De cagiva Navigator (met tl1000 blok) was ook een vrij giftig 'allroad' (niet echt) superbike touring gif machine
Vrij vinnige motor was dat, moest ge vrij voorzichtig aan de gas zitten, niet gelijk de 950s waar ik vrij vlot gas kan opendraaien.
't spook wrote: ↑03 Oct 2018 10:26 ik stel vering af naar mijn goesting en kom zelfs meestal niet aan de veervoorspanning achteraan behalve als er volle koffers aan te pas komen
voor de rest staat die redelijk strak, ik weeg ook 2 Muugs of bijna
als ik alleen rij vangt de vering een dot gas niet op maar wordt het vooraan wat lichter en staat hij iets meer op zijn neus zodat hij makkelijke rindraait
zo heb ik het graag
en als madam opstapt rijdt die neutraler
vering afstellen is meestal trouwens helemaal niet nodig
standaard is voor 99% van de rijders perfect
Al een sjans dat ge er meestal bij zet want anders nodig ik u uit om met een varadero te gaan rijden...
Bwa, 'k ben nog op geen een van mijn (toegegeven, beperkte) lijstje motos content geweest van de standaard afstelling van de vering. Voorvork teveel gedempt, achtershok te weinig gedempt met ditto "jojo" beleving, te slappe veren (de test rijders van Triumph zijn allemaal anorexia patienten denk ik), enz. Ik vind volledig instelbare vering dan ook een "must have". En of ik dan zelf aan knoppekes moet draaien, of dat de computer dat voor mij doet, daar maak ik mij (nog) niet druk over. Ik kan de modellen met computervering toch niet betalenKoeno wrote: ↑03 Oct 2018 14:29Al een sjans dat ge er meestal bij zet want anders nodig ik u uit om met een varadero te gaan rijden...
Als gij vindt dat die vering perfect is, dan euhm, denk ik dat we op een verschillende golflengte zitten...
en aan alle verhalen te horen ben ik dan nog niet eenzelfde type held op de motor als gij dat zijt
'tzelfde met de standaardvering op mijn CB, al kan dat (toen ik de upgrade naar hyperpro 7 jaar geleden deed) aan de leeftijd gelegen hebben...
Maar
robman wrote: ↑03 Oct 2018 21:03TRooPER wrote: ↑03 Oct 2018 11:40De smile van hier tot ginder was ook mijn deel na een testrit, een jaar terug, met een R Nine T en dat was lang geleden. De klassieke doet het nog met upside down voorvork enz. Ik heb met een R Nine T pure gaan testrijden en heb deze toen ook gekocht! En doorheen de jaren had ik het na een jaar wel gehad met eenzelfde motor maar dit huwelijk zit echt goed. Elke rit opnieuw weer grote liefde. Voor mij wordt deze enkel ook gebruikt als recreatief ontspanningsmiddel.'t spook wrote: ↑03 Oct 2018 10:26
Dan twee helemaal andere :
- De Rnine T :
Niks toeters of bellen , niks scherm , klein .... enkel handvatverwarming ...en ne gearindicator
Werken erop geblazen als je 140 km/u wil halen , wegligging dat uitnodigt tot " gaan in de bochten " naar rustig tuffen tegen 50km/u . Allemaal mogelijk .
Geaccompanieerd met een heerlijke niet storende Akra's soundmix .
Afstappen met ne smile van hier tot ginder !
Looks ...ik weet het " les gouts et les couleurs " ...ik vind die ferm knap .
En dan
- de R nine T Urban G/S :
Weer geen toeters en bellen als ESA , quickshifter , cruise control ...zelfs geen toerenteller . wel handvatverwarming
Klein schermpje dat wel wat effect heeft , voldoende op de autosnelweg . Voor langere ritten ...misschien niet .
Achtervering heeft een langere weg dan de R nine T omdat deze ook beetje hoger staat op zijn wielen ...maar gaf me een beetje een te zapig gevoel . Vering kon wel harder gezet worden ...maar dan denk ik dat die misschien wel wat gaat springen .
Bon , speels karakter en weer zo een ferme sound , en dit uit de standaarduitlaat . Hoe ze die gehomologeerd hebben ...toch wat (sjoemel)software aanwezig ??
Uiteindelijke keuze ? Nog niet gemaakt , maar één van die twee laatste waarschijnlijk .
Mits wat personalisaties .
My cents
De pure heeft een “normale” voorvork en geen toerenteller en geen gearindicator maar ik mis het niet. Ben wel eens benieuwd naar de toeren dat hij zou maken maar goe. Wie weet komt dat er nog bij op. Via bmw kost je dat gigantisch veel geld maar je hebt al toerentellers voor net geen 100€ zelf te plaatsen of door de dealer mits meerkost.
Fantastische motor. Alles zit er in wat ik zocht: ik vond hem qua looks top, cardan, basic, karakter (luchtgekoelde boxer) toch nergens storend. Kan perfect rustig te rijden maar meestal een vlot tempo zonder het sportief te noemen, maar een draai aan de hendel en het kan ook loeihard gaan als je wil.
Enig nadeel, windbescherming is nul (ook met een schermpje) maar met een goede helm is dat allemaal geen erg meer voor me.
9T reeks is top!
Hou de K1300 voor de lange toertochten of woon-werk en een 9T voor de relax toertjes. Ideale combo lijkt me
oe
ja maar...met ESA moet ge dat allemaal niet, gewoon vanachter wat hoger zetten door op het knopke te duwen...
awel toch ni...