Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

ja wit is grijs geworden ! Proficiat ! en vele gaaaaaaas km's !
sig nature

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Droopy »

:thumbsup: Proficiat

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by pingu »

Dus gene Duc?
Maareuh...
:thumbsup: Die Tiger 800's zijn in hun segment toch wel top motokes ook... Veel plezier ermee!

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Davy78 »

pingu wrote: 23 Sep 2018 16:15 Dus gene Duc?
Schone moto. Maar heb iets teveel in een "valse neutraal" gezeten tijdens die testrit. Lijkt ook op ducati forums iets te zijn waar veel mensen over klagen ...

Ik had wel bijna een occasie S1000XR gekocht ... maar die koste nog eens de helft meer dan deze bijna nagelnieuwe tiger :shock: En dat had misschien toch ook niet zo goed geweest voor mijn rijbewijs ...

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Davy78 wrote: 24 Sep 2018 07:34
pingu wrote: 23 Sep 2018 16:15 Dus gene Duc?
Schone moto. Maar heb iets teveel in een "valse neutraal" gezeten tijdens die testrit. Lijkt ook op ducati forums iets te zijn waar veel mensen over klagen ...
Ziet dat ge nooit nen boxer-BMW koopt..... :?

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

bmw boxer vals neutraal?
ofwel weet ik niet wat vals neutraal is, ofwel heeft mijnen bokser daar geen last van ;-)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Koeno wrote: 24 Sep 2018 12:59 bmw boxer vals neutraal?
ofwel weet ik niet wat vals neutraal is, ofwel heeft mijnen bokser daar geen last van ;-)
Vooral de oude boxers vroegen/vragen een zeer nadrukkelijk schakelgebaar, anders gebeurt er niks, of rare dingen. En oud, dat is minstens tot en met R1150GS. Van de 1200's weet ik het niet zo.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Muug wrote: 24 Sep 2018 11:08
Davy78 wrote: 24 Sep 2018 07:34
pingu wrote: 23 Sep 2018 16:15 Dus gene Duc?
Schone moto. Maar heb iets teveel in een "valse neutraal" gezeten tijdens die testrit. Lijkt ook op ducati forums iets te zijn waar veel mensen over klagen ...
Ziet dat ge nooit nen boxer-BMW koopt..... :?
Totaal geen last van. :dontknow:

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by den Bullet »

Muug wrote: 24 Sep 2018 13:12 Vooral de oude boxers vroegen/vragen een zeer nadrukkelijk schakelgebaar, anders gebeurt er niks, of rare dingen. En oud, dat is minstens tot en met R1150GS. Van de 1200's weet ik het niet zo.
Daar heb ik alleszins nooit iets van ondervonden :dontknow:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Des te beter.
Dergelijke issues komen natuurlijk nooit voor op alle exemplaren, maar reputaties komen natuurlijk niet zomaar uit de lucht vallen. De anciens hier herinneren zich allemaal nog wel de Gé-Es die vanuit Turkije (?) in één ruk naar huis is gereden, in derde vitesse, omdat zijn versnellingsbak geblokkeerd was.
En ettelijke jaren kloegen de journalisten over het gebrek aan souplesse in de versnellingsbak.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

Ik heb dat met al mijn moto's al eens voor, tussen één en twee in neutraal schieten. Zal wel met mijn onhandigheid te maken hebben. Maar dat viel zeker niet meer voor met mijn boxers.

Wel moet je met de boxers nadrukkelijk meer moeite doen om na een koudstart in eerste te geraken.

En de versnellingsbak van de KTM was veruit de gemakkelijkste om te bedienen. Boterzacht schakelde die.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by den Bullet »

Muug wrote: 25 Sep 2018 10:10 Des te beter.
Dergelijke issues komen natuurlijk nooit voor op alle exemplaren, maar reputaties komen natuurlijk niet zomaar uit de lucht vallen. De anciens hier herinneren zich allemaal nog wel de Gé-Es die vanuit Turkije (?) in één ruk naar huis is gereden, in derde vitesse, omdat zijn versnellingsbak geblokkeerd was.
En ettelijke jaren kloegen de journalisten over het gebrek aan souplesse in de versnellingsbak.
De vijf-bakken waren idd niet feilloos; de zes-bakken wel ;)

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

den Bullet wrote: 25 Sep 2018 16:24 De vijf-bakken waren idd niet feilloos; de zes-bakken wel ;)
Die 6 bakken van de 1150 zitten ook wel eens vals tussen 1,2 en dan nog 5 en 6...
Maar dat zal misschien ook wel aan mij liggen, ik presteer om ogeveer met alles in valse neutraal te sukkelen... :roll:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Toegegeven...... het is niet de meest soepele versnellingsbak ooit gehad en “klak” is veel hoorbaar en in het allerbegin durfde de motor door een fluwelen touch van de linker voet van 5naar 6 schieten maar nu :thumbsup:

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Een echt geweldig leuk motoweertje vandaag, ideaal om te rijden! Tijd met hopen, moto's op overschot, maar vreemd genoeg "kriebelt" het niet meer. Nog eens gekeken naar de stoflaag die alsmaar dikker wordt. Laatste rit op m'n GS was de 1000 bochtenrit denk ik...
Fiets genomen, motoboekskes gaan kopen en mij thuis op het terras geïnstalleerd in't zonneke met een Gintonicske.
Maar kijk, zelf die boekskes... en dan nog net geen 20 euro voor 3 boekskes... :pillepalle:

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by 't spook »

aat weurren eh...
:(
:? KMK :roll:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by bompa »

Vandaag mijn groep is terug vanonder het stof vandaan gehaald en is terug opgestart, kan mijne fiets terug laden in november :grin:

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Marsman »

vandaag een ferm toerke gedaan met mijn brommerke. En dan nog in het gezelschap van een uiterst aimabel collega motard. :whistling:
Alleen spijtig dat het al wat frisser wordt: mocht het een graadje of 5 warmer geweest zijn ware het perfect geweest. :mrgreen:
Tja: je houdt het bijna niet voor mogelijk, maar er rijden inderdaad nog mensen rond zonder handvat- of kontverwarming :roll:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

kontverwarming. Nog noooooooit nodig gehad. ik snap niet waarom je dat zou willen.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

Ik vind dat ook niet nodig. Maar als je een tijd in de gietende regen rondrijdt, dan is zetelverwarming best wel een leuk gevoel.

En de tijd dat we enkel maar hebben wat we echt nodig hebben, is al ver voorbij. Een motor bv is al niet levensnoodzakelijk. :dontknow:
Laat staan een drone ;)
I am confused. Oh no, maybe not!

Locked