dat die sport waar 20 man op ne moto springen en zo rap mogelijk terug proberen te geraken waar ze al stonden en dan herbeginnen?
Spannend :wall:
🤔
I am confused. Oh no, maybe not!

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Moto GP

Post by Mario »

2 weekends na mekaar in de MotoGP getrakteerd op koersen die de moeite waren en 2 keer wint er een Ducat-rijder
voor het rijderskampioenschap is het verschil met Marquez wellicht al te groot (of die zou veel pech moeten hebben), maar bij de constructeurs is alles nog mogelijk (is minder persbelangstelling voor maar voor de fabrieken toch wel belangrijk denk ik)

moto2 was gisteren ook fijn om volgen

alleen jammer van dat mismeesterd circuit ; de echte Österreichring was een stuk uitdagender (maar daar hebben de 500cc's nooit op gereden denk ik, die gingen naar de Salzburgring, nog zo'n hogesnelheidscircuit met prachtige bochten (zoals het vroegere Zeltweg dus. Het huidige circuit is dan we snel maar eigenlijk gewoon een mickey mouse-circuit : gas, hard remmen, hard accelereren, hard remmen en vandaar blijkbaar op maat van de Ducati's gesneden (al doet Marquez al 2 jaar verdienstelijke pogingen om een Honda op de hoogste trede van het podium te krijgen)))

volgende circuit is blijkbaar Silverstone ; vorig jaar won Dovizioso daar al had Marquez daar toen te kampen met een opgeblazen motor. Moeilijk op voorhand te zeggen wie er zal winnen (zoals in de meeste races sinds anderhalf seizoen) maar 't is precies al een tijd gedaan dat sommige circuits zogezegd typische Honda-, Yamaha- of Ducati-circuits zijn
de overwinning van Dovizioso vorig jaar was zeker niet gestolen, dus de Duc's kunnen daar wel mee en wie weet zorgt Suzuki wel voor de verrassing (zoals 2 jaar geleden), of het weer :w00t: ?

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Moto GP

Post by den Bullet »

Mario wrote: 13 Aug 2018 10:34 2 weekends na mekaar in de MotoGP getrakteerd op koersen die de moeite waren en 2 keer wint er een Ducat-rijder
voor het rijderskampioenschap is het verschil met Marquez wellicht al te groot (of die zou veel pech moeten hebben), maar bij de constructeurs is alles nog mogelijk (is minder persbelangstelling voor maar voor de fabrieken toch wel belangrijk denk ik)

moto2 was gisteren ook fijn om volgen

alleen jammer van dat mismeesterd circuit ; de echte Österreichring was een stuk uitdagender (maar daar hebben de 500cc's nooit op gereden denk ik, die gingen naar de Salzburgring, nog zo'n hogesnelheidscircuit met prachtige bochten (zoals het vroegere Zeltweg dus. Het huidige circuit is dan we snel maar eigenlijk gewoon een mickey mouse-circuit : gas, hard remmen, hard accelereren, hard remmen en vandaar blijkbaar op maat van de Ducati's gesneden (al doet Marquez al 2 jaar verdienstelijke pogingen om een Honda op de hoogste trede van het podium te krijgen)))

volgende circuit is blijkbaar Silverstone ; vorig jaar won Dovizioso daar al had Marquez daar toen te kampen met een opgeblazen motor. Moeilijk op voorhand te zeggen wie er zal winnen (zoals in de meeste races sinds anderhalf seizoen) maar 't is precies al een tijd gedaan dat sommige circuits zogezegd typische Honda-, Yamaha- of Ducati-circuits zijn
de overwinning van Dovizioso vorig jaar was zeker niet gestolen, dus de Duc's kunnen daar wel mee en wie weet zorgt Suzuki wel voor de verrassing (zoals 2 jaar geleden), of het weer :w00t: ?
Moto 2: Spijtig voor Oliveira ...

En Silverstone ga ik moeten missen wegens Classic Trophy Gedinne ( :cry: & 8-) )

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Moto GP

Post by pingu »

Wat een race van JL99 weeral! Wat een verschil ook met zijn rijstijl bij Yamaha. Als zijn aanpassing aan de Honda volgend jaar minder desastreus verloopt dan die aan de Ducati, dan gaat dat ferm vuurwerk geven in de Honda pitbox... :shock: En ook een nogal saai seizoen volgend jaar: de enige vraag gaat dan zijn welke Honda er wint.

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Moto GP

Post by Mario »

wat een fiasco gisteren (en arme Tito Rabat zaterdag)
uitgerekend in een land waar het zo vaak regent, leggen ze (hobbelig) asfalt dat het water niet draineert...
wat een rotdag voor de toeschouwers ook ; was er niet iemand van hier die af en toe naar Silvestone ging ?

en jammer ook voor Loris Baz, die de kans zou hebben gekregen om te tonen dat hij zijn plaats op die startgrid verdient
zijn vervanger bij Avintia bakt er tot op heden weinig van maar had wel veel commentaar op Baz
't is maar te hopen dat Siméon eindelijk eens in de punten kan rijden

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Moto GP

Post by Davy78 »

De neef van mijn vriendin was naar daar afgezakt ... zuur geld he :)

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Moto GP

Post by den Bullet »

den Bullet wrote: 13 Aug 2018 15:31
...

En Silverstone ga ik moeten missen wegens Classic Trophy Gedinne ( :cry: & 8-) )
En dus toch niks gemist!

In tegendeel ...

Image

Een weekendje oorverdovende muziek en onuitwisbare beelden van oud ijzer, meestal bestuurd door volslanke rijd(st)ers van zekere leeftijd (niet op de foto hierboven; dat zijn de Zwitserse Guido & Zita Reichmuth).

En forumschorum :whistling:

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Moto GP

Post by Stefke »

den Bullet wrote: 27 Aug 2018 15:35 En forumschorum :whistling:
yep, gelukkig van hun schoonste kant gezien... :mrgreen:

Image

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Moto GP

Post by Muug »

Allez, de Fenati is overal buiten gesmeten

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180910_03728829

Verdiende loon.... was vorig jaar ook al bij de VR46 Academy buiten gewerkt omdat hij zich niet kon houden aan de interne regels. :pillepalle:

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Moto GP

Post by Stefke »

niet minder dan zeer terecht! :roll:

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Moto GP

Post by Stefke »

maar heb dan weer wel mooie beelden gezien van de Goodwood Revival. Hoe Troy Corser daar tekeer gaat met een stokoude BMW R5 SS.... :shock: Snoeihard, en schakelen met de hand...rechts....en geen vering achteraan.... :pillepalle: :pillepalle:

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Moto GP

Post by den Bullet »

Stefke wrote: 10 Sep 2018 23:52 maar heb dan weer wel mooie beelden gezien van de Goodwood Revival. Hoe Troy Corser daar tekeer gaat met een stokoude BMW R5 SS.... :shock: Snoeihard, en schakelen met de hand...rechts....en geen vering achteraan.... :pillepalle: :pillepalle:
https://www.youtube.com/watch?v=llMFtQb4lLs

Ooit geraak ik er wel es 8-)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Moto GP

Post by Muug »

Stefke wrote: 10 Sep 2018 23:52 maar heb dan weer wel mooie beelden gezien van de Goodwood Revival. Hoe Troy Corser daar tekeer gaat met een stokoude BMW R5 SS.... :shock: Snoeihard, en schakelen met de hand...rechts....en geen vering achteraan.... :pillepalle: :pillepalle:
https://www.youtube.com/watch?v=llMFtQb4lLs
Hij haalt daar efkes 7-8 man in op een paar ronden tijd. :shock: :pillepalle:

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Moto GP

Post by den Bullet »

Muug wrote: 10 Sep 2018 16:08 Allez, de Fenati is overal buiten gesmeten

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180910_03728829

Verdiende loon.... was vorig jaar ook al bij de VR46 Academy buiten gewerkt omdat hij zich niet kon houden aan de interne regels. :pillepalle:
En hij heeft zich ondertussen teruggetrokken uit de racewereld; hij gaat in den ijzerwinkel van zijn pa werken ...

't Zou ook kunnen dat 'm een contract bij Brembo krijgt :whistling: :peepwall:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Moto GP

Post by Muug »

den Bullet wrote: 11 Sep 2018 13:57 En hij heeft zich ondertussen teruggetrokken uit de racewereld; hij gaat in den ijzerwinkel van zijn pa werken ...
Ik kan mij voorstellen dat 'm voor niks anders deugt. :| Eerder op de dag nog schreef ik ergens dat het voor die ouders ook verschrikkelijk moet zijn. Al zeker 18 jaar steken ze elke seconde van hun eigen leven , en hun geld, in die gast zijn carrière en op een milliseconde tijd doet 'm dat allemaal ontploffen en schiet 'm zichzelf een figuurlijke kogel door de kop. Razend moeten die ouders zijn. Minstens. Moest ik zijn pa hij zou 't weten en voelen, een paar jaar lang. :devil:

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Moto GP

Post by Stefke »

den Bullet wrote: 11 Sep 2018 13:57 't Zou ook kunnen dat 'm een contract bij Brembo krijgt :whistling: :peepwall:
:lol: :lol: :lol:

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Moto GP

Post by Davy78 »

Aragon MotoGP: Lorenzo: 'Marc destroyed my race, my foot'
https://www.crash.net/motogp/news/90616 ... ce-my-foot

Blijft toch een speciaal figuur, die lorenzo ...

Ik kan absoluut begrijpen dat hij zich de race anders had voorgesteld, maar die eerste bocht is sowieso toch altijd een grote chaos? Ik zit eigenlijk bij iedere motogp race die ik zie mijn adem in the houden bij die eerste bocht ... om dan nu eventjes de schuld in de schoenen van zijn toekomstige teammate te schuiven omdat die een rare lijn had ...

Locked